saako lestadiolaiset suudella...

epätietonen

eli saako lestadiolaiset suudella ennen kuin on jotain lupia vanhemmilta tai muuta? oon yläasteella, ja meidän luokalla on yks tosi mukava tyttö, mutta se on lestadiolainen enkä kehtaa sen takii ehotella sille mitään.

12

10338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisin

sun pitää mennä tytön kanssa kihloihin ennenkuin hän antaa suudella.

• true

tota se riippuu kuinka uskovainen se tyttö on...mut kyl ne kait pussailla saa...mut seksiä ei kait saa ennen avioliittoo

• Welvet

Ei saa pussata ennen avioliittoa, saa vaan pitää kädestä kiinni.

• Poikkeus
        Welvet kirjoitti:

Ei saa pussata ennen avioliittoa, saa vaan pitää kädestä kiinni.

Jos ei kukaan nään niin mikään sääntö ei ole voimassa. Ei vaan saa jäädä kiinni.

• epra

Hyppää vaan satulaan ja ratsasta yli tulvivan joen.Varo itse kuitenkin hukkumasta,pue pelastusliivit päällesi.

• voi

No eihän ne ressukat saa edes naida, muuta kuin lapsenhankkimis tarkoituksessa. Muutenhan se on syntiä. Ajatteleekohan ne lapsia tehdessäkin, että nyt tehdään syntiä. :D

• keke
        voi kirjoitti:

No eihän ne ressukat saa edes naida, muuta kuin lapsenhankkimis tarkoituksessa. Muutenhan se on syntiä. Ajatteleekohan ne lapsia tehdessäkin, että nyt tehdään syntiä. :D

Ottaa asiasta selvää ennenkuin kirjoittelee mitä sattuu. Aika säälittävää tekstiä VOI:lla ja kertoo hänen tietämättömyydestä!

• nils

Itse ainakin pussailin seurusteluaikana vaikka oon VL. Ei se nyt varmaan mitään syntiä oo. Seksi tulee kyllä sitten vasta avioliitossa. Mutta enpä usko että tuo tyttö alkaa sun kanssa pussailee saati sitten seurustelemaan jos itse et ole lestadiolainen.

• vl. nuori

Kyllä meille rippikoulussa sanottiin, että älkää suudelko ennekuin olette naimisissa, suudelkaa sitten vaikka huulet puhki. Seksiä ennen avioliittoa ei hyväksytä, ja se on selvä merkki, jos nuori seurustelee ei lestadiolaisen nuoren kanssa ei hän itsekään ole uskomassa... tai hänen uskonasiat ovat rempallaan.

• epätietonen

nyt vasta luin nuo vastaukset...onko tosiaan nuin...no unohdanpa sitten sen tytön ja keskityn johonki uuteen, ku en ite kerta ole lestadiolainen...

• Anonyymi

Höpö höpö..
      Mä kasvoin Jyväskylässä en Oulussa.
      Nuoruus iässä 75-80 kouluaikaan nain kahta lestadiolaista tyttö usean vuoden ajan mulla oli oma sisään käynti tytöt kävi siellä.
      Lukiossa oli yhden vaalean tytön kanssa johon Ihastuin oltii samassa koulussa silloin aina kun tilaisuus niin naitiin oikein kunnolla. Oli kivaa muistan kun tyty kerran halusi mun kookasta vain lapikkaat jalassa. Oli sellainen taiteilija💞

• Anonyymi

Ei saa edes naimisissa ollessa.Naiminenkin on sallittua vain pimeässä ja takaapäin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      111
      7104
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      4188
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      36
      3655
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      398
      1940
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1457
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1438
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      62
      1337
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1078
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      172
      1055
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      1000
    Aihe