Tuli vuokrattua ko. "uutuuselokuva", hieman ihmissuhteilla höystetty kevyt komedia. Siksi heittomerkeissä uutuus sillä leffa on vuodelta 1999 ja se päätyi vasta nyt Suomessa vuokraversioksi. Epäilen että teatterilevitystä tällä tekeleellä ei ole ollut.
Joka tapauksessa leffa perustuu Mike Judgen animaatio/sarjakuva sarjaan Milton (?), joka on ilmeisen suosittu Jenkkilässä. En ole tähän perehtynyt enkä lähdekään spekuloimaan miten Milton on käännetty elokuvaversioksi, mutta elokuvaa sinällään voin arvostella.
Lyhyesti sanottuna; elokuvassa oli ihan hauskoja henkilöhahmoja, koomisia tilanteita yms, mutta lopputulos jäi liian vaisuksi omaan makuuni. Ehkä tarkoitus olikin, mutta mitään sikahilpeää tämä ei ollut. Ehkä jopa keskinkertaista komiikkaa.
** / *****
Konttorirotat - Office Space
11
843
Vastaukset
- The Expert
Eli leffassa oli Jennifer Aniston sivuroolissa ja hänen roolinsa todellakin jäi sivurooliksi; suorastaan ihmetyttää miten taka-alalle tämä Frendit-tv-sarjasta tuttu näytelijätär jäi. No mutta eipä se suuremmin harmittanut, mutta ihmetytti kuitenkin =)
- Näive
Elämyksenä Konttorirotat pääsee aivan uusiin ulottuvuuksiin vasta sen jälkeen kun omaa omakohtaista kokemusta konttorissa/toimistossa työskentelystä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että huumori on vallan keskinkertaista, mutta pyrippä töihin mihin tahansa, missä joudut käyttämään paljon kopiokonetta. Tämän jälkeen kohtaus pellolla Canonin kanssa saa surrealistisen hauskoja väristyksiä aikaan. ;)
- raygold
Mun mielestä tämä leffa oli hulvattoman hauska ja itse ainakin nauroin suureen ääneen ja melkein koko ajan sitä katsoessani. Enkä ole edes ollut toimistossa työssä, voin vaan kuvitella.
Se lopun kopiokoneenhajotuskohtaus oli kaikessa korniudessaan varsin taiteellinen =)
Yksi hauskimmista hahmoista oli Joannan (Jennifer Aniston) pomo, joka ei millään voinut sanoa suoraan, että hanki lisää rintamerkkejä vaan tykkäsi kierrellä ja kaarrella vihjailemalla. Moni voi tunnistaa tuollaisia ihmisiä paljonkin omasta (työ)elämästään. ;)
- Naikke
On tuo leffa ollut Suomessa saatavissa myyntivideona ainakin jo vuodesta 2000, joten varmasti on ollut aikaisemmin myös vuokraversionakin.
- rosewater
Itse olen leffan onnistunut välttämään, mutta leffasta tulleet ristiriitaiset kommentit herätti kiinnostuksen.
- Hunter S
leffateatterilevityksessäkin! Itse halusin ehdottomasti käydä katsomassa leffoissa, kun bongasin juonen jostain elokuvalehdestä. Enkä pettynyt yhtään!
Olin nimittäin tuohon aikaan itsekin toimistotöissä, joten elokuvan huumori sai minut naureskelemaan tuon tuostakin! Ykköskamaa kaikille, jotka ovat joskus tapelleet paperitukosten, kusipäisten pomojen ja työmaailmaa "kehittävien" konsulttien parissa! Itse siis antaisin 4/5. Muuten olisi tullut täydet pojot, mutta juoni ei tosiaan kanna aivan loppuun asti. Lisäksi elokuvaan kannattaa suhtautua varauksella, jos ei työelämästä konttorissa vielä ole minkäänlaista kokemusta kertynyt... - pöllö
Hunter S kirjoitti:
leffateatterilevityksessäkin! Itse halusin ehdottomasti käydä katsomassa leffoissa, kun bongasin juonen jostain elokuvalehdestä. Enkä pettynyt yhtään!
Olin nimittäin tuohon aikaan itsekin toimistotöissä, joten elokuvan huumori sai minut naureskelemaan tuon tuostakin! Ykköskamaa kaikille, jotka ovat joskus tapelleet paperitukosten, kusipäisten pomojen ja työmaailmaa "kehittävien" konsulttien parissa! Itse siis antaisin 4/5. Muuten olisi tullut täydet pojot, mutta juoni ei tosiaan kanna aivan loppuun asti. Lisäksi elokuvaan kannattaa suhtautua varauksella, jos ei työelämästä konttorissa vielä ole minkäänlaista kokemusta kertynyt...Oli muistaakseni pari kuukautta sitten töllössäkin. Kanavaa en muista, joku näistä kaupallisista - kai.
- pöllö
pöllö kirjoitti:
Oli muistaakseni pari kuukautta sitten töllössäkin. Kanavaa en muista, joku näistä kaupallisista - kai.
Pikkaisen kun googlasi niin löytyi.
SubTV Konttorirotat 5.11.2003 129 000 katsojaa
- Koomapotilas
Makuunissa se on dvd-versiona 'uutuusleffa'. VHS-versio oli vuokraamoissa jo joskus 3 vuotta sitten. R2 versio elokuvasta ilmestyi myyntiin joskus muutama kuukausi sitten. Ja se oli pakko hankkia heti.
It-alan duunarina tämä kolahti ihan täysillä. Ainoastaan tekstittäjä oli koettanut pilata leffan, esim 'load letter' -> 'kuorma kirje' (toi muuten oli aika yleinen ilmoitus 5-6 vuotta sitten ainakin hp-tulostimella ja jollain wintoosan versioilla, joissa oli joka ohjelmassa oletuksena 'letter').
Anyway, loistoleffa. - elli
Todella hauska leffa!!!! sillä on rajattu ja rakastava fanikunta.
- H.E.E.
Jos sinulla olisi omakohtaisia kokemuksia tuollaisen työn tekemisestä, niin elokuva saisi saman tien tähden tai 2 lisää! Tätä samaahan tuossa sanoi joku muukin. Katsoin leffan ekaa kertaa jo kolmisen vuotta sitten ja uudelleen nyt kun se tuli TV:stä. Toimii edelleen! :)
Menikö elokuva sitten liian sisäpiirin jutuksi?
Minun mielestäni meni - mutta voiko tänä päivänä enää mitään elokuvaa kohdistaa ns. suurelle yleisölle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666