lapsia suojelevista koirista kiinnostunnut

kiinnostunnut

olen kiinnostunnut lukemaan juttui koirista jotka ilman kouluttamistakin ovat saanneet innon suojella vauvoi ja pienii lapsii kun ne ovat aika yleisesti lasten vaunujen vieressä ollesaan herkiä suojelemaan pienokkaisii ja oma äitinikin on kertonnut sillä oleesta koirasta joka jopa opetti hänet kävelemään olemalla kävelly telineenä ja ajoi hamehelma väkee pois talvella hänen vaunujen luota pitkin lumihankee rodulla ei väliä voi olla pieni koira tai suuri koira. voitte vastatta suoraan keskustelu palstalla

8

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee

      Meillä belgianpaimenkoira pelasti poikamme hengen ollessaan vasta vuoden vanha ja kouluttamaton, mitä nyt vähän alkeita (seuraamista ja semmoista) oli aloiteltu. Mutta ei minkäänlaista ilmaisemista eikä sitä, missä tilanteessa lapsella saattaisi tosi hätä olla kyseessä. Paimenkoiralta kävi tuo luonnostaan. Lisäksi se kävi hakemassa pojan sisälle syömään pihalta taluttamalla poikaa esim. paidan helmasta. Oli tosi varovainen hampaidensa kanssa siinä touhussa. Eikä kellään ollut asiaa korottaa ääntään pojalle, eikä kyllä kellekään muullekaan perheessä, kyllä koira suunnilleen seisoi varpaillaan erittäin tarkkaavaisena jos epäili jotain pahantahtoista olevan kyseessä.

    • Sessa

      Meillä oli lapsuudessani itseäni vuotta vanhempi saksanpaimenkoira, joka vahti minua vaunuissani eikä päästänyt mm. isoäitiäni vaunujen lähelle kaupan edessä vaikka muuten olikin ihan kamu isoäidin kanssa. Vanhempana koira vartioi minua pihalla oma-aloitteisesti, postinjakalla ei ollut asiaa pihalle jos minä olin siellä. Koira oli aina jossain näköpiirissäni ja nukkui yönsä minun huoneessani oven vieressä. Antoi minun myös taluttaa tosi nätisti, ei haitannut vaikka remmi välillä putosikin kädestäni laahaamaan maata pitkät matkat minun mitään huomaamatta. Ihana kaveri, lempeä ja vahva ja täysin luotettava, oli seuranani 12 v. Mutta mistä nykyään sellaisen saksanpaimenen saa, siinäpä pulma? Lisäksi minkäänlaista koiraa ei kyllä pelkästään tällaisen takia pitäisi lähteä ottamaan, palveluskoiran kouluttaminen vaatii paneutumista ja taitoa ja minkä tahansa koiran ottaminen sitoutumista sen hoitoon moneksi vuodeksi.

      • Jr

        Kun minä synnyin -86 meillä oli valmiiksi puolenvuoden ikäinen sakemanni.. Ensimmäisenä kotiin tulo päivänäni äitini laski minut koiran eteen ja antoi haistella. Sen jälkeen olimme erottomattomat


      • Jr

        Kun minä synnyin -86 meillä oli valmiiksi puolenvuoden ikäinen sakemanni.. Ensimmäisenä kotiin tulo päivänäni äitini laski minut koiran eteen ja antoi haistella. Sen jälkeen olimme erottomattomat


    • Melnda

      Kyllä rotikka on yks sellanen joka luonostaan vahtii ipanoita. Ainakin meilä on aina ollut näin, vaikka niitä ei siihen ikinä koulutettu. Mun rotikka vahti jopa kaverini vauvan, kulki niin ylpeenä vaunujen vieressä ja murisemalla ja hampaita näyttämällä komensi vieraat pois läheltä. Ja mut itteni se kans vahti aikoinaan, ei haitannu jos vieraat ihmiset vähä kauempaa jotain mulle puhu, mutta lähelle niillä ei ollu asiaa. Koira tuli silloon yleensä mun ja sen vieraan ihmisen väliin seisomaan ja varmisti että ei ainakaa metriä lähemmäs kukaan tuu.. Ja Koskaan se ei ketään purru, sain nukkua ranne koiran suus ja koira sit kiltisti nukku suu auki. Mä sain ekan rotikan ku olin neljä,(eka rottis eli 16vuotiaaks asti) ja nyt sit jonki verran vanhempanakaan en oo tota rotua vaihtanu. Tällä hetkellä mulla on kämpillä odottamas kaks isoo rottis urosta, ja ne kyllä samanlaisia ku eka rottis, vahtii esim. serkun poikaa ja kantelee sitä välillä ympäri kämppää. eli mun mielestä rottis on tosi hyvä koira, lapsien kans tai ilman =)

    • Roopermann

      minut ja pikkuveljeni opetti kävelemään saksanpaimenkoiran ja briardin iloinen narttulapsi. Äitiäni pahasti alkoi mulkoilemaan kun äiti sairaalasta tultuaan vei minut sänkyyn ja meni itse kahville... :) asuimme silloin maalla ja jokunen vuosi myöhemmin toinen koira, dobberin ja rotikan sekoitus meni väliin kun juoksiin hädissäni hullua vuohta =) koira pelkäsi tätä sarvekasta itsekkin...
      myöhemmin eri paikkakunnalla sekarotuinen paimenkoiramme veti minut ja veljeni ylös tiputtuamme mutakuoppaan minne olimme juuttuneet... nykyinen dobberi alkaa hermostuneesti haukahdella jos jotain vaarallisen oloista jollekkin kotona tapahtuu(suojelipa kissanpentujakin)
      yhtäkään koirista ei ole koulutettu hommaan mitenkään... :)

      • minä lapsia suojelevista

        luulin jo menettäneeni tän juttun onneksi vahingon kautta toisessa aihe piirissä löysin tän saman vanhojen juttujen palstan jotten nään uudetkin koira juttut olen lukenut jo melkein kaikki


      • löysin hakusanan avulla
        minä lapsia suojelevista kirjoitti:

        luulin jo menettäneeni tän juttun onneksi vahingon kautta toisessa aihe piirissä löysin tän saman vanhojen juttujen palstan jotten nään uudetkin koira juttut olen lukenut jo melkein kaikki

        09 vuonna tän uudestaan ja laitoin kirja merkeihin jotten ei huku mulla on nykyään epilepsia ja olen 28 v ja mun saama rinku poika suojellee mua kuin vauvoja suojeleva mutta päästää tuttut ja minun reakoinin mukaan vieraat lähelle muttei ole vauva vahti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe