Heip
Onko kellään kokemusta asiasta?
Onko kukaan siihen sairastunut ja mitkä on oireet?
Meillä on 8 vuotta ollu sisäkissoja.
toksoplasmoosi
2
928
Vastaukset
- jotain
Minulla on ollut raskaudenaikainen toksoplasmoosi. Sen oireita ovat ihan tavalliset flunssan (siis nuhakuumeen) oireet eli yskää, nuhaa, mahdollisesti kuumetta. Ei sitä edes huomannut, että sairastin toksoplsmoosia.Kait se olisi jäänyt kokonaan diagnosoimatta raskauden aikana ellei minulle olisi tullut keskenmenoa neljännessä kuussa. Siinä yhteydessä tutkitiin myös toksoplasmavasta-aineet ja todettiin tauti.
Meillä ei ollut kissoja eikä missään ympäristössäkään.
Tavallisimmin toksoplasmoosin saa raa'asta lihasta ja huonosti pestyistä vihanneksista. Kissasta sen saa vain, jos panee suuhunsa kissan ulosteita. Kaikista toksoplasmoosiin sairastuneista vain alle viidessa (5) prosentissa arvellaan kissan olleen tartunnan lähde, loput yli 95 % on tullut muualta. - Nepukka
Minulle terkkari sanoi, että koska minulla on melkein koko ikäni ollut kissoja, niin on todennäköistä että olen ko taudin jo sairastanut jossain elämäni vaiheessa = ei hätää. Ja muistaakseni se on vain hyvin pieni prosentti kissoista joka sitä tautia kantaa, joten en ole ottanut asiasta huolta. Meidän kissa nukkuu sängyssä välissämme, ja on tällä hetkellä "meidän vauva", eli en ole alkanut kissaa hylkiä tokson takia. Eiköhän jokainen pese kätensä kissan laatikon putsaamisen jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628