monte

ryttare

tietääkö kukaan onko Forssassa tai lähikunnissa mahdollisuutta aloitaa monte ratsastusta. Olen ratsastanut pari vuotta ja tuo laji kiinnostaisi... kaikki tiedot otetaan innolla vastaan :)

3

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte kuski

      et taida teitää paljonkaan montesta. tiedoksi vaan että ei sitä noin vaan aloteta ratsastamaan montea. monte on RAVIURHEILULAJI ei siellä missään kentällä pyöritä!!!!! ensinnäkin sulla pitäs olla enemmän kokemusta raviurheilusta ei parin vuoden ratsastus joillakin lällykkä hepoilla riitä. jos sua todellä kiinnostaa hae jonnekin ravitallille töihin ehkä ne siellä opettaa sulle nää ravihommat alusta pitäen ja sen jälkeen sun pitää ajaa ravikortti ja vasta sitten pääset monte lähtöihin. muista että ravikortin voi ajaa vata kun olet yli 16 vuotias(en siis todellakaan tiedä sun ikää mutta kohan muistutin)

    • Gledileg

      Vaikka monte kuski (kirjoitetaan muuten yhteen..) vähän turhan rankasti ilmaisi mielipiteensä, olen samaa mieltä, että noin vain ei montea ruveta ratsastamaan ja säännöt on samat kuin ravikilpailuissa yleensä eli ne pitää tuntea hyvin.

      Mutta treenaamallahan oppii. Montea olen ratsastanut itsekin ja se vaatii todella hyvää fysiikkaa ja voimia. Monteistunta on raskas ratsastajalle ja vaatii ennenkaikkea hyvät reisilihakset. Vaikka jotkut tikuttavatkin montessa keventäen, se on sekä hassun näköistä että haittaa hevosen juoksua. Opettelemalla heti oikea monteistunta helpotetaan kummankin työskentelyä.

      En usko, että vielä parin vuoden ratsastelulla olet hankkinut tarvittavaa hevosenkäsittelytaitoa, joten hankkiudu ensin johonkin ravitallille opettelemaan ravipuolen juttuja, hoitamaan ja ajamaan hevosia ja sitäkautta varmaan selviää millä hevosella pääsisit harjoittelemaan montea hyvässä ohjauksessa.

    • Anonyymi

      Vai montea ratsastetaantän ratsun pitkä ja ohut satulannuppi painuu ratsastajan tuhkaluukusta vilauksessa. Ulvontavain kuuluu kun kumi palaa ravitahdissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe