Onko haittaa kun aloitin aktiivisen liikunnan ja laihduttamisen. samalla aloin syödä ko lääkettä paniikkihäiriöön/ sos.til.pelkoon. ??
himokuntoilu ja cipralex
kysyjä
1451
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Hei. Ainoa tila mikä tulee mieleen SSRI-lääkkeen ja kuntoilun yhteisvaikutuksena on natriumin puute eli hyponatremia. SSRI-lääkkeet aiheuttavat joskus harvoin sitä ja kuntoillessa (hikoillessa) menettää entistäkin enemmän natriumia. Oireina on sellaista yleistä heikkoutta ja pahoinvointia, voi liittyä sekavuuttakin. Tämän kaltaisia oireita voi kyllä tulla alussa Cipralexin sivuvaikutuksenakin (menevät sitten ohi ajan kanssa).
Melkoisen harvinainen tila hyponatremia kyllä on, tuli nyt lähinnä kuriositeettina mieleen. Vichyä vaan kuntoilun palautumiseen niin tuskin tulee sinua vaivaamaan (sellaista jossa on natriumia, ei mitään Na-vapaita lähdevesi-pelleilyjä). Muutenhan kaikenlainen hallittu liikunnan harrastaminen on erinomaista hoitoa myös mielenterveydelle.