VOLVO 850 TDI JAKOPÄÄ

JOMMI

ONKO KELLÄÄN TIETOA 850 TDIN JAKOPÄÄSTÄ ONKO ONGELMIA? ITSELLÄNI KIRISTIN RULLA PURKAANTUI 6000KM:N AJON JÄLKEEN,OSAT OLIVAT ALKUPERÄISIÄ JA MERKKILIIKKEESSÄ ASENNETTUJAA.VAKAVEMPAA VAHINKOA EI SATTUNUT,KANSI VENTTIILEINEEN SÄILYI EHJÄNÄ.JOSTAIN SYYSTÄ NOKKA OLI MENNYT VARHAISEMMALLE,KUN YLEENSÄ SE MENEE MYÖHÄISEMMÄLLE.

9

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuu

      Eli vie liikkeeseen takuuseen. Niiden vikahan se on.

    • JOMMI

      AUTO KORJATTIIN TAKUUSEEN JA TOIMII HYVIN.KULUJA EI OLLUT YHTÄÄN.

    • autoissa

      ei ole mitään jakopää ongelmia minkään sukkahousuremmien kanssa. Nuo ongelmat on ratkaistu jo vuosikymmeniä sitten, mutta ei volvolla vaan ymmärretä (eikä monella muullakaan merkillä).

      ps.ketjukäytöt on tulossa takaisin. Moni merkki on jo vaihtanut.

      • JOMMI

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.


      • veto
        JOMMI kirjoitti:

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.

        Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.

        No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.

        Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.

        Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.


      • vai äänekkäät
        JOMMI kirjoitti:

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.

        Vai on ketjukäyttöisissä autoissa ominaismelu yleensä suurempi ja teknillinen taso alempaa kuin hihnavetoisissa! Hauskinta tässä on kyllä se, että kaikkein karkeimmat käyntiäänet sattuu olemaan juuri näissä volkkarin dieselkoneissa, joita kait volvokin käytti!? Toivottavasti kampiakselin päässä oleva jakopään hihnaa pyörittävä hihnapyörä pysyy kiinni, minun volskusta kerkesi irrota sekin ennenkuin tajusin luopua ko rakkineesta! Ei muuten ääntänyt sen jälkeen kovin isosti.


      • Pauli
        veto kirjoitti:

        Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.

        No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.

        Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.

        Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.

        Mulla V70 2.5 bensa vm 00. Läskiremmin vaihtoväli 160tkm.


    • Jhhhh

      Nämä volvon käyttämät TDI koneet D5252T on wolkkarin/audin moottoreita.

    • LäskiremmiKUMIJAKOPÄÄ

      ONKS NE NIITÄ HUIJAUS DIISELEITÄ MITÄ WOLKKARI KÄYTTÄÄ OKSIIDEJÄ TIEN VARRET TÄYNNÄ SELLAISIA MUOVI MÖYKKYJÄ ETTÄ HIRVITTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      131
      4577
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3142
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2584
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2171
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      259
      1733
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1659
    7. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1486
    9. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1470
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe