Eli tässä kartoittelen syitä siihen, miksi e34:n kierrokset vaeltaa, nimenomaan näin kylmillä ilmoilla. Itselleni tulee mieleen, en ole vielä konehuoneeseen tarkemmin vilkaissut, että vika piilee imuvuodossa tai ilmamäärämittarissa. Olenko oikeilla jäljillä?
Kierrokset jäävät tyhjäkäynnillä joko 1500-2000rpm välille heilumaan, tai sitten tyhjäkäynti heiluu välillä 600-1000rpm.
Kokemuksia siitä, mikä voisi olla vikana, otetaan muilta arvoautoilijoilta kiitollisena vastaan!
Kierrokset vaeltaa !?!?!
10
5410
Vastaukset
- säätäjä
En ole bemarin ruiskuista varma mutta muistelen ettei kovin paljon eroa saman ikäluokan porschesta... omassa autossa oli samanlainen vika kylmemmillä keleillä ja kun kyselin neuvoa niin yleinen mielipide viasta tuntui olevan tuo tyhjäkäyntiluisti, tosin siinä ei vika ollut vaan juuri tuossa mainitsemassasi ilmamäärämittarissa (puhdistus auttoi).
kannattaa tosin tarkistaa myös ettei niitä vuotoja ole, varsinkin tuo ilmamäärämittarin ja imusarjan (läppärungon) välinen putki.- Pentu
Kertoisitko miten sait ilmamääränmittarin puhdistettua tai tiedätkö mistä löytyisi tietoa asiasta. Samat ongelmat kuin edellisillä mutta pahimillaan kone sakkaa ja sammuu kun kierrokset vaeltavat liian alhaisiksi 300rpm/min.
- säätäjä
Pentu kirjoitti:
Kertoisitko miten sait ilmamääränmittarin puhdistettua tai tiedätkö mistä löytyisi tietoa asiasta. Samat ongelmat kuin edellisillä mutta pahimillaan kone sakkaa ja sammuu kun kierrokset vaeltavat liian alhaisiksi 300rpm/min.
Omassa yksilössä auttoi ilmamäärämittarin irroitus ja puhdistus paineilmalla... tosin jos auto sammuu niin ehkä etsisin vikaa ensin tyhjäkäyntiluistista. Kaverin bemarissa oli samanlainen vika ja siinä ko. luisti jumitti vähänväliä kiinni-asentoon jonka ansiosta auton tyhjäkäynti alkoi aaltoilla ja moottori ravistaa tai sitten sammui kokonaan välillä...
- m5_92
säätäjä kirjoitti:
Omassa yksilössä auttoi ilmamäärämittarin irroitus ja puhdistus paineilmalla... tosin jos auto sammuu niin ehkä etsisin vikaa ensin tyhjäkäyntiluistista. Kaverin bemarissa oli samanlainen vika ja siinä ko. luisti jumitti vähänväliä kiinni-asentoon jonka ansiosta auton tyhjäkäynti alkoi aaltoilla ja moottori ravistaa tai sitten sammui kokonaan välillä...
tässä kyseisessä autossa on luultavasti ihan oma tyhjäkäyntimoottori joka voi myös temppuilla!! minulla oli e34 2.0 24v ennen ja se oireili ensin samanlailla kunnes ei enää pysynyt käynnissä!! vika oli tyhjäkäyntimoottorissa! hinta noin 80euroa!
- hätää
Tämä on ihan normaalia bmw:llä.
- 525i
tarkista aluksi ettei imusarjan ja ilmamäärämittarin välinen haitarikumi vuoda(tyyppivika)..
jos ei se auttanut niin vika on luultavasti tyhjäkäynnin säätimessä....elikkä luisti jumittaa siinä.- Tommi 730i
Oireet oli samat eli tyhjäkäynti heijasi aina 20rp/m asti ja syy oli se ettei elektronisen tyhjäkäynnin säätimen luisti liikkunut, mutta kyse ei ollut luistin jumittamisesta, vaan luistia ohjataan oikeaan asentoon lämpötila- ja muiden anturien saaman tiedon perusteella kahdella jänniteimpulssilla. Itellä ei säätimeen tulevat impulssit toimineet vielä tuntemattomasta syystä oikein ja niinpä elektroninen säädin otettiin luisteineen kokonaan pois ja tilalle laitettiin kumiputki, jossa on normaali ilmaventtiili. Venttiilistä voi nyt helposti säätää läpikulkevan(tyhjäkäynti)ilman ja tyhjäkäynti on nyt absoluuttisen vakaa. Ei ole enää edes sitä bemareille tyypillistä pikkuruista heijaamista! Lisäksi venttiilistä on helppo tehdä fiksun näköinen...
Venttiili on nyt ollut käytössä kohta vuoden ja toiminut muuten hyvin, mutta
1. kylmänä käynnistettäessä pitää painauttaa hieman kaasua lähteekseen käyntiin.
2. tyhjäkäynti nousee noin 200 minuuttikierroksella, kun kone on lämmin, verrattuna kylmäkäyntiin. Mutta itseäni ei ole ainakaan haitannut, vaikka tyhjäkäynti on kylmänä 600 ja lämpösenä 800rp/m.
- tontto
Katsoppa onko putsarin ja ruiskun välinen kumi putki halk. n. 10-15cm ehjä mulla oli vika siinä
- Anonyymi
Mikäköhän vois olla bmw 318i ssä 01 kun tyhjäkäynnillä nostaa kierrokset 1500 ja sit tiputtaa ne normi kierroksiin?
- Anonyymi
Moottori käytetään oikeaan käyntilämpötilaan nopeasti ja sitten kierrokset pudotetaan lämpöisen moottorin arvoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818