ONKO KELLÄÄN TIETOA 850 TDIN JAKOPÄÄSTÄ ONKO ONGELMIA? ITSELLÄNI KIRISTIN RULLA PURKAANTUI 6000KM:N AJON JÄLKEEN,OSAT OLIVAT ALKUPERÄISIÄ JA MERKKILIIKKEESSÄ ASENNETTUJAA.VAKAVEMPAA VAHINKOA EI SATTUNUT,KANSI VENTTIILEINEEN SÄILYI EHJÄNÄ.JOSTAIN SYYSTÄ NOKKA OLI MENNYT VARHAISEMMALLE,KUN YLEENSÄ SE MENEE MYÖHÄISEMMÄLLE.
VOLVO 850 TDI JAKOPÄÄ
9
1898
Vastaukset
- Takuu
Eli vie liikkeeseen takuuseen. Niiden vikahan se on.
 - JOMMI
AUTO KORJATTIIN TAKUUSEEN JA TOIMII HYVIN.KULUJA EI OLLUT YHTÄÄN.
 - autoissa
ei ole mitään jakopää ongelmia minkään sukkahousuremmien kanssa. Nuo ongelmat on ratkaistu jo vuosikymmeniä sitten, mutta ei volvolla vaan ymmärretä (eikä monella muullakaan merkillä).
ps.ketjukäytöt on tulossa takaisin. Moni merkki on jo vaihtanut.- JOMMI
Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.
 - veto
JOMMI kirjoitti:
Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.
Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.
No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.
Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.
Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.
Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin. - vai äänekkäät
JOMMI kirjoitti:
Vai nauha vetoiset.Ketju jakopäällisissä moottoreissa usein koko muu moottorin tekninen taso on alempaa,kuin remmillisissä.Ketju vetoisissa pyörintänopeus usein pienempi ja moottorin ominaismelu jo lähtö tasoltaan korkempi jolloin on perusteltua käyttää niin sanotusti huoltovapaampaa jakopää rakennetta.Melun aiheuttajiahan riittää:käynti välykset,paloäänet,1ja2 kertaluvun massavoimat ja niiden aiheuttamat värinät,ja nykymoottorien ohuet eristävät materiaalit esim.vesivaipan suhteen,ja valuraudan poistuminen lohkomateriaalina jolla oli mainio värinän sitomis kyky.
Vai on ketjukäyttöisissä autoissa ominaismelu yleensä suurempi ja teknillinen taso alempaa kuin hihnavetoisissa! Hauskinta tässä on kyllä se, että kaikkein karkeimmat käyntiäänet sattuu olemaan juuri näissä volkkarin dieselkoneissa, joita kait volvokin käytti!? Toivottavasti kampiakselin päässä oleva jakopään hihnaa pyörittävä hihnapyörä pysyy kiinni, minun volskusta kerkesi irrota sekin ennenkuin tajusin luopua ko rakkineesta! Ei muuten ääntänyt sen jälkeen kovin isosti.
 - Pauli
veto kirjoitti:
Vai niin. Että oikein huoltovapaampi malli tuo hihnakäyttöinen. Mitähän tuo nyt tarkoittaa. Hihnan vaihto kai luetaan huolloksi ja se suoritetaan noin 70-120tkm välein riippuen autosta. Usein menee myös vesipumppu vaihtoon, kun sekin on keksitty laittaa jakopäähän. Minä vaihdan kejun kerran 500tkm ja pumpun jos se sattuu hajoamaa. Volvossa pumppu, hihna ja kiristimet on vaihdettu jo 5 kertaa. hmmm. Eikä muistaakseni ole volvolla ihan ilmaisia kikkareita.
No sitten tuo muu sonta massavoimista ja moottorin teknisestä tasosta. Esimerkkinä BMW:n ja mersun moottorit verrattuna volvon, tai minkä tahansa muun moottoreihin, ni ei niistä nyt voi sanoa, että ne millääntavalla on teknisellä tasolla alempana, tai äänekkäämpiä. Pikemminkin päinvastoin.
Kierrosluku juttusikaan ei oikein vakuuta. Esimerkiksi Toyotallahan on nopeampi käyntiset bensiinimoottorit ketjulla ja hitaammat dieselit hihnalla.
Väittäisin, että suurin konerikkoon aiheuttavista tekijöistä on juuri jakopään hihnan pettäminen. Kuinkahan monella sekin temppu on käynnyt. Naapurin Volvosta hirtti juuri tuo vesipumppu kiinni ja kone selvä. Huollot oli kyllä tehty täsmällisesti. Eipä kaveria hymyilyttänyt. Eikä se kyllä enää Volvolla ajakkaan.
Ja kuten jo aiemmin totesin, ni ketjut tulee takaisin.Mulla V70 2.5 bensa vm 00. Läskiremmin vaihtoväli 160tkm.
 
 - Jhhhh
Nämä volvon käyttämät TDI koneet D5252T on wolkkarin/audin moottoreita.
 - LäskiremmiKUMIJAKOPÄÄ
ONKS NE NIITÄ HUIJAUS DIISELEITÄ MITÄ WOLKKARI KÄYTTÄÄ OKSIIDEJÄ TIEN VARRET TÄYNNÄ SELLAISIA MUOVI MÖYKKYJÄ ETTÄ HIRVITTÄÄ
 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245221Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1824949"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste843428Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072976Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242302Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371738- 991299
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.781290Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741000Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96937