hevosen lopetus

rakas

Miten hevosen vois parhaiten lopettaa. Siltä meni nilkka kai poikki, ainakin on tosi pahan näkönen.

12

5260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päähän ampumalla. Laki määrittelee aseen minimitehokkuuden ja aseen on oltava luvallinen. Eläinlääkäri ei pääse katsomaan vammaa? Vammaa ei voi hoitaa? "Pahan näköinen" ei ole kovin uskottava perustelu lopettamiselle.

    • väiski

      ensin kyllä eläinlääkärin pitäisi tulla paikalle... jos se ei pääse paikalle... päähän ampumalla.. hirvikiväärillä... mutta onko hevosen lopettamisella niin kova kiire.. kannattaa odottaa eläinlääkäriä.. todennäköisesti (jos) hevonen lopetetaan antamalla erilaisia ruiskeita.. ensin rauhoitus lääke.. sitten nukutas ja viimeiseksi niin vahvoja lääkkeitä että hevonen kuolee... toinen mahdollisuus on ampuminen...

    • Pienoinen...

      kauheetakun hevosia joudutaan lopettamaan ;( Murtumaakaan ei voida parantaa oikein millään.. Lopettamisen voit tehdä eläinläärillä rauhallisesti, että sille annettaisiin niin paljon rauhoittavaa/unilääkettä, että se saa siitä yliannostuksen... Toinen vaihto ehto on ampuminen, mutta onko kivaa ampua hevonen, ja kun ampuu niin verta tulee...... Suosittelen kyllä ensin puhumaan eläinlääkärin kanssa asiasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • *nipsu*

        nii.. ja sit kannattaa antaa teurastajan ampua.. se valuttaa veret hepost pois ja vie sen mukanann.. uiiks.. kamalaa...


    • kaksonen

      Ei sit tullu mieleen et voisit AINAKIN soittaa eläinlääkärille?!

      • sh-fani

        KUULEHAN!!!
        TULIKO MIELEEN ETTÄ ELÄINLÄÄKÄRI EI VÄLTTÄMÄTTÄ PÄÄSE!?!?!?!?!?
        MIETTISIT ENSIN ENNEKÖ SANOT MITÄÄN!!!


    • surullinen

      moi!
      mulla on ollu sama juttu... mun hevonen piti lopettaa kun se juoksi ja sen jalka meni poikki siin juoksus... =(
      me odotettiin eläilääkäri varmuuden vuoksi tutkimaan se ruuna... mut se totes saman minkä mekin että siitä ei olisi enää juoksiaks vaikka sen jalka saatais parantumaan... sen paraneminen olisi jo liian tuskallista hevosellekkin...
      siksi päätimme päästää sen laukkaamaan vihreille laitumille... se lopetettiin 17.12.01
      eläinlääkäri lopetti sen kuolettavalla annoksella unilääkettä... se on helppo tapa lopettaa hevonen... siinä se tuntee vain neulan piston... ampuminen on hirveän näköistä touhua.. suosittelen teitä odottamaan eläinlääkäriä... mutta jos hän ei kahteen päivään pääse tulemaan suosittelen sitä hirveää tapaa lopettaa rakas eläin... =(
      mun lv-ruuna dukoff olisi vielä mennyt teuras autossa, mutta sillä oli vielä matolääkkeen vaikutusta jäljellä... ja halusimme haudata sen lähelle meidän kotia että pyysimme eläinlääkäriä lopettamaan sen meidän pihaamme... se oli kuollessaa 9 vuotias ja kiltti pienehkö ruuna... tiedän että oman hevosen menettäminen on hirveää... mutta ihmeitäkin tapahtuu... saimme seuraavana kesänä lv-ori varsan... ja jos uskoo uudelleen syntymiseen voi luulla että tämä pikku sisupaketti joka kamppaili elämästä ja kuolemasta olisi dukoff... varsakin olisi pitänyt ehkä lopettaa ellen minä ja se itse olisi ollut niin sitkeitä ja toiveikkaita... luulen että hevosesi rakastaa sinua... se ei halua että olet surullinen kun päästät sen menemään... ja ehkä sekin joku päivä tulee takaisin terveenä... näin minä uskon... toivottavasti minusta oli jotain apua.... on inhottavaa nähdä jonkun itselleen rakkaan kärsivän... mutta se helpottaa kun saa auttaa rakasta eläintään... päästää sen kärsimyksistään... usko pois...

      nimimerkillä: kokemusta on

    • ammatiteurastaja

      Kaikista paras on kun tuotjoutsaan sen lopetan ampumalla. ammatitaito on vuodesta 60

    • niinvoi

      Jäi puhelin pois 041-5871380

    • näissevaanon

      Kaikein paras ja kivuton kuolema on ampuminen . sitä käytän. Ja se eläinlääkirin nukutus on kaikein huonoin ja kallein ja neneemyrkkyä paljon ja hyvien lihojen tuhlausta.

    • Paljonkokemusta

      Ampuminen on vaan se paras. Kamalaa katsottavaahan se on, mutta yleensä menee nopeasti, eikä hevonen ehdi tuntea mitään. Ruiskukin on toki vaihtoehto, mutta siinä heppa voi mennä sekaisin ja alkaa loikkimaan. Ei sekään kivaa katsottavaa ole, kun hevonen kärsii.

    • Anonyymi

      Hevoselle ampuminen on paras tapa lopettaa. Koska se ei kerkiä tuntea mitään. Eläin ei saa kärsiä ihmisen tyhmyydestä vaan siks että se on hirveän näköistä tai että ei pysty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe