Peugeot 405-94

jarno

Moikka!

paljonko maksaisitte 405 pösöstä vuosimallia 94. Ajettu on vain 40 000 km. Auto on siisti.

Olisi yksi tarjolla, vähän korimalli on tietty vanhahtava silmään..? Mutta eikö muuten varmaan olisi ihan hyvä käyttöauto?

Onko muita Erityisjuttuja joita kannattaisi ottaa huomioon?

20

2122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarno

      niin 1,6 gl

    • riittää

      Alla on vuodatusta 405:n ongelmista. Todennäköisesti auto seisonut aikalailla, joten tsekkaappa pohjat ja helmat.

      • Häilis

        Hyvä auto se on. Kone kestää ja tuossa uudemmassa korimallissa ei ole taka-akseli ongelmaakaan. Sinkitty kori, joten ei ruostu, ei sitten millään. "Tsekkaappa pohjat ja helmat" sieltä et ruostetta pysty löytämään. Autolle sopiva hinta on varmaan jossain 6000 euron paikeilla.


      • sinkitty
        Häilis kirjoitti:

        Hyvä auto se on. Kone kestää ja tuossa uudemmassa korimallissa ei ole taka-akseli ongelmaakaan. Sinkitty kori, joten ei ruostu, ei sitten millään. "Tsekkaappa pohjat ja helmat" sieltä et ruostetta pysty löytämään. Autolle sopiva hinta on varmaan jossain 6000 euron paikeilla.

        Vai sinkitty kori, varmaan vitsi ??? Eipä taida olla tuossa vuosikerrassa vielä sinkitty kori. Kattelin erään autoliikkeen pihalla kerran samaa -94 pököttia ja helmat oli jo nupulla. Pohjaa ei sitten tarvinu katellakaan. Kaasareitten kanssa näissä on myös ollut ongelmia. 6000 euroa on kyllä vähän yläkanttiin, oma ehdotukseni on 4000 euroa.


      • Tonza
        sinkitty kirjoitti:

        Vai sinkitty kori, varmaan vitsi ??? Eipä taida olla tuossa vuosikerrassa vielä sinkitty kori. Kattelin erään autoliikkeen pihalla kerran samaa -94 pököttia ja helmat oli jo nupulla. Pohjaa ei sitten tarvinu katellakaan. Kaasareitten kanssa näissä on myös ollut ongelmia. 6000 euroa on kyllä vähän yläkanttiin, oma ehdotukseni on 4000 euroa.

        ... -92 mallinen 1.9i GLX (245000km) joka kuntotarkastuksessa todettiin TÄYSIN ruosteettomaksi. Muutenkin auton kunto todettiin pääosin vastaamaan n.-96/-97 mallin autoa.

        Hmm... "Kaasarissa vikaa..." Käsittääkseni Pösön viimeiset kaasarimallit kuuluvat vuoteen -90?


      • Häilis
        sinkitty kirjoitti:

        Vai sinkitty kori, varmaan vitsi ??? Eipä taida olla tuossa vuosikerrassa vielä sinkitty kori. Kattelin erään autoliikkeen pihalla kerran samaa -94 pököttia ja helmat oli jo nupulla. Pohjaa ei sitten tarvinu katellakaan. Kaasareitten kanssa näissä on myös ollut ongelmia. 6000 euroa on kyllä vähän yläkanttiin, oma ehdotukseni on 4000 euroa.

        Jo vuosimallista -87 lähtien.


      • Hjallis
        Häilis kirjoitti:

        Jo vuosimallista -87 lähtien.

        Vai vielä vuodesta -87 lähtien, tämähän on varsinainen vitsipalsta. Audillakaan ole vielä tuohon aikaan ollut sinkittyä koria, niin saatikka sitten pökötillä. Peugeotin korit ei ole vielä tänäpäivänäkään täyssinkittyjä, säästetty ja jätetty runkopalkista ylöspäin sinkkiämättä. Pohjamassauksessakin on säästetty, mitä kerran kattelin erästä uutta Peugeotia autoliikkeen esittelyhallissa. Se massaus ei varmasti pidä vuotta kauemmin !! Ei niitä ranskalaisia kiinnosta suomen suolatiet !


      • häh
        Tonza kirjoitti:

        ... -92 mallinen 1.9i GLX (245000km) joka kuntotarkastuksessa todettiin TÄYSIN ruosteettomaksi. Muutenkin auton kunto todettiin pääosin vastaamaan n.-96/-97 mallin autoa.

        Hmm... "Kaasarissa vikaa..." Käsittääkseni Pösön viimeiset kaasarimallit kuuluvat vuoteen -90?

        Hmm... "Muutenkin auton kunto todettiin pääosin vastaamaan n.-96/-97 mallin autoa". Miten kukaan voi määritellä auton kuuluvaksi johonkin vuosikertaan ???


      • kauko
        Hjallis kirjoitti:

        Vai vielä vuodesta -87 lähtien, tämähän on varsinainen vitsipalsta. Audillakaan ole vielä tuohon aikaan ollut sinkittyä koria, niin saatikka sitten pökötillä. Peugeotin korit ei ole vielä tänäpäivänäkään täyssinkittyjä, säästetty ja jätetty runkopalkista ylöspäin sinkkiämättä. Pohjamassauksessakin on säästetty, mitä kerran kattelin erästä uutta Peugeotia autoliikkeen esittelyhallissa. Se massaus ei varmasti pidä vuotta kauemmin !! Ei niitä ranskalaisia kiinnosta suomen suolatiet !

        Vuodesta -87 Peugeotit ja Citroenit ovat sinkitty 90-prosenttisesti.

        Ne eivät ruostu ollenkaan. Mene sinä focuksen ovia siitä vaihtamaan, nehän lahoavat jo alle vuodessa.


      • kaukot ovat
        kauko kirjoitti:

        Vuodesta -87 Peugeotit ja Citroenit ovat sinkitty 90-prosenttisesti.

        Ne eivät ruostu ollenkaan. Mene sinä focuksen ovia siitä vaihtamaan, nehän lahoavat jo alle vuodessa.

        Esitä minulle se todiste, joka todistaa että näiden kahden 'rapean ranskalaisen' korit muka olisivat olleet sinkittyjä jo vuodesta -87. Kaikkea sitä kuuleekin, eivät ole vielä sinkittyjä tänäpäivänäkään, muista ongelmista puhumattakaan.


      • Tonza
        häh kirjoitti:

        Hmm... "Muutenkin auton kunto todettiin pääosin vastaamaan n.-96/-97 mallin autoa". Miten kukaan voi määritellä auton kuuluvaksi johonkin vuosikertaan ???

        ... puslat, iskarit ym. mitä alustasta nyt löytyykään olivat tarkastajan mielestä kuin 6-7 vuotta vanhasta autosta. Sanoi, että moni uudempikin on väljemmässä kunnossa.


      • Tonza
        kaukot ovat kirjoitti:

        Esitä minulle se todiste, joka todistaa että näiden kahden 'rapean ranskalaisen' korit muka olisivat olleet sinkittyjä jo vuodesta -87. Kaikkea sitä kuuleekin, eivät ole vielä sinkittyjä tänäpäivänäkään, muista ongelmista puhumattakaan.

        ...oli helposti ruostuvan auton maineessa 1970-luvulla. 405:n esittelyn aikoihin tehdas päätti tehdä asialle jotain ja galvanoi ainakin 405:n korit kattoa lukuunottamatta. Jos joku pystyy kumoamaan tämän väitteen, niin ole hyvä vain. Mitään siskon kaiman veljen tädin poikaystävän jätkäkaverin kuulopuheita ei lasketa...


      • Tonza
        Tonza kirjoitti:

        ...oli helposti ruostuvan auton maineessa 1970-luvulla. 405:n esittelyn aikoihin tehdas päätti tehdä asialle jotain ja galvanoi ainakin 405:n korit kattoa lukuunottamatta. Jos joku pystyy kumoamaan tämän väitteen, niin ole hyvä vain. Mitään siskon kaiman veljen tädin poikaystävän jätkäkaverin kuulopuheita ei lasketa...

        ... lisätään vielä se, että YMMÄRTÄÄKSENI galvanointi on sähkösinkitystä ja kunnon sinkitys kuumasinkitystä.


      • Pösöilijä
        sinkitty kirjoitti:

        Vai sinkitty kori, varmaan vitsi ??? Eipä taida olla tuossa vuosikerrassa vielä sinkitty kori. Kattelin erään autoliikkeen pihalla kerran samaa -94 pököttia ja helmat oli jo nupulla. Pohjaa ei sitten tarvinu katellakaan. Kaasareitten kanssa näissä on myös ollut ongelmia. 6000 euroa on kyllä vähän yläkanttiin, oma ehdotukseni on 4000 euroa.

        Et taida paljonkaan autoista tietää. Taitaapi olla noin vm-90 viimeinen jossa on käytetty kaasaria. silloin tuli nääs KATALYSAATTORI. Niin ja se kori on sinkitty 405:ssa vanhimmassakin kattopelliä lukuunottamatta vähintään toiselta puolelta.


      • Retu
        Hjallis kirjoitti:

        Vai vielä vuodesta -87 lähtien, tämähän on varsinainen vitsipalsta. Audillakaan ole vielä tuohon aikaan ollut sinkittyä koria, niin saatikka sitten pökötillä. Peugeotin korit ei ole vielä tänäpäivänäkään täyssinkittyjä, säästetty ja jätetty runkopalkista ylöspäin sinkkiämättä. Pohjamassauksessakin on säästetty, mitä kerran kattelin erästä uutta Peugeotia autoliikkeen esittelyhallissa. Se massaus ei varmasti pidä vuotta kauemmin !! Ei niitä ranskalaisia kiinnosta suomen suolatiet !

        Sinkkikori tuli Pösöön ja Audiin yhtä aikaa. Eli ensimmäisenä maailmassa sarjavalmisteiseen autoon. Olen nähnyt 405:sia Pösöjä, joista on lähtenyt maali, kolhun tai vastaavan seurauksena ja siitä huolimattakaan ei ruostetta tule. Eli vaikka olisi paljaat pellit niin ei ruostu!


      • Audisti
        Pösöilijä kirjoitti:

        Et taida paljonkaan autoista tietää. Taitaapi olla noin vm-90 viimeinen jossa on käytetty kaasaria. silloin tuli nääs KATALYSAATTORI. Niin ja se kori on sinkitty 405:ssa vanhimmassakin kattopelliä lukuunottamatta vähintään toiselta puolelta.

        Omassani -91 oli kaasari se on varmaa, jouduin nimittäin sen veraan pulaan sen takia. Jatkuvasti oli jotain moskaa joka tukki kaasarin ja keskeytti matkateon. Onko tämä taas peugeotin 'hyvää laatua' tyyliin että joihinkin asennetaan kaasarit ja joihinkin ruiskut. Jos omassani oli sinkitty kori, aika heikosti sinkitykset tehty kun helmoista ruostui vaikka joka viikko pesi autoa.


      • pösö vuodesta -86
        Audisti kirjoitti:

        Omassani -91 oli kaasari se on varmaa, jouduin nimittäin sen veraan pulaan sen takia. Jatkuvasti oli jotain moskaa joka tukki kaasarin ja keskeytti matkateon. Onko tämä taas peugeotin 'hyvää laatua' tyyliin että joihinkin asennetaan kaasarit ja joihinkin ruiskut. Jos omassani oli sinkitty kori, aika heikosti sinkitykset tehty kun helmoista ruostui vaikka joka viikko pesi autoa.

        Millähän sinä sitä mahdoit pestä..Omassa -89 405:ssa ei ole ruosteen pilkkuakaan korissa,vaikka sitä ei ole pesty kuin kerran kuukaudessa.Ainut kohta mihin ruostetta näyttää tulevan on auton alla varapyörän päällä oleva alue.Se ei ilmeisesti alunperinkään ollut ruostesuojattu,mikä puute oli helppo korjata,eikä tullut edes paljoa maksamaan.


      • sooos
        Retu kirjoitti:

        Sinkkikori tuli Pösöön ja Audiin yhtä aikaa. Eli ensimmäisenä maailmassa sarjavalmisteiseen autoon. Olen nähnyt 405:sia Pösöjä, joista on lähtenyt maali, kolhun tai vastaavan seurauksena ja siitä huolimattakaan ei ruostetta tule. Eli vaikka olisi paljaat pellit niin ei ruostu!

        95:ssa pökössä selkeitä maalinlohkeamia ilman ruostetta. Muista asioista ei sitten puhutakkaan, vielä..


    • Peugeot 405 SRI

      ...eikä paljon muuta tuon ikäisestä 405:sta.

      Ruostumaan et sitä saa edes huonolla hoidolla.
      Taka-akseli murheet loppuivat 1992.


      Todella hyvä peli sulla kiikarissa.

    • pate

      Näyttäs olevan tyrkyllä helmi.Jos saat sopuhintaan eikä vanhoillisuus vaivaa saat erittäin hyvän käyttöauton.Niin että mistä tiedän,olen ajanut viimeiset 15vuotta pösöllä eri malleilla ja huom. en ole mikään FANATIKKO.Ja se että pösö ruostuu ei pidä paikkaansa eli on sinkitty ei kannata uskoa alaikäisten jorinoita ei varmaan yksikään leikkiauto sitä ole. Tälläkin hetkellä meillä on kaksi 405 ei muutakun pitää ja päästää.On naarmuja ja kivenhakkaumia eivätkä ruostu.Tiekenkin jos ajetaan paljon soratiellä jos massaus kuluu puhki niin kyllä ne kivet hakkaa sinkinkin pois eli kyllä ruostuu. 94 malli on ruisku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4651
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2447
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1929
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1256
    8. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      994
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

      Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

      Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe