reumalääkkeiden lopettaminen

Onko kukaan vähentänyt tai lopettanut nivelreumalääkitystä omasta päätöksestä. Tai ovatko maksa arvonne nousseet merkittävästi kyseisistä lääkkeistä.
53412
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

näin tein ja pystyssä pysyn!
lopetin oxiklorinin ja tulehduskipulääkkeet
kultalääkityksen ja trexanin. (trexanin lopetus lääkärin taivuttellulla.=))

Äänestä

Olen lopettanut yhden lääkekuuria ilman lääkärin lupaa ja toisen lopetti lääkäri kun,trexanilla nousi maksa-arvot ja salatzopyrin turvottaa lisää niveliä, joten en ole ottanut kumpaakaan ja hyvin on tultu toimeen ilman lääkkeitä.

Äänestä

seitsemän vuotta ilman mitään lääkkeitä eikä oireita ole ollut nimeksikään, mutta syy on tietysti se että reumani on pysähtynyt vaikka pahoja jälkiä on silti jättänyt jo aikoinaan kun vielä söin lääkkeitä. Siis käsien pikkunivelet vääntyneet.
Lääkärin puolelta ei tullut rohkaisua lääkkeiden lopettamiseen, vaan sanottiin että on parempi "varmuuden vuoksi" syödä niitä, annos oli erittäin pieni joten suuria sivuvaikutuksiakaan ei ollut odotettavissa, mutta halusin silti lopettaa ne. En syö myöskään mitään "luontaislääkkeitä". Minusta omaan tuntemukseen kannattaa joskus luottaa, kuunnella omaa kehoaan ja jos veriarvot,tulehdus yms. ovat pitkään vakaat "terveen" tasolla niin miksi rasittaa sisäelimiään turhilla lääkkeillä.
Kannattaa kuitenkin muistaa ja ymmärtää se että jokaisen sairaus on yksilöllinen tapaus joten muilta potilailta ei kannata kauheasti neuvoja pyydellä ja oppia ottaa, vaan ehkä kuitenkin luottaa enemmän siihen omaan lääkäriin tai jos häneen ei ole tyytyväinen niin etsiä toinen lääkäri.

Äänestä

Todellakin, itse kerran lopetin lääkityksen ja sanon, ettei kannata!
Minun maksa-arvoni pysyy aivan hyvin kurissa.

Äänestä

Itse jouduin lopettamaan Azamunin käytön maksa-arvojen kohotessa, tosin se ei ollut syy siihen vaan e-pillerit. Nyt olen ollut ilman minkäänlaista lääkitystä n. kolme kuukautta ja oireita alkaa tulemaan uudestaan. Alku meni ihan mukavasti ei särkenyt mistään ja muutenkin oli hyvä olo mutta nyt toivoo että laskisi pian nuo arvot että saisi taas helpotusta lääkkeistä elikä ensin voi vaikuttaa siltä että en tarvitse mutta kun muutama kuukausi menee niin oireet palaavat. Tämä on tietenkin yksilöllistä mutta kannattaa ainakin keskustella lääkärin kanssa lopettamisesta.
Joskus muinoin lopetin ilman lääkärin suostumusta ja sen jälkeen katottiin siihen malliin että et sinä mitään sitten tarvitsekaan kun olet itse lopettanut vaikka olisin tarvinnut

Äänestä

Kommentoi aloitusta


jkl kirjoitti:

Onko kukaan vähentänyt tai lopettanut nivelreumalääkitystä omasta päätöksestä. Tai ovatko maksa arvonne nousseet merkittävästi kyseisistä lääkkeistä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu