V40 2.0 KOKEMUKSIA,KERTOKAA!

Volvon omistajaksiko?

Tarvitsen nyt nopeasti seuraajan hajonneelle ajopelilleni joka siis ei ole Volvo.

olisi ko tyyppinen volvo myynnissä 2.0 i 16v koneella. Itse en siis omaa Volvoista aiempaa kokemusta, mutta pidän merkkiä laadukkaana,turvallisena,jne.Tällä on ajettu 80tkm, vuosimalli on 2001 ja varusteet minulle hyvinkin riittävät.

Onko näissä jotain lastetautia, huomioitavaa asiaa, ym?

Oletteko pitäneet ajettavuudesta?

ONKO HYVÄ VAI HUONO??

Kiitos asiallisista vastauksista!

15

6788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reishka

Autoja menee ohi kahta puolta.

• ammattimies

Paljon ennen kannattaa ostaa vaikkapa
      Renault Scenic 2.0RT tai Laguna 2.0 kuin
      Volvo!

Samat moottorit, mutta Renaultit ovat paljon
      mukavampia, yhtä kestäviä VÄHINTÄÄN ja ovat
      halvempia, myös Laguna on hurjasti kauniinpi,
      sitten Scenic on taas niin käytännöllinen.

Ja lopuksi tiedoksi......

Volvo-kauppiaiden suusta lainattua:

Jos heillä ei ois Renaultia valikoimassaan,
      niin hommassa ei ois mitään mahdollisuuksia.
      Renault on pelastanut Volvo-kauppiaat konkursseilta!

• Janne

Mitkä samat moottorit? Käsittääkseni puhutaan bensakoneista, jossa ainakin omassa 2-litrasessa (S40/00) on Volvon oma moottori (136hv). Mitään samaa ei Renaultin kanssa ole.

• puhut
        Janne kirjoitti:

Mitkä samat moottorit? Käsittääkseni puhutaan bensakoneista, jossa ainakin omassa 2-litrasessa (S40/00) on Volvon oma moottori (136hv). Mitään samaa ei Renaultin kanssa ole.

Jep. 2 litraset ovat Volvon omaa tuotantoa.
        Tämä "ammattimies" on taas näitä kaikkitietäviä :)
        Ammattimiehen ammatti ei taida olla autoalalta...

t. Volvokuski

ps. Rellut kannattaa jättää kauppaan (myös Volvon 40 sarja, joista noita Rellun osia löytyy) ;)

• juppe
        puhut kirjoitti:

Jep. 2 litraset ovat Volvon omaa tuotantoa.
        Tämä "ammattimies" on taas näitä kaikkitietäviä :)
        Ammattimiehen ammatti ei taida olla autoalalta...

t. Volvokuski

ps. Rellut kannattaa jättää kauppaan (myös Volvon 40 sarja, joista noita Rellun osia löytyy) ;)

lisää että mitä noissa 40 :ssä on rellun osaa.

• Mä ite
        juppe kirjoitti:

lisää että mitä noissa 40 :ssä on rellun osaa.

Vaihteisto on Renaultilta, ainakin 1.8-litraisten yhteydessä, ja tietenkin dieseleissä. Sen huomaa jo tuntumasta vaihtaessa, kun vertaa aikaisempaan 400-sarjaan...

• Paajanen
        Janne kirjoitti:

Itse asiassa tuo Volvon S/V40:n 2.0 kone on myös Lagunassa (1-kori). Siis 2.0-16V malleissa,taisi vm -00 Lagu olla Renun omalla padalla, mutta 95-99 on Volvon koneella. Erona vain ilmasuodatinlaatikko ja softa, Rellussa koneesta otetaan 140Hv.

• juppe
        Mä ite kirjoitti:

Vaihteisto on Renaultilta, ainakin 1.8-litraisten yhteydessä, ja tietenkin dieseleissä. Sen huomaa jo tuntumasta vaihtaessa, kun vertaa aikaisempaan 400-sarjaan...

että tuohon mitsun 1.8 olisi kytketty rellun laatikko ja muut koneethan on volvon omia ja ainakin t4:ssa ja 2.0t:ssä on sama M56 laatikko kun s60 ja v70 :ssä. Sehän tiedetään että alusta perustuu samaan pohjalevyyn kuin mitsu carisma(takaiskarit samaa) Onko sulla muuta kuin tuo "musta tuntuu" arvio.

• Mä ite
        juppe kirjoitti:

että tuohon mitsun 1.8 olisi kytketty rellun laatikko ja muut koneethan on volvon omia ja ainakin t4:ssa ja 2.0t:ssä on sama M56 laatikko kun s60 ja v70 :ssä. Sehän tiedetään että alusta perustuu samaan pohjalevyyn kuin mitsu carisma(takaiskarit samaa) Onko sulla muuta kuin tuo "musta tuntuu" arvio.

Ei ole pelkkää mutua, kyseessä on nimenomaan volvon 1.8-kone(-96), muista en tiedä. Jos en väärin muista, niin eri 40-sarjan malleissa pakkipykälä löytyy eri paikoista, eli vasemmalta ylhäältä ja oikealta alhaalta. Tämäkin viittaisi siihen, että on käytetty eri lootia.

• volvo

Itselläni on ollut ja nyt on toinen jo menossa!! erittäin hyvä auto.ajettavuus on hyvä,hinta laatu suhteeltaan mielestäni yksi parhaista vaihtoehdoista. huonoa ainostaan auton tehot 140hv...no kyllähän sekin riittää....

• Kaitsu

tuo ei ainakaan ole mitään kehuja saanut, nimenomaan ajettavuuden suhteen, mutta jos siitä ei välitä, niin kai sillä maisema vaihtuu. Kritisoitu on eniten jousitusta ja ajomelua, sekä sitä, että autossa lähinnä säälittävät 14 tuumaiset pyörät.

• Itse Minä

Nelikymppinen voitti Moottori-lehden vertailun. Ominaisuudet hiottu nyt huippuun...

Testit on testejä, ja tosielämä onkin jotain muuta. Kannattaa ehdottomasti itse ajaa ko. auto, ja kertoa sitten 'totuuksia' autosta.

Itse valitsin kulkineeksi alkupään 40-sarjalaisen, koska se oli mielestäni kaikinpuolin passeli auto. KOEAJON, ei TM-testejen perusteella.

• Volvon omistajaksiko?

Täytyy vielä katsella, juuri järjestyi laina kulkine joksikin aikaa joten ihan en lirissä ole. pitää käydä kokeilemassa tuota volvoa ja katsella sitten...

• Ässä 40

Moro

Tämä ei suoraan liity kysymykseesi, mutta havaintoja…..

Itselläni on S40 2.0 Vm.2000, automaatti ja vertailtiin kaverin S40 2.0 vm. 2002, automaatti pirssiin ja huomattiin että ainakin uudempi auto on jostain syystä äänekkäämpi kuin omani. Emme käyttäneet tähän mitään desipelimittaria vaan ihan korvakuulolta tämä on havaittavissa. Ajoimme autoja eri nopeuksilla (60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h) samalla tienpätkällä. Yritettiin keksiä tähän syytä mutta tuloksetta. Molemmilla on autoissa tekstiilimatot, samanlaiset renkaat (195/55 sarja), lämmityslaite poissa käytöstä, silmämääräisesti tiivisteet samanlaiset, kangassisusta jne.
        Myös autojen käyntiääni on erilainen, uudemmassa se on selvästi "karheampi".
        Kaverini kommentti oli että autoni kulkee hänen autoonsa verrattuna (ko. tienpätkällä) kuin sukkasilleen.

Muuten autoon olen ollut tyytyväinen vaikka niissä onkin havaittavissa yksilöllisiä eroja. Mitä tähän alustan ”vetelyyteen” tulee niin siihen vaikuttaa paljon millaiset tossut autossa on alla.

Näin takapuolituntumalta vaimokkeeni BMW 300 sarja, vm -99 ei ajettavuudeltaan suuremmin arkisessa ajossa eroa Volvosta. Oikeastaan ainut mikä BMW:ssä parempaa on ohjaus ja kääntösäde. Volvossa tehostin on mielestäni hieman liian ”tuhti” sekä kääntösäde varsin laaja auton kokoon nähden. Niin ja mitä tuohon takavetoisuuteen tulee niin se onkin mielestäni makuasia.

Onnea auton hankinnallesi.

• Volvoi
        Ässä 40 kirjoitti:

Moro

Tämä ei suoraan liity kysymykseesi, mutta havaintoja…..

Itselläni on S40 2.0 Vm.2000, automaatti ja vertailtiin kaverin S40 2.0 vm. 2002, automaatti pirssiin ja huomattiin että ainakin uudempi auto on jostain syystä äänekkäämpi kuin omani. Emme käyttäneet tähän mitään desipelimittaria vaan ihan korvakuulolta tämä on havaittavissa. Ajoimme autoja eri nopeuksilla (60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h) samalla tienpätkällä. Yritettiin keksiä tähän syytä mutta tuloksetta. Molemmilla on autoissa tekstiilimatot, samanlaiset renkaat (195/55 sarja), lämmityslaite poissa käytöstä, silmämääräisesti tiivisteet samanlaiset, kangassisusta jne.
        Myös autojen käyntiääni on erilainen, uudemmassa se on selvästi "karheampi".
        Kaverini kommentti oli että autoni kulkee hänen autoonsa verrattuna (ko. tienpätkällä) kuin sukkasilleen.

Muuten autoon olen ollut tyytyväinen vaikka niissä onkin havaittavissa yksilöllisiä eroja. Mitä tähän alustan ”vetelyyteen” tulee niin siihen vaikuttaa paljon millaiset tossut autossa on alla.

Näin takapuolituntumalta vaimokkeeni BMW 300 sarja, vm -99 ei ajettavuudeltaan suuremmin arkisessa ajossa eroa Volvosta. Oikeastaan ainut mikä BMW:ssä parempaa on ohjaus ja kääntösäde. Volvossa tehostin on mielestäni hieman liian ”tuhti” sekä kääntösäde varsin laaja auton kokoon nähden. Niin ja mitä tuohon takavetoisuuteen tulee niin se onkin mielestäni makuasia.

Onnea auton hankinnallesi.

Aikaisemmin ajamani -98 s40 on hiljaisempi
        kuin 2000-luvun mallit.
        Eikö erona ole raideleveys ja ilmeisesti jäykempi
        alusta, joka päästää melua paremmin sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe