VOLVO 850 TDI JAKOPÄÄ

JOMMI

ONKO KELLÄÄN TIETOA 850 TDIN JAKOPÄÄSTÄ ONKO ONGELMIA? ITSELLÄNI KIRISTIN RULLA PURKAANTUI 6000KM:N AJON JÄLKEEN,OSAT OLIVAT ALKUPERÄISIÄ JA MERKKILIIKKEESSÄ ASENNETTUJAA.VAKAVEMPAA VAHINKOA EI SATTUNUT,KANSI VENTTIILEINEEN SÄILYI EHJÄNÄ.JOSTAIN SYYSTÄ NOKKA OLI MENNYT VARHAISEMMALLE,KUN YLEENSÄ SE MENEE MYÖHÄISEMMÄLLE.

9

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuu

      Eli vie liikkeeseen takuuseen. Niiden vikahan se on.

    • JOMMI

      AUTO KORJATTIIN TAKUUSEEN JA TOIMII HYVIN.KULUJA EI OLLUT YHTÄÄN.

    • autoissa

      ei ole mitään jakopää ongelmia minkään sukkahousuremmien kanssa. Nuo ongelmat on ratkaistu jo vuosikymmeniä sitten, mutta ei volvolla vaan ymmärretä (eikä monella muullakaan merkillä).

      ps.ketjukäytöt on tulossa takaisin. Moni merkki on jo vaihtanut.

      • JOMMI

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.


      • veto
        JOMMI kirjoitti:

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.

        Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.

        No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.

        Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.

        Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.


      • vai äänekkäät
        JOMMI kirjoitti:

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.

        Vai on ketjukäyttöisissä autoissa ominaismelu yleensä suurempi ja teknillinen taso alempaa kuin hihnavetoisissa! Hauskinta tässä on kyllä se, että kaikkein karkeimmat käyntiäänet sattuu olemaan juuri näissä volkkarin dieselkoneissa, joita kait volvokin käytti!? Toivottavasti kampiakselin päässä oleva jakopään hihnaa pyörittävä hihnapyörä pysyy kiinni, minun volskusta kerkesi irrota sekin ennenkuin tajusin luopua ko rakkineesta! Ei muuten ääntänyt sen jälkeen kovin isosti.


      • Pauli
        veto kirjoitti:

        Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.

        No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.

        Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.

        Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.

        Mulla V70 2.5 bensa vm 00. Läskiremmin vaihtoväli 160tkm.


    • Jhhhh

      Nämä volvon käyttämät TDI koneet D5252T on wolkkarin/audin moottoreita.

    • LäskiremmiKUMIJAKOPÄÄ

      ONKS NE NIITÄ HUIJAUS DIISELEITÄ MITÄ WOLKKARI KÄYTTÄÄ OKSIIDEJÄ TIEN VARRET TÄYNNÄ SELLAISIA MUOVI MÖYKKYJÄ ETTÄ HIRVITTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      142
      2653
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1977
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1707
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      32
      1566
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1360
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      937
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      918
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe