Olen vaan ihmetellyt nykyisiä Volvoja ja varsinkin V70 mallia jollainen on serkullani 2.4D moottorilla varustettuna että mihin on hävinnyt laatu ja kestävyys josta Volvo on tunnettu koko ikänsä. Tuo serkkuni Volvo on reilun vuoden vanha ja kilometrejä on kertynyt n. 40000 mittariin ja sinä aikana on vaihdettu kaikki etupään nivelet kahdesti uusiin entisten hajottua totallisesti ja nyt sitten ei toimi webasto ollenkaan ja takajarrut on koko ajan jäässä ja sähkövikojakin on alkanut tulla. Serkkupoika oli polttanut päreensä ja vienyt romun huoltoon ja kysynyt että miten te kehtaatekin myydä tämmöisiä paskoja ihmisille jotka tarvitsevat luotettavan auton ajaakseen. Eivät olleet äijät osanneet muuta kuin katsella kengän kärkiään. Serkku oli sanonut että että tuosta romukasasta pitää päästä eroon ennenkuin takuu loppuu, sillä eihän tuohon jaksa osia ostaa kun joutuu ne itse maksamaan. Ilmeisesti Ford ei osaa tehdä mitään hyvin kun pilaa hyvät autot. Isälläni on ollut 14 vuotta Volvo 240 eikä sitä ole tarvinnut remontoida joka 10000km välein.
Mihin on hävinnyt Volvon kestävyys?
34
16548
Vastaukset
- Aarni
Kysehän on siitä, että nuo edellisen korimallin
Volvo olivat viimeisiä hyviä Volvoja.
Pikku-volvo ei ole sitä olleet mielestäni koskaan.
Kerroinpahan kokemuksen rinta äänellä mielipiteeni.- valmet
V70 ei ole kyllä mikään "pikku-Volvo".
- Aarni
valmet kirjoitti:
V70 ei ole kyllä mikään "pikku-Volvo".
Alkuperäinen kirjoittaja puhui isoista Volvoista,
johon vastasin, että ne edellisen korimallin olivat viimeisiä hyviä.
Sitten otin samalla kantaa siihen, että
ns. pikku-volvot eivät ole olleet hyviä koskaan.
Johon tuohonkin sisältyy kyllä kehu isojen Volvojen hyvyyteen sentään joskus muinoin.
Ja kerron kaiken omana näkemyksenäni ja kokemuksenani. - v70 -03 d5
ensimmäisen 6kk aikana ilmeni seuraavaa:
ensin hajosi turbon alipaine letku mikä vaihdettiin. sen jälkeen laukesi turbon "laakeri" mitkä kuulemma aiheutti koko turbon hajoamisen. sen jälkeen lähti koneen vauhtipyörä vaihtoon. sitten hajosi webasto. sen jälkeen autom. ilmastointi alkoi temppuilemaan. se johti ilmastoinnin kompuran vaihtamiseen.
- 2.4t
Ei ole uutta, nuo samat viat on ja pysyy. Jos haluaa auton ja välttämättä ruotsalaisen suunnitteluihmeen niin ennemmin saab kun volvo.
- Betu
Itselläni on V70 2,4t ja kilometrejä on kertynyt 57 000. Huollot on hoidettu ajallaan ja sen lisäksi ennen joulua vaihdettiin kallistuksenvakaajat. Ne menivät takuuseen. Ei se Volvon laatu varmaan sen kummemmin ole kadonnut mihinkään, kun kuuntelee muiden automerkkien omistajia niin huomaa, että kaikissa merkeissä vikoja löytyy.
Nykyään tieto vioista vain leviää (varsinkin huono) nopeammin, kun on tämä netti.- Harrikka
Kun 50000 km ajetun Volvo 80 pallonivelet kolisee
ja paukkuu, niin etteivät menis katsastuksesta
läpi, vaikkei vielä edes ole katsastusaikakaan,
kun on niin uus.
Toisena autona rellu, jolla ajettu 160000km
eikä yhtään niveltä eikä mitään muutakaan ole
tarvinnut katsastukseen vaihtaa, ainoastaan
jarrupalat on pari kertaa vaihdettu.
Volvo, tee jotakin, mistä "kiinassa" lie alihankintana nuo osat teettänevät, en tiedä,
itkeäkö vaiko nauraa. - Betu
Harrikka kirjoitti:
Kun 50000 km ajetun Volvo 80 pallonivelet kolisee
ja paukkuu, niin etteivät menis katsastuksesta
läpi, vaikkei vielä edes ole katsastusaikakaan,
kun on niin uus.
Toisena autona rellu, jolla ajettu 160000km
eikä yhtään niveltä eikä mitään muutakaan ole
tarvinnut katsastukseen vaihtaa, ainoastaan
jarrupalat on pari kertaa vaihdettu.
Volvo, tee jotakin, mistä "kiinassa" lie alihankintana nuo osat teettänevät, en tiedä,
itkeäkö vaiko nauraa.Joo kyllä noista etupään kolinoista on kuultu paljon juttua (eritoten s80). Se taitaakin olla uusien Volvojen kiusa. Kuulemma tähän -03 2,5t malliin olis tehty muutoksia, mutta tiedä sitten miten on. Eikä se uudistus ainakaan vanhempien vikoja korjaa.
- Pauli
Harrikka kirjoitti:
Kun 50000 km ajetun Volvo 80 pallonivelet kolisee
ja paukkuu, niin etteivät menis katsastuksesta
läpi, vaikkei vielä edes ole katsastusaikakaan,
kun on niin uus.
Toisena autona rellu, jolla ajettu 160000km
eikä yhtään niveltä eikä mitään muutakaan ole
tarvinnut katsastukseen vaihtaa, ainoastaan
jarrupalat on pari kertaa vaihdettu.
Volvo, tee jotakin, mistä "kiinassa" lie alihankintana nuo osat teettänevät, en tiedä,
itkeäkö vaiko nauraa.Itselläni 120tkm ajettu 2.5bensa V70. Ei ole vielä etupäähän vaihdettu mitään. Onko siis kyseessä laatuero sekä missä/miten ajaa.
Olen itsekin ollut huolissani kokoajan, milloin kallistuksenvakaajat/alapallot/raidetangon päät menevät vaihtoon, kun niistä on niin paljon puhuttu. Mutta ei vielä. Odotellaan! - aapo
Pauli kirjoitti:
Itselläni 120tkm ajettu 2.5bensa V70. Ei ole vielä etupäähän vaihdettu mitään. Onko siis kyseessä laatuero sekä missä/miten ajaa.
Olen itsekin ollut huolissani kokoajan, milloin kallistuksenvakaajat/alapallot/raidetangon päät menevät vaihtoon, kun niistä on niin paljon puhuttu. Mutta ei vielä. Odotellaan!Eli sä taiat olla taas niitä miehiä joilla ei volvossa ole vikaa minkäänlaista vaikka se seisookin bilian pajalla kokoajan. Oisit viel lisänny et volvo ei ruostu eikä kuluta ollenkaan bensaa--
- Andrew
Pauli kirjoitti:
Itselläni 120tkm ajettu 2.5bensa V70. Ei ole vielä etupäähän vaihdettu mitään. Onko siis kyseessä laatuero sekä missä/miten ajaa.
Olen itsekin ollut huolissani kokoajan, milloin kallistuksenvakaajat/alapallot/raidetangon päät menevät vaihtoon, kun niistä on niin paljon puhuttu. Mutta ei vielä. Odotellaan!Ajoin 200tkm V70 ja aina toi kotia takasin isoin remontti alapallot jossain 160tkm kohdilla pikku juttu . Ei mulla ole valittamista.
- Pauli
aapo kirjoitti:
Eli sä taiat olla taas niitä miehiä joilla ei volvossa ole vikaa minkäänlaista vaikka se seisookin bilian pajalla kokoajan. Oisit viel lisänny et volvo ei ruostu eikä kuluta ollenkaan bensaa--
Ensinnäkin, näillä leveyksillä ei ole Bilian korjaamoa, vaan Wetteri.
Toiseksi, totesin vain, että kyseisiä pyöräntuentaan liittyviä ongelmia ei kohdalleni vm 1999 V70:ssä ole vielä 120tkm:n jälkeen ollut. Varmaan tulee jossain vaiheessa.
Muita pieniä ongelmia on ollut. Esim ilmastoinnin ajoittainen hajuongelma kosteilla keleillä, takaoven lukkomekanismin jäätymisherkkyys sekä tyhjäkäynnin vaeltelu.
Erittäin tyytyväinen olen ollut. Ison auton tuntu, hiljainen, lämmin ja mukava. Kulutuskin kokoon ja tehoon(170hv) nähden asiallinen. Jos valittaa 10L keskikulutusta pitää ostaa pienempi auto!
- V40
on tuonut "tehokkuutta" valmistukseen, joka alkaa valitettavasti näkyä ja tuntua.
- ...
on kaveril ja takuuaikana siihen tehtiin remonttia 11000euron edestä. uh
- Uutta
... kirjoitti:
on kaveril ja takuuaikana siihen tehtiin remonttia 11000euron edestä. uh
Tuttavieni Mersuissa jotka kaikki uudehkoja, omaavat myös tuota nivelten nopeaa kulumista. Eli ei Volvo ainut. Tuo kallistuksen vakaajan nivelöinti samanlainen lähes joka merkissä ja samoin ongelma, niin myös Audi ja VW. Vanhemmissa malleissa ei ollut noita ikäviä koiranluita ja siksi ne kesti paremmin, tosin ajotuntuma ei niin mukava. Samoin jarrulevyt ei enää uusissa kestä enää 150tkm ajoa edes, sanoi katsastusmies tänä syksynä. Liekö ABS vai levyjen laatu laskussa?
- juppe
... kirjoitti:
on kaveril ja takuuaikana siihen tehtiin remonttia 11000euron edestä. uh
nämä kaikki parjatut autot on aina kaverilla,tutulla,serkun kaiman veljen vaimon tytön pojalla" , kirjoitelkaa jos on omakohtaisia kokemuksia älkää huhupuheita. Sitten vielä nämä ajokortittomat 17 v finninaamat jotka osaa TM: jokaisen numeron vuodesta -90 alkaen ulkoa. Itselläni tuo v40 ei ole ollut yhtään vikaherkempi kuin muutkaan omistamani merkit aikaisemmin.
- ...
juppe kirjoitti:
nämä kaikki parjatut autot on aina kaverilla,tutulla,serkun kaiman veljen vaimon tytön pojalla" , kirjoitelkaa jos on omakohtaisia kokemuksia älkää huhupuheita. Sitten vielä nämä ajokortittomat 17 v finninaamat jotka osaa TM: jokaisen numeron vuodesta -90 alkaen ulkoa. Itselläni tuo v40 ei ole ollut yhtään vikaherkempi kuin muutkaan omistamani merkit aikaisemmin.
kuka sen omistaa...jos se ny vaan sattuu oleen totta.
- Timppa
Turha siitä fordia on syyttää .Fordit on asiallisia autoja,mutta hollannin 40:set on ominaisuuksiltaan ja kestävyydeltään surkeita ja nämähän ovat volvoja ennen fordia.
- 940
Meillä on töissä talon autoina useita uusia Volvoja ja Mersuja. Onpa jokunen jenkkikoppikin. Olemme porukalla ihmetelleet juuri tätä asiaa, että kuinka paljon uusissa autoissa tosiaankin on pikkuvikaa, ei syyttävää sormea voi mitenkään Volvoon osoittaa, vaan merkki kuin merkki, niin varsinkin sähkövikoja on aivan liikaa.
Se on ollut ihan odotettavissa oleva kehitys, koska nykyautoissa on elektroniikkaa ja samalla vikaherkkiä liitoksia kymmenkertainen määrä vaikkapa 90-luvun autoihin verrattuna. Eli siitä kaikenlaisesta näennäismukavuudesta saa sitten maksaa kyllä lisääntyneiden huoltokäyntien suhteen.
Omana autonani on kymmenen vuotta vanha Volvo 940 ajettu 300tkm, huollettu säännöllisesti, kulkee kuin juna, mukava, hiljainen, tilava, suht.pieniruokainen, täysin ruosteeton peli jossa ei koskaan ole ollut mitään vikaa.
Edellinen auto oli 240-85 jolla ajoin n. 350tkm
ja ei siinäkään juuri vikoja ollut vaihtaessani suurempaan.
Ainakin Volvot olivat aiemmin tekniikaltaan paljonkin yksinkertaisempia kuin nykyään, mutta samalla taatusti luotettavampia kulkupelejä,varsinkin 240, 740 ja 940 sarjat. Muista merkeistä en osaa sanoa koska minulla on aina ollut vain Volvoja.
Mutta sen olen päättänyt, että ajan tuon nykyisen ysinelikymppisen loppuun, en tiedä missä raja kulkee, mutta samalla koneella (2,3 l)pitäisi 500tkm ainakin olla ihan peace of cake. Ehkä 5-8v kuluttua nuo autojen elektroniikan lastentaudit ovat jo historiaa, että uskaltaa ostaa taas tuliterän Volvon. Siihen asti vanha, luotettava polle riittää hyvin.- Pohdin vaan
Ajat siis aika viisaan ikäisellä autolla ja
toiseksi, kuulostaa, että viisaasti käytät
autoa sen lopputaipaleelle asti, kenties sinne,
jolloin voi sanoa, että mittari menee
"viimeistä kierrosta".....::)))
Tuollainen autoilu on mielestäni myös taloudellisessa mielessä hyvin viisasta,
kulut, per kilometri tulevat selkeesti edullisiksi.
Tuota edellista taustaa vasten ihmetyttääkin,
miksi viisaasti toimiva jossain vaiheessa
haluaakin heittäytyä epäviisaaksi ja "ostaa uuden"?
Minä ajatteleisin, että tuollaisella 10000-12000 eurolla löytää sitten taasen esim. hyvän vanhanmallisen 97-99 eli tuota 850 korimallisarjaa
olevan, esim. n. 120000 km ajetun ja sillähän autoilee taas 5-8 vuotta ja tuleehan viisaan halvaksi.....
Älä,tuossa viisaudessa kun olet tähän astikin elänyt, heittäydy missään vaiheessa epäviisaaksi!!!!!!!! - 940
Pohdin vaan kirjoitti:
Ajat siis aika viisaan ikäisellä autolla ja
toiseksi, kuulostaa, että viisaasti käytät
autoa sen lopputaipaleelle asti, kenties sinne,
jolloin voi sanoa, että mittari menee
"viimeistä kierrosta".....::)))
Tuollainen autoilu on mielestäni myös taloudellisessa mielessä hyvin viisasta,
kulut, per kilometri tulevat selkeesti edullisiksi.
Tuota edellista taustaa vasten ihmetyttääkin,
miksi viisaasti toimiva jossain vaiheessa
haluaakin heittäytyä epäviisaaksi ja "ostaa uuden"?
Minä ajatteleisin, että tuollaisella 10000-12000 eurolla löytää sitten taasen esim. hyvän vanhanmallisen 97-99 eli tuota 850 korimallisarjaa
olevan, esim. n. 120000 km ajetun ja sillähän autoilee taas 5-8 vuotta ja tuleehan viisaan halvaksi.....
Älä,tuossa viisaudessa kun olet tähän astikin elänyt, heittäydy missään vaiheessa epäviisaaksi!!!!!!!!Eli odotan tässä rauhassa joitakin vuosia, että nuo nykytekniikan lastentaudit ovat hanskassa, sitten uskaltaa ostaa taas Volvon uutena kaupan "hyllyltä", ostinhan tuon 240 ja 940 uutena. Jos tarkasti asiaa ajatellaan, niin molemmissa malleissa oli jo ostohetkellä hieman vanhanaikaista tekniikkaa, mutta niin pirun toimivaa. Lastentaudit oli jo karsittu matkalla.
Ja sehän on ollut tietysti kaikkien viisaiden autoilijoiden tiedossa, että kannattaisi ostaa aina vain jonkin automallin viimeinen vuosikerta, koska siinä ei yleensä ole sitten enää mitään sanottavaa. Vaimollani on Kadett Beauty vm.91,viimeinen vuosimalli,kaikilla herkuilla ja se on myös ollut uskomattoman hyvä auto. Yksinkertainen, vanhanaikainen ruiskukone, pelaa ja kukkuu,kulutus 5 l/100km, ei koskaan mitään vikoja. Ja käsittämättömän hiljainen ja pehmeäkulkuinen auto, joka ei mukavuudessa ja matka-ajossa juurikaan häviä 940-Volvolle.Tilat ovat sitten eri juttu ja esim. peltien kestävyys. - 4x4
940 kirjoitti:
Eli odotan tässä rauhassa joitakin vuosia, että nuo nykytekniikan lastentaudit ovat hanskassa, sitten uskaltaa ostaa taas Volvon uutena kaupan "hyllyltä", ostinhan tuon 240 ja 940 uutena. Jos tarkasti asiaa ajatellaan, niin molemmissa malleissa oli jo ostohetkellä hieman vanhanaikaista tekniikkaa, mutta niin pirun toimivaa. Lastentaudit oli jo karsittu matkalla.
Ja sehän on ollut tietysti kaikkien viisaiden autoilijoiden tiedossa, että kannattaisi ostaa aina vain jonkin automallin viimeinen vuosikerta, koska siinä ei yleensä ole sitten enää mitään sanottavaa. Vaimollani on Kadett Beauty vm.91,viimeinen vuosimalli,kaikilla herkuilla ja se on myös ollut uskomattoman hyvä auto. Yksinkertainen, vanhanaikainen ruiskukone, pelaa ja kukkuu,kulutus 5 l/100km, ei koskaan mitään vikoja. Ja käsittämättömän hiljainen ja pehmeäkulkuinen auto, joka ei mukavuudessa ja matka-ajossa juurikaan häviä 940-Volvolle.Tilat ovat sitten eri juttu ja esim. peltien kestävyys.Hyvä että on muitakin jotka käyttävät auton järkevästi loppuun.
Ajelen itse 15 vuotiaalla Vectran 4x4 ja olen aina joskus koeajanut näitä uusia "hienoja" autoja, mutta en ole löytänyt syytä miksi vaihtaisin.
Tuulilasissa oli esimerkki 2 vuotta Volvo S40 ja arvon alennus 14000E, joten on se mukavaa ajaa uudella autolla, jos itse maksaa.
Jatkossa uuden auton hinnan pudotus vain kasvaa, kun autoliikket on nyt täynnä vaihdokkeja. - juntti
Älä nyt viitsi. Sanoit, että sillä ajelee noin 500tkm. Ei ei sillä ajelee 2000000km ja piste.
- volvoilija
....on hävinnyt kun auto pitää suunnittelijan laudalta tulla myyntiin lyhyemmässä ajassa kuin ennen.
Itselläni 740 -90/91 2-litraisella. Ostin sen 198tkm ajettuna ja olen kolmas omistaja. Viidessä vuodessa on vaihtunut startti, laturi, pyörän laakeri, pakoputki keulasta alkaen, vesipumppu, katalysaattori (tuli kai tiensä päähän) ja yksi nopeusmittari (se kaikkein kallein osa tässä kaikessa). Ja mittarissa on normaalit 342tkm. Katsastin syksyllä, heittämällä läpi. Innsi kehui ruosteettomuutta verrattuna moneen muuhun ikätoveriinsa. Tutki oikein kiinnostuneena pohjaa ja totesi että alakerrassa ei ole mitään moitittavaa, vähän ölynvuodon jälkiä (kampparin stefa oli pettänyt pari vuotta sitten).
Auto oli kerran merkkihuollossa ja huoltopersoona sanoi, että nämä vanhemmat volvon koneet ei sitten hajoa kuin lekalla, kehotti kerran viikossa ajamaan huoletta muutaman minuutin kierrokset tapissa niin ei karstoitu.
Olen kuullut tarinoita näistä volvon vanhemmista koneista joilla on ajettu jopa 700tkm ilman koneen avaamista ja vaihdelaatikoista jotka kestävät vielä pitempäänkin.
Niin siinä käy kun on kiire saada suurempia voittoja. - V40 di
Volvoni on pelannut kuin ajatus, toisaalta ajettu vain 110 tkm, ja huollot on tietysti tehty ajallaan merkkihuollossa.
- Ent.Volvoilija
Volvon filosofia kääntyi ylösalaisin uuden omistajansa myötä(Ford);
Ennen; Laatu korvasi määrän
Nyt; Määrä korvaa laadun
Tähän on tultu, valitettavasti. - Ei väliä
Tuskin Volvon laatu juurikaan on heikentynyt, tahtoo vain olla, että huonoista kokemuksista (kuten aina) kuulee 100-kertaisesti tyytyväisiin verrattuna. Isä ajanut volvolla jo kymmenen vuotta, kaksi eri autoa, ei vian vikaa (uudempia malleja, 70-sarjaa).
Toki vioista kärsiviä autoja tulee sitä useampia, mitä enenmmän tuotanto lisääntyy. Ja Volvohan on lisännyt tuotantoaan myynnin kasvaessa melkoista tahtia. Tietysti tuoton tavoittelu lisää virheiden määrää, ikävä kyllä. Kuitenkaan ei ole mahdollista panostaa suunnitteluun/testaukseen montaa vuotta jotta lapsentaudit ja viat voitaisiin karsia.
Lisäksi on varsin mielenkiintoista havaita, että jos auto on Volvo, valitetaan vioista varsin helposti. Jos auto on esimerkiksi saksalainen ja kärsii vioista, ei valiteta. Ollaan hiljaa ja kärsitään. Eikö kestä tunnustaa, ettei oma saksalainen olekaan niin loistava? Ja vioista kärsivä saksalainen ei tod. ole vain legendaa, tiedossa muutamakin laatuauto saksasta joissa vikoja enemmänkin... - MieVaan
vain käynyt niin, että Volvojen rakentaminen kun siirtyi pois Ruotsista, loppui laatu samantien. Nyt ei ole väliä, onko 70- vai 80 sarja, samaa pas... kaikki.
Viimeiset kestävät Volvot ovat 900-sarja, jonka jälkeen tehtyjen kohdalla, sanan LAATU voi unohtaa.- V70
Siis pois Ruotsista? Milloin tämä on tapahtunut? Se kyllä on tiedossa että Volvoja on valmistettu jo 1970-luvun lopulta saakka myös Hollannissa ja 1980-luvulta saakka lisäksi Belgiassa mutta pois Ruotsista....
Mitähän ne ne sukulaiset siellä Volvon tehtailla oikein touhuaa....
- mpp
Ei se oo mihinkään hävinnyt koska sitä ei ole koskaan ollutkaan!
- Billy
Eihän sitä kestävyyttä koskaan Volvoissa ole ollutkaan!
- Vulva
Ensimmäinen autoni 70-luvun lopulla oli Amazon vm.-62. Kyllä oli luja ja vahva auto. Korjaukset pystyi tekemään itse helposti. Seuraava oli 740 2.0L farkku vm.-90. Vaihtaessani auton pois lähes virheettömänä, mittarissa oli 330tkm. Seuraavaksi ostin V70 10V vm.-98. Erinomainen ajettava ja hyvä perheauto, mutta vaatimattomasti varusteltu "karvalakkimalli". Nykyisten mallien huonon maineen vuoksi en vaihtanutkaan uudempaan, vaan ostin vanhemman 850 aut. farkun vm.-97 kaikilla herkuilla. Autolla ajettu nyt 215tkm ja ilman murheita. Miksi todellakaan ostaisin uusia vikaherkkiä "sirumalleja", kun niissä näyttää olevan tärkein kriteeri vain teho ja tämäkin laadun kustannuksella!
- Pentti Perusinssi
Volvojen valmistus ei ole tätä kirjoittaessani siirtynyt Ruotsista mihinkään kuin osittain. Isot mallit kuten V70 tehdään edelleen Ruotsissa pienet (kuten oma C30) tehdään (tämä malli nyt lopetettu) Belgiassa mutta kaikki moottorit tehdään edelleen Ruotsissa. Varmistin tänään asian käydessäni Herttoniemen Biliassa.
- esimiehesi
"Volvon" PSA pohjaista dieseliä ei varmasti tehdä Ruotsissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399