webasto?

pate

osaisko kukaan antaa neuvoa et miten saan kytkettyä webaston lämmityksen varashälyttimen kaukosäädon kautta? hälyttimessä/kaukosäätimessä on kanava nro. 3 vapaana ja se on tarkoitettu webaston ohjaukseen!! webaston kellon mustaan johtoon pitäis liittää se hälytttimen keskusyksikoltä lähtevä piuha. ongelma on siinä et kun hälyttimen johto maadoittaa ja webaston (mustaan) johtoon pitäis antaa 12v ja sit kun sammuttaa lämmityksen niin maadoitus!? mitenkähän saisin systeemit pelaamaan? Kiitos asiallisista neuvoista!! ps. mailata voi [email protected]

14

2346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rele

      Laita vaihtokärjillä varustettu rele väliin.

    • V.A.G

      Osta tarvikekaupasta vaihtokärkinen rele.
      Kytkentä:
      86 12V (jatkuva jännite)
      85 hälyttimen 3. kanavan johto
      30 Webaston musta johto
      87A -(miinus) (auton runko )
      87 releen 86 eli 12V (jatkuva jännite)

      Toiminta:
      Kanavan 3 aktivoiduttua maadoittuu liitin 85, rele vetää. Liittimet 87 ja 30 kytkeytyvät, webastolla on 12V. Webasto käynnistyy.

      Kanavan 3 sammuessa poistuu liittimen 85 maadoitus, rele päästää.Liittimet 87A ja 30 kytkeytyvät,webaston ohjaus maadoittuu.Webasto sammuu.

      • pate

        Kiitos sulle vastauksesta!! voinko kytkeä webaston kellon mustalta johdolta ns. rosvoamalla et kellon kauttakin pelais ohjaus? vai pitääkö kellon musta johto katkaista ja yhdistää releeseen? onko kellon käyttäminen yleensä mahdollista kun webasto toimii kaukosäädön kautta?


      • V.A.G
        pate kirjoitti:

        Kiitos sulle vastauksesta!! voinko kytkeä webaston kellon mustalta johdolta ns. rosvoamalla et kellon kauttakin pelais ohjaus? vai pitääkö kellon musta johto katkaista ja yhdistää releeseen? onko kellon käyttäminen yleensä mahdollista kun webasto toimii kaukosäädön kautta?

        Kellon johto pitää katkaista ja ostaa toinen rele. Ryöstäminen ei toimi, luultavasti kello kärähtää. Ilmoita, jos kytkentä ei selviä. Mailaan kuvan. Muista sulake puolelle. Linkki, mistä löytyy releen toiminta:http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=2377

        Kytkentä: rele 1
        86 12V (jatkuva jännite)
        85 hälyttimen 3. kanavan johto
        30 rele2 87A
        87A -(miinus) (auton runko)
        87 rele1 86 eli 12V (jatkuva jännite)

        Kytkentä: rele 2
        86 rele1 87A -(miinus/auton runko)
        85 Webaston kello
        30 webaston käynnistys
        87A rele1 30
        87 rele1 86 12V (jatkuva jännite)

        Toiminta:

        (1) rele1
        (2) rele2
        Kanavan 3 aktivoiduttua maadoittuu liitin (1)85, rele1 vetää. Liittimet (1)87 ja (1)30 kytkeytyvät. Jos kello on pois päältä ovat liittimet (2) 87A ja (2)30 kytkeytyneenä. Webastolla on 12V, se käynnistyy.

        Kun kellokäsky menee päälle lliitimeen(2)85 tulee 12V. Rele2 vetää, liittimet (2)87 ja (2)30 kytkeytyvät Webastolla on 12V ,se käynnistyy(tai pysyy käynnissä).


        Kanavan 3 sammuessa poistuu liittimen (1)85 maadoitus, rele päästää.Liittimet (1)87A ja (1)30 kytkeytyvät,webaston ohjaus maadoittuu.Webasto sammuu.

        Kellon käskyttäessä vetää rele2 liittimet (2)87 ja (2)30 kytkeytyvät, Webastolla on 12V ,se käynnistyy. Kellokäskyn poistuessa päästää rele2 liittimet (2)87A ja (2)30 kytkeytyvät, ohjaus siirtyy releelle1 ja webasto seuraa kauko-ohjauksen käskyä.


    • Kaheli

      Ihan noin niinkun mielenkiinnosta kyselen.
      Mitä hyötyä on tosta kytkennästä, kun hälyttimen säätimen kantomatka on hyvin pieni? Tietysti jos pitää autoa ikkunan alla.
      Eikö olisi jo melkein sama kävellä ne viimeiset 5 metriä ja painaa se lämmitin päälle.

      • pate

        niin joillakin on.. minulla pelaa kauko-ohjaus ainaki 100 metriin asti ja asun niin et auto näkyy ikkunasta.. onhan se asiallinen homma, sit ku aamulla heräät niin "NAPSAUTAT" Weban päälle ja alat kahville.. et sitä rataa sinulle joka olit ihmeissäään..


      • Kaheli
        pate kirjoitti:

        niin joillakin on.. minulla pelaa kauko-ohjaus ainaki 100 metriin asti ja asun niin et auto näkyy ikkunasta.. onhan se asiallinen homma, sit ku aamulla heräät niin "NAPSAUTAT" Weban päälle ja alat kahville.. et sitä rataa sinulle joka olit ihmeissäään..

        No on sulla kyllä kunnon high power kaukosäädin. Itselläni ei ole yhdenkään hälyttimen kaukosäätimen kantomatka ylittänyt 20 metriä.
        Itselle olisi tarkoitus laittaa T80 säädin lämppäriin. Olisi pitänyt alunperinkin ottaa lämmitin ilman kelloa pelkällä kaukosäätimellä.


      • V.A.G
        pate kirjoitti:

        niin joillakin on.. minulla pelaa kauko-ohjaus ainaki 100 metriin asti ja asun niin et auto näkyy ikkunasta.. onhan se asiallinen homma, sit ku aamulla heräät niin "NAPSAUTAT" Weban päälle ja alat kahville.. et sitä rataa sinulle joka olit ihmeissäään..

        Kuinka W:n ohjauksen kanssa kävi?


      • pate
        V.A.G kirjoitti:

        Kuinka W:n ohjauksen kanssa kävi?

        moi v.a.g! mulla on
        raksahommat et en oo viel ehtiny asentaan relettä ( x2) mut ilmoitan sulle heti kun asennan! voitko heittää jotain sähköpostia
        osoitteeseen [email protected] niin voin sit suoraan kommentoida sinulle!!


      • Pasalasta
        pate kirjoitti:

        moi v.a.g! mulla on
        raksahommat et en oo viel ehtiny asentaan relettä ( x2) mut ilmoitan sulle heti kun asennan! voitko heittää jotain sähköpostia
        osoitteeseen [email protected] niin voin sit suoraan kommentoida sinulle!!

        Kannattaisi tsekata sen kanavan 3 ohjauksen toiminta. Jos se kanava 3 jää aktiiviseksi niin toi relehässäkkä menettelee. Itse suosittelen kellon sisään kurkkaamista. Lisätään kellon sisään esim transistori (bc 817) ja siihen kantavastukseksi esimerkiksi 300ohmia. Lisätään vielä 100nFsuotokonkka ja 10kohm alasveto vastus kannalle. Sitten otamma ericssonin headsetin katkaistaan se mikistä poikki. Puhelun tullessa headsetin mikkilinjaan tulee n2.5v:n jännite. Tolla jännitteellä ohjaamme sitten kellokytkimen päällä. Eli suomeksi simuloimme tällä kytkennällä samaa asiaa kun isäntä painaa nappia huurteisin sormin aamuhorroksessa. Ja se hyväpuoli siinä on lisäksi. Kun isäntä on työmatkalla ulkomailla. Tulee koneella vantaalle ja vaihtaa siellä koneen ouluun. Ottaa kätevästi puhelimen ja soittaa hälärin weballe ja kun saapuu ouluun niin auto on siinä 50min lämmennyt jo aika mukavasti. Tätä ei tp:n omistaja kyllä tee. Itselläni on ollut käytössä jo pari vuotta ja olen ollut järjestelmään enemmän kuin tyytyväinen. JA PATE oota vuan kun kerkiän niin mä teen sulle sen kytkennän niin ei tarvitse leikkiä sen kaken kanssa.


      • V.A.G
        Pasalasta kirjoitti:

        Kannattaisi tsekata sen kanavan 3 ohjauksen toiminta. Jos se kanava 3 jää aktiiviseksi niin toi relehässäkkä menettelee. Itse suosittelen kellon sisään kurkkaamista. Lisätään kellon sisään esim transistori (bc 817) ja siihen kantavastukseksi esimerkiksi 300ohmia. Lisätään vielä 100nFsuotokonkka ja 10kohm alasveto vastus kannalle. Sitten otamma ericssonin headsetin katkaistaan se mikistä poikki. Puhelun tullessa headsetin mikkilinjaan tulee n2.5v:n jännite. Tolla jännitteellä ohjaamme sitten kellokytkimen päällä. Eli suomeksi simuloimme tällä kytkennällä samaa asiaa kun isäntä painaa nappia huurteisin sormin aamuhorroksessa. Ja se hyväpuoli siinä on lisäksi. Kun isäntä on työmatkalla ulkomailla. Tulee koneella vantaalle ja vaihtaa siellä koneen ouluun. Ottaa kätevästi puhelimen ja soittaa hälärin weballe ja kun saapuu ouluun niin auto on siinä 50min lämmennyt jo aika mukavasti. Tätä ei tp:n omistaja kyllä tee. Itselläni on ollut käytössä jo pari vuotta ja olen ollut järjestelmään enemmän kuin tyytyväinen. JA PATE oota vuan kun kerkiän niin mä teen sulle sen kytkennän niin ei tarvitse leikkiä sen kaken kanssa.

        ...siis kanavan 3 ohjauksen tulee jäädä päälle. Pelkällä käynnistyspulssilla hässäkkä ei toimi. Pitänee kehitellä vielä pitopiiri...


      • pate
        V.A.G kirjoitti:

        ...siis kanavan 3 ohjauksen tulee jäädä päälle. Pelkällä käynnistyspulssilla hässäkkä ei toimi. Pitänee kehitellä vielä pitopiiri...

        jees.. mahtaa tuo pasalan kaveri olla pätevä nuihin gsm- ohjauksiin ym. ..saapa nähdä et saako se minulle tehtyä sitä gsm-ohjausta kun lupaili vähän siihen malliin!? en mahda uskaltaa tehdä sitä "rele-systeemiä" ..jos vaikka kello palaa ym. Kiitos pasalan kaverille antoisasta oppitunnista!! ja pätevistä tiedoista.


      • pasalasta
        pate kirjoitti:

        jees.. mahtaa tuo pasalan kaveri olla pätevä nuihin gsm- ohjauksiin ym. ..saapa nähdä et saako se minulle tehtyä sitä gsm-ohjausta kun lupaili vähän siihen malliin!? en mahda uskaltaa tehdä sitä "rele-systeemiä" ..jos vaikka kello palaa ym. Kiitos pasalan kaverille antoisasta oppitunnista!! ja pätevistä tiedoista.

        Onko patella gsm-ohjaus toiminut. On se vaan mukava kun saap rimpauttamalla auton lämpiämään.


    • Anonyymi

      Hei!
      Voisitteko auttaa siihen, että nyt on muutama päivää mun webaston kytkeä valo ja ohjauksen ei toimi enää. Mistä voi ongelma tulee. Kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe