928 myytävänä

Landshark

Kiinnostaako ketään ostomielessä seuraavanlainen Porsche 928:
* vm -81, rekisteröity Suomeen -89 muuttoautona
* ajettu 180 000 km
* 4.5 litran kone ja 5 -vaihteinen manuaali
* vesipumppu ja hihna vaihdettu 179 000 km (2001)
* uudenkarheat renkaat 225-50-16 (ajettu alle 1000 km)
* uusi akku
* katsastettu huomautuksitta 8/2003
* uudenveroinen nahkasisustus
* ollut minulla 11 vuotta, ajomäärät jääneet muutamiin satoihin kilometreihin viime vuosina (katsastuskuitit km -lukemilla tallessa ...)
* ns. sporttimalli (penkit, jousitus, ...)
* ilmastointi, sähköikkunat, originaali hälytin ym ...
* hillitty metalliväri
* kelpaa muutaman vuoden päästä vaikkapa museorekisteriin sellaisenaan
* talvet aina seisonnassa lämpimässä tallissa
* hintapyynti alle 10 000 euroa, saa tarjotakin (eli kunnon 80 -luvun superauto nyt 944 hinnalla).

Jos jonkun tekee nyt kovasti mieli sanoa että Saksasta saa siihen ja siihen hintaan niin voin rauhoitella että kokonaiskustannukset tulevat kovemmiksi Saksasta haettuna, jos samankuntoista autoa meinaa saada. mobile.de -sivustoiltakin voi käydä katsomassa hintatasoa (4000 - 10000) (verot tullin arvonnassa lienee luokkaa 4000 - 5000) hakukulut katsastukset ym COC -todistukset (1500).

Jos kiinnostaa niin auto on nähtävissä ja ajettavissa sopimuksesta.
Jos on kinnostusta niin vastaile tällä palstalla. Yhteystiedot saa pyytämällä ...

20

3786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikapossu

      En tosiaan ole ostamassa mutta 928 kiinnostaa muuten. Muutama huomio jotka tosiostajan kannattaa pitää mielessä.

      Ovatko edessä alatukivarsien pallonivelet alkuperäistä alumiinista tyyppiä vai vaihdettu uudempaan teräksiseen? Jos alkuperäiset niin ne on syytä vaihtaa HETI vaikka olisivat uuden veroiset. Alkuperäiset on hengen vaaralliset. Tästä löytyy lisätietoa Porsche-kerhosta.

      Missä kunnossa vaihdelaatikon synkronit on? Näissä on vuosimalliin -84 asti Porschen omat synkrot jotka ei ole kauhean kestävät. Etenkin pienillä vaihteilla voi ilmetä oireita. Uudemmissa on Borg Warnerin ja kestävät paljon paremmin.

      Onko kytkin kunnossa? Mikäli sitä ei ole vaihdettu -87 tai uudempaan yksilevyiseen on tämän alkuperäisen kaksilevyisen säätö kriittinen. Jos kaikki ei ole kohdallaan ei yleensä etumainen levy irrota ja synkrorenkaat kuluvat ja tulee muita oireita kuten tärinää.

      Onko sisusta alkuperäinen vai vaihdettu uudemmista? Penkit sähkösäätöiset? Näin ei välttämättä ole näissä ensimmäisten vuosien autoissa.

      Kun on sport jouset niin ilmeisesti myös etupään korkeus on säädettävissä? Alkuperäisissä Bilstein tolpissa pitäisi olla.

      Mitä muuta sporttia löytyy, lukkoperä?

      Onko myös matkustajan ovessa peili ja jos on niin onko ollut alunperin vai asennettu jälkeenpäin?

      Minkä värinen?

      Olen samaa mieltä. Saksasta ei välttämättä löydä halvemmalla parempaa. Myös veroarviosi kuullostaa järkevältä. Ainakin yksi -79 on tiettävästi tuotu viimeisen vuoden aikana. Verot oli määrätty 15000e arvon mukaan. Jos kyseessä on se yksilö minkä luulen niin se on erittäin hyvä ja vaikea kuvitella tullin määräävän millekään normaali kuntoiselle saman ikäiselle ainakaan paljoa suurempia veroja jos pitävät verotusarvot edes suunnilleen linjassa. Etenkin kun arvot näyttävät tulleen viime kuukausina yleisesti alaspäin ja joulukuusta lähtien pyyntihintoihin laskettava alennus on suurempi kuin aiemmin.

      Uudempien S4 jne. mallien kyseessä ollen Saksassa tarjontaa on paljon enemmän ja Suomen hintapyynnit edelleen monesti järjettömiä. Tuodessa säästää helposti 5000e vaikka tullin määräämät verot olisi edelleen yläkanttiin.

      Mikään raketti tuo ei ole 240 hevosvoimallaan mutta toisaalta ei ole esim. mitään vaaraa koneen hajoamisesta nokkaremmin katketessa. Suosittelen laittamaan kuvallisen ilmoituksen http://www.nettiauto.com Ei maksa mitään ja tavoittaa varmasti enemmän potenttiaalisia ostajia kun tämä palsta.

      • Landshark

        Alusta on alkuperäinen.
        Laatikko ja kytkin on taatusti kunnossa.
        Jousituksen korkeus on säädettävissä (kierteet jousitolppien alapäissä).
        Lukkoperäkin löytyy ...
        Peilitkin on ja alkuperäiset sähkösäätöiset.
        Väri on "shamppanja metalli".
        Sporttipaketti pitää sisällään urheilupenkit (alkuperäiset, pintanahka vaihdettu friitalan nahkaan pari vuotta sitten), urheilujousituksen, vähemmän luksusvarusteita (puuttuu takakeskikonsoli, taka-aurinkolipat ym painoa lisäävät luksusvarusteet ja sähköpenkit).
        Alkuperäiset työkalutkin löytyy ja käyttämätön varapyörä. Käytöohjeetkin vielä alkuperäisessä Porsche-kansiossa ...
        Ja miksikö myyn ??? = S4, GT tai GTS riittää syyksi.
        Eihän tuo ole hinnalla pilattu, pidän sitten vaikka itse jos ei kiinnostuneita löydy.


      • Sikapossu
        Landshark kirjoitti:

        Alusta on alkuperäinen.
        Laatikko ja kytkin on taatusti kunnossa.
        Jousituksen korkeus on säädettävissä (kierteet jousitolppien alapäissä).
        Lukkoperäkin löytyy ...
        Peilitkin on ja alkuperäiset sähkösäätöiset.
        Väri on "shamppanja metalli".
        Sporttipaketti pitää sisällään urheilupenkit (alkuperäiset, pintanahka vaihdettu friitalan nahkaan pari vuotta sitten), urheilujousituksen, vähemmän luksusvarusteita (puuttuu takakeskikonsoli, taka-aurinkolipat ym painoa lisäävät luksusvarusteet ja sähköpenkit).
        Alkuperäiset työkalutkin löytyy ja käyttämätön varapyörä. Käytöohjeetkin vielä alkuperäisessä Porsche-kansiossa ...
        Ja miksikö myyn ??? = S4, GT tai GTS riittää syyksi.
        Eihän tuo ole hinnalla pilattu, pidän sitten vaikka itse jos ei kiinnostuneita löydy.

        Onko kyseessä USA-malli jossa S-mallin spoilerit, vanteet ja ratti? Tiettävästi mitään sporttipakettia ei ole koskaan tehty mutta vuosina -81 ja -82 USA:ssa myytiin nk. Competition group pakettia johon kuului vakiona nuo edellä mainitut. Toinen vaihtoehto voisi olla jonkun maahantuojan kasaama paketti mutta tälläistä ei ainakaan vielä ole tullut vastaan. Löytyykö mitään tarkempaa mainintaa esim. papereista?

        Värin puolesta voisi olla mahdollisesti myös Weissach edition jota tehtiin 205 kpl mutta tosin vuonna -82. Väriltään se on kyllä enemmänkin kultaan viittaava ja sisustukseltaan muistaakseni shampanjan värinen. Kaikki luettelemasi varusteet sai lisävarusteena myös siihen. Lisäksi mukaan tuli nahkainen sisustuksen värinen laukkusarja.

        Lukkoperä ei ole tiettävästi kuulunut mihinkään versioon vakiona ennen vuoden -88 Club Sportia. Muutkin luettelemasi varusteet on suurelta osin olleet lisävarusteita eikä vakiona missään tunnetussa mallissa. Onko siis kyseessä joku todella tuntematon erikoisuus vai onko auton uutena ostanut vaan ollut poikkeuksellisen valveutunut henkilö kun on valinnut juuri toisen ääripään varusteet kun ostajat yleensä?

        Takakeskikonsolin puuttuminen on mielenkiintoinen yksityiskohta. Joissakin alkupään autoissa se on ja joissakin ei. Mitään logiikkaa missä on ja missä ei ei näytä löytyvän ellei automaattilaatikkoisia lasketa. Uudemmissa on kaikissa ellei autoon ole tilattu tehokkaampaa ilmastointia. Tällöin kotelo on korvattu siihen littyvillä osilla suuttimineen.

        Toinen autosi erikoisuus on puuttuvat takalipat. Ainoa malli josta tiedän ne puuttuvan on tuo Club Sport ja siinäkin on samanlaiset lippojen upotukset kun vakiossa S4:ssa mutta ei reikiä. Onko lipolle ruuvinreiät näkyvissä tai ko. paneeli päällystetty uudestaan?

        Myynnin syy on ainakin hyvä. Onnea hakuun. Etenkin jos aioit löytää manuaalivaihteisen. Niitä on ikävän pieni prosentti myynnissä olevista. Paitsi tietysti GT:istä.


      • Landshark
        Sikapossu kirjoitti:

        Onko kyseessä USA-malli jossa S-mallin spoilerit, vanteet ja ratti? Tiettävästi mitään sporttipakettia ei ole koskaan tehty mutta vuosina -81 ja -82 USA:ssa myytiin nk. Competition group pakettia johon kuului vakiona nuo edellä mainitut. Toinen vaihtoehto voisi olla jonkun maahantuojan kasaama paketti mutta tälläistä ei ainakaan vielä ole tullut vastaan. Löytyykö mitään tarkempaa mainintaa esim. papereista?

        Värin puolesta voisi olla mahdollisesti myös Weissach edition jota tehtiin 205 kpl mutta tosin vuonna -82. Väriltään se on kyllä enemmänkin kultaan viittaava ja sisustukseltaan muistaakseni shampanjan värinen. Kaikki luettelemasi varusteet sai lisävarusteena myös siihen. Lisäksi mukaan tuli nahkainen sisustuksen värinen laukkusarja.

        Lukkoperä ei ole tiettävästi kuulunut mihinkään versioon vakiona ennen vuoden -88 Club Sportia. Muutkin luettelemasi varusteet on suurelta osin olleet lisävarusteita eikä vakiona missään tunnetussa mallissa. Onko siis kyseessä joku todella tuntematon erikoisuus vai onko auton uutena ostanut vaan ollut poikkeuksellisen valveutunut henkilö kun on valinnut juuri toisen ääripään varusteet kun ostajat yleensä?

        Takakeskikonsolin puuttuminen on mielenkiintoinen yksityiskohta. Joissakin alkupään autoissa se on ja joissakin ei. Mitään logiikkaa missä on ja missä ei ei näytä löytyvän ellei automaattilaatikkoisia lasketa. Uudemmissa on kaikissa ellei autoon ole tilattu tehokkaampaa ilmastointia. Tällöin kotelo on korvattu siihen littyvillä osilla suuttimineen.

        Toinen autosi erikoisuus on puuttuvat takalipat. Ainoa malli josta tiedän ne puuttuvan on tuo Club Sport ja siinäkin on samanlaiset lippojen upotukset kun vakiossa S4:ssa mutta ei reikiä. Onko lipolle ruuvinreiät näkyvissä tai ko. paneeli päällystetty uudestaan?

        Myynnin syy on ainakin hyvä. Onnea hakuun. Etenkin jos aioit löytää manuaalivaihteisen. Niitä on ikävän pieni prosentti myynnissä olevista. Paitsi tietysti GT:istä.

        Auto ei ole USA:n sport edition vaan se on viettänyt ensimmäiset vuotensa Saksassa. Luovutuskirjaa kun ei nyt ole käsillä niin tarkkaa rekisteröintipäivää en ulkoa muista. Kuitenkin loppuvuonna 1981 rekisteröity etelä-saksaan ...
        Minulla on materiaalia tuosta USA-versiosta ja varusteet täsmäävät kyllä spoilereita (ja tehoja) lukuunottamatta.
        Väri on todellakin kultaan vivahtava, olisiko tehtaan nimi jotain "white gold" tai vastaavaa. Värikoodikin kun sattuu olemaan käyttöohjekirjan välissä.
        Henkilö on ollut ilmeisen valveutunut koska auto henkii pure sport -asennetta :) ja on kaukana shakkiruutukuvioisella sisustalla olevasta lux-mallista (jousitus, 16", penkit, varustepuutteet...).
        Takalipoille on paikat mutta ei ruuvinreikiä. Paneeli on lisäksi alkuperäinen joten siinä ei niitä lippoja ole koskaan ollutkaan.
        Lieneekö muuten mahdollista selvittää Porschelta auton yksilötietoja WIN-koodin perusteella (kuten esim MB:llä)???????
        Yksi hauska yksityiskohta on ratti, joka on nelipuolainen (kaverilla kolmipuolainen) ja samaa mallia kuin esim 911 malleissa late-80 - 90 -luvuilla. Sekin on alkuperäinen ...

        Yksi asia mikä tulee mieleen on että auto on jonkinasteinen paranneltu versio lopun kunniaksi, loppuihan perusmallin tuotanto käsittääkseni juuri 1981 ja jäljelle jäi vain s-malli ...

        Pitää saada kuvat aikaiseksi niin loppuisi tämäkin arvailu.


      • Sikapossu
        Landshark kirjoitti:

        Auto ei ole USA:n sport edition vaan se on viettänyt ensimmäiset vuotensa Saksassa. Luovutuskirjaa kun ei nyt ole käsillä niin tarkkaa rekisteröintipäivää en ulkoa muista. Kuitenkin loppuvuonna 1981 rekisteröity etelä-saksaan ...
        Minulla on materiaalia tuosta USA-versiosta ja varusteet täsmäävät kyllä spoilereita (ja tehoja) lukuunottamatta.
        Väri on todellakin kultaan vivahtava, olisiko tehtaan nimi jotain "white gold" tai vastaavaa. Värikoodikin kun sattuu olemaan käyttöohjekirjan välissä.
        Henkilö on ollut ilmeisen valveutunut koska auto henkii pure sport -asennetta :) ja on kaukana shakkiruutukuvioisella sisustalla olevasta lux-mallista (jousitus, 16", penkit, varustepuutteet...).
        Takalipoille on paikat mutta ei ruuvinreikiä. Paneeli on lisäksi alkuperäinen joten siinä ei niitä lippoja ole koskaan ollutkaan.
        Lieneekö muuten mahdollista selvittää Porschelta auton yksilötietoja WIN-koodin perusteella (kuten esim MB:llä)???????
        Yksi hauska yksityiskohta on ratti, joka on nelipuolainen (kaverilla kolmipuolainen) ja samaa mallia kuin esim 911 malleissa late-80 - 90 -luvuilla. Sekin on alkuperäinen ...

        Yksi asia mikä tulee mieleen on että auto on jonkinasteinen paranneltu versio lopun kunniaksi, loppuihan perusmallin tuotanto käsittääkseni juuri 1981 ja jäljelle jäi vain s-malli ...

        Pitää saada kuvat aikaiseksi niin loppuisi tämäkin arvailu.

        Piti ihan kaivaa lisää tietoja tuosta Weissach editionista kun kuullosti kovasti siltä.

        http://members.rennlist.com/bigdave/Weissach.html

        Ei kuitenkaan näyttäisi olevan sama väri vaikkakin lähellä. Pitäisi olla Pewter Metallic ja vanteet myös kultaan vivahtavat. Lisäksi Weissach oli tiettävästi vain USA-malli.

        Kannattaa varmasti selvittää onko se lintu vai kala eli mitä siellä on oikeasti pellin alla ennen kun pistät halvalla myyntiin. Voi olla harvinainen tapaus. Tai onkin koska noilla varusteilla ei ole kauhean montaa autoa vuodessa tehty vaikka kyseessä olisikin ihan tavallinen neljä puolikas.

        Sinuna selvittäisin ensimmäisenä auton todellisen vuosimallin runkonumerosta. Ensirekisteröintipäivä ei välttämättä kerro totuutta. Loppuvuosi -81 viittaisi vuoden -82 malliin eli VIN:in 10. merkki pitäisi olla C. Jos on B niin kyseessä on -81 ja jos vamistunumero on 10 merkkinen eikä 17 merkkiä pitkä niin kyseessä -80 tai vanhempi.

        Lisäksi selvittäisin moottorin ja vaihdelaatikon numerot ja vertaisin niitä taulukon tietoihin.
        http://www.928gt.com/928specs/928specs.htm#Specs
        Kone pitäisi olla M28/09 mutta jos ei ole niin mikä se on.

        16" vanteet pitäisi olla vakiona manuaali vaihteisissa. Lähinnä kysymys on onko tyyppi Phone-Dial vai Flat "Disc". Kumpaakin on saanut pienemmän koneen kanssa. Flat ollut lisävaruste pienikoneisessa ja S-mallissa vakio vaihteistosta riippumatta.

        Lippojen puute on tosiaan outoa. Periaatteessa on mahdollista että ne on olleet Euroopassa joissakin maissa lisävarusteet kun autot oli täällä Englantia lukuunottamatta muutenkin paljon huonommin vakiovarusteltuja kuin USA:ssa. Tästä esimerkkinä vanhan mallinen sisustus eli lähinnä ovipahvit ja takapenkkien ja tavaratilan sivut. Ne oli joissakin maissa Euroopassa vielä kaiutinpaikoiltaan reijitettyä mallia aina S4-mallin alkuaikoihin asti vaikka USA:ssa ne korvattiin uudemmilla jo muistaakseni -84. Penkit vaihtui kaikissa muistaakseni samaan aikaan -84 ellei autoa tilattu leveämmillä comfort-penkeillä.

        Tai toinen vaihtoehto on lippojen pois jättämisen olleen valinnainen optio. Hinta edelleen sama mutta ei ole pakko ottaa jos ei halua. Tälläisiä optioita on ollut muutama mutta lipasta en kyllä ole kuullut mainintaa.

        VIN:in ja kysyjän nimissä olevan rekisteriotteen perusteella saattaa tehtaalta saada jonkinlaisen dokumentin millaisena auto rullasi hihnalta. USA:ssa tämä ainakin onnistuu mutta Euroopasta en ole varma. Paljon saa selville tutkimalla auton dokumentteja ja noita jo mainitsemiani osien numeroita. Jos takaluukusta löytyy oikealta puolelta lattiasta muutaman sentin kokoinen lappu niin yritä saada siitä kaikki numerot selville. Kertoo alkuperäisen koneen ja vaihdelaatikon tyypit, värikoodin ja lisävarusteet. Näille koodeille löytyy melkein kaikille selväkielinen selitys netistä.

        Nelipuolainen ratti tuli vuoden -79 lopulla S-malliin. Neljäpuolikkaassa käytettiin tiettävästi ainakin vakiona kolmepuolaista mallia valmistuksen looppuun asti. Ratin vaihto tuohon uudempaan malliin on hyvin yleinen viritys. Jos se olisi tehty auton ollessa suhteellisen tuore, todennäköisesti keskellä lukisi upotetuin kirjaimin 928S tai 911 ellei keskiosa ole vaihdettu myöhemmin uudestaan. Ilmeisesti rattia ei tehty alunperin ilman tekstiä tai pelkällä 928 tekstillä. On kyllä mahdollista että myös ratti on voitu tilata pienikoneisseen lisävarusteena ja näin teksti on myös oikein.

        En sulje täysin pois mahdollisuutta jostain juhlamallista. Niitä vaan tunnetaan tuolta ajalta nuo mainitut Competition package (USA vuosina -81 ja -82), Weissach edition (luultavasti vain USA vuosina -80-82) sekä Ferry Porsche Edition (ilmeisesti -82 ja mahdollisesti vain USA). Mikään näistä ei tunnu sopivan yksiin autosi tietojen kanssa.

        "Vakion" tuotanto loppui kesällä -82 vuosimallin vaihtuessa.

        Kuvat kertoo paljon ja jos takaluukusta löytyy tuo lappu niin sen tulkinnan jälkeen ei luultavasti tarvitse paljon enää arvailla.


      • Landshark
        Sikapossu kirjoitti:

        Piti ihan kaivaa lisää tietoja tuosta Weissach editionista kun kuullosti kovasti siltä.

        http://members.rennlist.com/bigdave/Weissach.html

        Ei kuitenkaan näyttäisi olevan sama väri vaikkakin lähellä. Pitäisi olla Pewter Metallic ja vanteet myös kultaan vivahtavat. Lisäksi Weissach oli tiettävästi vain USA-malli.

        Kannattaa varmasti selvittää onko se lintu vai kala eli mitä siellä on oikeasti pellin alla ennen kun pistät halvalla myyntiin. Voi olla harvinainen tapaus. Tai onkin koska noilla varusteilla ei ole kauhean montaa autoa vuodessa tehty vaikka kyseessä olisikin ihan tavallinen neljä puolikas.

        Sinuna selvittäisin ensimmäisenä auton todellisen vuosimallin runkonumerosta. Ensirekisteröintipäivä ei välttämättä kerro totuutta. Loppuvuosi -81 viittaisi vuoden -82 malliin eli VIN:in 10. merkki pitäisi olla C. Jos on B niin kyseessä on -81 ja jos vamistunumero on 10 merkkinen eikä 17 merkkiä pitkä niin kyseessä -80 tai vanhempi.

        Lisäksi selvittäisin moottorin ja vaihdelaatikon numerot ja vertaisin niitä taulukon tietoihin.
        http://www.928gt.com/928specs/928specs.htm#Specs
        Kone pitäisi olla M28/09 mutta jos ei ole niin mikä se on.

        16" vanteet pitäisi olla vakiona manuaali vaihteisissa. Lähinnä kysymys on onko tyyppi Phone-Dial vai Flat "Disc". Kumpaakin on saanut pienemmän koneen kanssa. Flat ollut lisävaruste pienikoneisessa ja S-mallissa vakio vaihteistosta riippumatta.

        Lippojen puute on tosiaan outoa. Periaatteessa on mahdollista että ne on olleet Euroopassa joissakin maissa lisävarusteet kun autot oli täällä Englantia lukuunottamatta muutenkin paljon huonommin vakiovarusteltuja kuin USA:ssa. Tästä esimerkkinä vanhan mallinen sisustus eli lähinnä ovipahvit ja takapenkkien ja tavaratilan sivut. Ne oli joissakin maissa Euroopassa vielä kaiutinpaikoiltaan reijitettyä mallia aina S4-mallin alkuaikoihin asti vaikka USA:ssa ne korvattiin uudemmilla jo muistaakseni -84. Penkit vaihtui kaikissa muistaakseni samaan aikaan -84 ellei autoa tilattu leveämmillä comfort-penkeillä.

        Tai toinen vaihtoehto on lippojen pois jättämisen olleen valinnainen optio. Hinta edelleen sama mutta ei ole pakko ottaa jos ei halua. Tälläisiä optioita on ollut muutama mutta lipasta en kyllä ole kuullut mainintaa.

        VIN:in ja kysyjän nimissä olevan rekisteriotteen perusteella saattaa tehtaalta saada jonkinlaisen dokumentin millaisena auto rullasi hihnalta. USA:ssa tämä ainakin onnistuu mutta Euroopasta en ole varma. Paljon saa selville tutkimalla auton dokumentteja ja noita jo mainitsemiani osien numeroita. Jos takaluukusta löytyy oikealta puolelta lattiasta muutaman sentin kokoinen lappu niin yritä saada siitä kaikki numerot selville. Kertoo alkuperäisen koneen ja vaihdelaatikon tyypit, värikoodin ja lisävarusteet. Näille koodeille löytyy melkein kaikille selväkielinen selitys netistä.

        Nelipuolainen ratti tuli vuoden -79 lopulla S-malliin. Neljäpuolikkaassa käytettiin tiettävästi ainakin vakiona kolmepuolaista mallia valmistuksen looppuun asti. Ratin vaihto tuohon uudempaan malliin on hyvin yleinen viritys. Jos se olisi tehty auton ollessa suhteellisen tuore, todennäköisesti keskellä lukisi upotetuin kirjaimin 928S tai 911 ellei keskiosa ole vaihdettu myöhemmin uudestaan. Ilmeisesti rattia ei tehty alunperin ilman tekstiä tai pelkällä 928 tekstillä. On kyllä mahdollista että myös ratti on voitu tilata pienikoneisseen lisävarusteena ja näin teksti on myös oikein.

        En sulje täysin pois mahdollisuutta jostain juhlamallista. Niitä vaan tunnetaan tuolta ajalta nuo mainitut Competition package (USA vuosina -81 ja -82), Weissach edition (luultavasti vain USA vuosina -80-82) sekä Ferry Porsche Edition (ilmeisesti -82 ja mahdollisesti vain USA). Mikään näistä ei tunnu sopivan yksiin autosi tietojen kanssa.

        "Vakion" tuotanto loppui kesällä -82 vuosimallin vaihtuessa.

        Kuvat kertoo paljon ja jos takaluukusta löytyy tuo lappu niin sen tulkinnan jälkeen ei luultavasti tarvitse paljon enää arvailla.

        Auton runkonumero on WPOZZZ92ZBS8***** joten kyseessä on 1981 malli. Myös kaikissa manuaaleissa ja takuutodistuksessa on 1981 merkinnät ...
        Vanteet on "telephone dialit".
        Ratti on muuten pelkällä "928" -tekstillä. Käyttöohjekirjassakin kun on kuvia niin ratti on aina kolmipuolainen ja penkkeinä nuo shakkiruutukuvioiset sähköpenkit. Aika ovelaa???
        Värikoodikin selvisi takuulapusta eli se on 655 9 3 PLATIN METALLIC U1.
        Ns. kantakorttia ei löytynyt takapoksista, käsittääkseni sen pitäisi olla oikealla puolella verhoilun vaahtomuovipehmusteen alla. Missäköhän muualla se voisi olla ????????


      • monkey
        Landshark kirjoitti:

        Auton runkonumero on WPOZZZ92ZBS8***** joten kyseessä on 1981 malli. Myös kaikissa manuaaleissa ja takuutodistuksessa on 1981 merkinnät ...
        Vanteet on "telephone dialit".
        Ratti on muuten pelkällä "928" -tekstillä. Käyttöohjekirjassakin kun on kuvia niin ratti on aina kolmipuolainen ja penkkeinä nuo shakkiruutukuvioiset sähköpenkit. Aika ovelaa???
        Värikoodikin selvisi takuulapusta eli se on 655 9 3 PLATIN METALLIC U1.
        Ns. kantakorttia ei löytynyt takapoksista, käsittääkseni sen pitäisi olla oikealla puolella verhoilun vaahtomuovipehmusteen alla. Missäköhän muualla se voisi olla ????????

        tarra on uutena olut kaksiosainen ja toinen niistä tulisi auton luovuttajan liimata huoltokirjaan sille kuuluvalle paikalle, mutta luvattoman usein se sieltä puuttuu. Niin sanotun "syntymätodistuksen" voi tilata autocarrerasta, hintaa en muista "sorry" mutta kannattaa kysyä sieltä.


      • Sikapossu
        Landshark kirjoitti:

        Auton runkonumero on WPOZZZ92ZBS8***** joten kyseessä on 1981 malli. Myös kaikissa manuaaleissa ja takuutodistuksessa on 1981 merkinnät ...
        Vanteet on "telephone dialit".
        Ratti on muuten pelkällä "928" -tekstillä. Käyttöohjekirjassakin kun on kuvia niin ratti on aina kolmipuolainen ja penkkeinä nuo shakkiruutukuvioiset sähköpenkit. Aika ovelaa???
        Värikoodikin selvisi takuulapusta eli se on 655 9 3 PLATIN METALLIC U1.
        Ns. kantakorttia ei löytynyt takapoksista, käsittääkseni sen pitäisi olla oikealla puolella verhoilun vaahtomuovipehmusteen alla. Missäköhän muualla se voisi olla ????????

        Katsoitko onko lappu liimattu huoltokirjaan sille varatulle paikalle? Printtejä on auton lähtiessä tehtaalta mukana kaksi kappaletta ja toisen olisi myyjäliikkeen pitänyt liimata vihkoseen. Oikea puoli on oikea paikka eli jos ei ole siinä niin ei pitäisi löytyä muualtakaan autosta.

        Tuohon aikaan on minun tietääkseni saanut noihin tyypiltään neljää erilaista penkkiä, tavallinen, tavallinen sähköillä, sport sekä sport sähköillä.

        Sisustan väreinä on ollut tarjolla kuusi eri väristä ruutukuviota. Suunnilleen saman verran eri värejä toisen tyylistä kangasta. Shakki oli poistumassa valikoimasta epäsuosittuna ja korvautui viimeistään -84 kokonaan muilla kankailla. Näiden kahden kankaan lisäksi osa penkeistä ja ovista sekä kojetaulu jne oli kankaan sävyyn sovitettua vinyyliä. Tarjolla oli nahkaa myös lähemmäs kymmenessä eri sävyssä. Vielä extrana oli mahdollista tilata kojetaulu ja ovipahvit ja muutamat muut osat päällystettynä nahalla ja näissä pystyi valitsemaan eri sävyjä penkkeihin ja muuhun sisustukseen verrattuna.

        Vielä kun lisänä oli puolenkymmentä eri väristä mattoa niin vaihtoehtoja riitti. Tosin suuri osa yhdeistelmistä oli tehtaan valmiiksi muokkaamia missä tuli sävyt lattiasta kattoon harkitusti ja ostajalle jäi lähinnä vain perusvärin valinta ja maksaminen. Mutta jos halua ja rahaa riitti niin melkeín mitä vain järjestyi.

        Lisävarusteita on siis ainakin sport-penkit, sport-alusta, lukkoperä sekä S-mallin ratti. Ei ollenkaan huono yhdistelmä. Ainoa vika siis pieni kone jos sen voi laskea viaksi. Sekä mahdollisesti joskus esiin tulevat kytkin-, laatikko- ja etupyöränripustus-ongelmat. Vai onko etualapallot vaihdettu? Vanhan mallisten kanssa ei todellakaan kannata leikkiä, siinä leikkii hengellään.

        Onhan tietysti S:ssä myös paremmat jarrut vaikka ei nuo vakionakaan ole mitkään huonot. 928:ssa on aina ollut markkinoiden parhaat jarrut. Vasta nyt muut valmistajat alkaa olemaan sillä tasolla millä Porsche oli jo 80-luvulla jos katsotaan puhtaasti mekaanisia osia.

        Toivottavasti löydät ostajan.


      • Veijo
        Sikapossu kirjoitti:

        Katsoitko onko lappu liimattu huoltokirjaan sille varatulle paikalle? Printtejä on auton lähtiessä tehtaalta mukana kaksi kappaletta ja toisen olisi myyjäliikkeen pitänyt liimata vihkoseen. Oikea puoli on oikea paikka eli jos ei ole siinä niin ei pitäisi löytyä muualtakaan autosta.

        Tuohon aikaan on minun tietääkseni saanut noihin tyypiltään neljää erilaista penkkiä, tavallinen, tavallinen sähköillä, sport sekä sport sähköillä.

        Sisustan väreinä on ollut tarjolla kuusi eri väristä ruutukuviota. Suunnilleen saman verran eri värejä toisen tyylistä kangasta. Shakki oli poistumassa valikoimasta epäsuosittuna ja korvautui viimeistään -84 kokonaan muilla kankailla. Näiden kahden kankaan lisäksi osa penkeistä ja ovista sekä kojetaulu jne oli kankaan sävyyn sovitettua vinyyliä. Tarjolla oli nahkaa myös lähemmäs kymmenessä eri sävyssä. Vielä extrana oli mahdollista tilata kojetaulu ja ovipahvit ja muutamat muut osat päällystettynä nahalla ja näissä pystyi valitsemaan eri sävyjä penkkeihin ja muuhun sisustukseen verrattuna.

        Vielä kun lisänä oli puolenkymmentä eri väristä mattoa niin vaihtoehtoja riitti. Tosin suuri osa yhdeistelmistä oli tehtaan valmiiksi muokkaamia missä tuli sävyt lattiasta kattoon harkitusti ja ostajalle jäi lähinnä vain perusvärin valinta ja maksaminen. Mutta jos halua ja rahaa riitti niin melkeín mitä vain järjestyi.

        Lisävarusteita on siis ainakin sport-penkit, sport-alusta, lukkoperä sekä S-mallin ratti. Ei ollenkaan huono yhdistelmä. Ainoa vika siis pieni kone jos sen voi laskea viaksi. Sekä mahdollisesti joskus esiin tulevat kytkin-, laatikko- ja etupyöränripustus-ongelmat. Vai onko etualapallot vaihdettu? Vanhan mallisten kanssa ei todellakaan kannata leikkiä, siinä leikkii hengellään.

        Onhan tietysti S:ssä myös paremmat jarrut vaikka ei nuo vakionakaan ole mitkään huonot. 928:ssa on aina ollut markkinoiden parhaat jarrut. Vasta nyt muut valmistajat alkaa olemaan sillä tasolla millä Porsche oli jo 80-luvulla jos katsotaan puhtaasti mekaanisia osia.

        Toivottavasti löydät ostajan.

        Mikäs noista etupyörän ripustuksista tekee niin murhaavat?


      • Sikapossu
        Veijo kirjoitti:

        Mikäs noista etupyörän ripustuksista tekee niin murhaavat?

        Katso tuolta ensimmäinen vinkki

        http://www.devek.net/index.php?page=nfo_tech_tips

        Hajoavat varoittamatta eli mitään ihmeempää löysää ei näy tutkittaessa ja pyörä taittuu vaan ajossa alle. Näitä tapauksia on sattunut viime aikona useampi vuodessa. Tässä kuvat yhden hajoamisen jälkiselvittelystä. Omistaja selvisi onnella melkein pelkällä säikähdyksellä.

        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ01.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ02.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ03.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ04.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ05.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ06.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ07.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ08.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ09.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ10.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ11.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ12.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ13.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ14.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ15.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ16.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ17.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ18.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ19.JPG
        http://members.rennlist.com/jeifert/ALBJ20.JPG

        Vaihto teräksisiin ei maksa mitenkään mielettömästi. Tarkka listaus osista löytyy Porsche-kerhon kautta.


      • ttt

        sama tyyppi.


      • Landshark
        ttt kirjoitti:

        sama tyyppi.

        Pieleen meni arvauksesi ja aika rankasti ...


      • 951
        ttt kirjoitti:

        sama tyyppi.

        vaikka kyseessä olisikin sama henkilö??


      • Sikapossu
        ttt kirjoitti:

        sama tyyppi.

        Ei tosiaan ole noin. Mielestäni kyselin liian tiukkoja kysymyksiä ollakseni esim. myynninedistämis tarkoituksessa kirjoittelemassa. Ennemmin päinvastoin. Miksi ottaa esille esim. nuo alapallot. Jos ne on alkuperäiset niin tuo olisi ainakin minulle ostajana erittäin hyvä tinkimisperuste.


    • harrastaja

      Kuten muutkaan viestiketjussa, en ole ostamassa autoasi. Mutta kiitos ilmoituksestasi, en aiemmin edes tajunnut että lapsuuteni unelma-auton voi saada tuohon rahaan. Rupesin taas elämään haavemaailmaa :)
      Ilmoituksia ja veropäätöksiä tovin selailtuani, täytyy sanoa että oli autollesi ostajia tai ei, hintasi on kilpailukykyinen. Olisin takuulla kiinnostunut autostasi jos tilanne olisi itsellä hieman toinen. Ehkä parin vuoden päästä voi ollakkin, silloin ostan juuri samanlaisen!

      Kadulla minun huomioni aina on 928 saanut paremmin kuin 911. En tiedä miksi, mutta minulle 928 on paljon enemmän kuin 911.

      PS. Saako innokas autosta kuvia, vaikka ei autoa kykene ostamaankaan?

      • Landshark

        Kuvat olisi tarkoitus laittaa kotisivuille heti, kun vaan viitsii ajaa auton tallista pihalle digikuvien räiskimistä varten ... (digikamera on sen verran uusi ettei autosta ole vielä digikuvia).
        Laitan auton jossain vaiheessa nettiauto.com:iin ja johonkin KePöön, siinä vaiheessa kuvia tarvitaan eli säästävät arviolta miljoona sanaa.


      • Landshark
        Landshark kirjoitti:

        Kuvat olisi tarkoitus laittaa kotisivuille heti, kun vaan viitsii ajaa auton tallista pihalle digikuvien räiskimistä varten ... (digikamera on sen verran uusi ettei autosta ole vielä digikuvia).
        Laitan auton jossain vaiheessa nettiauto.com:iin ja johonkin KePöön, siinä vaiheessa kuvia tarvitaan eli säästävät arviolta miljoona sanaa.

        Kiitos mielenkiinnosta kaikille kyselijöille mutta kuvat tulevat kuitenkin vasta keväällä kun auto tulee vakavampaan myyntiin (jos ehtii, yksi aidosti kiinnostunut kävi jo katsomassa???) nettiautoon ja keltaiseenpörssiin.
        Kiinnostusta on ollut mutta kun koeajo ym asiat ovat mahdollisia vasta keväällä niin odotellaan.
        Voin ilmoitella tälläkin palstalla kun se aika tulee ...


    • 928

      antaisitko yhteystiedot niin soittelisin Porschesta
      t:ar

      • Landshark

        Laita postia roskapostiosoitteeseeni [email protected] niin laitan tulemaan paluupostina yhteystiedot.


      • Landshark
        Landshark kirjoitti:

        Laita postia roskapostiosoitteeseeni [email protected] niin laitan tulemaan paluupostina yhteystiedot.

        Kiitos kaikille kiinnostuneille, mutta pyytäisin kohteliaasti että ette tarjoa mitään vaihdossa (jos ei ole928 S4 tai GT -mallia tarjoilla) koska tuleva harrasteauto on jo päätetty ...
        Samoin niille muutamille tinkijöille tiedoksi että auto on hyvä eikä sitä ole aivan pakko "lihoiksi" laittaa joten ei sitä aivan pikkurahalla saa ...
        Kuvien kyselijöille on kommenttia toisaalla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe