Paljo Fretti maksaa?? Mistä niit sais?

Tietämätön...

Nii kyselisin vaan et paljo fretti tulee suurinpiirte maksamaan kun sen ostaa?
Nii ku en tarkota et paljonko ruuat yms maksaa vaa sitä et paljo ite eläin maksaa..?

43

18171

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeekaBoo

      150-170 € on normaalihinta. Ja kasvattajiltahan niitä löytyy ainakin kunhan pennut on syntyny.

    • viivi76

      osa myy pentujaan 150-250€ eli tolla välin se yleensä pyörii.
      Itse maksoin pennusta 170e
      ja tohon pelkkään frettiin tulee päälle siis tarvikkeet ja kiinteät eläinlääkärikulut joita ei pidä unohtaa. Ja suosittelen ostettavaksi kasvattajalta.

      • kokemuksen ääni

        Ei kannata ostaa kasvattajalta, sillä usein he parittavat samaa naarasta liikaa jolloin on epämuodostumien vaara


      • Aijaa?
        kokemuksen ääni kirjoitti:

        Ei kannata ostaa kasvattajalta, sillä usein he parittavat samaa naarasta liikaa jolloin on epämuodostumien vaara

        Kerran vuodessa on liikaa?
        Kenen mielestä?
        Mihin perustat väitteesi?


    • Sara

      ...fretin n. viikko sitten ja tähän asti se on tullut maksamaan n. 300 e. Eläin 150e, Häkki 140e ja kaikkea muuta kuten leluja, joita mörrimöykky hajotti jo kuusi kappaletta.
      Ja leikkauskin on nyt edessä ja se maksaa vajaa 100e.
      Mutta eihän meillä lasketa!=)

      • kääpiöhamsteri

        Mä saan ikioman fretin sitkun mun kääpiöhamsteri kuolee mun kääpiöhamsteri on pian 2 vuotta ja ne elää vain 1-3 vuotiaiks :( olen itse 12 vuotta se on ihan hyvä ikäraja ottaa fretti ja tiedän mihin oon ryhtymässä!!! Olen lukenut hirveästi tietoa fretieistä että kaikki sitten tietää!!! TURHA SITTEN KENENKÄÄN SANOA ETTEN PYSTYISI HOITAMAAN FRETTIÄ meillä on ollut koira ja nyt on 2 kääpiöhamsteri ja tottakai mun vanhemmat osallistuu tulevan fretin hoitoon


      • frettiihminen
        kääpiöhamsteri kirjoitti:

        Mä saan ikioman fretin sitkun mun kääpiöhamsteri kuolee mun kääpiöhamsteri on pian 2 vuotta ja ne elää vain 1-3 vuotiaiks :( olen itse 12 vuotta se on ihan hyvä ikäraja ottaa fretti ja tiedän mihin oon ryhtymässä!!! Olen lukenut hirveästi tietoa fretieistä että kaikki sitten tietää!!! TURHA SITTEN KENENKÄÄN SANOA ETTEN PYSTYISI HOITAMAAN FRETTIÄ meillä on ollut koira ja nyt on 2 kääpiöhamsteri ja tottakai mun vanhemmat osallistuu tulevan fretin hoitoon

        Näin! Oon mäkin lukenut hervottomasti freteistä ja näin ja oon 12 ja meillä on 1 - vuotijas koira, ennen oli 2- vuotijas joka lopetettiin ja mulla on ollut itselläni 2 kesyrottaa 3 vuotta, kunnes níille tuli kasvaimet. JA SE ÄITI SANOO ETTEN MUKA JAKSAIS HOITAA SITÄ FRETTIÄ?? kyllä, niin se sanoo... mutta se sano että katsotaan yläasteella. jos pärjään siellä hyvin, saatan saada sen.


        Onnea sulle siihen hankkimiseen ja toivottavasti mäkin saan.


      • fretti1
        kääpiöhamsteri kirjoitti:

        Mä saan ikioman fretin sitkun mun kääpiöhamsteri kuolee mun kääpiöhamsteri on pian 2 vuotta ja ne elää vain 1-3 vuotiaiks :( olen itse 12 vuotta se on ihan hyvä ikäraja ottaa fretti ja tiedän mihin oon ryhtymässä!!! Olen lukenut hirveästi tietoa fretieistä että kaikki sitten tietää!!! TURHA SITTEN KENENKÄÄN SANOA ETTEN PYSTYISI HOITAMAAN FRETTIÄ meillä on ollut koira ja nyt on 2 kääpiöhamsteri ja tottakai mun vanhemmat osallistuu tulevan fretin hoitoon

        Mulla on toi ihan sama tilanne paitsi olen 11.v.


      • Anonyymi

        Hei mistä löysit fretin? Minä en vain löydä..


      • Anonyymi

        Mitä kaikkea tarvikkeita freteillä pitäis olla ja mitäne syö? Mää nimenomaan halusin fretin🥰


    • Miina

      silloin kun meille tuli nuo kaksi ensimmäistä tyttöä, todettiin että eiköhän se kolmaskin siinä menisi. Tuli kolmas, todettiin että tuskin se neljäskään meitä konkurssiin syö. Ja tuli viideskin vielä... meillä menee tällä hetkellä ruokiin noin 100 euroa reilussa kuukaudessa, kun kahden kanssa samalla rahalla sai ruokaa puoleksi vuodeksi vähintään :)))

    • Joo'o.

      Moikka! fretit maksavat n. 150-250e ja niitä saa kasvattajilta,eläinkaupoista(riippuu missä päin asustat, helsingistä pitäisi ainakin löytyä), lehdistä, netistä jne... Ja voit hakea tietoa googlesta hakusanalla fretti tai ferrets sillä saa ihania kuvia :) Mutta muista että fretti ei ole todellakaan helppo lemmikki! Se tarvitsee paljon aikaa...sinultakin. elä siis ota frettiä, jos ajattelet jokapäivä: "No kai minä voin sen huomennakin päästää!" ja siinä hurahtaakin viikko sitä kai minä voin sen huomennakin päästää... Fretti ei ole häkkieläin! Muista tämä, jos meinaat sellaisen hankkia. Keltaisessa-pörssissä myydään varsinkin kesä-syksy aikaan frettejä. Myös pentuja. Kannattaa etsiä! Jatkoja sulle! :)

      • mmira

        Mistäs eläinkaupasta helsingissä saisi fretin???


      • Fretti.
        mmira kirjoitti:

        Mistäs eläinkaupasta helsingissä saisi fretin???

        Joo tota myytkös sä viivi76 Frettejä jos myyt nii paljos pyydät yhestä pennusta (;


      • EEIEIEIEIEIE
        mmira kirjoitti:

        Mistäs eläinkaupasta helsingissä saisi fretin???

        EI HERRANJUMALA ELÄINKAUPASTA!


      • frettiihminen
        EEIEIEIEIEIE kirjoitti:

        EI HERRANJUMALA ELÄINKAUPASTA!

        No niin! kuka hankkis jonkun eläimen sieltä kun niillä on hirveen vähän tilaa ollut, eikä niitä vapailla tasrpeeks usein ja niitä vaan tuijotetaan! :(

        //luotettavalta ja hyvältä kasvattajalta pitää hankkia:)


    • SapeliSopuli

      Hei. Fretti maksaa itse 100-250 euroa. (plus muut kustannukset tekee lähelle tuhatta euroa) Toivottavasti olin avuksi. :)

    • minä-

      mistä saisin fretin? kun olen kiinostunut?

      • fuuga2

        Frettejä saa siis kasvattajilta, joistakin suomalaisista eläinkaupoista ja mm. keltaisessa pörsissä on toisinaan myynnissä frettejä.
        Mutta ole tarkkana kun hankit frettiä ja mistä sen hankit! Voin suositella vain suomalaisia Suomen Frettiyhdistyksen hyväksymiä kasvattajia. He ovat luotettavia ja pennut terveitä, kasvattajalta voi myös tarpeen tullen kysyä apua.

        Eläinkauppa fretit saattavat olla halvenpia ja näyttää söpöiltä, mutta ovat useimiten jotain aivan muuta miltä näyttävät. Suomen eläinkauppa fretit tulevat ulkomailta eikä niiden sukutiedoista tiedetä mitään saati mahdollisista perinnöllisistä sairauksista. Kyseiset fretit ovat yleensä myös kovia puremaan vähäisen käsitelyn vuoksi. Turussa sijaitseva Puutorin akvaario niminen liike myy ulkomailta tuotuja frettejä, mutta myyjät eivät yleensä edes uskalla koskea fretin pentuihin, koska ne purevat.
        Lisäksi frettien tilat eläinkaupoissa ovat liian pieniä. Eläinkauppaliike Faunatar myi ennen frettejä, mutta lopetti niiden myymisen, koska tilat niin aktiiviselle eläimelle olivat liian pienet.

        Suosittelen olemaan myös varovainen jos ostat fretin pennun Keltaisesta pörsistä. Siellä nimittäin eräs virolaismies myy pentutehtailtuja frettejä, jotka hän kuljettaa Helsinkiin. Viranomaiset eivät pysty tekemään mitään asialle. Tässäkin tapauksessa sukutiedot ja sairaudet ovat mysteeri. Eläinkauppa fretit ja pentutehtaillut fretit saattavat sairastaa jopa ADV:tä (Aleutian Disease Virus), joka on samankaltainen sairaus kuin ihmisen HIV. Sairaus tarttuu mm. syljen, ulosteiden ja virtsan välityksellä. Jopa ihminen voi välittää sairautta vaikka vaatteissaan. Tämä on vaaraksi muille freteille jos vaikka käytte näyttelyssä. Sairauteen ei myöskään ole olemassa parannuskeinoa ja fretti tulee kuolemaan siihen väistämättä.

        Tässä hieman ajattelemisen aihetta. Toivon todella että kaikki tajuaisivat hankkia sen fretin kasvattajalta.


      • H-P 69
        fuuga2 kirjoitti:

        Frettejä saa siis kasvattajilta, joistakin suomalaisista eläinkaupoista ja mm. keltaisessa pörsissä on toisinaan myynnissä frettejä.
        Mutta ole tarkkana kun hankit frettiä ja mistä sen hankit! Voin suositella vain suomalaisia Suomen Frettiyhdistyksen hyväksymiä kasvattajia. He ovat luotettavia ja pennut terveitä, kasvattajalta voi myös tarpeen tullen kysyä apua.

        Eläinkauppa fretit saattavat olla halvenpia ja näyttää söpöiltä, mutta ovat useimiten jotain aivan muuta miltä näyttävät. Suomen eläinkauppa fretit tulevat ulkomailta eikä niiden sukutiedoista tiedetä mitään saati mahdollisista perinnöllisistä sairauksista. Kyseiset fretit ovat yleensä myös kovia puremaan vähäisen käsitelyn vuoksi. Turussa sijaitseva Puutorin akvaario niminen liike myy ulkomailta tuotuja frettejä, mutta myyjät eivät yleensä edes uskalla koskea fretin pentuihin, koska ne purevat.
        Lisäksi frettien tilat eläinkaupoissa ovat liian pieniä. Eläinkauppaliike Faunatar myi ennen frettejä, mutta lopetti niiden myymisen, koska tilat niin aktiiviselle eläimelle olivat liian pienet.

        Suosittelen olemaan myös varovainen jos ostat fretin pennun Keltaisesta pörsistä. Siellä nimittäin eräs virolaismies myy pentutehtailtuja frettejä, jotka hän kuljettaa Helsinkiin. Viranomaiset eivät pysty tekemään mitään asialle. Tässäkin tapauksessa sukutiedot ja sairaudet ovat mysteeri. Eläinkauppa fretit ja pentutehtaillut fretit saattavat sairastaa jopa ADV:tä (Aleutian Disease Virus), joka on samankaltainen sairaus kuin ihmisen HIV. Sairaus tarttuu mm. syljen, ulosteiden ja virtsan välityksellä. Jopa ihminen voi välittää sairautta vaikka vaatteissaan. Tämä on vaaraksi muille freteille jos vaikka käytte näyttelyssä. Sairauteen ei myöskään ole olemassa parannuskeinoa ja fretti tulee kuolemaan siihen väistämättä.

        Tässä hieman ajattelemisen aihetta. Toivon todella että kaikki tajuaisivat hankkia sen fretin kasvattajalta.

        Suomen Frettiliiton hyväksymät kasvattajat jotka noudattavat sääntöjä sekä ovat liiton seurannan alla löytyy täältä http://www.frettiliitto.fi/page3.php Kaikki nuo ovat kotioloissa pienimuotoisesti kasvattavia henkilöitä jotka ovat avuliaita ja mukavia ihmisiä. Suosittelen.


    • siiri frettihullu!!

      fretti maksaa 250-450 e ja niitä voi ostaa SFL ryn hyväksymiltä kasvattajilta !

    • Eve

      Oon tässä viime vuoden yrittäny puhua äitiä muita perheenjäsenii ympäri, et saisin fretin, mut ei. Tiiän et ne haisee, ja tiiän kaikkee niitten hoidosta, kuluista ym, et oisin ihan valmis fretinomistaja.

      Mutta sitten: Miten saisin äidin puhuttuu ympäri? Meillä on kiltti (harvinaisen kiltti) mopsinarttu, joka silloin tällöin haisee. Wikipediassa sanotaan, että fretit haisevat jopa vähemmän kuin koirat, ja haju haihtuu yleensä muutamassa minuutissa, mutta senkään kertominen ei auta, vaan hän sanoo: "Kun muutat omaan kotiin, voit ostaa vaikka 100 frettiä." Olen 12-vuotias tyttö. Olisi kiva, jos joku vastaisi.

      • :)

        moikka! :)
        kannattaa kuunnella äitiäsi ja jättää fretin hankinta siihen, kun sinulla on oikeasti oma asunto/ kunnon tilat joissa se saa peuhata ilman että tekee tuhoja. Ettei äiti sitten suutu :))

        Itse olen haaveillut freiteistä lähes 7 vuotta ja ikää on nyt 20. Hankin pienen pötkylän sitten, kun minulla on varmasti tilaa, rahaa( ruoka, eläinlääkärikulut) ja aikaa sen kanssa peuhaamiseen, Kun fretti kuitenkin eroaa hyvin paljon muista lemmikeistä.

        tästä ei ollut paljoa apua, mutta odottele kaikessa rauhassa, Hyvää kannattaa odottaa :D ja koskaan ei voi teitää freteistä tarpeeksi ;)


    • Fretti maksaa viralliselta frettiliiton kasvattajalta tänä vuonna 350 euroa eli siinähän se pyörii :)

    • Ei paljonkaan tietoa

      Fretti maksaa 100-350 euroa häkki yms muut. ite olen haaveillut frettiä mutta odotan siihen asti kunnes olen varma siitä että minä pystyisin hoitamaan ja että minulla olisi aikaa sille fretille :)

    • frettipoika

      Haluaisin fretin aion kysyä äidiltä tässä lähi aikoina
      Oon lukenutiha hitosti mut en oikee tiiä et mist hankkis se
      Elikkä voisiko joku kertoa mistä on hankkinut frettinsä

      • Anteeks vaan

        mutta jos on lukenut "ihan hitosti" on varmasti löytänyt frettiliiton sivut mistä löytää Suomen viralliset kasvattajat.


    • PeikonPoluilla
    • heppaosamaksulla

      meillä on myynnissä fretti naaras, mukaan häkit ja kaikki tarvittavat! Ottakaa yhteyttä, jos joku kaipaa frettiä. Ikää vajaa 5kk

    • heppaosamaksulla
    • utelias1

      onko fretti pakko leikata? :)

    • kggk

      ^ Ei ole ja nyky mittapuulla jopa ''suositeltavaa'' olla leikkaamatta fretti , mutta silti sille olisi hyvä laittaa implantti , joka täytyy uusia noin 1,5 - 3 vuoden välein . Implanttia käytetään myös kissoilla ja sekä pienillä koirilla ... freteillä hormoni-implanttia taasen käytetään mm. lisämunuaisten hoitoon . kannattaa ottaa tietoa , ennen kuin on hankkimassa frettiä ja lisäksi googlettamalla ''superloin implantti freteillä '' saa implantista tietoa , sitten tietysti SFL:n kotisivut ja fretti-harrastajien blogit :) Ja ei pidä epäröidä ottaa yhteyttä harrastajiin :)

    • fretti1

      haluaisin fretin mut en tiiä missä oin kasvattajii..help mee

    • lissu terra

      mäkin haluaisin fretin mutta aina kun mä kysyn isi ja äiti sanoo vaan et meillä on jo 2 frettiä ja tietenkin tarkoittavat terriereitämme.He kyll uskovat että osaisin hoitaa sitä

    • Anonyymi

      Mä oon 10 ja voitko kertoo jos tiiät et mitä fretin hoito vaatii koska enemmän mä yksin sitä hoidan, koska mun äiti tai isi ei oo kovin innoissaan joten mitä se vaatii?:D

      • Anonyymi

        Fretin hoito vaati häkin siivousta noin joka päivä ja paljon huomiota niille, paljon vettä ja kaikkea Muuta ja mä Oon 11 :D


    • Anonyymi

      Kumpi sukupuoli freteistä kannattaa ostaa?? Tai kummalla on enempi esim jotaki leikkauksia ja kumpi on kiltimpi jos sitä sillee pystyy kattoo sukupuolesta😅

    • Anonyymi

      En tiedä mutta jotain 300-800€

    • Anonyymi

      Pitääkö frettejä olla kaksi

    • Anonyymi

      350€ makso miun ihana pallero

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe