Silmiini sattuneessa Pohjolan Työn numerossa Seppo Jaakonsaari moittii täysin aiheellisesti Oulun keskustan liikennejärjestelyjä. Teknisen lautakunnan jäsen Pirjo Sirviö vähättelee Jaakonsaaren näkemyksiä. Ehkä tekninen keskus on niin "ylhäällä", ettei sinne kuulu, mutta monissa keskusteluissa on todettu Oulussa päästyn hyvin lähelle pääkaupungin tasoa keskustan liikenteen sekavuudessa. Vain ratikat puuttuvat. Täysin liioiteltua on Sirviön saarnaama sokea usko kallioparkin kaiken hoitavasta voimasta. Toisaalta Kalevassa ollut juttu Vaasan toriparkista sopii julistukseen. Toriparkkeja on Vaasan lisäksi ainakin Kuopiossa ja Turussa. Suunnitteilla sellainen on mm. Mikkeliin. Toriparkilla ja kallioparkilla ei ole kuitenkaan kovinkaan paljon yhteistä. Toriparkki vastaa enemmän Technopoliksen tai Stockmannin parkkitiloja. Ja virastotalon, jos se olisi suunnitelman mukaisesti rakennettu. Oulussa olisi mahdollista ratkaista pysäköinti näillä halvemmilla ja helpommilla keinoilla - pysäköintikerroksia ja tori- tai kansiparkkeja rakentaen. Koska mammuttitautiin ei ole hyvää hoitoa saatavilla, saamme kallioparkin ja matkakeskuksen. Ehkä tämäkin on osa sitä kehitystä, mikä tieltä Oulussa väistyvät mm. yksityiset vaatekaupat. Keskusta kaavoitetaan kauppakeskuksiksi. Harvat kadulta saavutettavat liiketilat ovat kohta kaikki kuppiloita.
Kallioparkkisaippuaa
1
176
Vastaukset
- Lissuk.ka
Parkkipaikkoja on Oulusta karsittu kovalla kädellä. Varmaankin siitä syystä että tällä tavalla luodaan keinotekoinen tarve kallioparkille. Itse haluan pieniä liikkeitä keskustaan. Mammuttimaisia "Sokoskolosseja" on jo ihan tarpeeksi. Jos menee vaikka Isokatua etelän suunnasta huomaa että kadunvarsipysäköintiin olisi runsaasti tilaa jos parkkipaikkoja haluttaisiin lisää. Koko kallioparkki-systeemissä ei ole loppujen lopuksi kyse parkkipaikoista vaan kauppavoimat sanelee miten ja millä tavalla halutaan keskustaan kehittää. Rahasta kysymys. Sokos haluaa keskustaan oman ison laitoksen jne. Kysykääpä kuinka moni naiskuski haluaa ajaa 30m maan alle ahtaaseen pelottavaan luolaan? Kuinka moni tajuaa sen että on helpompi ja halvempi jättää auto 100m päähän liikkeestä ja kävellä raittiissa ulkoilmassa kuin sompailla kallioparkin kautta. Hölmöläisten hommaa. Kun nyt käy ruuhka-aikaan kaupungilla parkkitaloissa on tilaan ja ruuhkia on ehkä tiettyyn kellonaikaan jos oikein kyttää. Minusta se että keskustassa pyörii autoja tekee ihan kaupunkimaisen tunnelman. Se että kadulla talsisikin vain pari tuulipukuun pukeutunutta kansalaista ei hivele silmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706754
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323618- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171630
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271626Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471360