Top 5 ohjaajat.

Flower.Power.Lower

Kertokaas oma ohjaajien top.5 lista 1.)Quentin Tarantino 2.)Clint Eastwood(my personal Jesus 3.)Brian DePalma 4.)Ethan-ja Joel Coen(lasketaan yhdeksi) 5.)John Carpenter

24

3709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Alfred Hitchcock Dario Argento David Lynch Lucio Fulci Kiyoshi Kurosawa Ja anteeksi jos ärsytän mielipuo.... piteilläni, mutta Brian De Palma oli kyllä Hitchcockin plagioija ja John Carpenter Dario Argenton ja Mario Bavan plagioija. Coenit on ok.

      • Max T W

        Brian De Palma ei ollut Hitchin copycat vaan on sitä edelleen. Ja tekee sen ihan vitun hyvin...


    • Max T W

      1.Francis Ford Coppola 2.Sam Peckinpah 3.John Carpenter 4.Brian De Palma 5.Arthur Penn, Martin Scorsese, Hitch, Coenit, Roy Hill, Truffaut, Fellini, Malle, Stone, Paul Thomas Anderson. Tuo vitonen oli tasapeli, ei voi mitään...

      • bulleroos

        Hmm, jos nyt kuitenkin siirryttäisiin 2000 -luvulle... Minusta parhaiten onnistuneet naisohjaajat ovat Mimi Leder (The Peacemaker) ja Susanne Bier (Things we lost in the fire). Jenkeistä ovat nappiin osuneet useammin kuin kerran Jonathan Demme, Michaell Mann,Gore Verbinski ja Ron Howard. Briteissä on vähän sellaisia ohjaajia, joilla olisi enemmän kuin yksi mestariteos. Mieleen tulee vain Peter Weir. Stephen Fears on pakko mainita The Queen -leffan ansiosta. Henk. koht. olen sitä mieltä, että Tarantino ja Coenit tekevät sisällötöntä roskaa. Jätän myös mainitsematta sellaiset kuin Spielberg ja Ridley Scott, joilla olisi koneistot tehdä mestariteoksia, mutta eivät saa aikaan muuta kuin keskinkertaista.


      • Max T W
        bulleroos kirjoitti:

        Hmm, jos nyt kuitenkin siirryttäisiin 2000 -luvulle... Minusta parhaiten onnistuneet naisohjaajat ovat Mimi Leder (The Peacemaker) ja Susanne Bier (Things we lost in the fire). Jenkeistä ovat nappiin osuneet useammin kuin kerran Jonathan Demme, Michaell Mann,Gore Verbinski ja Ron Howard. Briteissä on vähän sellaisia ohjaajia, joilla olisi enemmän kuin yksi mestariteos. Mieleen tulee vain Peter Weir. Stephen Fears on pakko mainita The Queen -leffan ansiosta. Henk. koht. olen sitä mieltä, että Tarantino ja Coenit tekevät sisällötöntä roskaa. Jätän myös mainitsematta sellaiset kuin Spielberg ja Ridley Scott, joilla olisi koneistot tehdä mestariteoksia, mutta eivät saa aikaan muuta kuin keskinkertaista.

        käsittääkseni on aika lailla 2000-lukua. Ridley Scottin unohdin, pakkohan se on mainita. Mutta totta on että elokuvat/elokuvatekijät ovat sen tason paskaa nykyään ettei listoille ole asiaa. 2000-luvulla on tehty huonoimmat elokuvat sitten...niin, huonoimmat koko historiassa.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        Max T W kirjoitti:

        käsittääkseni on aika lailla 2000-lukua. Ridley Scottin unohdin, pakkohan se on mainita. Mutta totta on että elokuvat/elokuvatekijät ovat sen tason paskaa nykyään ettei listoille ole asiaa. 2000-luvulla on tehty huonoimmat elokuvat sitten...niin, huonoimmat koko historiassa.

        Jos olet oikeasti kiinnostunut elokuvista, niin kannattaa ehkä katsoa myös vähän wanhempia kuin 2000-luvun leffoja... älä huoli, ei niissä esiinny vanhuksia, näyttelijät olivat vielä silloin nuorisoa... :)


      • -----------------
        bulleroos kirjoitti:

        Hmm, jos nyt kuitenkin siirryttäisiin 2000 -luvulle... Minusta parhaiten onnistuneet naisohjaajat ovat Mimi Leder (The Peacemaker) ja Susanne Bier (Things we lost in the fire). Jenkeistä ovat nappiin osuneet useammin kuin kerran Jonathan Demme, Michaell Mann,Gore Verbinski ja Ron Howard. Briteissä on vähän sellaisia ohjaajia, joilla olisi enemmän kuin yksi mestariteos. Mieleen tulee vain Peter Weir. Stephen Fears on pakko mainita The Queen -leffan ansiosta. Henk. koht. olen sitä mieltä, että Tarantino ja Coenit tekevät sisällötöntä roskaa. Jätän myös mainitsematta sellaiset kuin Spielberg ja Ridley Scott, joilla olisi koneistot tehdä mestariteoksia, mutta eivät saa aikaan muuta kuin keskinkertaista.

        jos olit tosissas noiden naisohjaajien kanssa jotka on tehny pelkkää paskaa niin kyllä ihmettelen..... ja sitten vielä scott ja spielberg tekee keskinkertaisia.... joo rupee lukemaan vaikka sarjakuvia tai vähintään ainakin lopeta elokuva-arvostelu.


      • bulleroos
        ----------------- kirjoitti:

        jos olit tosissas noiden naisohjaajien kanssa jotka on tehny pelkkää paskaa niin kyllä ihmettelen..... ja sitten vielä scott ja spielberg tekee keskinkertaisia.... joo rupee lukemaan vaikka sarjakuvia tai vähintään ainakin lopeta elokuva-arvostelu.

        Olen pahoillani, jos en saa mitään kiksejä seuraavasta: makaan koomassa sairaalassa, jona aikana minua käytetään seksuaalisesti hyväksi. Herään ja saan tietään mieheni järjestäneen minut sairaalaan ,jotta hän voi ottaa huostaan tyttäreni. Vannon kostoa, opettelen miekkailemaan pitkällä miekalla, matkan varrella silvon erään silmälappuisen naiskollegani, lopulta raivaan tieni tyttäreni luo. Ehkä puolestasi perustelisit, miksi Susanne Bier mielestäsi tekee "pelkkää paskaa"?


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        bulleroos kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos en saa mitään kiksejä seuraavasta: makaan koomassa sairaalassa, jona aikana minua käytetään seksuaalisesti hyväksi. Herään ja saan tietään mieheni järjestäneen minut sairaalaan ,jotta hän voi ottaa huostaan tyttäreni. Vannon kostoa, opettelen miekkailemaan pitkällä miekalla, matkan varrella silvon erään silmälappuisen naiskollegani, lopulta raivaan tieni tyttäreni luo. Ehkä puolestasi perustelisit, miksi Susanne Bier mielestäsi tekee "pelkkää paskaa"?

        ...en minäkään ole suuri Kill Billin fani. (Paitsi hyvät musiikit siinä kyllä oli). Mutta miksi haluat sulkea tajunnastasi pois kaikki ennen 2000-lukua tehdyt leffat? Eikös tuo ole lievästi imbesilliä? Ingmar Bergman, Alfred Hitchcock, Lucio Fulci, Mario Bava, Dario Argento, Ruggero Deodato, Luis Bunuel, Sergio Leone ja monet muut ovat tehneet parhaat leffansa ennen 2000-lukua.


      • Max T W
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        ...en minäkään ole suuri Kill Billin fani. (Paitsi hyvät musiikit siinä kyllä oli). Mutta miksi haluat sulkea tajunnastasi pois kaikki ennen 2000-lukua tehdyt leffat? Eikös tuo ole lievästi imbesilliä? Ingmar Bergman, Alfred Hitchcock, Lucio Fulci, Mario Bava, Dario Argento, Ruggero Deodato, Luis Bunuel, Sergio Leone ja monet muut ovat tehneet parhaat leffansa ennen 2000-lukua.

        Joku niputtaa Hithcockin; Bunuelin ja Bergmanin Lucio Fulcin ja Ruggero Deodaton kanssa. Jos vertais musiikkiin niin siinä varmaan olis Beethoven ja Brahms samassa nipussa Matti Nykäsen ja Milli Vanillin kanssa.


      • .........
        Max T W kirjoitti:

        Joku niputtaa Hithcockin; Bunuelin ja Bergmanin Lucio Fulcin ja Ruggero Deodaton kanssa. Jos vertais musiikkiin niin siinä varmaan olis Beethoven ja Brahms samassa nipussa Matti Nykäsen ja Milli Vanillin kanssa.

        Kubrick Fulci Argento Deodato Leone


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        Max T W kirjoitti:

        Joku niputtaa Hithcockin; Bunuelin ja Bergmanin Lucio Fulcin ja Ruggero Deodaton kanssa. Jos vertais musiikkiin niin siinä varmaan olis Beethoven ja Brahms samassa nipussa Matti Nykäsen ja Milli Vanillin kanssa.

        Max, Lucio Fulci ja Ruggero Deodato kuuluvat mieliohjaajiini. Kuten myös Orson Welles, Alfred Hitchcock, Ingmar Bergman, Akira Kurosawa, ym. Tiedätkö miksi? Koska en välitä hevon p*skaakaan kriitikoiden mielipiteistä, minulla on omatkin aivot joilla muodostan mielipiteen.


      • Max T W
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Max, Lucio Fulci ja Ruggero Deodato kuuluvat mieliohjaajiini. Kuten myös Orson Welles, Alfred Hitchcock, Ingmar Bergman, Akira Kurosawa, ym. Tiedätkö miksi? Koska en välitä hevon p*skaakaan kriitikoiden mielipiteistä, minulla on omatkin aivot joilla muodostan mielipiteen.

        Kuka tässä on kiinnostunut kriitikoista?


      • bulleroos
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        ...en minäkään ole suuri Kill Billin fani. (Paitsi hyvät musiikit siinä kyllä oli). Mutta miksi haluat sulkea tajunnastasi pois kaikki ennen 2000-lukua tehdyt leffat? Eikös tuo ole lievästi imbesilliä? Ingmar Bergman, Alfred Hitchcock, Lucio Fulci, Mario Bava, Dario Argento, Ruggero Deodato, Luis Bunuel, Sergio Leone ja monet muut ovat tehneet parhaat leffansa ennen 2000-lukua.

        Mistä tai missä noita vanhoja leffoja sitten voisi katsoa? DVD:nä niitä ei ole, tvtä tai VHS:ää en omista. Netin ilmaisten leffojen sivuilla en halua enää käydä, koska sieltä tulee bugeja koneeseen.

        Täytyykö ensin tutustua Eino-Juhani Rautavaaran tuotantoon, ennen kuin voi nauttia Daruden musiikista?


      • Anonyymi
        bulleroos kirjoitti:

        Hmm, jos nyt kuitenkin siirryttäisiin 2000 -luvulle... Minusta parhaiten onnistuneet naisohjaajat ovat Mimi Leder (The Peacemaker) ja Susanne Bier (Things we lost in the fire). Jenkeistä ovat nappiin osuneet useammin kuin kerran Jonathan Demme, Michaell Mann,Gore Verbinski ja Ron Howard. Briteissä on vähän sellaisia ohjaajia, joilla olisi enemmän kuin yksi mestariteos. Mieleen tulee vain Peter Weir. Stephen Fears on pakko mainita The Queen -leffan ansiosta. Henk. koht. olen sitä mieltä, että Tarantino ja Coenit tekevät sisällötöntä roskaa. Jätän myös mainitsematta sellaiset kuin Spielberg ja Ridley Scott, joilla olisi koneistot tehdä mestariteoksia, mutta eivät saa aikaan muuta kuin keskinkertaista.

        Eihän Peter Weir ole britti, vaan australialainen.


    • Kung-Fu-Jesus

      1.)Sergio Leone 2.)Michael Mann 3.)George.A.Romero 4.)Robert Rodriguez 5.)Alfred Hitchcock

      • sisäpiirin tietäjä

        Sergio Leone Ang Lee Timo Koivusalo Milos Forman Hayao Miyazaki


    • 50=_=

      1. Paul Verhoeven. (Tällä hetkellä:) Esim. Robocop, Starship troopers, Totall recall, Fles & Blood, Turkkilaisia makeisia...)

      2. Steven Spielberg. (E.T, Jurassic park, Indiana jonesit 1-4, Jaws, Schiendlerin lista, Pelastakaa sotamies Ryan...)

      3. John McTiernan. (Die Hard 1 & 3, Predator...)

      4. James Cameron. (Aliens, Titanic, Terminator 1 & 2...)

      5. Renny Harlin. (Ainoa suomalainen ohjaaja hollywoodissa, Die Hard 2, Painajainen elm streetillä 4, Deeb blue sea...)

      • Anonyymi

        1. Sergio leone 2. Mario bava 3. Pedro almadovar 4. Jp melville


    • Anonyymi

      1. Aku Louhimies
      2. Jean-Luc Godard
      3. Ingmar Bergman
      4. Kenji Mizoguchi
      5. Max Ophuls

      • Anonyymi

        Ai niin... Spede unohtui..


    • Anonyymi

      peter weir ja aina yhtä kieroutunut huviretki hirttopaikalle

    • Anonyymi

      Mel Gibson. Ehdottomasti.

    • Anonyymi

      Hyvä ohjaaja on sellainen, jolla on oma tunnistettava käsiala.
      Ilman erityistä järjestystä oma top-5:

      WIm Wenders
      Akira Kurosawa
      Quentin Tarantino
      Billy Wilder
      Francis Ford Coppola

      Ohjaajia, joka voisi olla listalla, jos tuntisin tuotannon paremmin, olisi
      Wong Kar-wai, joka on ohannut visuaalisesti kauneimman näkemäni elouva In the mood for love.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1509
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1136
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      961
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      183
      848
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      588
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe