Palstan hihut eivät ole vieläkään osanneet kertoa, että mikä oikeastaan on syntiä. Selittäkää mitä synnillä tarkoitetaan ja antakaa vaikka top10 lista asioista, jotka ovat VARMASTI syntiä.
Mikä on syntiä?
24
635
Vastaukset
- Flower.Power.Lower
Annan sulle top. se7enin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Seitsemän_kuolemansyntiä Kelpasikos?
- Puke_Skywanker
ole katolilaisten juttuja, täällä aina välillä kerrotaan meille että katolilaiset ei ole kristittyjä. aloituksessa ei tosin sanottu minkä lahkon synnit olivat kyseessä, niin että, kaipa nuokin kelpaa.
- eikä se kuulu
ateismiin mitään. Tämän palstan keskustelunaihe on ateismi. Eikö teillä ole mitään sanomista itse aiheesta?
- Kuk_Regus_Susej
kelpaako?
- v0d3
Kuk_Regus_Susej kirjoitti:
kelpaako?
Me halutaan syntiä. Sovituksella nuýt niin väliä. Kunhan nyt olis edes synti. Miten sitä protestantti pystyy elämästään nauttimaan jos siltä viedään synti?
- Kuk_Regus_Susej
v0d3 kirjoitti:
Me halutaan syntiä. Sovituksella nuýt niin väliä. Kunhan nyt olis edes synti. Miten sitä protestantti pystyy elämästään nauttimaan jos siltä viedään synti?
ja nimimerkki "eikä se kuulu" halusi ateismia. Eikö protestantti voisi itse määrittää kaiken synniksi, silloin hänen luulisi olla tyytyväinen oloonsa.
- Kuk_Regus_Susej
zippo100 kirjoitti:
PV.seen
Ok.
- v0d3
1. Asenneongelmattomuus, 2. Jeesustelu, 3. Sellaisten sanojen käyttäminen joiden merkitystä ei ymmärrä, 4. Yhdyssanavirheet, 5. Pilkkuvirheet, 6. Kaappihomous, 7. Ääänestäminen, 8. Kokoomus, 9. Lievä- tai keskivaikeamasennus, 10. Nettiriippuvuus.
- Kössönöm
on kaikki syntiä, minkä joku uskispomo on synniksi määritellyt. Kai niitä joku johonkin on listannut. Tässä yksi. http://www.youtube.com/watch?v=zRgD1yUuOM8
- niin.
että synti erottaa ihmisen Jumalasta. Jumalan luona taivaassa tarvitaan tiettyjä pelisääntöjä jotta se pysyisi pystyssä. Ei saa käyttäytyä siten että aiheuttaisi itselleen tai toisille kärsimystä tai kuolemaa. Nykyään emme ole sellaiseen valmiita. Ehkä Jumala korjaa ihmiset jotka taivaaseen haluavat ja pääsevät, sinne sopiviksi. Pyyhkii pois kyyneleet. Kai on kyse Jeesuksen sovitustyöstä. Ehkä ihmiset pystyisivät siihen ilman Jumalaa. En kuitenkaan sitä itse usko mahdolliseksi Kuka tietää. Hyvää yötä.
- Tiedetään enemmän
Mikään muu ei ole syntiä kuin tietämättömyys.
- ei ateistille
Tiedetään enemmän kirjoitti:
Mikään muu ei ole syntiä kuin tietämättömyys.
olekaan.
- ei uskovat
ei ateistille kirjoitti:
olekaan.
maan päällä ole synnittömiä. Ei tietenkään. Taivaassa ei syntiä ole ja ihminen on sellainen että pystyy elämään ikuisesti.
ei uskovat kirjoitti:
maan päällä ole synnittömiä. Ei tietenkään. Taivaassa ei syntiä ole ja ihminen on sellainen että pystyy elämään ikuisesti.
Jotain kakstoist? Seukkaatsä jo?
- Mä uskon
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Jotain kakstoist? Seukkaatsä jo?
satuihin, joten mun täytyy olla henkiseltä iältäni nuorempi.
- kai olisi pakko
tehdä. Sillä vaikka miten kylmäsydämisesti nyt uskovaiset suhtautuvatkin ajatukseen, että valtava määrä ihmisiä kärsii järkyttävissä tuskissa ikuisesti ja ikuisesti, osa heidän rakkaimmistaankin, niin en usko että se onnistuu enää sitten kun sen näkee tapahtuvan. Ei ainakaan kaikilta. Eli jokin sellainenkin muutos varmaan tehdään uskovaisiin, että he siellä taivaan auvossaan, missä kuulemma kyynel ei silmäkulmaa kostuta, voivat euforiassa katsella helvettiin entisten rakkaidensa kammottavia tuskia ilman, että onni vähääkään kärsii. Sellainen olento en tahdo koskaan olla. Mutta kaikkea hyvää ja kaunista teille sen tien valinneille.
- en usko
kai olisi pakko kirjoitti:
tehdä. Sillä vaikka miten kylmäsydämisesti nyt uskovaiset suhtautuvatkin ajatukseen, että valtava määrä ihmisiä kärsii järkyttävissä tuskissa ikuisesti ja ikuisesti, osa heidän rakkaimmistaankin, niin en usko että se onnistuu enää sitten kun sen näkee tapahtuvan. Ei ainakaan kaikilta. Eli jokin sellainenkin muutos varmaan tehdään uskovaisiin, että he siellä taivaan auvossaan, missä kuulemma kyynel ei silmäkulmaa kostuta, voivat euforiassa katsella helvettiin entisten rakkaidensa kammottavia tuskia ilman, että onni vähääkään kärsii. Sellainen olento en tahdo koskaan olla. Mutta kaikkea hyvää ja kaunista teille sen tien valinneille.
että taivaassa olevat katselevat iloissaan helvettiin ja saavat siitä jotain kiksejä. Ja mistä sitä tietää millaista helvetissä on. Sinne menevät ovat itse osansa valinneet. Minä uskon että tuli on vertauskuva. Ainoa mikä on varmaa että taivaassa ei ole kärsimystä ja helvetissä puolestaan on. Taivas on ikuinen elämä ja helvetti ikuinen kuolema.
- kikseistä puhunutkaan
en usko kirjoitti:
että taivaassa olevat katselevat iloissaan helvettiin ja saavat siitä jotain kiksejä. Ja mistä sitä tietää millaista helvetissä on. Sinne menevät ovat itse osansa valinneet. Minä uskon että tuli on vertauskuva. Ainoa mikä on varmaa että taivaassa ei ole kärsimystä ja helvetissä puolestaan on. Taivas on ikuinen elämä ja helvetti ikuinen kuolema.
Puhuin vain siltä pohjalta, mitä raamattu tuosta asetelmasta kertoo. Ei siihen ole pakko uskoa, en minäkään usko. Sinusta ja minusta poiketen moni silti uskoo asian siten kuin raamattu siitä kertoo. Ja vaikka nämä ihmiset odottavatkin innoissaan sitä omaa onneaan ja kestävät hämmentävän hyvin ajatuksen monien kauheista, ikuisista tuskista, en silti usko heidän olevan niin paatuneita että ilman muutoksia pystyisivät sitä ikuisuuden näkemään ilman että se kyynelkään silmäkulmaa koskaan koskettaisi. Järkyttää minua toisaalta sekin, että joku voi sanoa että 'sinne menevät ovat osanasa valinneet'. On vaikea kuvitella sellaisia rikoksia, mihin normi-ihminen voisi syyllistyä ansaiten tuollaisen loputtoman rangaistuksen. Niin että voisi vain tyynesti sanoa, että itsepä osansa valitsi. Puistattavaa...
- olet.
kikseistä puhunutkaan kirjoitti:
Puhuin vain siltä pohjalta, mitä raamattu tuosta asetelmasta kertoo. Ei siihen ole pakko uskoa, en minäkään usko. Sinusta ja minusta poiketen moni silti uskoo asian siten kuin raamattu siitä kertoo. Ja vaikka nämä ihmiset odottavatkin innoissaan sitä omaa onneaan ja kestävät hämmentävän hyvin ajatuksen monien kauheista, ikuisista tuskista, en silti usko heidän olevan niin paatuneita että ilman muutoksia pystyisivät sitä ikuisuuden näkemään ilman että se kyynelkään silmäkulmaa koskaan koskettaisi. Järkyttää minua toisaalta sekin, että joku voi sanoa että 'sinne menevät ovat osanasa valinneet'. On vaikea kuvitella sellaisia rikoksia, mihin normi-ihminen voisi syyllistyä ansaiten tuollaisen loputtoman rangaistuksen. Niin että voisi vain tyynesti sanoa, että itsepä osansa valitsi. Puistattavaa...
oikeassa, mutta jos Jumalan seura ei kertakaikkiaan kiinnosta, jättää Jumala ihmisen lopulta oman onnensa nojaan, ikuisiksi ajoiksi eroon Jumalasta. Miksi sitä jatkuvasti pompottaa sielua. Saa palata alkutilanteeseensa. Toisen helvetti on toisen taivas. Ajattele muuten taivasta. Eräästä näkökulmasta katsottuna se on kuolema. Toisesta se on elämä. No, nämä ovat vain minun näkemyksiäni.
Synkkaaminen on runtia!
Että jättää sekstailun väliin kun on tarjolla.
- kattava lista
Kaikki, mikä ei perustu uskoon, on syntiä. Room 14:23 Tästä voimme tehdä sen johtopäätöksen, että ateistin koko elämä on syntiä. Sen tarkempia listoja ei ole tarpeen tehdä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605006Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362279Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti622169- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181363Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181218- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12869