Elämä on sairaus...

Piti tännekin joutua

Elämä on sairaus, johon saattohoidoksi sopii hyvin alkoholi tai laittomat päihteet. Kunhan pääsee täältä pois.

4

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihajuakaan

      Nopein hoitokeino tuohon tautiin lienee pätkä narua ja vankkaoksainen puu. Tai jos vähän töitä haluu tehdä ton ahistuneisuuden eteen, niin psykiatrin kanssa keskustelu on varmasti parempi, kuin alkoholi tai laittomat päihteet. Alkoholilla tai muilla päihteillä ongelmanratkonta kun vaan tuppaa luomaan uusia ongelmia.

      • Piti tännekin joutua

        ...Riittävän älykäs psykologi tai psykiatri? Ne joilla olen käynyt, ovat aiheuttaneet ainoastaan suunnatonta turhautumista, koska huomaan heti olevani älyllisesti heidän yläpuolellansa. Auttajasta tuleekin äkkiä sellainen, jota minä pystyisin auttamaan paremmin mitä hän minua. Turhauttavaa vääntää asioita "rautalangasta", vain kuullakseen kaiken sen, minkä on tiennyt jo ennestään. Olen käynyt monella, ja olen antanut jokaiselle mahdollisuuden, eli käynyt monta kertaa, mutta yhtä turhauttavaa se on ollut aina. Sanotaan metallialalla, että työkalun on aina oltava parempi mitä sillä työstettävä kappale, ja se pätee yhtä hyvin myös potilas/psykologi suhteeseen.


      • Piti tännekin joutua
        Piti tännekin joutua kirjoitti:

        ...Riittävän älykäs psykologi tai psykiatri? Ne joilla olen käynyt, ovat aiheuttaneet ainoastaan suunnatonta turhautumista, koska huomaan heti olevani älyllisesti heidän yläpuolellansa. Auttajasta tuleekin äkkiä sellainen, jota minä pystyisin auttamaan paremmin mitä hän minua. Turhauttavaa vääntää asioita "rautalangasta", vain kuullakseen kaiken sen, minkä on tiennyt jo ennestään. Olen käynyt monella, ja olen antanut jokaiselle mahdollisuuden, eli käynyt monta kertaa, mutta yhtä turhauttavaa se on ollut aina. Sanotaan metallialalla, että työkalun on aina oltava parempi mitä sillä työstettävä kappale, ja se pätee yhtä hyvin myös potilas/psykologi suhteeseen.

        Kuulostaa ihan hemmetin ylimieliseltä, mutta kun ei tätä asiaa voi muuten esittää. Psykologit, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat olleet hyvin mukavia, empaattisia ja älykkäitä. Inhoan sanoa tätä julkisesti, mutta en ole tavannut henkilökohtaisesti koskaan ihmistä, joka onnistuisi yllättämään minut jollakin älyllisellä kyvyllään. Pari ihmistä tunnen, joilla on mielestäni huomattavasti keskimääräistä korkeampi älykkyys, ja arvostan heitä.


      • Piti tännekin joutua
        Piti tännekin joutua kirjoitti:

        Kuulostaa ihan hemmetin ylimieliseltä, mutta kun ei tätä asiaa voi muuten esittää. Psykologit, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat olleet hyvin mukavia, empaattisia ja älykkäitä. Inhoan sanoa tätä julkisesti, mutta en ole tavannut henkilökohtaisesti koskaan ihmistä, joka onnistuisi yllättämään minut jollakin älyllisellä kyvyllään. Pari ihmistä tunnen, joilla on mielestäni huomattavasti keskimääräistä korkeampi älykkyys, ja arvostan heitä.

        Sen haluan vielä sanoa, että en pidä älykkyyttä minään ihmisyyden mittana. Se on vain yksi osa ihmisyyttä. Minulla voi olla älykkyyttä, mutta ei niinkään sitten viisautta. Minä en ole lokeroinut ihmisiä sen suhteen, miten älykkäitä tai viisaita yms. he ovat, mutta jotkut sitä tekevät. Armeijassa sain itse "tyhmän leiman", sen takia että juttelin sotkussa erään yksinkertaisena pidetyn alokkaan kanssa. Minusta oli väärin, miten epäkypsällä asenteella häntä kohdeltiin, ja hän oli oikein mukava ihminen, olkoonkin sitten vähän yksinkertainen, mutta aina ei voi ottaa vain yhtä parametriä sellaiseksi mittariksi, mikä määrittelee koko ihmisen potentiaalin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe