Mulla partner 1.9d -99
Nyt olut puoli vuotta käynnistysongelmia, Lähtee huonosti käyntiin esim. talvella yli 10 asteen pakkasella ei tahdo saada kylmänä käyntiin. tuntuu, että saako se jostakin ilmaa tai onko siinä jotain muuta vikaa.
Hehkut mittasin, jokainen oli kunnossa missä muualla voisi vika olla?
Sit lämppärin kennosta tulee glykolin hajua, tarvii lisätä nestettä pari kertaa vuodessa. Minkälainen homma on vaihtaa tuo kenno?
Onko ollut muilla samantyyppisiä ongelmia?
Kirjoittanut: Son 9.1.2004, klo 12.16
partner käynnistyminen
13
4054
Vastaukset
- Metsuri
Eikös Partner ole joku moottorisaha ? Pitää vaan nykiä lisää... :-)
Menepä pöskän palstalle. Kuinka identtisiä noi Partnerit ovat muuten sitikkasiskojensa kanssa ?- ape
Ne berlingo/partner ovat lähes samoja autoja, varaosat (melkein kaikki) passaa toisiinsa.
motonetissäkin varaosia ei ole eritelty vaan kaikki (berlingo ja partner) -varaosat ovat samassa paikassa - 306 XT HDi
on todella pieniä, melkein voisi sanoa että täysin identtiset autot.
- Partner
306 XT HDi kirjoitti:
on todella pieniä, melkein voisi sanoa että täysin identtiset autot.
sisätilan verhouksen ja mittariston sävyissä.
tulee samalta tehtaalta, esim. kaikissa varaosissa on kummatkin logot.
myös varuste-eroja on esim: Partnerilla on ABS vakiona ja Berlingossa sen saa lisähintaan.
- cx tuning
jos hehkut on kunnosssa ..
yleensä venttiilit kantaa ... voi todeta esim. puristuspaine/ohivuotomittarilla- son
jos venttiilit kantaa, niin eikös se vaikuta myöskin käyntiin. Moottori käy hyvin ja tasaisesti lukuunottamatta käynnistyksen jälkeistä "minuuttia"...
- n.n
son kirjoitti:
jos venttiilit kantaa, niin eikös se vaikuta myöskin käyntiin. Moottori käy hyvin ja tasaisesti lukuunottamatta käynnistyksen jälkeistä "minuuttia"...
Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.
Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika. - n.n.
n.n kirjoitti:
Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.
Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.Välykset alittavat kriittisen rajan kuullostaa kai paremmalta kun 'välykset ylittävät kriittisen rajan' vaikka asiasiältö ei muuttu
- suodatin
n.n kirjoitti:
Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.
Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)
Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)
Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa
Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuista - Berl. Gpz.
suodatin kirjoitti:
Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)
Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)
Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa
Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuistaKawasakin kakspyttysessä koneessa venttiilien kantaessa käynnistysvaikeuksia nimenomaan kylmänä. Koneen lämmettyä pelaa normaalisti.
- tiri
suodatin kirjoitti:
Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)
Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)
Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa
Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuistaPartnerissani vm 8/98 on jo DW8 -moottori.
Lähtee nykyisin 130.000 km ajettuna käyntiin kylmänä kolmella pytyllä. Haaleana ja lämpimänä ei oireile yhtään. Syytä en ole vielä alkanut selvittää ongelmaan, on siinä moottorin päällä tiellä se imuputkisto. Onko sen muovisen imusarjaviritelmän irrotus moottorin päältä voima- vai taitolaji, liittyykö siihen jotain niksejä, jotka pitäisi tietää? - son
tiri kirjoitti:
Partnerissani vm 8/98 on jo DW8 -moottori.
Lähtee nykyisin 130.000 km ajettuna käyntiin kylmänä kolmella pytyllä. Haaleana ja lämpimänä ei oireile yhtään. Syytä en ole vielä alkanut selvittää ongelmaan, on siinä moottorin päällä tiellä se imuputkisto. Onko sen muovisen imusarjaviritelmän irrotus moottorin päältä voima- vai taitolaji, liittyykö siihen jotain niksejä, jotka pitäisi tietää?Irroitin itse tarkastaessa hehkuja, se tötsä on kiinni kierteillä, siinä on sellainen karkeanousuinen kierre. Tötsästä pitää irroittaa hehkupiuhan ja joitakin letkuja, muistaakseni. Tötsää kierretään auki päin ~9o astetta, jolloin se irtoaapi. Tätä ennen pitää tietysti irroittaa kiinnitysruuvit, joita muistaakseni oli 4kpl.
Mutta ei tarvitse hirveesti voimaa.
- Anonyymi
Itselläni ollut 2 kpl ko. koneella olevaa, molemmissa vikana imuventtilien säätö (lähtevät käymään kun hetken lohkolämmittimen päässä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422432Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423011994- 221806
- 241585
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231434- 1001329
- 431328
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391275Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta371161- 361036