saako lestadiolaiset suudella...

epätietonen

eli saako lestadiolaiset suudella ennen kuin on jotain lupia vanhemmilta tai muuta? oon yläasteella, ja meidän luokalla on yks tosi mukava tyttö, mutta se on lestadiolainen enkä kehtaa sen takii ehotella sille mitään.

12

10395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisin

sun pitää mennä tytön kanssa kihloihin ennenkuin hän antaa suudella.

• true

tota se riippuu kuinka uskovainen se tyttö on...mut kyl ne kait pussailla saa...mut seksiä ei kait saa ennen avioliittoo

• Welvet

Ei saa pussata ennen avioliittoa, saa vaan pitää kädestä kiinni.

• Poikkeus
        Welvet kirjoitti:

Ei saa pussata ennen avioliittoa, saa vaan pitää kädestä kiinni.

Jos ei kukaan nään niin mikään sääntö ei ole voimassa. Ei vaan saa jäädä kiinni.

• epra

Hyppää vaan satulaan ja ratsasta yli tulvivan joen.Varo itse kuitenkin hukkumasta,pue pelastusliivit päällesi.

• voi

No eihän ne ressukat saa edes naida, muuta kuin lapsenhankkimis tarkoituksessa. Muutenhan se on syntiä. Ajatteleekohan ne lapsia tehdessäkin, että nyt tehdään syntiä. :D

• keke
        voi kirjoitti:

No eihän ne ressukat saa edes naida, muuta kuin lapsenhankkimis tarkoituksessa. Muutenhan se on syntiä. Ajatteleekohan ne lapsia tehdessäkin, että nyt tehdään syntiä. :D

Ottaa asiasta selvää ennenkuin kirjoittelee mitä sattuu. Aika säälittävää tekstiä VOI:lla ja kertoo hänen tietämättömyydestä!

• nils

Itse ainakin pussailin seurusteluaikana vaikka oon VL. Ei se nyt varmaan mitään syntiä oo. Seksi tulee kyllä sitten vasta avioliitossa. Mutta enpä usko että tuo tyttö alkaa sun kanssa pussailee saati sitten seurustelemaan jos itse et ole lestadiolainen.

• vl. nuori

Kyllä meille rippikoulussa sanottiin, että älkää suudelko ennekuin olette naimisissa, suudelkaa sitten vaikka huulet puhki. Seksiä ennen avioliittoa ei hyväksytä, ja se on selvä merkki, jos nuori seurustelee ei lestadiolaisen nuoren kanssa ei hän itsekään ole uskomassa... tai hänen uskonasiat ovat rempallaan.

• epätietonen

nyt vasta luin nuo vastaukset...onko tosiaan nuin...no unohdanpa sitten sen tytön ja keskityn johonki uuteen, ku en ite kerta ole lestadiolainen...

• Anonyymi

Höpö höpö..
      Mä kasvoin Jyväskylässä en Oulussa.
      Nuoruus iässä 75-80 kouluaikaan nain kahta lestadiolaista tyttö usean vuoden ajan mulla oli oma sisään käynti tytöt kävi siellä.
      Lukiossa oli yhden vaalean tytön kanssa johon Ihastuin oltii samassa koulussa silloin aina kun tilaisuus niin naitiin oikein kunnolla. Oli kivaa muistan kun tyty kerran halusi mun kookasta vain lapikkaat jalassa. Oli sellainen taiteilija💞

• Anonyymi

Ei saa edes naimisissa ollessa.Naiminenkin on sallittua vain pimeässä ja takaapäin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe