Kepeät mullat vanhoille VHS-leffoille 8/)

ethan.goy

Heivasin tänään neljä (!) jätesäkillistä vanhoja VHS-elokuvia roskiksiin. Joukossa oli sekä myyntikasetteja että suurin osa tietenkin omia, telkkarista tehtyjä nauhoitteita neljännesvuosisadan ajalta... Helvetisti keräävät vain pölyä nurkissa ja kaapeissa ja silti mulla on vielä yks iso pahvilaatikollinen jäljellä... Heitin pois nyt lähinnä niitä leffoja joista mulla on jo dvd-versio jossain. Ei siis mitään korvaamatonta :9 Eipä noita tule näin digiaikana enää juurikaan katseltua vaikka toimiva videonauhuri vielä hyllyssä onkin (ja jopa korjautin sen vielä pari vuotta sitten). Aika keveästi kippasin koko elokuvaharrastuksen moniaiden vuosikymmenien sadon roskalavalle, ei tule edes kovasti ikävä. Sehän on kuitenkin vain roinaa, joka tosin ei maadu vuosituhansiin :( Onko muilla tuskallisempia muistoja tästä luopumisprosessista? :0

8

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Max T W

      Enpä jäänyt vhs-nauhoja kaipaamaan, DVD_parempi. Aikoinaanhan VHS-voitti paremman kilpailijansa Betan, jonka kasetti olisi ollut pienempi ja kaikkien mielestä kuvakin. Jää historiaan eräänä käsittämättömänä osoituksena siitä, että markkinatalous ei aina toimi.

      • sellasta se on nykyään

        Lopulta yhtä lailla ne beta-nauhatkin olisi heivattu hiiteen, kun DVD tuli. Että samapa tuo, kumpi voitti nauhakilpailun. Epäilen, että Blu-rayn takia harva kippaa dvd:nsä kaatikselle.


      • Max T W
        sellasta se on nykyään kirjoitti:

        Lopulta yhtä lailla ne beta-nauhatkin olisi heivattu hiiteen, kun DVD tuli. Että samapa tuo, kumpi voitti nauhakilpailun. Epäilen, että Blu-rayn takia harva kippaa dvd:nsä kaatikselle.

        Ei kaatopaikalle, vaan divariin.


    • PinkkiKatti

      joku voinut olla niitä halukas ostamaankin...jos olisi ollut hyvä/ok laatuisia... Itse ostan nykyään suurimman osan DVD:nä, mutta on leffoja joista ei ole tullut DVD-julkaisua... Ja jos tietyistä elokuvista olisi saatavilla vhs versio niin ostaisin kiljuen! :) Itselläni on muutama sata vhs:ää hyllyssä enkä ole valmis niistä luopumaan :) Liikaa tunnearvoa.

      • telkkarinauhoituksia....

        Telkkarista nauhoitettuja kasetteja on suurin osa, 96 kasettia tosin vain, ei sentään satoja. Joukossa sellaisiakin nauhoituksia sarjoista joita ei saa DVD:llä, esim. Katuhaukka (Street Hawk). Monikaan ei ehkä tiedä että DVD:llä julkaistukin sarja voi poiketa televisiossa nähdystä esim. musiikin osalta, esim. jokin taustamusiikki puuttuu tai on korvattu jollain "generic muzakilla" tai DVD lähdemateriaali / konversio on jotenkin epäonnistunut että ääniefektit tms. voi puuttua, jne. virheitä. Itse en ainakaan halua hävittää VHS-kasetteja, olen nauhoitellut kasettien loppuun esim. joitain mainoskatkojakin, juontoja, uutislähetyksiä, jne. aikansa arkipäivää jota varmaan pidemmän ajan päästä on mukava katsella. Pitäisi tietysti hommata se polttava dvd-laite jotta saisi varmistettua vhs-kasetit dvd-levylle mutta silloinkaan en hävittäisi kasettejani.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        telkkarinauhoituksia.... kirjoitti:

        Telkkarista nauhoitettuja kasetteja on suurin osa, 96 kasettia tosin vain, ei sentään satoja. Joukossa sellaisiakin nauhoituksia sarjoista joita ei saa DVD:llä, esim. Katuhaukka (Street Hawk). Monikaan ei ehkä tiedä että DVD:llä julkaistukin sarja voi poiketa televisiossa nähdystä esim. musiikin osalta, esim. jokin taustamusiikki puuttuu tai on korvattu jollain "generic muzakilla" tai DVD lähdemateriaali / konversio on jotenkin epäonnistunut että ääniefektit tms. voi puuttua, jne. virheitä. Itse en ainakaan halua hävittää VHS-kasetteja, olen nauhoitellut kasettien loppuun esim. joitain mainoskatkojakin, juontoja, uutislähetyksiä, jne. aikansa arkipäivää jota varmaan pidemmän ajan päästä on mukava katsella. Pitäisi tietysti hommata se polttava dvd-laite jotta saisi varmistettua vhs-kasetit dvd-levylle mutta silloinkaan en hävittäisi kasettejani.

        Mullakin on muutama sata VHS-nauhaa, joissa on matskua jota ei saa DVD:nä (tai en oo huomannu ainakaan). Kuten wanhoja Benny Hillejä ynnä muuta siistii roskaa... "Näkymätön mies" ja "Bionic Woman" -sarjoja jostain 70-luvulta... ah, nostalgiaa ;) "Safiiri ja Teräs" !! :D


    • totaalinen idiootti

      Olisit vieny jonneki kirpputorille. Ite ostan videoita ainakin kirpputoreilta ja antikvariaateista. Eurolla lähtee kipale. Yhtä lailla leffan voi videonauhurillakin katsoo. En ole vielä edes opetellut miten cd:lle nauhoitetaan. Kai se joskus pitää. Vaikka kyllä mä dvd:täkin katson, mut ei sil ole mitää väliä mistä hyvää leffaa katsoo. Enkä minä oikein edes tiedä mikä blue-ray on . Siis et millane se on. Ku dvd:t on levyjä kuten cd:t ja sillee. Minneköhän se edes tungetaan. Ja olen 20v enkä mikään vanha mummo.

    • VHS/ dvd

      Minä annoin ne kirppikselle lahjoituksena. Joukossa oli vielä keräilyhelmiä, jotka kuitenkin tulevat dvd:lle lopulta.

      Kyllähän se vähän mietitytti, mutta ei voinut mitään. Mikään kun ei kestä ikuisesti.

      Toivottavasti oma elinaika riittää dvd:lle, nimittäin kolmatta kertaa en ala keräämään mitään varastoa. Kyllä tämä dvd riittää minulle tältä erää.

      Muutama erikoisuus jäi tosin vähän kaihertamaan, mutta onneksi niitä on julkaistu ulkomailla, PLAYsta olen jo tilannut muutaman jota ei Suomesta tule koskaan saamaan. Rakkautta ja Anarkiaa -elokuvia odottelen vieläkin julkaistavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe