partner käynnistyminen

son

Mulla partner 1.9d -99
Nyt olut puoli vuotta käynnistysongelmia, Lähtee huonosti käyntiin esim. talvella yli 10 asteen pakkasella ei tahdo saada kylmänä käyntiin. tuntuu, että saako se jostakin ilmaa tai onko siinä jotain muuta vikaa.
Hehkut mittasin, jokainen oli kunnossa missä muualla voisi vika olla?
Sit lämppärin kennosta tulee glykolin hajua, tarvii lisätä nestettä pari kertaa vuodessa. Minkälainen homma on vaihtaa tuo kenno?

Onko ollut muilla samantyyppisiä ongelmia?

Kirjoittanut: Son 9.1.2004, klo 12.16

13

3811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsuri

      Eikös Partner ole joku moottorisaha ? Pitää vaan nykiä lisää... :-)
      Menepä pöskän palstalle. Kuinka identtisiä noi Partnerit ovat muuten sitikkasiskojensa kanssa ?

      • ape

        Ne berlingo/partner ovat lähes samoja autoja, varaosat (melkein kaikki) passaa toisiinsa.
        motonetissäkin varaosia ei ole eritelty vaan kaikki (berlingo ja partner) -varaosat ovat samassa paikassa


      • 306 XT HDi

        on todella pieniä, melkein voisi sanoa että täysin identtiset autot.


      • Partner
        306 XT HDi kirjoitti:

        on todella pieniä, melkein voisi sanoa että täysin identtiset autot.

        sisätilan verhouksen ja mittariston sävyissä.
        tulee samalta tehtaalta, esim. kaikissa varaosissa on kummatkin logot.
        myös varuste-eroja on esim: Partnerilla on ABS vakiona ja Berlingossa sen saa lisähintaan.


    • cx tuning

      jos hehkut on kunnosssa ..
      yleensä venttiilit kantaa ... voi todeta esim. puristuspaine/ohivuotomittarilla

      • son

        jos venttiilit kantaa, niin eikös se vaikuta myöskin käyntiin. Moottori käy hyvin ja tasaisesti lukuunottamatta käynnistyksen jälkeistä "minuuttia"...


      • n.n
        son kirjoitti:

        jos venttiilit kantaa, niin eikös se vaikuta myöskin käyntiin. Moottori käy hyvin ja tasaisesti lukuunottamatta käynnistyksen jälkeistä "minuuttia"...

        Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.

        Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.


      • n.n.
        n.n kirjoitti:

        Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.

        Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.

        Välykset alittavat kriittisen rajan kuullostaa kai paremmalta kun 'välykset ylittävät kriittisen rajan' vaikka asiasiältö ei muuttu


      • suodatin
        n.n kirjoitti:

        Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.

        Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.

        Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)

        Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)

        Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa

        Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuista


      • Berl. Gpz.
        suodatin kirjoitti:

        Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)

        Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)

        Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa

        Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuista

        Kawasakin kakspyttysessä koneessa venttiilien kantaessa käynnistysvaikeuksia nimenomaan kylmänä. Koneen lämmettyä pelaa normaalisti.


      • tiri
        suodatin kirjoitti:

        Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)

        Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)

        Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa

        Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuista

        Partnerissani vm 8/98 on jo DW8 -moottori.
        Lähtee nykyisin 130.000 km ajettuna käyntiin kylmänä kolmella pytyllä. Haaleana ja lämpimänä ei oireile yhtään. Syytä en ole vielä alkanut selvittää ongelmaan, on siinä moottorin päällä tiellä se imuputkisto. Onko sen muovisen imusarjaviritelmän irrotus moottorin päältä voima- vai taitolaji, liittyykö siihen jotain niksejä, jotka pitäisi tietää?


      • son
        tiri kirjoitti:

        Partnerissani vm 8/98 on jo DW8 -moottori.
        Lähtee nykyisin 130.000 km ajettuna käyntiin kylmänä kolmella pytyllä. Haaleana ja lämpimänä ei oireile yhtään. Syytä en ole vielä alkanut selvittää ongelmaan, on siinä moottorin päällä tiellä se imuputkisto. Onko sen muovisen imusarjaviritelmän irrotus moottorin päältä voima- vai taitolaji, liittyykö siihen jotain niksejä, jotka pitäisi tietää?

        Irroitin itse tarkastaessa hehkuja, se tötsä on kiinni kierteillä, siinä on sellainen karkeanousuinen kierre. Tötsästä pitää irroittaa hehkupiuhan ja joitakin letkuja, muistaakseni. Tötsää kierretään auki päin ~9o astetta, jolloin se irtoaapi. Tätä ennen pitää tietysti irroittaa kiinnitysruuvit, joita muistaakseni oli 4kpl.
        Mutta ei tarvitse hirveesti voimaa.


    • Anonyymi

      Itselläni ollut 2 kpl ko. koneella olevaa, molemmissa vikana imuventtilien säätö (lähtevät käymään kun hetken lohkolämmittimen päässä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1321
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      990
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      976
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      889
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe