VOLVO 850 TDI JAKOPÄÄ

JOMMI

ONKO KELLÄÄN TIETOA 850 TDIN JAKOPÄÄSTÄ ONKO ONGELMIA? ITSELLÄNI KIRISTIN RULLA PURKAANTUI 6000KM:N AJON JÄLKEEN,OSAT OLIVAT ALKUPERÄISIÄ JA MERKKILIIKKEESSÄ ASENNETTUJAA.VAKAVEMPAA VAHINKOA EI SATTUNUT,KANSI VENTTIILEINEEN SÄILYI EHJÄNÄ.JOSTAIN SYYSTÄ NOKKA OLI MENNYT VARHAISEMMALLE,KUN YLEENSÄ SE MENEE MYÖHÄISEMMÄLLE.

9

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuu

      Eli vie liikkeeseen takuuseen. Niiden vikahan se on.

    • JOMMI

      AUTO KORJATTIIN TAKUUSEEN JA TOIMII HYVIN.KULUJA EI OLLUT YHTÄÄN.

    • autoissa

      ei ole mitään jakopää ongelmia minkään sukkahousuremmien kanssa. Nuo ongelmat on ratkaistu jo vuosikymmeniä sitten, mutta ei volvolla vaan ymmärretä (eikä monella muullakaan merkillä).

      ps.ketjukäytöt on tulossa takaisin. Moni merkki on jo vaihtanut.

      • JOMMI

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.


      • veto
        JOMMI kirjoitti:

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.

        Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.

        No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.

        Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.

        Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.


      • vai äänekkäät
        JOMMI kirjoitti:

        Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.

        Vai on ketjukäyttöisissä autoissa ominaismelu yleensä suurempi ja teknillinen taso alempaa kuin hihnavetoisissa! Hauskinta tässä on kyllä se, että kaikkein karkeimmat käyntiäänet sattuu olemaan juuri näissä volkkarin dieselkoneissa, joita kait volvokin käytti!? Toivottavasti kampiakselin päässä oleva jakopään hihnaa pyörittävä hihnapyörä pysyy kiinni, minun volskusta kerkesi irrota sekin ennenkuin tajusin luopua ko rakkineesta! Ei muuten ääntänyt sen jälkeen kovin isosti.


      • Pauli
        veto kirjoitti:

        Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.

        No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.

        Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.

        Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.

        Mulla V70 2.5 bensa vm 00. Läskiremmin vaihtoväli 160tkm.


    • Jhhhh

      Nämä volvon käyttämät TDI koneet D5252T on wolkkarin/audin moottoreita.

    • LäskiremmiKUMIJAKOPÄÄ

      ONKS NE NIITÄ HUIJAUS DIISELEITÄ MITÄ WOLKKARI KÄYTTÄÄ OKSIIDEJÄ TIEN VARRET TÄYNNÄ SELLAISIA MUOVI MÖYKKYJÄ ETTÄ HIRVITTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sinä olit jotain, mitä ei pitänyt olla olemassa

      Hei kaunis, maailmani pysähtyi, vaikka en ollut valmis pysähtymään. Yhtäkkiä, arvaamatta, olit siinä edessäni valmiina riisumaan kaiken. Ja voi armas
      Ikävä
      166
      2305
    2. Paperittomille täydet Kelan edut! Suomalaiset 1500:- kk palkalla töihin.

      Ohisalo ja vihreet vihaa Suomalaisia , kuinka paperittomalle joka livahtaa jostain vaan Suomeen .annetaan paremmat edut kuin Suomalaiselle?
      Helsinki
      149
      1751
    3. Rasmus Takaluoma

      Poliisi oli pahoinpidellyt Rasmuksen baarissa julkisesti. Virkaveljet salailevat nyt tapahtuneen julki tuomista. Usko meni poliisiin täysin.
      Kadonneet ihmiset
      5
      1295
    4. Mies, olen tullut siihen tulokseen

      ..Että tempperamenttini on sinulle liikaa.
      Ikävä
      126
      1122
    5. Kyllä minä sen myönnän

      että minua varmasti joskus vtuttaa jos ja kun sinulla on joku, toivottavasti joku hyvä, ettet pilaa elämääsi. Ajattele järkevästi ja rauhoitu joskus
      Ikävä
      46
      951
    6. Sannan "valtiovierailu" nyt

      Sanna pitänyt puheen valtiovierailun aluksi. Toimittajat aivan äimänä, kaikki vittuilee Sannalle ja kyselee mitä vittua se siellä tekee. Joku jopa ott
      Maailman menoa
      367
      938
    7. Marin myönsi, ei kunnon syytä matkustaa Uutseen-seelantiin ja Australiaan

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b910963d-bfe4-4e77-9ad9-c501b10596d5 Kukaan muu pääministeri suomessa ei ole koskaan tehnyt vastaavaa matkaa. N
      Maailman menoa
      318
      883
    8. Saavuttamattomalle

      Leikin kotia täällä ja sydän vaeltaa jossain..
      Ikävä
      51
      827
    9. Vähän välillä tuntuu kuin jos.

      Sinullakin on ikävä. Voin kyllä olla väärässä. Mistäpä sen tietää.
      Ikävä
      79
      826
    10. Hyvää yötä

      Mukavimmalle miehelle. Vältän yhtä tiettyä sanaa kun heti sotketaan.
      Ikävä
      98
      691
    Aihe