Uroksen kiima

hilleri

Meidän uroksella on alkanut kiima mitä ilmeisimmin. Se yrittää koko ajan astua tyttöämme ja puree ja raahaa sitä niskasta. Olemme välillä erottaneet niitä toisistaan. Varsinaista ongelmaa tästä ei siinä mielessä tule, että tyttömme on leikattu mutta miten stressaavaa tämä on sille? Ja uskaltaako niiden antaa olla miten yhdessä? Kamalan aggressiivisen näköistä touhu ei ole ollut ja poika jopa välillä vain nuolee tytön niskaa mutta välillä olemme erottaneet ne toisistaan kun on alkanut kuulua ääniä. Tytön niskassa ei ole puremajälkiä. Uros on kyllä tarkoitus leikkauttaa mutta nyt sattui tämä huonoon aikaan kun on joulun pyhät ja vielä reissuunlähtö loppuviikosta joten leikkaus siirtyy uuden vuoden jälkeen.

Kertokaahan kokemuksia miten teillä joilla on leikkaamattomia uroksia ja naaraita menee nämä kiima-ajat!

16

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi76

      uros kannattaa leikata mitä pikemmin mikäli ei pentuja aiota teettää.
      Moinen tulee olemaan molemmille aika stressaavaa mikäli toinen ei suostu astumispuuhiin vaikka toinen on miten valmis tahansa. Koettelemus tulee olemaan molemmilla raskasta ja stressaavaa kuten myös ihmisillekin sillä kokemus puhuu tässäkin asiassa.
      Eikö esim. päivystävä ole auki? Ainoa paras vaihtoehto on erottaa toiset ihan täysin kunnes uros saadaan leikattavaksi koska astumiset tulee olemaan melkoiset.
      Meillä tuo aika oli tosiaankin yhtä koettelemusta enkä aio toistaa sama virhettä enää mutta onneksi emmalla kiima alkaa vastaa keväällä. Meiän pojalla alko siis kiima tossa tammikuussa muistaakseni ja tarkoitus oli tehdä pojalla pentue mutta silloin ei löytynyt vielä tyttöä jolla olisi ollut kiima- aika samoihin aikoihin, kun yleensä tytöillä tuo kiima alkanee keväämmällä.

      • hilleri

        ja siksi harmittaa kun piti juuri tähän aikaan vuodesta tuo kiima alkaa. Mä olin jotenkin ihan siinä luulossa että se kiima ei alkaisi vielä tässä vaiheessa mutta näköjään tosiaan ei mene ihan samalla tavalla kuin tyttöjen kanssa.

        No, tässä nyt aion katsella tilannetta ja pitää niitä erossa tilanteiden mukaan (poika ei tosiaankaan ole koko ajan tytön kimpussa ja nytkin nukkuvat nätisti yhdessä) ja viedä pojan lekurille mahdollisimman pian.

        Mutta jos muilla on vielä kokemuksia jaettavana niin kuulen niitä mielelläni! :)


      • viivi76
        hilleri kirjoitti:

        ja siksi harmittaa kun piti juuri tähän aikaan vuodesta tuo kiima alkaa. Mä olin jotenkin ihan siinä luulossa että se kiima ei alkaisi vielä tässä vaiheessa mutta näköjään tosiaan ei mene ihan samalla tavalla kuin tyttöjen kanssa.

        No, tässä nyt aion katsella tilannetta ja pitää niitä erossa tilanteiden mukaan (poika ei tosiaankaan ole koko ajan tytön kimpussa ja nytkin nukkuvat nätisti yhdessä) ja viedä pojan lekurille mahdollisimman pian.

        Mutta jos muilla on vielä kokemuksia jaettavana niin kuulen niitä mielelläni! :)

        loppulaskussa itse pidin erossa täydellisesti toisistaan ettei saanut tyttöihin minkäänlaista kontaktia koska se tulee olemaan pojalle vaikeeta vaikkei koko ajan kimpussa olisikaan. Pelkkä hajukin saattaa jo riittää joten varaudu tosiaankin koska et millään voi vahtia urosta ympärivuorokauden. Ainakin yöksi sulkisin eri paikkaan nukkumaan koska olen myöskin herännäyt epämääräiseen rääkäsyyn jolloinka meitä kumpaakin vietiin kirjaimellisesti. Eli menin väliin ja laitoin pojan eri huoneseen odottamaan leikkausta.
        Itse en kyllä tilanteita enää odottelisi.


      • hilleri
        viivi76 kirjoitti:

        loppulaskussa itse pidin erossa täydellisesti toisistaan ettei saanut tyttöihin minkäänlaista kontaktia koska se tulee olemaan pojalle vaikeeta vaikkei koko ajan kimpussa olisikaan. Pelkkä hajukin saattaa jo riittää joten varaudu tosiaankin koska et millään voi vahtia urosta ympärivuorokauden. Ainakin yöksi sulkisin eri paikkaan nukkumaan koska olen myöskin herännäyt epämääräiseen rääkäsyyn jolloinka meitä kumpaakin vietiin kirjaimellisesti. Eli menin väliin ja laitoin pojan eri huoneseen odottamaan leikkausta.
        Itse en kyllä tilanteita enää odottelisi.

        yöt ovat olleetkin erillään ja tulevat olemaan.


    • Jenna

      Sellaista kysyisin et mistä huomaa yksinäisen poikafretin kiiman? jos muista poikafreteistä huomaa siinä että ne "riepottaa" tyttöfrettejä, niin mites mun tapaukses ku sil ei oo toista frettiä kaverina? mun leikkaamaton poikafretti on nyt 9kk vanha ja tuli vaan mieleen että mistähän minä sen sitten aikanaan huomaan..

      • PeekaBoo

        Sitä ei välttämättä huomaakaan. Fretti alkaa yleensä haista erilaiselle, sellaselle pistävälle ja voimakkaalle. Virtsan eritys lisääntyy (ja tässä vaiheessa kakkalaatikko ei enää ole pakko, ainakaan fretin mielestä). Paikkoja merkkaillaan, eli sitä kusta sitten on kaikissa sohvanjaloissa ja pöydillä ja tuoleilla ect. (tosin kaikki pojat ei ihan noin tee). Yks fretti meillä puri aina kiima-aikana, vaikka muuten oli täysin purematon ja leikattu. Ei se lujaa purru, mutta vähän nipisti kuitenki.

        Meidän pojat on nyt vähän reilut 6kk ja niillä on kiima kunnolla käynnissä, joten kaipa se sunkin 9 kuukautinen kohta havahtuu ellei ole jo ;)


      • viivi76

        esim. voimistuneesta hajusta, merkkailusta, erilaisesta käyttätymisestä kuten aggressia muita kohtaan.
        Kiima alkaa yleensä siinä 8-12kk paikkeilla riippuen toki siitä valon määrästäkin mutta joillakin uroksilla tuo kiima on jo alkanut.
        Uroksilla kiiman yleensä huomaa, kun katsoo kivespusseihin jotka yleensä ovatte ns. pähkinän kokoiset. Itse huomasin pojalla näin olleen kiiman alkaneen.
        Ja pojat tosiaankin merkkailevat todella paljon joten suosittelen tilaamaan sitä leikkausaikaa.
        Niin ja välttämättä kaikki eivät erota heti ensisilmäyksellä pojasta, että onko kiima vai ellei tosiaankin ole kokemusta ja tiedä mikä se on.


      • hilleri

        eli poika haisee voimakkaammalle kuin normaalisti ja sen mahanalunen on koko ajan märkä ja sitä pissaa on joka paikassa. Nyt meidän poju on leikattu tuossa 2 päivää sitten ja heti huomasi leikkauksen jälkeen että merkkailu lakkasi ja maha ei ole enää märkä mutta tytön päälle käy vielä eli kiima ei ole ohi.


      • hilleri
        hilleri kirjoitti:

        eli poika haisee voimakkaammalle kuin normaalisti ja sen mahanalunen on koko ajan märkä ja sitä pissaa on joka paikassa. Nyt meidän poju on leikattu tuossa 2 päivää sitten ja heti huomasi leikkauksen jälkeen että merkkailu lakkasi ja maha ei ole enää märkä mutta tytön päälle käy vielä eli kiima ei ole ohi.

        poika on ollut ehkä vähän tavallista villimpi ja on näykkinyt tavallista enemmän.


      • Jenna
        hilleri kirjoitti:

        eli poika haisee voimakkaammalle kuin normaalisti ja sen mahanalunen on koko ajan märkä ja sitä pissaa on joka paikassa. Nyt meidän poju on leikattu tuossa 2 päivää sitten ja heti huomasi leikkauksen jälkeen että merkkailu lakkasi ja maha ei ole enää märkä mutta tytön päälle käy vielä eli kiima ei ole ohi.

        Mitä sulle tuli maksaa sun fretin kastrointi? Entäs fretin toipuminen leikkauksesta? Kuinkas hän jaksaa?


      • viivi76
        Jenna kirjoitti:

        Mitä sulle tuli maksaa sun fretin kastrointi? Entäs fretin toipuminen leikkauksesta? Kuinkas hän jaksaa?

        maksoi 59€ (siis pojan leikkaus) ja vielä n. viikon verran leikkauksen jälkeen kesti jotta poika rauhoittui ihan kokonaan.


      • Jenna
        viivi76 kirjoitti:

        maksoi 59€ (siis pojan leikkaus) ja vielä n. viikon verran leikkauksen jälkeen kesti jotta poika rauhoittui ihan kokonaan.

        Kiitoksia kaikille tiedoista! Täytyykin tästä sitten heti huomenna tilata poitsulle aika eläinlääkäriin.. :)


      • hilleri
        Jenna kirjoitti:

        Mitä sulle tuli maksaa sun fretin kastrointi? Entäs fretin toipuminen leikkauksesta? Kuinkas hän jaksaa?

        oli tarkalleen 79,40 €. Ja paikka missä käyn on Helsingissä Haumau-klinikka. Tuohon sisältyi myös kyllä korvapunkkilääke mutta eihän se paljoo siihen lisää tee. Jostain kummasta oli taas punkkeja meille tullut, ei voi ymmärtää mistä kun syksyllä ei ollut kummallakaan fretillä. No, nyt hoidetaan kumpikin.

        Poika jakselee hyvin. Pe (millon leikkaus oli) vaan nukkui mutta sen jälkeen on ollut ihan entisen veroinen eli sama riehuminen ja riekkuminen jatkuu kun normaalistikin. :) Haavat on alkaneet parantua hyvin.


      • kyseleväääää
        hilleri kirjoitti:

        oli tarkalleen 79,40 €. Ja paikka missä käyn on Helsingissä Haumau-klinikka. Tuohon sisältyi myös kyllä korvapunkkilääke mutta eihän se paljoo siihen lisää tee. Jostain kummasta oli taas punkkeja meille tullut, ei voi ymmärtää mistä kun syksyllä ei ollut kummallakaan fretillä. No, nyt hoidetaan kumpikin.

        Poika jakselee hyvin. Pe (millon leikkaus oli) vaan nukkui mutta sen jälkeen on ollut ihan entisen veroinen eli sama riehuminen ja riekkuminen jatkuu kun normaalistikin. :) Haavat on alkaneet parantua hyvin.

        Kuinka kauan kestää urosfretin kiima?


      • nugvgvg

        Itselläni on viimeisen päälle lälläri-poika suurella läheisyydenkipeydellä varustettuna. Kulkee perässä kuin lammas. Väliin mahtui kuitenkin se ensimmäinen ja viimeinen kiima-aika, joka tuli yllättäen päivän, parin sisällä. Pojan käyttäytyminen muuttui ihan päälaelleen, agressiiviseksi kuin demoni :) nyt naurattaa, silloin ei niinkään. Jos vaikka käveli, niin jalkaan tartuttiin niinkun saaliiseen peräänantamattomasti että veri lensi. Steriloinnin jälkeen se tuttu lammas kuitenkin taas palasi n. viikon kuluttua ja huokaisin helpotuksesta. Leppoisaa arkea täälä ollaan siitä asti vietetty. Jos nukkuu itse päikkäreitä käsi kasvojen edessä koukussa, toinen tunkee siihen sykkyrälle niin että varpaat on suussa :)


    • mindi

      kiitos, sain paljon tietoja, mitä tehdä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe