osaisko kukaan antaa neuvoa et miten saan kytkettyä webaston lämmityksen varashälyttimen kaukosäädon kautta? hälyttimessä/kaukosäätimessä on kanava nro. 3 vapaana ja se on tarkoitettu webaston ohjaukseen!! webaston kellon mustaan johtoon pitäis liittää se hälytttimen keskusyksikoltä lähtevä piuha. ongelma on siinä et kun hälyttimen johto maadoittaa ja webaston (mustaan) johtoon pitäis antaa 12v ja sit kun sammuttaa lämmityksen niin maadoitus!? mitenkähän saisin systeemit pelaamaan? Kiitos asiallisista neuvoista!! ps. mailata voi [email protected]
webasto?
14
2448
Vastaukset
- rele
Laita vaihtokärjillä varustettu rele väliin.
- V.A.G
Osta tarvikekaupasta vaihtokärkinen rele.
Kytkentä:
86 12V (jatkuva jännite)
85 hälyttimen 3. kanavan johto
30 Webaston musta johto
87A -(miinus) (auton runko )
87 releen 86 eli 12V (jatkuva jännite)
Toiminta:
Kanavan 3 aktivoiduttua maadoittuu liitin 85, rele vetää. Liittimet 87 ja 30 kytkeytyvät, webastolla on 12V. Webasto käynnistyy.
Kanavan 3 sammuessa poistuu liittimen 85 maadoitus, rele päästää.Liittimet 87A ja 30 kytkeytyvät,webaston ohjaus maadoittuu.Webasto sammuu.- pate
Kiitos sulle vastauksesta!! voinko kytkeä webaston kellon mustalta johdolta ns. rosvoamalla et kellon kauttakin pelais ohjaus? vai pitääkö kellon musta johto katkaista ja yhdistää releeseen? onko kellon käyttäminen yleensä mahdollista kun webasto toimii kaukosäädön kautta?
- V.A.G
pate kirjoitti:
Kiitos sulle vastauksesta!! voinko kytkeä webaston kellon mustalta johdolta ns. rosvoamalla et kellon kauttakin pelais ohjaus? vai pitääkö kellon musta johto katkaista ja yhdistää releeseen? onko kellon käyttäminen yleensä mahdollista kun webasto toimii kaukosäädön kautta?
Kellon johto pitää katkaista ja ostaa toinen rele. Ryöstäminen ei toimi, luultavasti kello kärähtää. Ilmoita, jos kytkentä ei selviä. Mailaan kuvan. Muista sulake puolelle. Linkki, mistä löytyy releen toiminta:http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=2377
Kytkentä: rele 1
86 12V (jatkuva jännite)
85 hälyttimen 3. kanavan johto
30 rele2 87A
87A -(miinus) (auton runko)
87 rele1 86 eli 12V (jatkuva jännite)
Kytkentä: rele 2
86 rele1 87A -(miinus/auton runko)
85 Webaston kello
30 webaston käynnistys
87A rele1 30
87 rele1 86 12V (jatkuva jännite)
Toiminta:
(1) rele1
(2) rele2
Kanavan 3 aktivoiduttua maadoittuu liitin (1)85, rele1 vetää. Liittimet (1)87 ja (1)30 kytkeytyvät. Jos kello on pois päältä ovat liittimet (2) 87A ja (2)30 kytkeytyneenä. Webastolla on 12V, se käynnistyy.
Kun kellokäsky menee päälle lliitimeen(2)85 tulee 12V. Rele2 vetää, liittimet (2)87 ja (2)30 kytkeytyvät Webastolla on 12V ,se käynnistyy(tai pysyy käynnissä).
Kanavan 3 sammuessa poistuu liittimen (1)85 maadoitus, rele päästää.Liittimet (1)87A ja (1)30 kytkeytyvät,webaston ohjaus maadoittuu.Webasto sammuu.
Kellon käskyttäessä vetää rele2 liittimet (2)87 ja (2)30 kytkeytyvät, Webastolla on 12V ,se käynnistyy. Kellokäskyn poistuessa päästää rele2 liittimet (2)87A ja (2)30 kytkeytyvät, ohjaus siirtyy releelle1 ja webasto seuraa kauko-ohjauksen käskyä.
- Kaheli
Ihan noin niinkun mielenkiinnosta kyselen.
Mitä hyötyä on tosta kytkennästä, kun hälyttimen säätimen kantomatka on hyvin pieni? Tietysti jos pitää autoa ikkunan alla.
Eikö olisi jo melkein sama kävellä ne viimeiset 5 metriä ja painaa se lämmitin päälle.- pate
niin joillakin on.. minulla pelaa kauko-ohjaus ainaki 100 metriin asti ja asun niin et auto näkyy ikkunasta.. onhan se asiallinen homma, sit ku aamulla heräät niin "NAPSAUTAT" Weban päälle ja alat kahville.. et sitä rataa sinulle joka olit ihmeissäään..
- Kaheli
pate kirjoitti:
niin joillakin on.. minulla pelaa kauko-ohjaus ainaki 100 metriin asti ja asun niin et auto näkyy ikkunasta.. onhan se asiallinen homma, sit ku aamulla heräät niin "NAPSAUTAT" Weban päälle ja alat kahville.. et sitä rataa sinulle joka olit ihmeissäään..
No on sulla kyllä kunnon high power kaukosäädin. Itselläni ei ole yhdenkään hälyttimen kaukosäätimen kantomatka ylittänyt 20 metriä.
Itselle olisi tarkoitus laittaa T80 säädin lämppäriin. Olisi pitänyt alunperinkin ottaa lämmitin ilman kelloa pelkällä kaukosäätimellä. - V.A.G
pate kirjoitti:
Kuinka W:n ohjauksen kanssa kävi?
- pate
V.A.G kirjoitti:
Kuinka W:n ohjauksen kanssa kävi?
moi v.a.g! mulla on
raksahommat et en oo viel ehtiny asentaan relettä ( x2) mut ilmoitan sulle heti kun asennan! voitko heittää jotain sähköpostia
osoitteeseen [email protected] niin voin sit suoraan kommentoida sinulle!! - Pasalasta
pate kirjoitti:
moi v.a.g! mulla on
raksahommat et en oo viel ehtiny asentaan relettä ( x2) mut ilmoitan sulle heti kun asennan! voitko heittää jotain sähköpostia
osoitteeseen [email protected] niin voin sit suoraan kommentoida sinulle!!Kannattaisi tsekata sen kanavan 3 ohjauksen toiminta. Jos se kanava 3 jää aktiiviseksi niin toi relehässäkkä menettelee. Itse suosittelen kellon sisään kurkkaamista. Lisätään kellon sisään esim transistori (bc 817) ja siihen kantavastukseksi esimerkiksi 300ohmia. Lisätään vielä 100nFsuotokonkka ja 10kohm alasveto vastus kannalle. Sitten otamma ericssonin headsetin katkaistaan se mikistä poikki. Puhelun tullessa headsetin mikkilinjaan tulee n2.5v:n jännite. Tolla jännitteellä ohjaamme sitten kellokytkimen päällä. Eli suomeksi simuloimme tällä kytkennällä samaa asiaa kun isäntä painaa nappia huurteisin sormin aamuhorroksessa. Ja se hyväpuoli siinä on lisäksi. Kun isäntä on työmatkalla ulkomailla. Tulee koneella vantaalle ja vaihtaa siellä koneen ouluun. Ottaa kätevästi puhelimen ja soittaa hälärin weballe ja kun saapuu ouluun niin auto on siinä 50min lämmennyt jo aika mukavasti. Tätä ei tp:n omistaja kyllä tee. Itselläni on ollut käytössä jo pari vuotta ja olen ollut järjestelmään enemmän kuin tyytyväinen. JA PATE oota vuan kun kerkiän niin mä teen sulle sen kytkennän niin ei tarvitse leikkiä sen kaken kanssa.
- V.A.G
Pasalasta kirjoitti:
Kannattaisi tsekata sen kanavan 3 ohjauksen toiminta. Jos se kanava 3 jää aktiiviseksi niin toi relehässäkkä menettelee. Itse suosittelen kellon sisään kurkkaamista. Lisätään kellon sisään esim transistori (bc 817) ja siihen kantavastukseksi esimerkiksi 300ohmia. Lisätään vielä 100nFsuotokonkka ja 10kohm alasveto vastus kannalle. Sitten otamma ericssonin headsetin katkaistaan se mikistä poikki. Puhelun tullessa headsetin mikkilinjaan tulee n2.5v:n jännite. Tolla jännitteellä ohjaamme sitten kellokytkimen päällä. Eli suomeksi simuloimme tällä kytkennällä samaa asiaa kun isäntä painaa nappia huurteisin sormin aamuhorroksessa. Ja se hyväpuoli siinä on lisäksi. Kun isäntä on työmatkalla ulkomailla. Tulee koneella vantaalle ja vaihtaa siellä koneen ouluun. Ottaa kätevästi puhelimen ja soittaa hälärin weballe ja kun saapuu ouluun niin auto on siinä 50min lämmennyt jo aika mukavasti. Tätä ei tp:n omistaja kyllä tee. Itselläni on ollut käytössä jo pari vuotta ja olen ollut järjestelmään enemmän kuin tyytyväinen. JA PATE oota vuan kun kerkiän niin mä teen sulle sen kytkennän niin ei tarvitse leikkiä sen kaken kanssa.
...siis kanavan 3 ohjauksen tulee jäädä päälle. Pelkällä käynnistyspulssilla hässäkkä ei toimi. Pitänee kehitellä vielä pitopiiri...
- pate
V.A.G kirjoitti:
...siis kanavan 3 ohjauksen tulee jäädä päälle. Pelkällä käynnistyspulssilla hässäkkä ei toimi. Pitänee kehitellä vielä pitopiiri...
jees.. mahtaa tuo pasalan kaveri olla pätevä nuihin gsm- ohjauksiin ym. ..saapa nähdä et saako se minulle tehtyä sitä gsm-ohjausta kun lupaili vähän siihen malliin!? en mahda uskaltaa tehdä sitä "rele-systeemiä" ..jos vaikka kello palaa ym. Kiitos pasalan kaverille antoisasta oppitunnista!! ja pätevistä tiedoista.
- pasalasta
pate kirjoitti:
jees.. mahtaa tuo pasalan kaveri olla pätevä nuihin gsm- ohjauksiin ym. ..saapa nähdä et saako se minulle tehtyä sitä gsm-ohjausta kun lupaili vähän siihen malliin!? en mahda uskaltaa tehdä sitä "rele-systeemiä" ..jos vaikka kello palaa ym. Kiitos pasalan kaverille antoisasta oppitunnista!! ja pätevistä tiedoista.
Onko patella gsm-ohjaus toiminut. On se vaan mukava kun saap rimpauttamalla auton lämpiämään.
- Anonyymi
Hei!
Voisitteko auttaa siihen, että nyt on muutama päivää mun webaston kytkeä valo ja ohjauksen ei toimi enää. Mistä voi ongelma tulee. Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869