mitä järkee?

hjytjtuk

Mitä järkee tuhlata aika hevosten parissa kun voi tehdä jotain hyödyllisempää? Ne kaakit sitä paitsi haisee kaamealle! kuka sietää olla niitten kanssa?! en mä ainakaan! meiän luokan yks tyttö käy raysastamassa ja kun se tulee kouluun sen kaikki vaatteet haisee hevoselle eli kauheelle! kukaan ei haluis istuu sen vieressä!

17

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevosista kiusattu

      Jos et hevosista tykkää, se on sun oma asiasi. Jos taas toinen tykkää, se on hänen asiansa.
      Tiedän kyllä sen helvetin minkä nämä ns. "hevoset haisee paskalta"-tyypit saavat koulussa halutessaan aikaan.
      Parempi on nuoruus viettää tallilla oppien vastuuta kuin notkua jossain keskustassa rööki huulessa ja räkien...

    • chocol@te

      Omasta kokemuksestani, mua on "kiusattu" hevoista vaan sen verran, mitä itse olen provosoinut höpöttämällä luokassa kaverin kanssa jatkuvasti heposista.. sekin ala-asteella. Lapset on lapsia:P

      sinulle hjyghejklj tai mikä olikaan: Koitapa vaikka sanoa ko. tytölle, että vaihda vaatteet:D Meinaan suurin osa hevosihmisistä osaa kyllä käyttää pesukonetta ja suihkua ja omistaa useamman kuin yhden vaateparren:) Ehkä hän ei ole vielä oppinut.

      Miksi tuhlata aikaa hevosten parissa? Niinpä, tuota minäkin olen monesti iteltäni kysynyt, joskus kun on ollut 12 tunnin päiviä tallilla, ilmatteeks hoitanu muitten hevoja ja tehny töitä... Mutta suomessakin on, mitä, yli 100000 ratsastusta harrastavaa, ehkä tässä sitten on jotain hauskaa. Ei-hevosihminen ei sitä ymmärrä, joten älä yritä ymmärtää.

      Havaintoja voi muuten tehdä muullakin kuin hajuaistilla;) Sitäpaitsi hevonen itsessään tuoksuu hyvältä. Kyllähän ihminenkin paskalla käydessään haisee, vai mitä? Mut ei tallillakaan tarvii olla nenä paskaläjässä kiinni:D

      Mitä tulee siihen, onko parempi tehä hommia tallilla vai lusmuta kylillä... Valitettavasti asia on niin, että kunhan vuosia tulee muutama lisää, niin SAMAT teinit ne hoitaa hevosia päivät ja ryyppää ja polttaa yöt. Hevosten hoito opettaa vastuuntuntoa, no joo, mutta synnyttää myös tietyn tarpeen päästä purkamaan paineita ja vitutusta ja viettää aikaa POISSA tallilta. Ja vetää pää täyteen, niin ko muutkin.

      Tietysti asia vaihtelee jokaisella henkilökohtaisesti. Toiset ottaa vastuuta hevoista, tai elämästä, toiset ei... Kyllähän hevoset jonkun verran rajoittaa ja tuo rytmiä elämään, ainakin jos ne on omassa pihassa että pitää olla tiettyyn aikaan ruokkimassa jne, tai pitää olla aamulla aikasin lähös kisoihin. Riippuu ihmisestä.

      • mie vaan...

        olen samaa mieltä chocolaten kanssa.

        meilläkin on talli pihassa ja siellä kaksi hevosta ja olen meelkein koko ajan siellä.
        eikä se haju ole mitään hirveätä.
        kyllä ihmiset osaa vaihtaa erit vaatteet päälle.
        itekki pietän tallissa eriä vaatteita kun kulussa.
        ja mitä siittä jos tytttö piettää vaatteita jokka haisee.
        itekki olin ala.astteella saman lainen mutta annoin vain köniin jos ne auko päätä.
        hän tykkää olla hevosten kanssa.
        pysy sie vaikka kaukana siittä tytöstä jos et halua haistella sitä ei sun ole pakko olla sen lähellä.
        mene vaan ryyppään ja polttelemaan aivan rauhassa sinne nurkille.
        haiseeko sinusta sitten tupakka ja kalja paremmalta??


    • Jennu

      miten sä julkeat valittaa hevosista..?? ei kaikki voi olla samnanlaisia kuin sinä tai kaverisi...!!! on olemassa muutakin kuin sun kivat juttusi... Kaiken lisäks niiten haju ei oo pahan hajuisia.. Voihan olla et joku ei tykkää SUN harrrastuksista..??? Mitä järkeä syrjiä muita HARRASTUSTEN takia, ta jos vaikka tuojsuisikin hevoselle niin sou what, tuoksuu se sentään paremmalle kuin hiki..??? Mieti ensi kaks kertaa kun päästät tommosen asian suustas..!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • hyjtjykt

        On kavereiden kanssa kivempaa ku tallilla! oon ollu ratsastamassa mut lopetin sen koska mulla on aina perse niin puutunut ja selkä vitun kipeee! en saanu ees paljoo nukutuks ku pito mennä tallille!


      • hjytkjut

        On kivempaa olla kamujen kaa kun hevosten! oon ollu joskus ratsastamassa mutta lopetin sen koska en saanu nukuttuu ku piti mennä hoitaa hevosii, perse oli vitun kipee, ja selkää en pystyny taivuttamaan!


      • mie
        hjytkjut kirjoitti:

        On kivempaa olla kamujen kaa kun hevosten! oon ollu joskus ratsastamassa mutta lopetin sen koska en saanu nukuttuu ku piti mennä hoitaa hevosii, perse oli vitun kipee, ja selkää en pystyny taivuttamaan!

        Semmoinen tässä piti sanoa et itse hevonen ei haise juuri millekään vaan se on tallin haju, (johon on sekoittnut lannan ja muiden jätösten haju) joka tarttuu tallilla käyvän hiuksiin ja vaatteisiin. Sama homma kuin navetta puolella. Siksipä olisi ystävällistä muita kanssa ihmisiä kohtaan jokaisen tallilla käyvän pitää muualla liikkuessaan eri vaatteet päällä ja käydä pesulla tallilta tullessa. Itse harrastan hevosia mutta en todellakaan pidä siitä hajusta mikä tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Tallilla ollessa siis eri kamppeet ko muualla liikkuessa sekä hiuksista pesty haju pois!!!!


    • ori-fani

      oot vaan kateelinen!!!

    • Hevostyttö

      Moips!
      Jaa, miksi me siis vietetään aikaamme tallilla ym. Siksi, että me rakastetaan hevosia, halutaan tehdä niiden oloa paremmaksi, halutaan auttaa tallitöissä................... Tuota voisi jatkaa vaikka miljoonilla sanoilla. Itse ainakin rakastan hoidokkiani niin paljon, että jos sen jättäisin, olisi tapahtunut jotain suurta.
      Käypäs itse tallilla 3 kertaa viikossa kuukauden ajan.... Totut siihen hajuun, toisena tai kolmantena päivänä voisit olla sen hajun kanssa milloin vain.... Siitä tulee kotoinen tuoksu.. :)
      Ja yleensä me hevosihmiset kyllä osataan käyttää pesukonetta, pestä vaatteemme ja pistää kouluun sopivat vaatteet ihan hyvin itsekin!!!!! Älä tuomitse hevosia tai niiden hajua ennen kuin olet ollut ko. asioiden kanssa paljon tekemisissä!!!!

    • Chelsea

      hmm, ettei vaan mhtais olla trolli? Kyllä sut on otettu täällä taas
      vakavasti... Mä en edes tiedä kumpi on säälittävämpää, sun tarve ärsyttää
      muita,
      vai se, ettei porukka täällä ole tunnistanut edes näin huonoa
      trollausyritystä...

      • samaa mieltä...

        Olen samaa mieltä,että tää tyyppi haluaa vaan lietsoa yrmeyttä.sillä ei kukaan voi oikeesti olla noin itsekäs..jos on niin ...hakis ammattiauttajan apua.kunnallisissa terveyspalveluissa sitä saa ihan ilmaseks jos ei ole varaa maksaa yksityiselle.Kannatan juttutuokiota ihan alanammattilaisen luona(mielenterveystoimisto).


      • hjytjtuk
        samaa mieltä... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä,että tää tyyppi haluaa vaan lietsoa yrmeyttä.sillä ei kukaan voi oikeesti olla noin itsekäs..jos on niin ...hakis ammattiauttajan apua.kunnallisissa terveyspalveluissa sitä saa ihan ilmaseks jos ei ole varaa maksaa yksityiselle.Kannatan juttutuokiota ihan alanammattilaisen luona(mielenterveystoimisto).

        Haista p*ska!!!!!!! en tarvii hoitooo!!!!!!


      • aha
        hjytjtuk kirjoitti:

        Haista p*ska!!!!!!! en tarvii hoitooo!!!!!!

        "Se koira älähtää,mihin kalikka kolahtaa."
        Vanha sananlasku ja taas tais osua oikeeseen.Jos ei mitään hätää ole,niin ei tarvitse myöskään kiivastua.Jaksamisia itsellesi,itsesi kanssa!


      • Espe
        aha kirjoitti:

        "Se koira älähtää,mihin kalikka kolahtaa."
        Vanha sananlasku ja taas tais osua oikeeseen.Jos ei mitään hätää ole,niin ei tarvitse myöskään kiivastua.Jaksamisia itsellesi,itsesi kanssa!

        .. kuin kaljaa ja tupakkaa vetäen tuolla sivukujilla. Kaikissa harrastuksissa oma hajunsa. Vai väitätkö että rankkojen jalkapallotreenien jälkeen ei hiki haise? Ja kyllä kuule minullakin takapuoleen ja jalkoihin aluksi koski kun aloitin ratsastuksen, mutta nyt ei ole mitään kun hyppään alas selästä. Ja mikäs pakko sun siellä tallilla on käydä.


    • mä...

      mielummin minä olisin hevosten parissa kun istuisin sohvalla ja söisin jotain ja lihoisin vaa.... mitäs sinä sitten teet yrität olla joku kauheen kova joka hengailee stadissa polttaa röökii ja juo...??ja mitä se sulle kuuluu että mitä ihmiset harrastavat????????????!!!!!!!!!!!!!!!!

    • BugabugaYay!

      Jaa että mitä järkeä? O.o
      Mitä pahaa heposet on sulle tehneet?

      Olleet ihmisen apuna tuhansia vuosia...

      Puolustaneet meitä sodissa...

      Auttaneet meitä...

      Lohduttaneet meitä kun suremme...

      Kuljettaneet meitä ympäri maailmaa!

      Lista on melkeinppä loputon!

      Jokaisella on toki oma mielipiteensä, mutta noin sitä ei tarvitsisi ilmaista!
      Paras kaverini ei ole mikään hevoshullu, mutta ei hän nyt sentään niitä haiseviksi kaakeiksi nimittele!
      Hevosen haju on mielipide sekin, mutta minusta itse hevonen tuoksuu mukavan luonnolliselle, pehmeälle, kodikkaalle. Hevosen lanta ja virtsa nyt toki eivät haise kovin hyvältä, mutta so what?!

      Me hevosihmiset vain ajattelimme pitää ikuiset ystävämme hyväkuntoisina, ja antaa niille hyvä ja pitkä elämä. Ja sanonpahan vain, että minusta mikään ei voita sitä tunnetta, kun laukkaa tukka takana pitkin peltojenreunoja hevosen harja kasvoja kutittaen... =)

      No, siinä minun mielipiteeni.

      Hyvää kesää kaikille! :)

    • THE VIISAIN.

      No jaa.. Mitä järkee tuhlata aikaa hevosten parissa?
      -Saa lihasta
      -saa kiinteen perseen
      -oppii kantamaan vastuuta
      -saa raitista ulkoilmaa
      -uusia ystäviäkin tulee..
      -..hevosystävistä puhumattakaan!
      -saa ratsastaa, ja se on ihan yhtä hauskaa ku menis mopollaki
      -eläinten seura on hyvin terapeuttista, pysyy siis mieli virkeänä (tekis hyvää sulleki)
      -joka päivä oppii jotain uutta
      -voi nauraa hevosten hömpötyksille
      -en jaksa listaa enempää

      Kaakit haisee pahalle (=paskalle mitä mä olen kuullu)?
      Hevosenpaska kyl tuoksahtaa hieman paremmalle ku ihmisen tai vaik KOIRAN :DD. Ja kissanpaskaki haisee nii helvetin perseelle ettei oo tosikaan. Hevonen sentää syö heinää ja kauraa ja muuta makeaa kasvisperäistä. Eli sen paskaki koostuu niistä. Me ihmiset vedetää kaikkee PASKARUOKAA et mein paska se vast haiseeki (paitti mun tuoksuu ruusuille). Koiran ja kissan ruoat haisee jo itsessää nii paskalle et niide paskaki haisee paskaaki paskemmalle.
      Nii ja kute joku ihanan fiksu (kiitos hälle, hymy levis kyllä kasvoille!) sanoikin, ettei sitä nenää sinne paskakasaa tarvii tunkee :'''''DDD.

      Ja tosiaan.. ehkä toi sun tietämä hevosihminen on tosi likanen ja alkeellinen, ku 90% kuitenki:
      A; käyttää tallil eri vaatteit ku muual
      B; PESEE tallilla käytetyt vaatteet
      C; KÄY SUIHKUS ku tulee tallilta

      ite olin joskus hevosihminen, sitten vihasin hevosia.. ja nykyää en oikee tiiä, syön heppaa, mut mun mielestä ne on iha kivoja ja södejä :).



      PS: OLET SÄ KYLLÄ hjytjtuk AIKA SÄÄLITTÄVÄ JA NAIIVI PIKKU PELKURI (PASKAHOUSU) KUN ET KUNNON NIMIMERKKIÄKÄÄ USKALTANU LAITTAA :'''''''''''''''''').

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe