Voisiko joku ystävällinen ihminen kertoa, kauanko kynsisammakot suunnilleen elävät? Kiitoos :)
KAUAN ELÄVÄT?
4
674
Vastaukset
- Xenopus
Ainakin isot eteläafrikkalaiset kynsisammakot (xenopus laevis) ovat melko pitkäikäisiä. Itse ostin niitä 4 kpl vuonna 1994, nyt on 2 kuollut (elivät 6- ja 8-vuotiaiksi) ja toiset 2 ovat vielä elämänsä kunnossa, lisääntyivätkin viime vuonna. Eiköhän normaali elinikä liene 5-10 vuotta?
- Kurojaki
Häh? 5-10 vuotta? Mä katoin jostain eläinkirjasta että ainakin kynsisammakot elävät n. 15 vuotta..
- yllättynnyt
Kurojaki kirjoitti:
Häh? 5-10 vuotta? Mä katoin jostain eläinkirjasta että ainakin kynsisammakot elävät n. 15 vuotta..
Oletko huomannut kynsisammakoistasi että hehän tykkäävät hyppiä myös lattialla? Minulta pääsi vahingossa karkuun akvaariosta, ja tippuivat lattialle aika korkealta, mutta mitään ei käynnyt. Ja ne alkoivat vain hyppiä lattialla, sen jälkeen olen alkannut antamaan niitten "jaloitella". Hyvin pärjäävät ilman vettä. En ole uskaltannut antaa olla kun vajaan puoli tuntia kylpyhuoneen lattialla vapaana. Ovat ihan innoisaan. Naaras on yli 20cm ja uros vähä yli 10cm. Kun olen lukennut internetistä ja kyseillyt alan ihmisisltä kynsisammakoista, tämä oli niillekin ihan uutta. Siksi kysyisin sinulta että oletko sinä tiennyt tästä? Ja aina olen varonnut niitten nahkaa, kun olen luullut että on tosi herkkää....Nyt olen pitännyt sylissä sen verran kun siirrän sammakot altaasta lattialle tai päin vastoin, ja mitään ei ole käynnyt.
- utelias
Hei, kun kerroit että sait kynsisammakot lisääntymään, miten onnistuit? Ja mihin laitoit poikaset? Meillä on isoja kynsisammakoja, naaras ja uros ja kovasti uros "kurnuttaa" ja on ison sammakon reisissä koko ajan kiinni... Olisi kiva tietää miten saisi ne kutemaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1586420
- 511844
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes431545- 541110
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241039Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48971Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887