Onko Peugeot hyvä auto

auto pitäisi saada

Olen ostamassa autoa ja yhtenä vaihtoehtona olisi Peugeot. Onko se hintansa väärti?

20

8084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heimo

Ladalla pääsee halvemmalla.Ladan laatu on tehty kylmiin olosuhteisiin,jää rahaa vaikka ranskanmatkaan.

• 406

Voi voi.

• Leo70

on että kyllä on hyvä auto. Se onko se hintansa väärti, on tietysti suhteellista. Mukava, hyvät ajo-ominaisuudet, lämmin talvella eivätkä nuo Pösöt ole minua taipaleelle kertaakaan jättäneet. Kokemusta on malleista 405, 406 ja nykyisestä 307 SW:stä.

• Lääke pökötyksen

Päivää,

Ajelin parina männävuonna 406 HDi:llä noin 200 tkm. Oiva peli, hyvät muistot jäi - ja km-kuluiksi 1.05 suomimarkkaa kaikki pääoma- vakuutus- ym. kulut kattaen. Tänä päivänä kypsä eli toimiva malli ja autoalan elinkaari-ilmiön myötä hinta-laatusuhde paras mahdollinen tasan nyt.

Ostettiin perheeseen äsken 206 XS 2-autoksi - osui valinnaksi kun on nätti, viihtyisä, varusteltu, 1.6 kone moderni, tehokas ja taloudellinen. Lisäksi ranskalaiseksi pitää hintansa. Valtavien valmistusmäärien ansiosta uskon että on toimiva peli. Ja muutamalla eurolla kk:ssa saa palvelusopimuksen joka kattaa monenmoista - saa oikeastaan 3 vuodeksi polttoainetta ja renkaita lukuunottamatta autoilun kulut lähes kiinteiksi! Kyllä kaupasta hyviä verrokkeja löytyi (Seat, Polo, Fiesta, Rellu) mutta kun ei ne vaan oikein sytyttäneet.

En ole pököttikauppias eikä tämä kirjootelma ole provoilua. Perheen 1-auto ja 3-auto ovat tällä hetkellä eri merkkiä että on sitä muutakin tulltu ajettua kuin pesosta.

Ranskalaisissa niin kuin lukuisissa muissakin ei-pohjoismaisissa autoissa on ollut sitä jotakin huohotinputkionkelmaa. Sama pätee joihinkin pösömalleihin - tsekkaa myyjältä onko juuri kyseisessä koneessa asia (jo) hoidettu ja mitenkä. 206:n tapauksessa probleemi ei liity uuteen 1.6 koneeseen.

Tingi pösöön kaupassa mukaan säleikön suoja - sen minä vaatisin merkkimyyjiltä vakiona koska Suomessa on talevlla ainakin viimeiset 15.000 vuotta tullut lunta ja sen luulisi kuuluvan Ranskassakin yleistietoisuuteen.

• Un Peu

Minulla on 12 vuoden kokemukset muista merkeistä: VW, Renault, Audi (saatu alle käytettynä) sekä Saab ja Honda (uutena). Sen jälkeen pääsin kiinni Pököttiin ja olen pitänyt viimeiset 15 vuotta merkistä kiinni (2 × 405 SRi, nyt sama 406 ST 2.0 jo 7 vuoden ajan).

Olen minä useampaakin merkkiä koeajanut ihan viime vuosienkin mittaan, mutta eivät ne muut samanhintaiset vain yksinkertaisesti yhtä hyvältä maistu! Patonki on herkkuani!

• 505 turbo injection

että ranskalaisten autojen ajettavuus ja mukavuus on aivan omaa luokkaansa,joskin on syytä omata hivenen kädentaitoja itsekin,ettei ruuhkauta korjaamoja.Tutuksi on tullut lukuisat "pikkuviat",joista mainittakoon mm.ajoittainen sähkölaitteiden oikuttelu,ovien lukkojen toimimattomuus,ym...ruoste ei niinkään ole ongelmana,mikäli ovien ja koteloiden suojausta on tehty edes nimeksikään.

Ovathan nämä ranskattaret aikamoisia yksiloitä omine persoonallisine oikutteluineen,mutta kyllä ajonautinto palkitsee omistajan - aiemmin on kyllä kertynyt runsaasti kilometrejä volvojen ja mersunkiin ratin takana,mutta vaikka nämä ovatkin insinööritaidon mestaristeoksia - silti vain peugeotissa on ollut sitä jotain...

• Turbo Diesel

Uudenvuoden päivänä tuli 400 tuhatta täyteen loppiaisena yhdeksän vuotta täyttävään 306 srdt:n mittariin. Ns. kuluvia osia on vaihdettu, koneeseen juuri kannen tiiviste. Hyvin on pelannut, ollut uudesta minulla, enkä aio vaihtaa. Moni auto ei koskaan saavuta näitä kilometrilukemia ja Pösölläni ajaa vielä toisen mokoman lisää, niin olen ajatellut. Halpoja ja huolettomia kilometrejä, sekä tietysti ranskalaisen mukavia. Onko Pösö hyvä auto ? Taidan olla jäävi vastaamaan siihen. Sen tietää jokainen sitten kun on omakohtaisia kokemuksia.

• heppu

On, mutta jos ostat käytetyn niin varmista, että se on hyvin pidetty ja huollettu. Suomen talvioloissa pösöissä voi ilmetä tiettyjä-ikäviäkin-oireita.

• Peugeot 405 SRI

...jo 5 Peugeotia. Itse olen ajanut eri Peugeoteilla yhteensä 700tkm. Lisäksi ystävilläni on ollut yhteensä 11 Peugeotia.

Tällä laajalla kokemuksella voin suositella kyseistä automerkkiä. Tosin Peugeot palstojen seuraaminen on suositeltavaa jotta saa viimeisimpiä vinkkejä varsinkin talven varalle.
      Mm. maskinpeitto ja 405:n taka-akselin rasvanipat ovat olleet tervetulleita vinkkejä.

Tässä palstoja joilta löytyy apua ja asiantuntemusta:

http://forum.club-peugeot.com/

http://netti.nic.fi/~slaaksoh/

http://www.sportpug.com/spforum/index.php

http://members.surfeu.fi/peugeotsivut/

• Fransmanni

Tämä on fan-club sivusto.
      Hanki Japanilainen jos haluat viattoman.
      Täällä halutaan "kanssakärsijöitä" pösölkaaniin.
      ( yleensä jos kerran ostaa ranskalaisen niin ostaa aina, joten siksi täällä ei osata suhteuttaa ranskalaista autoa muunmaalaisiin )
      Sama koskee Citroenia.
      Rellu on paras ranskalainen, mutta huonoin keskieurooppalainen automerkki.
      Itellä on C5 enkä voi suositella Suomeen
      ( Talvi )

• Saksmanni

Ylipäätään.

Toyota on mauttomin.

Honda on huonoin ajettava.

jne...

• Make

Mutta miksi kerran pösollä ajanut ei halua vaihtaa merkkiä? Eikös se meinaa että auto on hyvä? Itsekin olen pysynyt pösössä ajo-ominaisuuksien ja mukavuuden takia.

Rellussa on paras tekniikka, mutta huonoin laatu. Eurooppalaisia laatumerkkejä on ainoastaan MB, BMW, Audi ja VW. Hintaan suhteutettuna 3 ensimmäistä eivät tosin ole erityisen laadukkaita. Peugeot on lähellä näitä koska opettelivat 90-luvulla japanilaisia laatuprosesseja. Citroenissa on huonompi laatukulttuuri.

GM-konserni ei osaa laadunvalvontaa: Volvo ja Saab jättävät helposti tielle, Opel ja Ford ovat muuten huonolaatuisia.

Brittiläisistä autoista ei voi juuri puhua. Italialaiset ovat huonoja. Seat on vielä huono, Skoda taitaa olla parempi.

Laatuautoja tekevät japanilaiset, perus-Toyotat hakkaavat laadussa Audit ja BMW:t.

• pösönen

olla pitää...
      Ite oon tykännyt pösöistä kokemuksia on viimesen 28 vuoden ajalta eikä paha sanaa voi sanoa, muitakin merkkejä on ollut (1. tai 2. autoina) mutta ei niistä mikään ole sytyttänyt.. pesonen on hyvä auto varsinkin jos pidät sitä useamman vuoden... naapurit/työkaverit voi vinoilla (saati jos ostat citikan milloin tulee armotonta herjaa))
      mutta niistä viis... koneet on ollet aina kestäviä/tehokkaita ja ajo-ominaisuuksissa löytyy..

• sadftrwefgssrt

kyllä on aivan perkeleen hyvä

itessä on 406 pezhoo ja sillä on ajettu nyt pikkusta 900000 kilometriä
      ja
      tosin ite oon ajanut vasta 2 0 0 0 0 0 noista, mutta tuo on vuosi mallia 1999 että hyvin kulkee mutta pikku vikoja on aina välilä mutta niin on kaikissa vitun autoissa.

• ösöp

Just tänään myin Peugeotin. Se oli hyvä auto mutta ei kiitos enää pösöä.

• 607

Yksinkertaisesti on! Shellin baarin jutut voi jättää omaan arvoonsa...

• kiittimulleriitti

Myin pösön alkuvuodesta 2015, kun ostimme uuden eri merkkisen tilalle. Kyseessä ei ole ranskalainen. Ihan ok auto oli tuo Peugeot 206, mutta ei kiitos enää pösöä.

• TyytyväinenKuski

Vaihdoin viime syksynä pösöön (5 autoni) ja olen aikaisemmin omistanut autoja siten, että vuorotellen olen vaihtanut saksalaisesta ranskalaiseen ja toisin päin. Nyt tämän uuden 308 kohdalla olen miettinyt, että seuraavakin voisi hyvin olla pösö. Olen ollut todella tyytyväinen.. Laatu on hyvä nyky pösöissä!

• äitykkä

Meilläpäin sanotaan että paremmat ranskalaiset saa grillikioskilta.

• kuluneitajuttuja

Meilläpäin sanotaan että parhaat saksalaiset saa hanasta tai sitten hampurilaiset hesestä hihhihhiiii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe