Päänahkaani alkoi ilmaantua vähän alle 5-kymppisenä finnin tapaisia rakkuloita. Niiden sisältä puristettaessa tulee kirkasta tai kellertävää nestettä. Jonkin verran myös kasvojen ja selän iho oireilee. Joskus ilmaantuu myös laajoja aristavia isoja "finnejä", jotka ovat selvästi erilaisia. Kasvot olen saanut pidetyksi kurissa Dacid-voiteella. Minulla on aina ollut rasvoittuvat hiukset, mutta acneoiretta ei liiemmin ollut edes kossina. Ensimmäinen ihotautilääkäri dignostisoi (lue arveli) oireeni ruusuacneksi, toinen karvantuppitulehdukseksi, kolmas sienitaudiksi. Rakkulat ovat pahimmillaan silloin kun niitä vähiten toivoisi (ilmeisesti stressiperäisiä). Päänahahan rakkuloista otettiin bakteeriviljelmä mikä oli negatiivinen. Apocykliinillä oireet häviävät (jos ottaa hieman yli lääkärin määräämän annoksen), mutta oireet ilmaantuvat muutaman päivän päästä kuurin loputtua. Olen syönyt Apocykliiniä viitisen vuotta ja menin uudelleen arvailtavaksi ja saadakseni vaihteeksi muuta lääkettä. Sain sinilääkettä sisäisesti nautittavaksi - ei auttanut, sen jälkeen Tetrasyksliiniä - ei auttanut. Palasin takaisin Apocykliiniin ja oireet alkavat hävitä. Aposykliinin nauttiminen on kuitenkin vastenmielistä jatkuvasti.
Onko tämä jokin miesten vaihdevuosien oire vai mikä? Pitääkö minun tyytyä kurjaan kohtalooni loppuiäksi? Onko muita samanlaisen päänahan omaavia? Voisiko jokin ruoka-aine olla altistava tekijä, esim. punaviini, jota aloin nautiskella jokseenkin samoihin aikoihin, kun iho-oireita ilmaantui? Entä uimahallin kloori? (näitä kahta olen vähän epäillyt)
Kerro mistä sinä olet saanut avun - ihotautilääkärit eivät näytä voivan auttaa minua.
Jään odottamaan avusta kiitollisena.
Onko tämä jokin miesten vaihdevuosien oire vai mikä? Pitääkö minun tyytyä kurjaan kohtalooni loppuiäksi? Onko muita samanlaisen päänahan omaavia? Voisiko jokin ruoka-aine olla altistava tekijä, esim. punaviini, jota aloin nautiskella jokseenkin samoihin aikoihin, kun iho-oireita ilmaantui? Entä uimahallin kloori? (näitä kahta olen vähän epäillyt)
Kerro mistä sinä olet saanut avun - ihotautilääkärit eivät näytä voivan auttaa minua.
Jään odottamaan avusta kiitollisena.
Vastaukset 1
Vanhimmat
hairsprayta tai vastaavaa?
Jopa tavallinen shampoo saattaa olla syynä.