Atooppisen ihon lääke?

raapsraaps!

minkä niminen on se uusi kallis lääke/rasva
joka kuulemma todella auttaa atooppiseen ihottumaan,
sen verran olen kuullut että on tosi kallista ja aiheuttaa polttavan tunteen kun sitä laittaa...väittävät että olisi TOSI tehokasta...kokemuksia???? Kiitos jo ennakkoon! :o)

14

24470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mianna

Tässä suora lainaus linkistä:
      http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Ihotaudit.shtml/101824?Märkärupi

"Atooppiseen ihottumaan on luvassa uusia hoitomuotoja. Erikoislääkäri Anita Remitz kertoi Atopialiiton tapahtumassa Helsingissä perjantaina, että uusista hoidoista tuloaan tekee varsinkin paikallisesti käytettävä hoitovoide.

-Taroklimusvoidetta on kehitetty atooppiseen ihottumaan 1990-luvulta. Sen etu nykyisiin voiteisiin on se, että voide vaikuttaa suoraan ihon T-lymfosyytteihin ja sitä kautta ihon tulehduksiin. Muut voiteet vaikuttavat puolestaan kaikkiin soluihin, myös sidekudokseen, lääkäri sanoo.

Atooppista ihoa on yli 40 vuotta hoidettu ensisijaisesti kortikosteroidivoiteilla. Lyhytaikaisessa käytössä ne ovat olleet tehokkaita, mutta pitkäaikaisesti käytettynä suurin ongelma on ollut ihon oheneminen. Taroklimusvoide ei Remitzin mukaan ohenna ihoa. Voidetta voidaan käyttää pitkäaikaisesti ja siten iho pystytään hoitamaan täysin kuntoon.

Taroklimusvoidetta on tutkittu Helsingin iho- ja allergiasairaalassa vuodesta 1994."

• kuukkeloija

Kuukkeloin tolla sanalla ja Google korjasi että TACROLIMUS niin sitten löytyi tuo Protopic-voidekin.

• minä

Tarkoitat varmaan reseptillä saatavia Protopic ja Elidel nimisiä rasvoja. 15 grammaa Elideliä maksaa alle 20 euroa. Kannattaa kokeilla. Mulla Elidel ei aiheuttanut polttelua eikä muitakaan sivuoireita.

• raapsraaps!!!

sen verran olen kuullut että se sekoitetaan jostain aineista apteekissa, maksaa kauheesti, kela ei korvaa, aiheuttaa polttavan tunteen iholla....ja auttaa takuu varmasti!! ;o)

Oisin vaan nimestä kiinnostunut että tietäisin kysellä lääkäriltä lisää.....

• Ikuinen atoopikko
        raapsraaps!!! kirjoitti:

sen verran olen kuullut että se sekoitetaan jostain aineista apteekissa, maksaa kauheesti, kela ei korvaa, aiheuttaa polttavan tunteen iholla....ja auttaa takuu varmasti!! ;o)

Minulle ihotautilääkäri määräsi Protopic 0,1% rasvaa, hinta: yli 50€ ja rasvatuubin koko ainoastaan 30g. Täytyy käyttää kuuriluontoisesti. Minulle ei tehonnut....täytyykin ottaa taas uusi kokeilu. Rasva laitetaan iholle iltaisin, ohuelti.

Mielestäni apteekit tekevät vastaavanlaisia rasvasekoituksia, eikä todellakaan maksa näin paljoa?!

• minä
        raapsraaps!!! kirjoitti:

Vai tarkoitatko sellaista sinistä liuosta?

• TTM
        Ikuinen atoopikko kirjoitti:

Minulle ihotautilääkäri määräsi Protopic 0,1% rasvaa, hinta: yli 50€ ja rasvatuubin koko ainoastaan 30g. Täytyy käyttää kuuriluontoisesti. Minulle ei tehonnut....täytyykin ottaa taas uusi kokeilu. Rasva laitetaan iholle iltaisin, ohuelti.

Mielestäni apteekit tekevät vastaavanlaisia rasvasekoituksia, eikä todellakaan maksa näin paljoa?!

Eivät taida enää apteekeissa tehdä kyseistä sekotusta. Tekivät ennenkuin protopic tuli markkinoille, mutta oli kyllä yhtä kallis ellei jopa kalliimpikin. Kokeilin nimittäin. Sekotus ei tehonnu, mutta protopic kylläkin. Kallista, mutta sen arvoista..

• Leena
        minä kirjoitti:

Vai tarkoitatko sellaista sinistä liuosta?

Protopiciin saa kyllä korvattavuuden mutta se pitää anoa kelalta!Itselleni protopic on aiheuttanut valtavat kutina ja polte oireet mutta vaivat ovat sen arvoisia nimittäin se oikeasti tehoaa eikä ohenna ihoa niin kuin kortisonit!

• Zara
        Leena kirjoitti:

Protopiciin saa kyllä korvattavuuden mutta se pitää anoa kelalta!Itselleni protopic on aiheuttanut valtavat kutina ja polte oireet mutta vaivat ovat sen arvoisia nimittäin se oikeasti tehoaa eikä ohenna ihoa niin kuin kortisonit!

Osaisitko yhtään arvioida kuinka paljon Protopicin hinnaksi tulee kun on anonut ja saanut Kelan korvauksen?

• martta
        Zara kirjoitti:

Osaisitko yhtään arvioida kuinka paljon Protopicin hinnaksi tulee kun on anonut ja saanut Kelan korvauksen?

Protopic 60 g , joka maksaisi noin 101 euroa, on kelakorvauksella noin 55 euroa.
        Jos käyttää vain kasvoihin ja käsiin, riittää jatkuvassa käytössä pari kuukauttakin.

• Atoopikko

Niin, siis se ihmelääke on Protopic ja sitä saa kahtena vahvuutena. Lääkäri arvioi ihottumasi laajuuden ja vaikeusasteen. Mikäli perinteisistä hoitomuodoista (paikalliskortekoidit) ei ole ollut apua, voi lääkärisi ehdottaa sinulle Protopicin kokeilemista. Tarvitset lääkärin C-todistuksen saadaksesi peruskorvattavuuden Kelalta.

Tällä hetkellä Protopicin hinnat ovat:
      0.03% 30g 49,63€
      0.03% 60g 90,77€
      0.1% 30g 55,22€
      0.1% 60g 100,60€
      Näistä hinnoista siis 50% korvataan.

Itse olen käyttänyt ko. läkettä n. 2 vuotta hyvällä menestyksellä. Aluksi se oli apteekin sekoittamaa (vielä kalliimpaa) voidetta, ja nyttemmin siis tuota tehdasvalmisteista.

Alkuaikoina tunsin pientä kuumotusta iholla voitelun jälkeen, mutta se oli ohimenevää ja nyt ei tunnu ollenkaan ärsytystä iholla. Voide on ollut minulle todella sopiva lääke. Välillä sitä kuluu n. 60g/viikko (0.1%), mutta ihon ollessa parempi tuubi riittää n. kolmeksi viikoksi. Kesällä sitä ei kulunut juuri ollenkaan, eikä sitä laitettuaan saakaan mennä aurinkoon (hyvä muistaa).
      Kaikkea hyvää :)

• Nipsu

En nyt varsinaisesti vastaa tähän kysymykseen, mutta kerron omasta kokemuksesta...Eli itse käytän LUONTAISTUOTETTA atooppisen ihoni hoitoon. Kyseessä on FLP:n Aloe Propolis-voide. 113 g maksaa 24,70€. Olen saanut olla jo kuukauden päivät raapimatta, mikä onni ja autuus! Ja tulehdukset ovat kovaa vauhtia paranemassa. On toiminut paremmin kuin mikään apteekista koko ikäni aikana ostamani tuote. Tuotetta ja lisätietoja saa kysellä sähköpostilla meikäläiseltä: [email protected]

• Ville82

tiedän kyseisen voiteen hinnan.60g noin 50-60euroo,100g 100euroo.mut siitä saa nykyään korvauksen kun anot sen vain kelalta.mul on itelläni ollut kyseistä voidetta käytössä.se on kyllä parasta.kallistahan se on mutta pääasia on et iho paranee:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13