saako lestadiolaiset suudella...

epätietonen

eli saako lestadiolaiset suudella ennen kuin on jotain lupia vanhemmilta tai muuta? oon yläasteella, ja meidän luokalla on yks tosi mukava tyttö, mutta se on lestadiolainen enkä kehtaa sen takii ehotella sille mitään.

13

11330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisin

      sun pitää mennä tytön kanssa kihloihin ennenkuin hän antaa suudella.

    • true

      tota se riippuu kuinka uskovainen se tyttö on...mut kyl ne kait pussailla saa...mut seksiä ei kait saa ennen avioliittoo

      • Welvet

        Ei saa pussata ennen avioliittoa, saa vaan pitää kädestä kiinni.


      • Poikkeus
        Welvet kirjoitti:

        Ei saa pussata ennen avioliittoa, saa vaan pitää kädestä kiinni.

        Jos ei kukaan nään niin mikään sääntö ei ole voimassa. Ei vaan saa jäädä kiinni.


      • Anonyymi
        Poikkeus kirjoitti:

        Jos ei kukaan nään niin mikään sääntö ei ole voimassa. Ei vaan saa jäädä kiinni.

        Jumala näkee kaiken


    • epra

      Hyppää vaan satulaan ja ratsasta yli tulvivan joen.Varo itse kuitenkin hukkumasta,pue pelastusliivit päällesi.

      • voi

        No eihän ne ressukat saa edes naida, muuta kuin lapsenhankkimis tarkoituksessa. Muutenhan se on syntiä. Ajatteleekohan ne lapsia tehdessäkin, että nyt tehdään syntiä. :D


      • keke
        voi kirjoitti:

        No eihän ne ressukat saa edes naida, muuta kuin lapsenhankkimis tarkoituksessa. Muutenhan se on syntiä. Ajatteleekohan ne lapsia tehdessäkin, että nyt tehdään syntiä. :D

        Ottaa asiasta selvää ennenkuin kirjoittelee mitä sattuu. Aika säälittävää tekstiä VOI:lla ja kertoo hänen tietämättömyydestä!


    • nils

      Itse ainakin pussailin seurusteluaikana vaikka oon VL. Ei se nyt varmaan mitään syntiä oo. Seksi tulee kyllä sitten vasta avioliitossa. Mutta enpä usko että tuo tyttö alkaa sun kanssa pussailee saati sitten seurustelemaan jos itse et ole lestadiolainen.

    • vl. nuori

      Kyllä meille rippikoulussa sanottiin, että älkää suudelko ennekuin olette naimisissa, suudelkaa sitten vaikka huulet puhki. Seksiä ennen avioliittoa ei hyväksytä, ja se on selvä merkki, jos nuori seurustelee ei lestadiolaisen nuoren kanssa ei hän itsekään ole uskomassa... tai hänen uskonasiat ovat rempallaan.

      • epätietonen

        nyt vasta luin nuo vastaukset...onko tosiaan nuin...no unohdanpa sitten sen tytön ja keskityn johonki uuteen, ku en ite kerta ole lestadiolainen...


    • Anonyymi

      Höpö höpö..
      Mä kasvoin Jyväskylässä en Oulussa.
      Nuoruus iässä 75-80 kouluaikaan nain kahta lestadiolaista tyttö usean vuoden ajan mulla oli oma sisään käynti tytöt kävi siellä.
      Lukiossa oli yhden vaalean tytön kanssa johon Ihastuin oltii samassa koulussa silloin aina kun tilaisuus niin naitiin oikein kunnolla. Oli kivaa muistan kun tyty kerran halusi mun kookasta vain lapikkaat jalassa. Oli sellainen taiteilija💞

    • Anonyymi

      Ei saa edes naimisissa ollessa.Naiminenkin on sallittua vain pimeässä ja takaapäin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe