jotenkin jäi vähän heppoinen vaikutelma,kovat rengasäänet.pikkasen laiskan oloinen (1,8. 90 kw)Varusteita kyllä aika kivasti.
Mutta odottelen kevättä ja uutta Lacettia.
Koeajoin
17
6153
Vastaukset
- Se on sama auto
Lacetti on viistoperäinen Nubira, joten tuskin on yhtään tukevampi, hiljaisempi tai pirteämpi.
- Jlp
Vaihteisto oli outo, turhan pitkät ja löysät liikkeet. Voishan sillä ajella, mutta ennakkoluulo merkkiä kohtaan latistaa ostohalut. "Jos loppuukin maahantuonti, niin huonosti silloin saa osia, ja arvokin on silloin kaatopakkaromun tasoista". Näin on käynyt eksoottisille merkeille ennenkin.
- maahantuonti
Kaatsoppa uusimman 01/04 tuulilasin myyntitilastoja. esim Kalos oli muistaakseni sijalla 60? ja myytyjä n 500kpl. Taakse jäivät tunnetumpienkin merkkien "talous autoja". Ja Kalossin myynti alkoi vasta kesäkuussa. Itsellä takana jo 12000 km ilman vikoja. Entinen auto oli Toyota Corolla vm 2002. Kilometrejä tähän kansansuosikkiin tuli 32000 ja ylimääräisiä korjaamo käyntejä yhteensä 6 (kaikki eri vikoja).
- Tutmos
maahantuonti kirjoitti:
Kaatsoppa uusimman 01/04 tuulilasin myyntitilastoja. esim Kalos oli muistaakseni sijalla 60? ja myytyjä n 500kpl. Taakse jäivät tunnetumpienkin merkkien "talous autoja". Ja Kalossin myynti alkoi vasta kesäkuussa. Itsellä takana jo 12000 km ilman vikoja. Entinen auto oli Toyota Corolla vm 2002. Kilometrejä tähän kansansuosikkiin tuli 32000 ja ylimääräisiä korjaamo käyntejä yhteensä 6 (kaikki eri vikoja).
Kyllä määki! Nimittäin olen ostamassa uutta 1,4 Kalossia, onko auto lämmin ja millaiset ovat teholtaan istuinlämmittimet? Onko auto meluisa?
Pysyykö tuulilasi huurteettomana? Miten kaikkien laitteiden toiminta pakkasella? Oletko tarvinnut pikahuoltoa?
Paas laittaen postia, kiitos! - Nubiramies
Tutmos kirjoitti:
Kyllä määki! Nimittäin olen ostamassa uutta 1,4 Kalossia, onko auto lämmin ja millaiset ovat teholtaan istuinlämmittimet? Onko auto meluisa?
Pysyykö tuulilasi huurteettomana? Miten kaikkien laitteiden toiminta pakkasella? Oletko tarvinnut pikahuoltoa?
Paas laittaen postia, kiitos!Kai sääki ny uskallat Kalosin ostaa, jos määki meinaan tilata ton uuren Nubira, vielä Clx varustuksella oikee nahoilla. Oikeesti sehä on ny Gm:n omistama. Jos kaikkee liiaks miettii, ni onhan tää koko elämäki riskiä, voi vaikka kualla. Aattele ny, Daewoossa kolmen vuaren takuuki!
- vili
Tutmos kirjoitti:
Kyllä määki! Nimittäin olen ostamassa uutta 1,4 Kalossia, onko auto lämmin ja millaiset ovat teholtaan istuinlämmittimet? Onko auto meluisa?
Pysyykö tuulilasi huurteettomana? Miten kaikkien laitteiden toiminta pakkasella? Oletko tarvinnut pikahuoltoa?
Paas laittaen postia, kiitos!Kalossia hankkivan kannattaa minusta käydä kokeilemassa myös Hyundain Getz ja esim. Peugeotin 206, joka pitää arvonsa varsin hyvin ja pösöön saa hyvin edullisen huoltosopimuksen. Itselläni on Getz ja olen ollut ihan tyytyväinen.
- Ex-Pösö
vili kirjoitti:
Kalossia hankkivan kannattaa minusta käydä kokeilemassa myös Hyundain Getz ja esim. Peugeotin 206, joka pitää arvonsa varsin hyvin ja pösöön saa hyvin edullisen huoltosopimuksen. Itselläni on Getz ja olen ollut ihan tyytyväinen.
Pösössä sitä huoltosopimusta todella tarvitaankin!!! Itselläni oli 306 eikä ikinä enää tule yhtään Pösöä/Citroenia. Ei ikinä. Olihan auto toki käytetty, mutta ei 65000 km ajettu 4 vuotta vanha autokaan saa seistä korjaamolla useammin kuin kotipihassa. Omistin auton 1,5 vuotta ja ajoin sillä noin 20 000 km. Korjaamokäyntejä tähän jaksoon mahtui yli 20 kpl.
Mielenkiinnolla olen seuraillut Peugeot-palstoja jälkeenpäinkin, ja vastaavat murheet näyttävät jatkuvan mallista riippumatta.
Mieluummin Daewoo tai Hyundai kuin Peugeot!!! Pienemmillä murheilla varmaankin pääsee. (Kalos 12000 km, eikä murheita!) - Tutmos
Ex-Pösö kirjoitti:
Pösössä sitä huoltosopimusta todella tarvitaankin!!! Itselläni oli 306 eikä ikinä enää tule yhtään Pösöä/Citroenia. Ei ikinä. Olihan auto toki käytetty, mutta ei 65000 km ajettu 4 vuotta vanha autokaan saa seistä korjaamolla useammin kuin kotipihassa. Omistin auton 1,5 vuotta ja ajoin sillä noin 20 000 km. Korjaamokäyntejä tähän jaksoon mahtui yli 20 kpl.
Mielenkiinnolla olen seuraillut Peugeot-palstoja jälkeenpäinkin, ja vastaavat murheet näyttävät jatkuvan mallista riippumatta.
Mieluummin Daewoo tai Hyundai kuin Peugeot!!! Pienemmillä murheilla varmaankin pääsee. (Kalos 12000 km, eikä murheita!)Nimittäin olen ostamassa ensi viikolla uutta 1,4 Kalossia, onko auto lämmin ja millaiset ovat teholtaan istuinlämmittimet? Onko auto meluisa?
Pysyykö tuulilasi huurteettomana? Onko ilmastoinnin pakko-ohjaus määrätyissä lämmityssäätimen asennoissa suuri haitta? Miten kaikkien laitteiden toiminta pakkasella? Oletko tarvinnut pikahuoltoa? Mikä on huonointa autossa?
Saisko näihin vastauksia, kiitos - eräs
Tutmos kirjoitti:
Nimittäin olen ostamassa ensi viikolla uutta 1,4 Kalossia, onko auto lämmin ja millaiset ovat teholtaan istuinlämmittimet? Onko auto meluisa?
Pysyykö tuulilasi huurteettomana? Onko ilmastoinnin pakko-ohjaus määrätyissä lämmityssäätimen asennoissa suuri haitta? Miten kaikkien laitteiden toiminta pakkasella? Oletko tarvinnut pikahuoltoa? Mikä on huonointa autossa?
Saisko näihin vastauksia, kiitosVertaa 80 luvun Opeliin, niin tajuat miten iäkästä sen tekniikka on. Autoissa S-sarjan koneet vain ruiskulla varustettuna.
- pösö
Ex-Pösö kirjoitti:
Pösössä sitä huoltosopimusta todella tarvitaankin!!! Itselläni oli 306 eikä ikinä enää tule yhtään Pösöä/Citroenia. Ei ikinä. Olihan auto toki käytetty, mutta ei 65000 km ajettu 4 vuotta vanha autokaan saa seistä korjaamolla useammin kuin kotipihassa. Omistin auton 1,5 vuotta ja ajoin sillä noin 20 000 km. Korjaamokäyntejä tähän jaksoon mahtui yli 20 kpl.
Mielenkiinnolla olen seuraillut Peugeot-palstoja jälkeenpäinkin, ja vastaavat murheet näyttävät jatkuvan mallista riippumatta.
Mieluummin Daewoo tai Hyundai kuin Peugeot!!! Pienemmillä murheilla varmaankin pääsee. (Kalos 12000 km, eikä murheita!)Ethän voi verrata niitä, ostit pösön vanhana. Nyt puhutaan uuden auton ostosta. Vanhan kun ostaa voi saada mitä vaan merkistä riippumatta,
varsinkin jollei omaa riittävää asiantuntemusta. - Tutmos
maahantuonti kirjoitti:
Kaatsoppa uusimman 01/04 tuulilasin myyntitilastoja. esim Kalos oli muistaakseni sijalla 60? ja myytyjä n 500kpl. Taakse jäivät tunnetumpienkin merkkien "talous autoja". Ja Kalossin myynti alkoi vasta kesäkuussa. Itsellä takana jo 12000 km ilman vikoja. Entinen auto oli Toyota Corolla vm 2002. Kilometrejä tähän kansansuosikkiin tuli 32000 ja ylimääräisiä korjaamo käyntejä yhteensä 6 (kaikki eri vikoja).
Sinä noihin muutamaan kysymykseeni kun ei mistään tunnu saavan niihin tietoa, toivoo Tutmos
- Ex-Pösö
pösö kirjoitti:
Ethän voi verrata niitä, ostit pösön vanhana. Nyt puhutaan uuden auton ostosta. Vanhan kun ostaa voi saada mitä vaan merkistä riippumatta,
varsinkin jollei omaa riittävää asiantuntemusta.Jälkeenpäin huoltohistoriaa pengottaessa selvisi, että kyseisessä Peugeotissa oli samat viat olleet jo tehtaalta saakka. Tämä siis tarkoittaa, että UUDESTA asti... Kaiken huippu oli se, ettei merkin oma huolto-organisaatio meinannut millään osata korjata vikoja. Osia kyllä vaihdettiin, mutta eihän se mitään auttanut, jos väärä osa vaihdettiin.
Ja kuten muistaakseni totesin, vastaavat viat näyttävät palstoilla käytyjen ja lehdistä luettujen kommenttien mukaan vaivaavan merkin muitakin autoja - mallista riippumatta. Myös ihan uudenkarheita! Nehän tietysti ovat vain "kuulopuheita", mutta jotain niistäkin voinee päätellä. - Ex-Pösö
Tutmos kirjoitti:
Nimittäin olen ostamassa ensi viikolla uutta 1,4 Kalossia, onko auto lämmin ja millaiset ovat teholtaan istuinlämmittimet? Onko auto meluisa?
Pysyykö tuulilasi huurteettomana? Onko ilmastoinnin pakko-ohjaus määrätyissä lämmityssäätimen asennoissa suuri haitta? Miten kaikkien laitteiden toiminta pakkasella? Oletko tarvinnut pikahuoltoa? Mikä on huonointa autossa?
Saisko näihin vastauksia, kiitosTuulilasi pysyy huurteettomana (muut lasit kyllä hiukan huurtuvat, mutta niin käy monessa muussakin autossa), ilmastoinnin pakko-ohjaus ei ole suuri haitta. Laitteet ovat toimineet pakkasellakin. Pikahuoltoa ei ole tarvittu.
Kesärenkailla auto on melko hiljainen, talvirenkaat pitävät melkoisen jyrinän 60-80 km/h vauhdissa. Rengasvalinnalla voinee asiaan vaikuttaa, mutta jos mukana tulee jotkut halvat kiekot, niin sitten saattaapi jyristellä... - verrata Opeliin?
eräs kirjoitti:
Vertaa 80 luvun Opeliin, niin tajuat miten iäkästä sen tekniikka on. Autoissa S-sarjan koneet vain ruiskulla varustettuna.
Kaverihan ei kysynyt moottorista mitään, ja käsittääkseni muuta yhteistä Daewoolla ja Opelilla ei ole, kuin että joissain malleissa käytetään Opelin moottoreita - aivan kuten mm. Saabikin joissain malleissa käyttää. Joissain malleissa Daewoo käyttää Holstenin koneita, joka on sekin General Motors -konserniin kuuluva yritys.
Mitä muuten tulee 80-luvun Opeleihin, niin moottoritekniikassahan ne olivat hyviä. Esim. 80-luvun Asconaa sai 1,8 litraisella 4-pisteruiskulla, jossa oli 115 hevosvoimaa, ja kulutuskin kurissa. Eipä nuo nykyiset koneet juurikaan tuon kummempia ole. - Vanhus
Ex-Pösö kirjoitti:
Pösössä sitä huoltosopimusta todella tarvitaankin!!! Itselläni oli 306 eikä ikinä enää tule yhtään Pösöä/Citroenia. Ei ikinä. Olihan auto toki käytetty, mutta ei 65000 km ajettu 4 vuotta vanha autokaan saa seistä korjaamolla useammin kuin kotipihassa. Omistin auton 1,5 vuotta ja ajoin sillä noin 20 000 km. Korjaamokäyntejä tähän jaksoon mahtui yli 20 kpl.
Mielenkiinnolla olen seuraillut Peugeot-palstoja jälkeenpäinkin, ja vastaavat murheet näyttävät jatkuvan mallista riippumatta.
Mieluummin Daewoo tai Hyundai kuin Peugeot!!! Pienemmillä murheilla varmaankin pääsee. (Kalos 12000 km, eikä murheita!)Mulla oli 306 1.4 sedan aikoinaan uudesta 3,5 vuotta ja 84000 km, ainoat viat oli etujarrujen vinkuminen (korjattiin takuuna) ja puhaltimen kytkin. Jarrujen valmistaja oli muuten Bosch! Että semmonen kommentti.
- Ex-Pösö
Vanhus kirjoitti:
Mulla oli 306 1.4 sedan aikoinaan uudesta 3,5 vuotta ja 84000 km, ainoat viat oli etujarrujen vinkuminen (korjattiin takuuna) ja puhaltimen kytkin. Jarrujen valmistaja oli muuten Bosch! Että semmonen kommentti.
...merkkiliikkeessäkin. Niin paljon oli kuitenkin vikaa, etten viitsi edes luetella. Onhan niitä viallisia yksilöitä joka merkillä, mutta rajansa kaikella. Jäi vähän ikävä maku ranskalaisautoista... Nätti silmälle ja mukava ajaa, mutta kunnossa ei pysynyt paria viikkoa pidempään... Auto oli 1,8-koneella.
- Kalos
Ainakin Kalosia on myyty varustettuna Marangoni (tai mikä makaroni nyt olikaan?) -talvirenkain. Eivät ole hiljaisimmasta päästä!!! Eivät todellakaan! Varsinkin 60-80 km/h jurisevat niin ...keleesti. Kesärenkailla auto on ollut kohtalaisen hiljainen, joten toisenmerkkisillä talvirenkaillakin saattaisi olla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384148- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151991Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581618Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741236
- 981151
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070