Kerro mielipiteesi Flying Albatross 870 veneestä

Rookie

Olen aloitteleva meriveneilijä.Kiinostuin Flying Albatross 870 vm. 89 veneestä. Kerro mielipiteesi veneestä ? Paljonko tuollaisen veneen arvo on ?
Kiitos etukäteen.
Rookie

16

14231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

      Hinta lienee 40-42 t egeä. Erinomainen vene.

    • Eikka

      Aina asiassa on aina kaksipuolta. Vene on hyvässä maineessa ja tukevasti ja siististi tehty. Vene kulkee melko mukavasti 12-14 solmua. Tilaratkaisu on ok, ellei pressu häiritse.

      Ulkonäkö ei välttämättä ei ole minusta markkinoiden parasta, varsinkaan keulan osalta. Flying kun tulee vastaan merellä, niin se on varsin erikoisen näköinen, mutta älä anna näiden häiritä. Isompi ihmetyksenaihe on satama-keinunta. Kerhomme laiturissa on kaksi kyseistä venettä ja pienen sivuaallokon sattuessa muut veneet ovat lähes liikkumatta, mutta Flyingit melekein lähtevät lentoon albatrossin lailla.

      Itselläni on ollut vanhempaa mallia olevat 26 ja 29, 26:lla varsinkin oli sama olminaisuus. Mutta muuten maineensa arvoisia veneitä.

      • jallu

        Ostin itse vuosi sitten Flying Albatrossin -89 yanmar 77hp. Ajoin viimme kesänä n.900nm ja kone pyöri n. 120h. Ongelmia ei ollut. Itselläni on ollut liukuvia 2kpl ja yksi uppoumarunkoinen. Olen sitä mieltä että tuo 12 solmua on mukava matkavauhti, navigointi on stressitöntä vieraillakin vesillä.

        hiljainen, kahvin juonti/eväiden syönti onnistuu ajon aikana, taloudellinen, kohtuulliset tilat, ei rullaa, kovaankin vastatuuleen ajo, säilyttää jälleenmyynti arvon.

        - kovassa kelissä myötäiseen ajo, koneen huolto hieman hankalaa, tilat kohtuulliset, ostaessa kallis, säilytystilat niukat???, pressu???.

        Olisihan tuosta paljonkin kerrottavaa. Laita sähköpostia [email protected] niin jutellaan lisää. Voin kertoa mihin kannattaa kiinnittää huomio ostaessa.
        Myös muiden Flying Albatrossien omistajien kesken olisi kiva keskustella kokemuksista.


      • Katsastusmies
        jallu kirjoitti:

        Ostin itse vuosi sitten Flying Albatrossin -89 yanmar 77hp. Ajoin viimme kesänä n.900nm ja kone pyöri n. 120h. Ongelmia ei ollut. Itselläni on ollut liukuvia 2kpl ja yksi uppoumarunkoinen. Olen sitä mieltä että tuo 12 solmua on mukava matkavauhti, navigointi on stressitöntä vieraillakin vesillä.

        hiljainen, kahvin juonti/eväiden syönti onnistuu ajon aikana, taloudellinen, kohtuulliset tilat, ei rullaa, kovaankin vastatuuleen ajo, säilyttää jälleenmyynti arvon.

        - kovassa kelissä myötäiseen ajo, koneen huolto hieman hankalaa, tilat kohtuulliset, ostaessa kallis, säilytystilat niukat???, pressu???.

        Olisihan tuosta paljonkin kerrottavaa. Laita sähköpostia [email protected] niin jutellaan lisää. Voin kertoa mihin kannattaa kiinnittää huomio ostaessa.
        Myös muiden Flying Albatrossien omistajien kesken olisi kiva keskustella kokemuksista.

        Albatrossin ominaisuudet perustuvat suurelta osalta kantoköliin. Tämä kantoköli on rungon osa veneen alla jossa moottori on sijoitettuna hyvänä painolastina.
        Tuo kantoköli on kuitenkin petollinen. Se on samaa lasikuitulaminaattia kuin muukin veneen runko (noin 10 - 13 mm paksua) ja sisältä loogisesti ontto. Veistämö on suojannut tuon kantokölin etu-osan rosterilätkällä joka on kiinni rungossa peltiruuveilla. Pienessä pohjakosketuksessa esimerkiksi rantautuessa tuo peltilätkä irtoaa helposti. Itse näin kaverin veneen alla jotakin kiiltävää ja kun sitä mentiin selvittämään havaittiin sen olevan tuon lätkän. Hieman oli "niistänyt" pohjaa rantautuessa niinkuin niin usein sattuu. Konehuoneessa tehty tarkistus sai hiet kipparin pintaan, konehuoneeseen "pissi" vettä 4:stä vai oliko se 6:sta reijästä. Olisi tullut yllätysuinti veneessä ellen olisi huomannut tuota lätkää kirkkaan meriveden läpi pohjassa. Nyt reikiä tilkittiin hankalasta paikasta konehuoneesta niin ettei vene uponnut paikalleen ja että sillä päästiin kotiin seuraavana päivänä.
        Myöhemmin runkokatsastusten yhteydessä olen tarkistanut noita "peltejä" ja useassa veneessä ne ovat olleet "rullalla".
        Mutta vakavampaa voi ounastella, nimittäin kovalla nopeudella tapahtuvan karilleajon yhteydessä tuo köli aivan varmasti "aukeaa" aiheuttaen nopean uppoamisen mikäli vene ei jää karille kiinni.
        Mitään yksinkertaista ratkaisua en ole keksinyt tuohon ongelmaan. Mikäli ostaisin tai omistaisin Albatrossin kysyisin veistämöltä mitä tehdä.
        Tuon tyyppistä konstruktiota ei ole missään muussa tuntemassani moottoriveneessä, että pohjan alla on tuommoinen "patti" joka kolisee ensimmäisenä pohjaan.


      • Lammikkolaivuri
        Katsastusmies kirjoitti:

        Albatrossin ominaisuudet perustuvat suurelta osalta kantoköliin. Tämä kantoköli on rungon osa veneen alla jossa moottori on sijoitettuna hyvänä painolastina.
        Tuo kantoköli on kuitenkin petollinen. Se on samaa lasikuitulaminaattia kuin muukin veneen runko (noin 10 - 13 mm paksua) ja sisältä loogisesti ontto. Veistämö on suojannut tuon kantokölin etu-osan rosterilätkällä joka on kiinni rungossa peltiruuveilla. Pienessä pohjakosketuksessa esimerkiksi rantautuessa tuo peltilätkä irtoaa helposti. Itse näin kaverin veneen alla jotakin kiiltävää ja kun sitä mentiin selvittämään havaittiin sen olevan tuon lätkän. Hieman oli "niistänyt" pohjaa rantautuessa niinkuin niin usein sattuu. Konehuoneessa tehty tarkistus sai hiet kipparin pintaan, konehuoneeseen "pissi" vettä 4:stä vai oliko se 6:sta reijästä. Olisi tullut yllätysuinti veneessä ellen olisi huomannut tuota lätkää kirkkaan meriveden läpi pohjassa. Nyt reikiä tilkittiin hankalasta paikasta konehuoneesta niin ettei vene uponnut paikalleen ja että sillä päästiin kotiin seuraavana päivänä.
        Myöhemmin runkokatsastusten yhteydessä olen tarkistanut noita "peltejä" ja useassa veneessä ne ovat olleet "rullalla".
        Mutta vakavampaa voi ounastella, nimittäin kovalla nopeudella tapahtuvan karilleajon yhteydessä tuo köli aivan varmasti "aukeaa" aiheuttaen nopean uppoamisen mikäli vene ei jää karille kiinni.
        Mitään yksinkertaista ratkaisua en ole keksinyt tuohon ongelmaan. Mikäli ostaisin tai omistaisin Albatrossin kysyisin veistämöltä mitä tehdä.
        Tuon tyyppistä konstruktiota ei ole missään muussa tuntemassani moottoriveneessä, että pohjan alla on tuommoinen "patti" joka kolisee ensimmäisenä pohjaan.

        > jossa moottori on sijoitettuna hyvänä
        > painolastina.

        Kantokölin levein kohta (jossa moottori sijaitsee) ei ole oheisen kuvan mukaan aivan kantokölin etummaisessa osassa vaan tuonne eteen lienee sijoitettu p-aine- ja vesisäiliöt.
        http://www.albatross.fi/englanti/flkuva1.html

        Veneessä alimmaisena oleva leveähkö paksunnos (kantoköli) sisältää moottorin ohella tyhjää (ilmaa). Jos kantoköliosan edustaman tilavuuden (runkolaminaatin ilman moottorin säiliöiden) keskimääräinen tiheys ylittää veden tiheyden, kantoköli toimii vakavuutta lisäävänä tekijänä (painolastina). Jos tiheys taas on veden tiheyttä pienempi, kantokölin aiheuttama noste paremminkin heikentää veneen vakavuutta! Kantokölissä lienee aivan alimmaisena (moottorin öljypohjan ympärillä) melkoinen tyhjä ilmatila, joten en pitäisi kantoköliä erityisen hyvänä "painolastina" vaan pelkään sen toimivan paremminkin "kohona", joka pyrkii nostamaan päällä lepäävää venettä ylöspäin.

        Niin tai näin, Flying Albatross on mielestäni erittäin kiinnostava, laadukas vene eikä sen ja Syrjäsuon veistämön hyvä maine ole varmastikaan tuulesta temmattu. Jos minulla olisi ollut venettä viimeksi vaihtaessani muutama kymppitonni (markkoja) enemmän käytettävissäni, olisin katsellut Flying Albatrosseja vakavasti "sillä silmällä".


      • Katsastusmies
        Lammikkolaivuri kirjoitti:

        > jossa moottori on sijoitettuna hyvänä
        > painolastina.

        Kantokölin levein kohta (jossa moottori sijaitsee) ei ole oheisen kuvan mukaan aivan kantokölin etummaisessa osassa vaan tuonne eteen lienee sijoitettu p-aine- ja vesisäiliöt.
        http://www.albatross.fi/englanti/flkuva1.html

        Veneessä alimmaisena oleva leveähkö paksunnos (kantoköli) sisältää moottorin ohella tyhjää (ilmaa). Jos kantoköliosan edustaman tilavuuden (runkolaminaatin ilman moottorin säiliöiden) keskimääräinen tiheys ylittää veden tiheyden, kantoköli toimii vakavuutta lisäävänä tekijänä (painolastina). Jos tiheys taas on veden tiheyttä pienempi, kantokölin aiheuttama noste paremminkin heikentää veneen vakavuutta! Kantokölissä lienee aivan alimmaisena (moottorin öljypohjan ympärillä) melkoinen tyhjä ilmatila, joten en pitäisi kantoköliä erityisen hyvänä "painolastina" vaan pelkään sen toimivan paremminkin "kohona", joka pyrkii nostamaan päällä lepäävää venettä ylöspäin.

        Niin tai näin, Flying Albatross on mielestäni erittäin kiinnostava, laadukas vene eikä sen ja Syrjäsuon veistämön hyvä maine ole varmastikaan tuulesta temmattu. Jos minulla olisi ollut venettä viimeksi vaihtaessani muutama kymppitonni (markkoja) enemmän käytettävissäni, olisin katsellut Flying Albatrosseja vakavasti "sillä silmällä".

        Mikali moottori ja tankit olisivat "durkilla" niinkuin veneissa yleensa, niin painopiste olisi ilmeisesti viela ylempana, vai kuinka ?
        En kannanotollani millaan muotoa aikonut mollata hyvaa venetta, mutta tuo kantokoli on minusta seikka joka taytyy huomioida. Onhan useissa veneissa huomioitavia asioita ilman etta ne olisivat mitenkaan "susia". Ja kuka kaskee ajamaan karille :)


      • Lammikkolaivuri
        Katsastusmies kirjoitti:

        Mikali moottori ja tankit olisivat "durkilla" niinkuin veneissa yleensa, niin painopiste olisi ilmeisesti viela ylempana, vai kuinka ?
        En kannanotollani millaan muotoa aikonut mollata hyvaa venetta, mutta tuo kantokoli on minusta seikka joka taytyy huomioida. Onhan useissa veneissa huomioitavia asioita ilman etta ne olisivat mitenkaan "susia". Ja kuka kaskee ajamaan karille :)

        ...enkä suinkaan käsittänyt asiallista kirjoitustasi veneen mollaamiseksi!

        Olinpahan vain tuovinani esille yhden fysiikkaan (Arkhimedeen lakiin) liittyvän tosiasian, jota ei niin helposti tule ajatelleeksi. Moottorin laskeminen alas kantoköliin toki laskee veneen painopistettä alemmas, mutta kantokölissä alhaalla oleva tyhjä ilmatila puolestaan vaikuttaa kohon tavoin, veneen vakavuutta heikentävästi (verrattuna solakkaan, umpinaiseen, vettä raskaammasta materiaalista valmistettuun köliin).

        Kirjoituksesi oli sinänsä täyttä asiaa ja se kuvasti huomattavaa kokemusta sekä asiantuntemusta – kuten yleensäkin. Toivottavasti jaksat jakaa tuota asiantuntemustasi meidän palstalaisten hyväksi jatkossakin!


      • Seurannut
        Lammikkolaivuri kirjoitti:

        ...enkä suinkaan käsittänyt asiallista kirjoitustasi veneen mollaamiseksi!

        Olinpahan vain tuovinani esille yhden fysiikkaan (Arkhimedeen lakiin) liittyvän tosiasian, jota ei niin helposti tule ajatelleeksi. Moottorin laskeminen alas kantoköliin toki laskee veneen painopistettä alemmas, mutta kantokölissä alhaalla oleva tyhjä ilmatila puolestaan vaikuttaa kohon tavoin, veneen vakavuutta heikentävästi (verrattuna solakkaan, umpinaiseen, vettä raskaammasta materiaalista valmistettuun köliin).

        Kirjoituksesi oli sinänsä täyttä asiaa ja se kuvasti huomattavaa kokemusta sekä asiantuntemusta – kuten yleensäkin. Toivottavasti jaksat jakaa tuota asiantuntemustasi meidän palstalaisten hyväksi jatkossakin!

        Olette molemmat herrat: Lammikkolaivuri ja Katsastusmies asiallisia herrasmiehiä, joiden kommentteja on ollut mukava lukea varsinkin kun aina silloin tällöin vahingossa eksyy todellisten surkimusten esim. SirBB jne kohdalle.


      • jallu
        Katsastusmies kirjoitti:

        Albatrossin ominaisuudet perustuvat suurelta osalta kantoköliin. Tämä kantoköli on rungon osa veneen alla jossa moottori on sijoitettuna hyvänä painolastina.
        Tuo kantoköli on kuitenkin petollinen. Se on samaa lasikuitulaminaattia kuin muukin veneen runko (noin 10 - 13 mm paksua) ja sisältä loogisesti ontto. Veistämö on suojannut tuon kantokölin etu-osan rosterilätkällä joka on kiinni rungossa peltiruuveilla. Pienessä pohjakosketuksessa esimerkiksi rantautuessa tuo peltilätkä irtoaa helposti. Itse näin kaverin veneen alla jotakin kiiltävää ja kun sitä mentiin selvittämään havaittiin sen olevan tuon lätkän. Hieman oli "niistänyt" pohjaa rantautuessa niinkuin niin usein sattuu. Konehuoneessa tehty tarkistus sai hiet kipparin pintaan, konehuoneeseen "pissi" vettä 4:stä vai oliko se 6:sta reijästä. Olisi tullut yllätysuinti veneessä ellen olisi huomannut tuota lätkää kirkkaan meriveden läpi pohjassa. Nyt reikiä tilkittiin hankalasta paikasta konehuoneesta niin ettei vene uponnut paikalleen ja että sillä päästiin kotiin seuraavana päivänä.
        Myöhemmin runkokatsastusten yhteydessä olen tarkistanut noita "peltejä" ja useassa veneessä ne ovat olleet "rullalla".
        Mutta vakavampaa voi ounastella, nimittäin kovalla nopeudella tapahtuvan karilleajon yhteydessä tuo köli aivan varmasti "aukeaa" aiheuttaen nopean uppoamisen mikäli vene ei jää karille kiinni.
        Mitään yksinkertaista ratkaisua en ole keksinyt tuohon ongelmaan. Mikäli ostaisin tai omistaisin Albatrossin kysyisin veistämöltä mitä tehdä.
        Tuon tyyppistä konstruktiota ei ole missään muussa tuntemassani moottoriveneessä, että pohjan alla on tuommoinen "patti" joka kolisee ensimmäisenä pohjaan.

        Ihmetyttää tuo keskustelu tuosta kantokölistä. Hieno keksintö joka mahdollistaa pienen tehon ja kohtuullisen nopeuden. Lisäksi tässä tulee hiljaisuus ja taloudellisuus. Vene tarvii alleen 80cm vettä kantokölin kohdalta(kävin juuri mittaamassa pihalla. Jos joku ajelee tuon kokoisella veneellä matalamassa, niin hankkikoot ilmatyynyaluksen.

        Totta on että se on karille ajotilanteessa heikoin lenkki veneessä mutta kyllä täytyy ajaa aika vauhdilla kiveen jotta alkaa vuotamaan. Ja jos etureuna saa vuotavan osuman niin jalat kajuutassa kastuu ennenkuin konehuoneeseen vesi menee.

        Jos rantautuessa saa kantoköliin vuotavia osumia aikaiseksi saa kippari kyllä laittaa ne omaan piikkiin. Rantaudutaanhan purjeveneilläkin, niissähän vettä tarvitaan järjestään 1,5m.

        Olen keskustellut yhden Albatrossin omistajan kanssa joka oli ajannu karille n. 8 solmun vauhdilla ja näin kuvia tästä ennen korjausta.
        Ensimmäisten veneiden jälkeen veistämö on käsitykseni mukaan vahvistanut tuota rosterilätkää.

        Albatrossilla ajeleva katsastusmies jonka mielestä kyseinen vene ei ole paras vene.

        ps. kun pyydetään runkokatsastamaan niin pyydän omistajaa avaamaan turkkilevyt etukäteen. Joten tiesin jo ennekuin ostin ko.veneen että tämä kantoköli on osioitu.


      • Kokemusta on
        Katsastusmies kirjoitti:

        Albatrossin ominaisuudet perustuvat suurelta osalta kantoköliin. Tämä kantoköli on rungon osa veneen alla jossa moottori on sijoitettuna hyvänä painolastina.
        Tuo kantoköli on kuitenkin petollinen. Se on samaa lasikuitulaminaattia kuin muukin veneen runko (noin 10 - 13 mm paksua) ja sisältä loogisesti ontto. Veistämö on suojannut tuon kantokölin etu-osan rosterilätkällä joka on kiinni rungossa peltiruuveilla. Pienessä pohjakosketuksessa esimerkiksi rantautuessa tuo peltilätkä irtoaa helposti. Itse näin kaverin veneen alla jotakin kiiltävää ja kun sitä mentiin selvittämään havaittiin sen olevan tuon lätkän. Hieman oli "niistänyt" pohjaa rantautuessa niinkuin niin usein sattuu. Konehuoneessa tehty tarkistus sai hiet kipparin pintaan, konehuoneeseen "pissi" vettä 4:stä vai oliko se 6:sta reijästä. Olisi tullut yllätysuinti veneessä ellen olisi huomannut tuota lätkää kirkkaan meriveden läpi pohjassa. Nyt reikiä tilkittiin hankalasta paikasta konehuoneesta niin ettei vene uponnut paikalleen ja että sillä päästiin kotiin seuraavana päivänä.
        Myöhemmin runkokatsastusten yhteydessä olen tarkistanut noita "peltejä" ja useassa veneessä ne ovat olleet "rullalla".
        Mutta vakavampaa voi ounastella, nimittäin kovalla nopeudella tapahtuvan karilleajon yhteydessä tuo köli aivan varmasti "aukeaa" aiheuttaen nopean uppoamisen mikäli vene ei jää karille kiinni.
        Mitään yksinkertaista ratkaisua en ole keksinyt tuohon ongelmaan. Mikäli ostaisin tai omistaisin Albatrossin kysyisin veistämöltä mitä tehdä.
        Tuon tyyppistä konstruktiota ei ole missään muussa tuntemassani moottoriveneessä, että pohjan alla on tuommoinen "patti" joka kolisee ensimmäisenä pohjaan.

        Ensinnä haluan tarttua tuon laminaatin paksuuteen. Onko tosiaan näin, että köli on vain mainitsemasi paksuista laminaattia!? Kansi nimittäin on vähintään 30mm ja tietyt tukevat laipiot samaten. Sen näimme viime keväänä kun asennutettiin pilssitankki. En mitenkään usko, että runko olisi noin heppoista, kuin kuvailit. Veneen massakin viittaa siihen. Toinen näkemys tuohon köliin on sen konstruktio ja huonous. Ei ole harvinaislaatuista, että veneessä on jotain kolisemassa pohjaan. Liukuvissa veneissä on kaikissa perävetolaite "kolisemassa pohjaan" ja osassa puoliliukuvista on akseli varsin suojaamaton. Ainoastaan vanhat puurunkoiset tai teräksiset uppoumarunkoiset veneet on tarkoituksellisesti rakennettu niin, että niillä voi pomppia kivien yli. Meillä ei ainakaan ole Albatrossilla raavittu pohjia, jotta tuollaista pääsisi sattumaan. Sitä lippaa ei nimittäin voi vahingoittaa vain hieman niistelemällä. Eli kaverisi olisi syytä pysyä reiteillä tai mennä rantautuessa ensi katsomaan, että alla on vähintäin 1 m vettä. Merimiestaidot kunniaan!


      • 3kiveä löytänyt
        Katsastusmies kirjoitti:

        Albatrossin ominaisuudet perustuvat suurelta osalta kantoköliin. Tämä kantoköli on rungon osa veneen alla jossa moottori on sijoitettuna hyvänä painolastina.
        Tuo kantoköli on kuitenkin petollinen. Se on samaa lasikuitulaminaattia kuin muukin veneen runko (noin 10 - 13 mm paksua) ja sisältä loogisesti ontto. Veistämö on suojannut tuon kantokölin etu-osan rosterilätkällä joka on kiinni rungossa peltiruuveilla. Pienessä pohjakosketuksessa esimerkiksi rantautuessa tuo peltilätkä irtoaa helposti. Itse näin kaverin veneen alla jotakin kiiltävää ja kun sitä mentiin selvittämään havaittiin sen olevan tuon lätkän. Hieman oli "niistänyt" pohjaa rantautuessa niinkuin niin usein sattuu. Konehuoneessa tehty tarkistus sai hiet kipparin pintaan, konehuoneeseen "pissi" vettä 4:stä vai oliko se 6:sta reijästä. Olisi tullut yllätysuinti veneessä ellen olisi huomannut tuota lätkää kirkkaan meriveden läpi pohjassa. Nyt reikiä tilkittiin hankalasta paikasta konehuoneesta niin ettei vene uponnut paikalleen ja että sillä päästiin kotiin seuraavana päivänä.
        Myöhemmin runkokatsastusten yhteydessä olen tarkistanut noita "peltejä" ja useassa veneessä ne ovat olleet "rullalla".
        Mutta vakavampaa voi ounastella, nimittäin kovalla nopeudella tapahtuvan karilleajon yhteydessä tuo köli aivan varmasti "aukeaa" aiheuttaen nopean uppoamisen mikäli vene ei jää karille kiinni.
        Mitään yksinkertaista ratkaisua en ole keksinyt tuohon ongelmaan. Mikäli ostaisin tai omistaisin Albatrossin kysyisin veistämöltä mitä tehdä.
        Tuon tyyppistä konstruktiota ei ole missään muussa tuntemassani moottoriveneessä, että pohjan alla on tuommoinen "patti" joka kolisee ensimmäisenä pohjaan.

        "kantokölin" ajoin alle tyhjäkäynnin laakeaan sileään kiveen ja vene nousi hiukan kiven päälle,irrottuaan kiveltä kölin etureunassa oleva kölisuojarauta irtosi ja läpipulttaukset katkesivat.Vettä tuli muutama litra laipioituun keskipilssiin kunnes sain tukittua vuodot (n.12kpl*5mm reikiä).Tässä epäkohta joka kannattaa korjata/korjauttaa tukkimalla reijät ja kiinittämällä suojarauta peltiruuveilla laminaattiin.Rauta ei olo puskuri,vaan "kraapimis" suoja.


    • MS-kippari
    • Rookie

      Suurkiitokset asiantuntevista kommenteistä.Toivotan myötäistä kaikille veneilyn harrastajille.Toki listaa voi myös jatkaa.Kuulolla ollaan.
      Rookie

    • jurmo

      kannattaa tutustua myös bella 8002 malliin on halvempi ja ei heilu satamassa kun siinä kävelee

      • Katsastusmies

        Albatrossi keskustelu on/oli mielestäni asiallinen. Olen usein miettinyt itsekseni ja myöskin muiden venekatsastajien kanssa sitä, että kuinka tulisi informoida veneenomistajia potentiaalisista vaaranaiheuttajista. Venehän on omistajalleen se paras ja kaikkein rakkain, mutta silti asiallinen keskustelu häne veneensä rakenteista ja sen mahdollisista heikkouksista pitäisi olla mahdollista häntä kuitenkaan loukkaamatta.
        Kaikki tämähän on minun kannaltani rakentavaa ja sen päämääränä on veneenomistajan ja hänen rakkaidensa turvallisuus sekä hänen omaisuutensa arvon säilyttäminen.
        Informaatio saattaa tuntua kiusalliselta ja loukkaavalta joka suinkaan ei ole tarkoitus. Toivottavasti tästäkin mielipiteiden vaihdosta seuraa jotakin hyvää ja rakentavaa ja Albatrossin omistajat ennenkaikkea tietävät varoa kantokölin etureunaa myöskin esimerkiksi rantautuessa.

        Pian Venemessuilla tavataan !


    • Franco

      Ehdottomasti loistava vene luokassaan. Meinaan itse ostaa heti kun sopiva käytetty osuu kohdalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

      Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe