onko keneltäkään poistettu nenästä
polyyppeja??
jos on niin miten lääkäri huomasi ne?
mitkä olivat oireet?
kuinka syvällä nenässä ne on?
aiheuttavatko ne sen että nenä on tukossa aina vai lähes aina?
aiheuttaako ne nuhan oireita?
Kiitos vastanneille!!!
polyyppi
15
51244
Vastaukset
- minulla
sellaisia polyyppeja että näki kun katsoi ittekin sieraimeen ja tuntui että kun niistää niin siellä jokin liikkjui eteen ja taaksepäin aj aina tukossa kumpikin sierain,siis aika kurkku ja korvalääkäriin mielellään sille keskussairaalan lekurille joka pitää iltaisin iltavastaanottoa yksityisesti niin se määrää lähetteen ittelleen kekussairaalaan ja homma hoituu hienosti , itteltä otettu pari kertaa polyyppeja pois ja en ole noin 12 vuoteen haistanu enkä maistanu mitään kun allergia ja polyypit on vieneet aistit.
mitä nopeemmin meet sen nopeemmin paranet ja poskiontelot ei tulehdu niin herkästi.- here
On poistettu, mutta valitettavasti kasvavat (ainakin minulla) uudestaan. Yksityislääkäri poisti polyypit kummastakin sieraimesta paikallispuudutuksessa "repäisemällä" ne pois kaksi vuotta sitten, mutta diladde od daas sama. Lääkäri kertoi jo etukäteen, että polyypeilla on tapana uusiutua. Itse toimenpide ei ole kummoinen, istuma-asennossa, noin 10 minuuttia.
Nyt harkitsen leikkausta, sillä nenärustonikin on hiukan vino nuoruuden urheilun seurauksena.
Vaivana polyyppien aiheuttama huono hengittäminen tuo omat ongelmansa, pahin ehkä yökuorsaus. - -Niisku-neiti-
here kirjoitti:
On poistettu, mutta valitettavasti kasvavat (ainakin minulla) uudestaan. Yksityislääkäri poisti polyypit kummastakin sieraimesta paikallispuudutuksessa "repäisemällä" ne pois kaksi vuotta sitten, mutta diladde od daas sama. Lääkäri kertoi jo etukäteen, että polyypeilla on tapana uusiutua. Itse toimenpide ei ole kummoinen, istuma-asennossa, noin 10 minuuttia.
Nyt harkitsen leikkausta, sillä nenärustonikin on hiukan vino nuoruuden urheilun seurauksena.
Vaivana polyyppien aiheuttama huono hengittäminen tuo omat ongelmansa, pahin ehkä yökuorsaus.Vuosi sitten poistettii ekan kerran ja nyt oon taas jonossa. Kannattaa tutkituttaa, jos taustalla allerginen nuha ja/tai astma. Hajuaisti tosin on mennyt ja lievä makuhäiriö myöskin. Oireet alko jatkuvilla poskiontelotulehduksilla ja nyt sitte lääkäri sano, että joillakin polyypit on poistettu 30 kertaa...että sellasta.
Ne poistaa ne paikallispuudutuksella päiväkirurgiassa, ei satu ,tuntuu vaan häijyltä. Mutta sit voi taas hengitellä until next time...tsemppiä !! - Polypoosi
-Niisku-neiti- kirjoitti:
Vuosi sitten poistettii ekan kerran ja nyt oon taas jonossa. Kannattaa tutkituttaa, jos taustalla allerginen nuha ja/tai astma. Hajuaisti tosin on mennyt ja lievä makuhäiriö myöskin. Oireet alko jatkuvilla poskiontelotulehduksilla ja nyt sitte lääkäri sano, että joillakin polyypit on poistettu 30 kertaa...että sellasta.
Ne poistaa ne paikallispuudutuksella päiväkirurgiassa, ei satu ,tuntuu vaan häijyltä. Mutta sit voi taas hengitellä until next time...tsemppiä !!Poistettu polyyppeja paikallispuudutuksessa puolenkymmentä kertaa v. 2000-2004, kunnes todettiin toivottomaksi ja lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin paikalliseen sairaalaan. Kuvauksissa ja tutkimuksissa selvisi, että seulakokerot, nenän sivuontelot, otsaontelot jne. ovat kaikki täynnä polyyppimassaa. Nenän limakalvoilta löytyi voimakkaita solumuutoksia, eli ne ovat sairastuneet ja tuottavat siksi polyyppeja. Sairas limakalvo (eli polyyppikudos) poistettiin sitten nukutuksessa päiväkirurgisena toimenpiteenä, leikkaus kesti n. 4 tuntia. Samalla avarrettiin poskionteloiden aukkoja vuosia kestäneen poskiontelotulehduskierteen katkaisemiseksi. Nyt, noin vuoden kuluttua operaatiosta todettiin ao. paikkojen tukkeutuneen uudestaan aktiivisesta hoidosta huolimatta. Kuukauden päästä uusintaleikkaukseen :( Saa nähdä tuleeko tästä jatkuva kierre...
Kokemukseni mukaan kuka tahansa lääkäri ei polyyppeja tunnista... minuakin hoidettiin vuosia, ennen kuin yksi yleislääkäri löysi nenästäni yhden polyypin... joka osoittautui korva-, nenä- ja kurkkutautilääkärin tarkistuksessa vain jäävuoren huipuksi - limakalvot olivat kokonaan nieluun asti polyyppien peitossa. - sama täällä
Polypoosi kirjoitti:
Poistettu polyyppeja paikallispuudutuksessa puolenkymmentä kertaa v. 2000-2004, kunnes todettiin toivottomaksi ja lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin paikalliseen sairaalaan. Kuvauksissa ja tutkimuksissa selvisi, että seulakokerot, nenän sivuontelot, otsaontelot jne. ovat kaikki täynnä polyyppimassaa. Nenän limakalvoilta löytyi voimakkaita solumuutoksia, eli ne ovat sairastuneet ja tuottavat siksi polyyppeja. Sairas limakalvo (eli polyyppikudos) poistettiin sitten nukutuksessa päiväkirurgisena toimenpiteenä, leikkaus kesti n. 4 tuntia. Samalla avarrettiin poskionteloiden aukkoja vuosia kestäneen poskiontelotulehduskierteen katkaisemiseksi. Nyt, noin vuoden kuluttua operaatiosta todettiin ao. paikkojen tukkeutuneen uudestaan aktiivisesta hoidosta huolimatta. Kuukauden päästä uusintaleikkaukseen :( Saa nähdä tuleeko tästä jatkuva kierre...
Kokemukseni mukaan kuka tahansa lääkäri ei polyyppeja tunnista... minuakin hoidettiin vuosia, ennen kuin yksi yleislääkäri löysi nenästäni yhden polyypin... joka osoittautui korva-, nenä- ja kurkkutautilääkärin tarkistuksessa vain jäävuoren huipuksi - limakalvot olivat kokonaan nieluun asti polyyppien peitossa.Näin kävi minullekkin, uusii ja uusii. Kaikki ontelot täynnä ja nyt kiireellinen lähete taas yliopistolliseen sairaalaan. Miten toivuit? Minulla tehtiin viimeksi laajat leikkaukset vuonna ylähuulen kautta, samalla avarrettiin jne. Nyt vielä laajemmat otsalohkoja myöten.
- eximia
sama täällä kirjoitti:
Näin kävi minullekkin, uusii ja uusii. Kaikki ontelot täynnä ja nyt kiireellinen lähete taas yliopistolliseen sairaalaan. Miten toivuit? Minulla tehtiin viimeksi laajat leikkaukset vuonna ylähuulen kautta, samalla avarrettiin jne. Nyt vielä laajemmat otsalohkoja myöten.
Onko teillä ollut korvassa polyyppiä, mulla oli jonkun aikaa sitten. Uusiutuvatko nekin? Ärsyttävää, kun korva on tukossa, niin ettei kuulekaan paljon mitään, ainakaan välillä....
- polyyppi
eximia kirjoitti:
Onko teillä ollut korvassa polyyppiä, mulla oli jonkun aikaa sitten. Uusiutuvatko nekin? Ärsyttävää, kun korva on tukossa, niin ettei kuulekaan paljon mitään, ainakaan välillä....
Mulla todettin kans viime viikolla korvassa iso polyyppi...Kaksi antibioottikuuria jouduin syömän turhaan, kun terveyskeskuksessa epäiltiin välikorvantulehdusta..Kun menin korvalääkärille, huomasi heti, että siellä on polyyppi.Onko ne muuten vaarallisia korvassa?Mulla ainakin otettiin näyte siitä ja lähetettiin laboratorioon..Korvaääkäri ei uskalla poistaa sitä kokonaan, koska lähellä kuuloluuta kuulemma...ugh :(
- Alli-55
-Niisku-neiti- kirjoitti:
Vuosi sitten poistettii ekan kerran ja nyt oon taas jonossa. Kannattaa tutkituttaa, jos taustalla allerginen nuha ja/tai astma. Hajuaisti tosin on mennyt ja lievä makuhäiriö myöskin. Oireet alko jatkuvilla poskiontelotulehduksilla ja nyt sitte lääkäri sano, että joillakin polyypit on poistettu 30 kertaa...että sellasta.
Ne poistaa ne paikallispuudutuksella päiväkirurgiassa, ei satu ,tuntuu vaan häijyltä. Mutta sit voi taas hengitellä until next time...tsemppiä !!Polyypeja on minulta poistettu toistakymmentä kertaa, viimeksi puoli vuotta sitten nukutuksessa. Ja taas ovat tulleet ja olen menossa sairaalaan. Pelkään verenvuotoa, koska sitä on aina runsaasti. Mikä auttaisi polyypien syntymisen ehkäisemiseksi? Käytän jo Kortisoni-sumutteita sekä tabletteja allergiseen nuhaan, mm. Kestine on hyvä. Sitä saa apteekista ilman reseptiä.
- polyyppinen
Alli-55 kirjoitti:
Polyypeja on minulta poistettu toistakymmentä kertaa, viimeksi puoli vuotta sitten nukutuksessa. Ja taas ovat tulleet ja olen menossa sairaalaan. Pelkään verenvuotoa, koska sitä on aina runsaasti. Mikä auttaisi polyypien syntymisen ehkäisemiseksi? Käytän jo Kortisoni-sumutteita sekä tabletteja allergiseen nuhaan, mm. Kestine on hyvä. Sitä saa apteekista ilman reseptiä.
Itse olen käyttänyt lääkärin kehotuksesta Sporanox-nimistä sienilääkettä polyyppien estoon. Se toimii lääkärini mukaan neljällä viidestä potilaasta hyvänä polyyppien ehkäisykeinona. Kysäisepä lääkäriltäsi!
- mouse-73
Polypoosi kirjoitti:
Poistettu polyyppeja paikallispuudutuksessa puolenkymmentä kertaa v. 2000-2004, kunnes todettiin toivottomaksi ja lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin paikalliseen sairaalaan. Kuvauksissa ja tutkimuksissa selvisi, että seulakokerot, nenän sivuontelot, otsaontelot jne. ovat kaikki täynnä polyyppimassaa. Nenän limakalvoilta löytyi voimakkaita solumuutoksia, eli ne ovat sairastuneet ja tuottavat siksi polyyppeja. Sairas limakalvo (eli polyyppikudos) poistettiin sitten nukutuksessa päiväkirurgisena toimenpiteenä, leikkaus kesti n. 4 tuntia. Samalla avarrettiin poskionteloiden aukkoja vuosia kestäneen poskiontelotulehduskierteen katkaisemiseksi. Nyt, noin vuoden kuluttua operaatiosta todettiin ao. paikkojen tukkeutuneen uudestaan aktiivisesta hoidosta huolimatta. Kuukauden päästä uusintaleikkaukseen :( Saa nähdä tuleeko tästä jatkuva kierre...
Kokemukseni mukaan kuka tahansa lääkäri ei polyyppeja tunnista... minuakin hoidettiin vuosia, ennen kuin yksi yleislääkäri löysi nenästäni yhden polyypin... joka osoittautui korva-, nenä- ja kurkkutautilääkärin tarkistuksessa vain jäävuoren huipuksi - limakalvot olivat kokonaan nieluun asti polyyppien peitossa.Minua yskitti melkein 3kk ajoittain tai osittain kokoajan eikä se perus yskä lähtenyt influenssan yhteydessä eikä myöskään antibiottikuurilla... korvalääkäri tähysti kurkun ja henkitorven ja sieltä löytyi suuri polyyppi , juuri äänihuulten vierestä.. lääkäri sanoi ettei ole 10v nähnyt noin isoa polyyppia.. polyyppi osuu siis ajoittain äänihuuliin ja siksi yskittää..(kutittaa). se poistetaan 12 tammikuuta nukutuksessa . toivottavasti ei uusiudu... Tsemppiä kaikille polyypeistä kärsiville ;)
- Anonyymi
eximia kirjoitti:
On. Korvalääkäri sanoi, että ei voi tehdä mitään. 🤔... Korva lotisee jatkuvasti. Joudun käymään usein korvapolilla. Lääkäri imee aina korvan märkää pois. Kuulo mennyt huonoksi. Poskionteloista myös usein poistettu polumppia, että tälläistä. Onko kellään muulla tälläistä,ettei voida tehdä tehdä mitään.
- Hajuaistiton.
Kuinka paljon saa sairaslomaa nenäpolyyppi operoinnin jälkeen.
- tiko tiko
Noin viikon saa leikkauksesta.
- tuuttaava korva
tiko tiko kirjoitti:
Aiheuttaako korvassa oleva polyyppi korvan tuuttausta eli tinnitusta?
- klkoilkol
tiko tiko kirjoitti:
Kokeilkaa D -vitamiiniaja kalsiumia ja magnesiumia polyyppioireisiin ja ylipäätään nenän turvotuksiin ja tukkoisuuteen.
Sain itse avun ja enkä luovu koskaan D-vitamiinista... olen saanut nukkua kohta kuukauden ilman, että nokka menee tukkoon. Kortisoonia olen syönyt nokkani vuoksi vuosikausia ja nyt saan lopettaa vähitellen koko myrkyn syönnin .
Kokeilkaa ainakin . Itsekkään en ensin ukonut , mutta nyt on pakko alkaa uskoa.
Silti pelkään koko ajan ,että milloin nokka turpoiaa ja menee tukkoon...olen saanut olla noin kuukauden ilman lääkkeitä ja nokka on " normaalin" oloinen..
Polyyppeja d-vitamiini ei poista, mutta ainakin nokka on reilummin auki ja limakalvot eivät ole turvoksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418