Mulla partner 1.9d -99
Nyt olut puoli vuotta käynnistysongelmia, Lähtee huonosti käyntiin esim. talvella yli 10 asteen pakkasella ei tahdo saada kylmänä käyntiin. tuntuu, että saako se jostakin ilmaa tai onko siinä jotain muuta vikaa.
Hehkut mittasin, jokainen oli kunnossa missä muualla voisi vika olla?
Sit lämppärin kennosta tulee glykolin hajua, tarvii lisätä nestettä pari kertaa vuodessa. Minkälainen homma on vaihtaa tuo kenno?
Onko ollut muilla samantyyppisiä ongelmia?
Kirjoittanut: Son 9.1.2004, klo 12.16
partner käynnistyminen
13
3743
Vastaukset
- Metsuri
Eikös Partner ole joku moottorisaha ? Pitää vaan nykiä lisää... :-)
Menepä pöskän palstalle. Kuinka identtisiä noi Partnerit ovat muuten sitikkasiskojensa kanssa ?- ape
Ne berlingo/partner ovat lähes samoja autoja, varaosat (melkein kaikki) passaa toisiinsa.
motonetissäkin varaosia ei ole eritelty vaan kaikki (berlingo ja partner) -varaosat ovat samassa paikassa - 306 XT HDi
on todella pieniä, melkein voisi sanoa että täysin identtiset autot.
- Partner
306 XT HDi kirjoitti:
on todella pieniä, melkein voisi sanoa että täysin identtiset autot.
sisätilan verhouksen ja mittariston sävyissä.
tulee samalta tehtaalta, esim. kaikissa varaosissa on kummatkin logot.
myös varuste-eroja on esim: Partnerilla on ABS vakiona ja Berlingossa sen saa lisähintaan.
- cx tuning
jos hehkut on kunnosssa ..
yleensä venttiilit kantaa ... voi todeta esim. puristuspaine/ohivuotomittarilla- son
jos venttiilit kantaa, niin eikös se vaikuta myöskin käyntiin. Moottori käy hyvin ja tasaisesti lukuunottamatta käynnistyksen jälkeistä "minuuttia"...
- n.n
son kirjoitti:
jos venttiilit kantaa, niin eikös se vaikuta myöskin käyntiin. Moottori käy hyvin ja tasaisesti lukuunottamatta käynnistyksen jälkeistä "minuuttia"...
Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.
Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika. - n.n.
n.n kirjoitti:
Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.
Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.Välykset alittavat kriittisen rajan kuullostaa kai paremmalta kun 'välykset ylittävät kriittisen rajan' vaikka asiasiältö ei muuttu
- suodatin
n.n kirjoitti:
Eteenkin 1.9D:ssä on ongelmia kantavien venttillien kanssa ja nämä ongelmat ilmenevät useimmiten kun säät kylmenevät koska kevytmetallikansi reagoi sen verran että välykset ylittävät kriittisen rajan ja kone ei käynnisty. Lämpimänä kone toimii ihan ok.
Tämmä on oikeastaan sen nimenomaisen koneen tyypivika.Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)
Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)
Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa
Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuista - Berl. Gpz.
suodatin kirjoitti:
Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)
Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)
Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa
Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuistaKawasakin kakspyttysessä koneessa venttiilien kantaessa käynnistysvaikeuksia nimenomaan kylmänä. Koneen lämmettyä pelaa normaalisti.
- tiri
suodatin kirjoitti:
Mihin tieto perustuu,ei ainakaan omakohtaiseen kokemukseen,että venttilit kantaisi kylmänä enemmän kuin lämpimänä,asia yleensä painvastoin (kylmänä enemmän välystä,kun venttiilin varsi kuumenee,niin silloin pitenee,ja välys pienenee)
Ei kai nyt vain summasssa heitellä "akoilta" kuultua tietoa,ja että olisi tyyppivika,itsellä myös -99 D DW8 koneella (tämä kone tuli vasta-99 malleihin, syksyllä -98)
Myös venttiilivälykset tarkistettu ja ei havaittu mitään poikkeavaa
Kyllä lienee kuitenkin hehkuissa vikaa,ei välttämättä mittarilla näe,jos vielä kovin herkällä alueella,akun navasta johto ja sillä räpsäyttää jokaista hehkua erikseen,luonnollisesti ensin virtajohdot irti hehkuistaPartnerissani vm 8/98 on jo DW8 -moottori.
Lähtee nykyisin 130.000 km ajettuna käyntiin kylmänä kolmella pytyllä. Haaleana ja lämpimänä ei oireile yhtään. Syytä en ole vielä alkanut selvittää ongelmaan, on siinä moottorin päällä tiellä se imuputkisto. Onko sen muovisen imusarjaviritelmän irrotus moottorin päältä voima- vai taitolaji, liittyykö siihen jotain niksejä, jotka pitäisi tietää? - son
tiri kirjoitti:
Partnerissani vm 8/98 on jo DW8 -moottori.
Lähtee nykyisin 130.000 km ajettuna käyntiin kylmänä kolmella pytyllä. Haaleana ja lämpimänä ei oireile yhtään. Syytä en ole vielä alkanut selvittää ongelmaan, on siinä moottorin päällä tiellä se imuputkisto. Onko sen muovisen imusarjaviritelmän irrotus moottorin päältä voima- vai taitolaji, liittyykö siihen jotain niksejä, jotka pitäisi tietää?Irroitin itse tarkastaessa hehkuja, se tötsä on kiinni kierteillä, siinä on sellainen karkeanousuinen kierre. Tötsästä pitää irroittaa hehkupiuhan ja joitakin letkuja, muistaakseni. Tötsää kierretään auki päin ~9o astetta, jolloin se irtoaapi. Tätä ennen pitää tietysti irroittaa kiinnitysruuvit, joita muistaakseni oli 4kpl.
Mutta ei tarvitse hirveesti voimaa.
- Anonyymi
Itselläni ollut 2 kpl ko. koneella olevaa, molemmissa vikana imuventtilien säätö (lähtevät käymään kun hetken lohkolämmittimen päässä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5773846Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483298- 382781
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662729Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192124- 322071
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121947- 291845
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171790Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471739