Volvo S40 ovet ovat jäätyneet pari kertaa. Kaukosäädin kloksauttaa ovet auki, mutta kun kahvasta vetää ylöspäin, mitään ei tapahdu ja lukko ei loksahda. Näin on käynyt jo pari kertaa tänä talvena ilman pakastuessa nopeasti ja kuumalla vedellä täytetyllä kanisterilla lämmmittämällä olen saanut oven auki. Oven tiivisteet olen voidellut silikonispraylla.
Onko kenellekkään muulle käynyt näin ja mikä voisi olla vikana?
Volvon lukkosulana
6
3658
Vastaukset
- insinööri
S40 eikä ole ollut vast. ongelmaa....
- Ensimmäinen volvoni
Kun oli ensimmäiset kunnon pakkaset oli oikea takaovi kiinni ja pysyi. Luulin ensin, että tiivisteet ovat jäätyneet, mutta kas, eipä olleetkaan. Oven avausmekanismi tai keskuslukituksen mekanismi eivät toimineet ( lukitusnappi kyllä nousi ylös niinkuin pitääkin ).Pelästyin jo että jotain on hajonnut. Missään aikaisemmassa autossani en ole törmännyt tuollaiseen jäätymiseen. Annoin asian olla. Seuraavana päivänä kaikki toimi jälleen kuin ennenkin. Ilmeisesti kysymys oli siis jäätymisestä.
- JiiKoo
Mulla ei ole S40:ssä ovien aukeamisen kanssa ollu ongelmia, mutta kerran kävi sillain että ovi ei mennyt kiinni. Joku lukitussalpa oli jäätynyt tai jotain. Sain oven lopulta kiinni, kun hyvin varovaisesti sen suljin. Ongelma poistui itsestään, kun ilmat lauhtui.
Onko kellään apuja seuraavaan: Keskuslukitus ei avaa takaovien lukitusta pakkasella. Lukitus pitää aukaista manuaalisesti nupista nostamalla. Mitä sille vois tehdä? - Shadow Warrior
JiiKoo kirjoitti:
Mulla ei ole S40:ssä ovien aukeamisen kanssa ollu ongelmia, mutta kerran kävi sillain että ovi ei mennyt kiinni. Joku lukitussalpa oli jäätynyt tai jotain. Sain oven lopulta kiinni, kun hyvin varovaisesti sen suljin. Ongelma poistui itsestään, kun ilmat lauhtui.
Onko kellään apuja seuraavaan: Keskuslukitus ei avaa takaovien lukitusta pakkasella. Lukitus pitää aukaista manuaalisesti nupista nostamalla. Mitä sille vois tehdä?Autona on allani 244GL, eikä mitään tietoa mistään keskuslukituksesta. Saati kauko-ohjatusta... Ovatko ihmiset nykyään niin avuttomia, ja mukavuudenhaluisia ettei talvipakkasilla voi mitenkään ymmärtää auton kenkkuilua ja sen pakkasen aiheuttamia muita onkelmia? Se ei yksinkertasesti toimi samalla tavalla pakkasella kuin 30 helteellä. Monasti mun pitää ite lyyä ovi kiinni, ku eihän noi kamut tajua sitä nappia painaa alas ku autosta pois nousevat ja ovi pitäs saaha lukkoonkin.
Hyvät ihmiset, se on talvi. Ja auto on aina auto. Mutta tottakai Volvo niistä paras... ;) - JiiKoo
Shadow Warrior kirjoitti:
Autona on allani 244GL, eikä mitään tietoa mistään keskuslukituksesta. Saati kauko-ohjatusta... Ovatko ihmiset nykyään niin avuttomia, ja mukavuudenhaluisia ettei talvipakkasilla voi mitenkään ymmärtää auton kenkkuilua ja sen pakkasen aiheuttamia muita onkelmia? Se ei yksinkertasesti toimi samalla tavalla pakkasella kuin 30 helteellä. Monasti mun pitää ite lyyä ovi kiinni, ku eihän noi kamut tajua sitä nappia painaa alas ku autosta pois nousevat ja ovi pitäs saaha lukkoonkin.
Hyvät ihmiset, se on talvi. Ja auto on aina auto. Mutta tottakai Volvo niistä paras... ;)Omasta puolestani voin sanoa, että kysymys on puhtaasti mukavuudenhalusta. Jos autossa on mukavuutta lisääviä varusteita, niin se olis älyn kiva jos ne toimis...
Talvi ja pakkaset ei kuitenkaan pitäs olla mikään este laitteiden toimimiselle (korkeintaan hidaste) - V70
JiiKoo kirjoitti:
Omasta puolestani voin sanoa, että kysymys on puhtaasti mukavuudenhalusta. Jos autossa on mukavuutta lisääviä varusteita, niin se olis älyn kiva jos ne toimis...
Talvi ja pakkaset ei kuitenkaan pitäs olla mikään este laitteiden toimimiselle (korkeintaan hidaste)Omasta V70:stä on nyt toinen takaoven lukko jäätynyt eli ovi on poissa pelissä kunnes sää lauhtuu. Vaihdatin aikanaan toisen takaoven lukon omalla kustannuksellani.Sanoivat huollossa olevan tyyppivian eli lukot on liian tiiviitä; kosteuden jälkeen kova pakkanen tekee sen. Eli sulaa kun lämpenee tai kokeile lämmintä parkkihallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803