opelin laadusta

prim

Lukekaapa Helsingin Sanomien juttu lauantain numerosta 24.1.2004,"Sairaan auton potilaskertomus". Siinäpä jälleen yksi tositarina nykyisten Opeleiden laaduttomuudesta.

156

52174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyu

      Vuan takkuu hoitaa kaikki(viat).

    • appo

      v*tuttaa kun eivät hoitaneet juttua omistajaa tyydyttävällä tavalla. Vaan mistäpä olisivat arvanneet, että nainen hoitaa suhteillaan jutun maan suurimman päivälehden sivuille;)

      • Tavis

        Miksi harmitta? Eikö ole hyvä, että valistaa muitakin iskemästä näppejään roskaan.

        Minä ostin joskus kauan sitten uuden Opelin, ja se oli huonoin auto ikinä.

        Onneksi autoja on mistä valita, Opeliin en uskalla enää kajota.


    • ennen

      autohan oli 6000km ajettu, ennenkuin kyseinen nainen sen osti.olisikohan autolle annettu oikein kunnolla kenkää siinä ajassa ja rassattu viimeisen päälle? tai sitten selityksenä on yksinkertaisesti vain opelin paska laatu!

      • elvis

        Lue artikkeli alä arvaile!


      • Viki
        elvis kirjoitti:

        Lue artikkeli alä arvaile!

        Luin artikkelin eilen, ja mielestäni siinä sanottiin auton olleen 6000 km ajettu, kun ko. juristi osti sen. Käsitin siis samoin kuin tuo aiemmin kirjoittanut, miten se on mahdollista? Onkohan meikäläisen vai elviksen luetun ymmärtämisessä vikaa??? Juttu löytyy myös HS nettisivuilta, mutta minulla ei ole käyttäjätunnusta.


      • opeli
        Viki kirjoitti:

        Luin artikkelin eilen, ja mielestäni siinä sanottiin auton olleen 6000 km ajettu, kun ko. juristi osti sen. Käsitin siis samoin kuin tuo aiemmin kirjoittanut, miten se on mahdollista? Onkohan meikäläisen vai elviksen luetun ymmärtämisessä vikaa??? Juttu löytyy myös HS nettisivuilta, mutta minulla ei ole käyttäjätunnusta.

        Kyllä auton pitäisi kestää vaikka sille kenkää annettaisiin. 6000km on aika vähän vai onko sulla semmonen käsitys että autolla ajetaan 10000km ja vaihtoon.

        Kyllä on saanut huudattaa ja revittää jos sen takia menee 6000km kohdalla huonoon kuntoon moottori.


      • pitäs
        opeli kirjoitti:

        Kyllä auton pitäisi kestää vaikka sille kenkää annettaisiin. 6000km on aika vähän vai onko sulla semmonen käsitys että autolla ajetaan 10000km ja vaihtoon.

        Kyllä on saanut huudattaa ja revittää jos sen takia menee 6000km kohdalla huonoon kuntoon moottori.

        Niinkuin jo mainitsit auton pitäisi kestää,mutta nyt puhutaankin Opelista. Aiemmin kaksi tyhmyyttä tehnyt..


      • pulikko
        pitäs kirjoitti:

        Niinkuin jo mainitsit auton pitäisi kestää,mutta nyt puhutaankin Opelista. Aiemmin kaksi tyhmyyttä tehnyt..

        Oletteko koskaan kuulleet sisäänajosta? Jos autoa on revitetty tuo 60 000 niin ei ihme jos ei kestä...


      • sepposuomien
        pulikko kirjoitti:

        Oletteko koskaan kuulleet sisäänajosta? Jos autoa on revitetty tuo 60 000 niin ei ihme jos ei kestä...

        tojotalla voit kyllä vetää ihan miten vaan sen 6000 km, jos moottorissa vaan öljyä on, ei varmasti hajoa sen vuoksi...


    • entinen opelisti :-)

      tulipahan kerrankin hyvä mieli aamun lehteä lukiessa!

      • Vanha

        Todella mielenkiintoinen tapaus. Mikä siinä jutussa aiheutti tuon hyvän mielen tunteen?
        - Sekö että jotain naisihmistä on juoksetettu autoliikkeen töppäilyn takia?
        - Sekö ettei Suomessa osata korjata autoja?
        - Sekö ettei tuo tälläkertaa osunut omalle kohdallesi?
        - Sekö että itselläsi on vastaavia kokemuksia kyseisen liikkeen kanssa ja tunnet nyt mielihyvää kun nuo kelvottomat kerrankin erehtyivät kusettamaan kuluttajaa joka kykeni saamaan asian julkiseksi?

        Itse kyllä koin aivan päinvastaisia fiiliksiä.
        Toivon todellakin että tarina lopulta tuon uuden moottorin vaihdon jälkeen päättyy onnellisesti ja kuluttaja monien vaiheiden jälkeen saa toimivan tuotteen.


      • Mikke

        OMISTUKSESSA, sen omistaa General Motors, joten on väärin puhua Saksan mossesta.
        Tuulilasi lehdessä luki, että monet pitävät Opelia edelleen saksalaisena autona, mutta sitä se ei kuitenkaan ole.


      • Ahonen
        Mikke kirjoitti:

        OMISTUKSESSA, sen omistaa General Motors, joten on väärin puhua Saksan mossesta.
        Tuulilasi lehdessä luki, että monet pitävät Opelia edelleen saksalaisena autona, mutta sitä se ei kuitenkaan ole.

        surkein auto, jota maasta löytyy. Ei Opelia "kukaan" Saksassa osta. Esim. Fiatit, Rellut sun muut on aivan toisessa laatuluokassa kuin naurunpyrskeitä keräävä Opel. Ja näin on ollut jo toistakymmentä vuotta. Suomipoika se vaan pitää Opelia parhaana autona.


      • rulaa
        Ahonen kirjoitti:

        surkein auto, jota maasta löytyy. Ei Opelia "kukaan" Saksassa osta. Esim. Fiatit, Rellut sun muut on aivan toisessa laatuluokassa kuin naurunpyrskeitä keräävä Opel. Ja näin on ollut jo toistakymmentä vuotta. Suomipoika se vaan pitää Opelia parhaana autona.

        Nyt meni ihan väärin päin. Saksassa Opel nimenomaan myy hyvin, paljon suositumpi kuin täällä. Ja rellut ja fiiatit nyt on kaikkein pahinta roskaa.

        Saksassa 1-10/2003 automerkkien TOP6:

        VW 505 000 kpl
        MB 320 000
        Opel 289 000
        Audi 203 000
        Ford 203 000
        BMW 187 000


      • babyface

        Itse entisenä opelistina olen täysin samaa mieltä.Piti ääneen hymyillä ku luki juttua.Sitähän nuo ooppelit on.Omalla opelilla ennen ajellessa remontista remonttiin kävi monesti mielessä että työnnän tään ooppelin jorpakkoon.
        :)


      • opel
        babyface kirjoitti:

        Itse entisenä opelistina olen täysin samaa mieltä.Piti ääneen hymyillä ku luki juttua.Sitähän nuo ooppelit on.Omalla opelilla ennen ajellessa remontista remonttiin kävi monesti mielessä että työnnän tään ooppelin jorpakkoon.
        :)

        opelit on aika menopelejä.. Mulla on ollut corsa monta vuotta ja ne toimii koko ajan paremmin. Kiva on opelilla ajaa !! Kaikki nyt ostamaan astraa jee jee


      • Oupäl
        Ahonen kirjoitti:

        surkein auto, jota maasta löytyy. Ei Opelia "kukaan" Saksassa osta. Esim. Fiatit, Rellut sun muut on aivan toisessa laatuluokassa kuin naurunpyrskeitä keräävä Opel. Ja näin on ollut jo toistakymmentä vuotta. Suomipoika se vaan pitää Opelia parhaana autona.

        Mun mielestä Opeleista on aina huokunut LAATU pitkään matkaan.

        Jo isäpuolen isän vanha kadetti kesti ja kesti ja kun äijä itse ei ollut enää ajokunnossa ja auto periytyi seuraavalle sukupolvelle niin se sai kyytiä oikein kunnolla vielä pitkään. Ja kesti.

        Sedällä taas oli joku hienompi Opel ja siitä jäi business luokan luksusauto fiilis.

        Noihin mielikuviin kun vielä yhdistetään matala polttoaineen kulutus niin merkki hipoo täydellisyyttä.

        Totuus voi tietty olla jotain näiden pataluhaksi haukkujien ja oman mielipiteeni välistä löytyvää.


      • Bsstärd
        Oupäl kirjoitti:

        Mun mielestä Opeleista on aina huokunut LAATU pitkään matkaan.

        Jo isäpuolen isän vanha kadetti kesti ja kesti ja kun äijä itse ei ollut enää ajokunnossa ja auto periytyi seuraavalle sukupolvelle niin se sai kyytiä oikein kunnolla vielä pitkään. Ja kesti.

        Sedällä taas oli joku hienompi Opel ja siitä jäi business luokan luksusauto fiilis.

        Noihin mielikuviin kun vielä yhdistetään matala polttoaineen kulutus niin merkki hipoo täydellisyyttä.

        Totuus voi tietty olla jotain näiden pataluhaksi haukkujien ja oman mielipiteeni välistä löytyvää.

        Mutta huomio ihan eri alalta: tuote kuin tuote niin niissä on laatuvaihtelua. Olen itsekin ollut tehtaalla vuosia töissä.
        Niissä on yleensä hyvinkin monenlaista työntekijää.. määräaikaista, eläkeikää lähestyvää, terveydeltään vähän kehnompaa, työmoraaliltaan arveluttavaa jne.

        Laadunvalvonta kun taas on mitä on (usein pistokokeita perustestauksien ohella) niin tehtaan putkesta putkahtaa välillä väkisinkin epäkuranttia tavaraa, oli se tuote sitten mitä tahansa.
        ELLEI sitten satsata huomattavasti enemmän laadunvalvontaan jolloin lopputuotekin on kalliimpi - ja sitä pitäisi tehdä pitkään että saataisiin tuotteelle hyvä maine.
        Pienikin erä sutta ja sekundaa pilaa sitten sen vaivalla rakennetun laatumerkin maineen...
        Joten luulen että yleensä suositaan sellaista hyvän ja tehokkaan tuotannon mahdollistavaa kompromissia.

        Siitä seuraa että se kyseenalaisella työmoraalilla varustettu jamppa kun tekee jotain vain vähän sinne päin, niin että laite läpäisee testit - eikä satu laatuvalvojien pistokokeisiin niin lopputuotteen laatu ei välttämättä ole ihan parasta a-luokkaa.

        Erittäin huonon yksilön ostaneella on siis vain käynyt huono tuuri. Siksi on hyvä että niitä takuita löytyy...


    • Akseli Kitka

      Vikalista on mittava. Mikä vaikutus on ollut vikojen syntyyn perheen nuoriso-osastolla. Auton kuin auton saa hajalle ajattelemattomalla ajotyylillä. Tuttavani jälkikasvu hajotti ensin isänsä auton, sitten äitinsä ja lopuksi oman autonsa. Kaikki saman kesän aikana erimerkkisiä autoja.

      • hosee

        nuoriso-osasto mullekin tuli mieleen. Olkoon vaan "sportiksi" rakennettu vakiomalli, mutta kakarat saa rikki vaikka ratakiskon.

        Jengi aina valittaa ku autot ei kestä. Mulla on aina kestäny, mut mä huollatan autoni säännöllisesti ja ajotapani ovat äärimmäisen rauhalliset.


    • Pete

      Kädetön huolto tuossa on ollut pääsyyllinen. Onhan autossa ollut oikeastikin liikaa vikoja, sytyspuola ja ilmastoinnin rele, mutta lämmönnousut johtuivat mitä ilmeisimmin viallisesta sylinterilohkosta ja vikaa on ensin yritetty korjata vaihtamalla kaikki muu varmuuden vuoksi. 2.2 litraisten jakopäät on tarkastettu kampanjana huoltojen yhteydessä koska joissain on havaittu ongelmia voitelun kanssa. Mutta Länsiautolta kieltämättä komea pohjanoteeraus.

      • Eskola j

        Itse olen ollut tyytyväinen c vecroihini,voisin valittaa entisestä toyotasta.Mutta kyllä noita maanantai yksilöitä mahtuu joka merkkiin.


      • Elanik
        Eskola j kirjoitti:

        Itse olen ollut tyytyväinen c vecroihini,voisin valittaa entisestä toyotasta.Mutta kyllä noita maanantai yksilöitä mahtuu joka merkkiin.

        Tämä hesarin juttu tuntuu aika tyypilliseltä tapaukselta kun puhutaan näistä "maanantaikappaleista", merkistä riippumatta. Tapahtumat ovat lähteneet jostakin sinänsä pienestä viasta jonka vuoksi auto on viety merkkihuoltoon. Hesarin tapauksessa edes lohkon ei alunalkaen tarvinnut olla viallinen; jotain vain on taas unohdettu kiinnittää, väännetty nurinniskoin, kasattu väärin tms...
        Mutta asentajathan ovatkin Suomessa vain "luuseriporukkaa, jotka ovat joutuneet käytännön ammattiin koska eivät muualle pääse, entisiä amiksia jne..."
        Kun viela ammatin arvostuskin on mitä on niin mitäpä se heille kuuluu kuinka pitkään auto huollon jälkeen pelaa.
        Nykyinen autoni ei vielä ole huollossa käynyt, mutta aikaisemmissa autoissa olen havainnut huollossa puutteita. Tyypillistä on että esimerkiksi vesiletkujen tukikiinnittimet on jostain syystä jätetty kiinnittämättä, jolloin letku pääsee tärisemään ja joko murtuu tai alkaa vuotamaan liitoksistä tai sitten letku hankaa johonkin ja siihen tulee vuoto. Tämähän ei näy heti ja parhaassa tapauksessa nuo lämmönnousut ja niistä mahdollisesti johtuvat vauriot tulevat takuuajan jälkeen asiakkaan maksettavaksi. (No kun tällainen on kerran osunut kohdalle niin asia tulee aina huollon jälkeen nykyisin tarkastettua.)
        Samoin monet sähköongelmat johtuvat samasta syystä; tärisevä johto katkeaa kaapelikengän juuresta.
        Vuosien varrella on kertynyt muitakin omakohtaisia havaintoja, mutta nämä nyt tulivat aivan ensiksi mieleen "täysin tarpeettomina" vikoina.
        Väittäisin suuri osa autojen vioista on juuri näitä kotimaista alkuperää olevia.
        Millä ihmeellä me saataisiin alan ammattiylpeys takaisin ja suomalaisen työn laatu yleisestikin eurooppalaiselle tasolle?
        Tällä menolla ollaan kohta tilanteessa että autot joudutaan huollattamaan Viron puolella. Jotkuthan jo huollattavat autojaan siellä (eikä kuulemma aina pelkästään hinnan vuoksi.)


      • Ikävä kyllä
        Elanik kirjoitti:

        Tämä hesarin juttu tuntuu aika tyypilliseltä tapaukselta kun puhutaan näistä "maanantaikappaleista", merkistä riippumatta. Tapahtumat ovat lähteneet jostakin sinänsä pienestä viasta jonka vuoksi auto on viety merkkihuoltoon. Hesarin tapauksessa edes lohkon ei alunalkaen tarvinnut olla viallinen; jotain vain on taas unohdettu kiinnittää, väännetty nurinniskoin, kasattu väärin tms...
        Mutta asentajathan ovatkin Suomessa vain "luuseriporukkaa, jotka ovat joutuneet käytännön ammattiin koska eivät muualle pääse, entisiä amiksia jne..."
        Kun viela ammatin arvostuskin on mitä on niin mitäpä se heille kuuluu kuinka pitkään auto huollon jälkeen pelaa.
        Nykyinen autoni ei vielä ole huollossa käynyt, mutta aikaisemmissa autoissa olen havainnut huollossa puutteita. Tyypillistä on että esimerkiksi vesiletkujen tukikiinnittimet on jostain syystä jätetty kiinnittämättä, jolloin letku pääsee tärisemään ja joko murtuu tai alkaa vuotamaan liitoksistä tai sitten letku hankaa johonkin ja siihen tulee vuoto. Tämähän ei näy heti ja parhaassa tapauksessa nuo lämmönnousut ja niistä mahdollisesti johtuvat vauriot tulevat takuuajan jälkeen asiakkaan maksettavaksi. (No kun tällainen on kerran osunut kohdalle niin asia tulee aina huollon jälkeen nykyisin tarkastettua.)
        Samoin monet sähköongelmat johtuvat samasta syystä; tärisevä johto katkeaa kaapelikengän juuresta.
        Vuosien varrella on kertynyt muitakin omakohtaisia havaintoja, mutta nämä nyt tulivat aivan ensiksi mieleen "täysin tarpeettomina" vikoina.
        Väittäisin suuri osa autojen vioista on juuri näitä kotimaista alkuperää olevia.
        Millä ihmeellä me saataisiin alan ammattiylpeys takaisin ja suomalaisen työn laatu yleisestikin eurooppalaiselle tasolle?
        Tällä menolla ollaan kohta tilanteessa että autot joudutaan huollattamaan Viron puolella. Jotkuthan jo huollattavat autojaan siellä (eikä kuulemma aina pelkästään hinnan vuoksi.)

        Työn laatu Suomessa on valitettavan usein tuollaista. Ei välitetä, rahastetaan, tehdään / jätetään vikoja. Samaa rakennusalalla: edes laitoskeittiön lattian kaatoa viemäriin päin eivät paikkakunnan rakennusfirman ammattilaiset saaneet onnistumaan .


      • Onni
        Elanik kirjoitti:

        Tämä hesarin juttu tuntuu aika tyypilliseltä tapaukselta kun puhutaan näistä "maanantaikappaleista", merkistä riippumatta. Tapahtumat ovat lähteneet jostakin sinänsä pienestä viasta jonka vuoksi auto on viety merkkihuoltoon. Hesarin tapauksessa edes lohkon ei alunalkaen tarvinnut olla viallinen; jotain vain on taas unohdettu kiinnittää, väännetty nurinniskoin, kasattu väärin tms...
        Mutta asentajathan ovatkin Suomessa vain "luuseriporukkaa, jotka ovat joutuneet käytännön ammattiin koska eivät muualle pääse, entisiä amiksia jne..."
        Kun viela ammatin arvostuskin on mitä on niin mitäpä se heille kuuluu kuinka pitkään auto huollon jälkeen pelaa.
        Nykyinen autoni ei vielä ole huollossa käynyt, mutta aikaisemmissa autoissa olen havainnut huollossa puutteita. Tyypillistä on että esimerkiksi vesiletkujen tukikiinnittimet on jostain syystä jätetty kiinnittämättä, jolloin letku pääsee tärisemään ja joko murtuu tai alkaa vuotamaan liitoksistä tai sitten letku hankaa johonkin ja siihen tulee vuoto. Tämähän ei näy heti ja parhaassa tapauksessa nuo lämmönnousut ja niistä mahdollisesti johtuvat vauriot tulevat takuuajan jälkeen asiakkaan maksettavaksi. (No kun tällainen on kerran osunut kohdalle niin asia tulee aina huollon jälkeen nykyisin tarkastettua.)
        Samoin monet sähköongelmat johtuvat samasta syystä; tärisevä johto katkeaa kaapelikengän juuresta.
        Vuosien varrella on kertynyt muitakin omakohtaisia havaintoja, mutta nämä nyt tulivat aivan ensiksi mieleen "täysin tarpeettomina" vikoina.
        Väittäisin suuri osa autojen vioista on juuri näitä kotimaista alkuperää olevia.
        Millä ihmeellä me saataisiin alan ammattiylpeys takaisin ja suomalaisen työn laatu yleisestikin eurooppalaiselle tasolle?
        Tällä menolla ollaan kohta tilanteessa että autot joudutaan huollattamaan Viron puolella. Jotkuthan jo huollattavat autojaan siellä (eikä kuulemma aina pelkästään hinnan vuoksi.)

        "Mutta asentajathan ovatkin Suomessa vain "luuseriporukkaa, jotka ovat joutuneet käytännön ammattiin koska eivät muualle pääse, entisiä amiksia jne..." "

        Nyt herää vain kysymys, että miten joku voi todellakin olla noin hölmö?


      • ölkky
        Elanik kirjoitti:

        Tämä hesarin juttu tuntuu aika tyypilliseltä tapaukselta kun puhutaan näistä "maanantaikappaleista", merkistä riippumatta. Tapahtumat ovat lähteneet jostakin sinänsä pienestä viasta jonka vuoksi auto on viety merkkihuoltoon. Hesarin tapauksessa edes lohkon ei alunalkaen tarvinnut olla viallinen; jotain vain on taas unohdettu kiinnittää, väännetty nurinniskoin, kasattu väärin tms...
        Mutta asentajathan ovatkin Suomessa vain "luuseriporukkaa, jotka ovat joutuneet käytännön ammattiin koska eivät muualle pääse, entisiä amiksia jne..."
        Kun viela ammatin arvostuskin on mitä on niin mitäpä se heille kuuluu kuinka pitkään auto huollon jälkeen pelaa.
        Nykyinen autoni ei vielä ole huollossa käynyt, mutta aikaisemmissa autoissa olen havainnut huollossa puutteita. Tyypillistä on että esimerkiksi vesiletkujen tukikiinnittimet on jostain syystä jätetty kiinnittämättä, jolloin letku pääsee tärisemään ja joko murtuu tai alkaa vuotamaan liitoksistä tai sitten letku hankaa johonkin ja siihen tulee vuoto. Tämähän ei näy heti ja parhaassa tapauksessa nuo lämmönnousut ja niistä mahdollisesti johtuvat vauriot tulevat takuuajan jälkeen asiakkaan maksettavaksi. (No kun tällainen on kerran osunut kohdalle niin asia tulee aina huollon jälkeen nykyisin tarkastettua.)
        Samoin monet sähköongelmat johtuvat samasta syystä; tärisevä johto katkeaa kaapelikengän juuresta.
        Vuosien varrella on kertynyt muitakin omakohtaisia havaintoja, mutta nämä nyt tulivat aivan ensiksi mieleen "täysin tarpeettomina" vikoina.
        Väittäisin suuri osa autojen vioista on juuri näitä kotimaista alkuperää olevia.
        Millä ihmeellä me saataisiin alan ammattiylpeys takaisin ja suomalaisen työn laatu yleisestikin eurooppalaiselle tasolle?
        Tällä menolla ollaan kohta tilanteessa että autot joudutaan huollattamaan Viron puolella. Jotkuthan jo huollattavat autojaan siellä (eikä kuulemma aina pelkästään hinnan vuoksi.)

        JA TÄMÄ LUUSERI EI SUN ROTISKOA KORJAA ENÄÄ KOSKAAN!


      • Elanik
        Onni kirjoitti:

        "Mutta asentajathan ovatkin Suomessa vain "luuseriporukkaa, jotka ovat joutuneet käytännön ammattiin koska eivät muualle pääse, entisiä amiksia jne..." "

        Nyt herää vain kysymys, että miten joku voi todellakin olla noin hölmö?

        En todellakaan tarkoittanut että itse olin tuota mieltä. Olen nyt jonkinaikaa selaillut näitä sivuja ja kaikki vähänkin tyhmät mielipiteet tuomitaan helposti "amislaisten jutuiksi" eli siinä paistaa läpi jo tietty asenteellisuus. Tämä nykyinen suhtautuminen näihin suorittaviin ammatteihin tuntuu vain olevan se mitä lainausmerkeissä kirjoitin. Ollaan kyllä vaatimassa ammattitaitoista työtä, mutta kun tulee
        puhe palkka, ammatin arvostus jne...asioista niin silloin arvostetaankin korkeasti "koulutettuja osaajia ja visionäärejä". Kunhan tämä tietynlainen sokeus saadaan kitkettyä pois ja käytännön taitojen arvostus saadaan taas sille kuuluvalle tasolle niin uskon että nämä laatuasiatkin korjaantuvat.
        Halusin tuolla siteerauksellani nimenomaan herätellä ihmisiä ajattelemaan.
        Itse omaan työläistaustan ja vaikka olenkin ns. koulutettu osaaja en silti ole lakannut arvostamasta läheisteni ammatti-ihmisten työtä.
        Olen jopa valmis siitä maksamaan.
        Nyt voinemmekin palata kysymykseesi: "... miten joku voi todellakin olla noin hölmö?"
        Ehkä olen hölmö ja idealisti, mutta halusin tällä kirjoituksella kuitenkin kertoa minkälaatuinen hölmö olen.


    • Autonvaihtaja

      Vaihdoin pari viikkoa sitten uuteen Volkkariin. Ennen sitä minulla oli Opel Vectra 1.8 CD vm -99. Auto toimi moitteettomasti, vain ilmastointiin laitettiin uutta ainetta kerran. Muuten auto pelitti hienosti. Vaihdoin sen 100 000 km ajettuna.
      Vaimollani oli myös aikanaan Opel, sekin toimi hyvin.
      Aina kun olen vaihtanut autoa, olen ostanut erimerkkisen. Hyviä kokemuksia minulle jäi etenkin Toyota Corollasta. Ajoin sillä 220 000 km, eikä vikoja ollut juuri lainkaan. Mitä nyt jarrupaloja ja pakoputkia vaihdeltiin.
      Mazda 323 oli myös hyvä. Saabista ja Volvosta sen sijaan jäi risainen maku. Alfa Romeo oli vaikea.
      Mitsubishi oli tekniikaltaan mainio, mutta pellit hajosivat. Fiat Tiponi oli vikojen runsauden sarvi. Se hajosi,vaikka se oli paikallaan.

      • jasu

        "Fiat Tiponi oli vikojen runsauden sarvi. Se hajosi,vaikka se oli paikallaan."

        Ytimekäs kuvaus Tiposta...


    • ent.opelisti

      Olipa hyvä juttu,itselläni on vectra -98 josta pamahti vesipumppu,jakopää ja öljypumput,venttiilit ym..,ajettu 110 000 eikä mee takuuseen,tappelin maahantuojan kanssa ja liikkeen.Paska mikä paska.Heti kun saan kuntoon vaihdan merkkiä,vihdoinkin tajuan kuinka huono opel on ,olen ajanut opelilla 20 v ja aina vikoja joka mallissa.

      • toinen jalka haudassa

        20 vuotta vikoja ja nyt vasta tuli mitta täyteen...?

        Euroopan pisin pinna vai ...?


      • no etkö opi ikinä

        jos kerran sulla on 20v ollu opel ja se on ollu aina huono, niin herää kysymys oletko sä tyhmä vai köyhä. Veikkaan molempia;)Miks oot sit ostanu aina samaa merkkiä?


    • maanantaikappale

      Kyseinen auto on ollut Vectra B, joista kyllä löytyy kehnoja yksilöitä. Vectra C ei ollut tuolloin vielä myynnissä.

      • Joni

        Itse en ikinä osta autoa naisen käytöstä ja hyvin on pärjätty.Tosin teinipojallakin on varmasti oma käyttötapansa äidin auton kanssa.


      • GTS2.2

        koska 13.12.2003 tuli 2 vuotta täyteen ensirekisteröinistä (joka siis oli 12/2001).

        Itsellä ensimmäinen Opel (Vectra GTS) tulossa ensi viikon alussa. Aiemmat autot käänteisen kronologisesti: Saab 9-5 Aero, Saab 9-3 2.0T, Avensis 2.0, Corolla 1,3, Seat Ibiza ja Lada 1200. Eniten (=paljon) ongelmia oli Seatin kanssa, muut ovat toimineet hyvin.

        Nyt tehot putosivat, kun aiempi oli Saab 9-5 Aero. Käytännössä kaikki ylemmän perheautoluokan vaihtoehdot - mukaanlukien Saab 9-3SS, VolvoS60 ja AudiA4 - kävin koeajamassa, ja Vectra GTS2.2 hyvin varusteltuna tuntui selvästi onnistuneimmalta kokonaisuudelta. Audi oli finalisti, mutta konella ja varustelulla jolla sen olisin ottanut, olisin jo saanut GTS3.2 V6:n, eli hinta karkasi.


      • Wika wiktra
        Joni kirjoitti:

        Itse en ikinä osta autoa naisen käytöstä ja hyvin on pärjätty.Tosin teinipojallakin on varmasti oma käyttötapansa äidin auton kanssa.

        Kenenkään miespuolisen pinna ei olisi kestänyt uuppelin vikalistaa ilman ulkopuolisen auttajan kriisiapua.on siinä ollut tosi kovahermoinen uuppeli kuski.


    • ...

      Huolto tossa on ainakin sössinyt loistavasti, ihme velmuilua.

      • Hardy

        HS:n jutun nainen pääsi halvalla, kun kaikki meni kai takuuseen. Mulla tuli -96 Vectrasta kahdessa vuodessa 7.000 euron kulut ja kaikki piti maksaa itse.


    • Reinikainen

      Opel on rikki jos ei siinä ole mitään vikaa. Itselläni on ollut Opel Vectra CD Sport 98. Ja tässäkin oli perusviat jo 100 tkm:ssa. Laturi, vesipumppu, jakohihna, kattoruoteitten uudelleenliimaus, kojelaudan napsuminen, öljynkulutus(venttiilinvarren kumit), takajarrupalat irtosivat itsestään, elektroniikan vikailmoitukset. Monissa on myös hajonnut ohjaustehostin. Ohjausakseleita ja moottoriantureita tyhjäkäyntimoottoreita on vaihdeltu säkeittäin. Omistajat maksaa. Älkää sekaantuko Opeleihin!! Huvittavinta on että jotkut spedet raahaavat näitä romuja jopa Saksasta tänne. Hyvänä esimerkkinä Omega MV6 lintat.

      • Näin justiinsa

        Kyllä kirjoitit osuvasti, samat on kokemukset. Mun on pärjättävä Vectrani kanssa hautaan saakka, ei ole varaa ostaa uutta, kun automyyjät eivät ota edes vanhaa vaihdossa, sanovat että niitä on takapiha täysi.


      • jussi23

        haaveilen nissanin paketti-autosta mutta kun siellä taisi murista ja kitistä opelin mylly.....
        saa korjailla........... minua


      • Autoilija -57
        Näin justiinsa kirjoitti:

        Kyllä kirjoitit osuvasti, samat on kokemukset. Mun on pärjättävä Vectrani kanssa hautaan saakka, ei ole varaa ostaa uutta, kun automyyjät eivät ota edes vanhaa vaihdossa, sanovat että niitä on takapiha täysi.

        Kyllä ottavat vanhan Opelisi vahidossa, mutta hinta ei ole lasten katseltavissa. Rinta-Jouppi antaa toimivasta autosta vaihdossa 2000€. Ja tuovat Uuden Romun pihallesi asti.


    • -MB-

      Ihan harmittaa, kun niin hyvän näköisiä autoja nää uudet ja laatu on sitten noin paskaa. Tekisivät huonoista autoista edes rumia.

      • minä

        Kyseessä oli B-mallin Vectra, ei uusi C-mallinen.


      • ???
        minä kirjoitti:

        Kyseessä oli B-mallin Vectra, ei uusi C-mallinen.

        Uusiko vapaa lastentaudeista? Mitä kans, jos ostat uuden mallin, varaa jokin vanha kottero vara-autoksesi.


      • köyhä
        ??? kirjoitti:

        Uusiko vapaa lastentaudeista? Mitä kans, jos ostat uuden mallin, varaa jokin vanha kottero vara-autoksesi.

        Minä ajan uudella autolla 2-3 vuotta ja vaihdan uuteen, eikä tarvii edes tavata katsastusmiehiä. Ovat kuulema muuttuneet höveleiksi sitten 90-luvun. Jaa että kallistako? Kyllähän se sitä on, mutta olen valmis maksamaan uuden auton ihanuudesta.


      • Sepi
        köyhä kirjoitti:

        Minä ajan uudella autolla 2-3 vuotta ja vaihdan uuteen, eikä tarvii edes tavata katsastusmiehiä. Ovat kuulema muuttuneet höveleiksi sitten 90-luvun. Jaa että kallistako? Kyllähän se sitä on, mutta olen valmis maksamaan uuden auton ihanuudesta.

        No et sinä kovin köyhä ole kun maksat joka kuukausi 1000mk autosi arvonalennusta.


      • joo
        Sepi kirjoitti:

        No et sinä kovin köyhä ole kun maksat joka kuukausi 1000mk autosi arvonalennusta.

        Niinpä hyvinkin laitan ja sekös teitä vanhoilla kotteroilla ajavia harmittaa...
        Minkäs sille voi jos tykkää uudella autolla ajamisesta.
        Toiset laittaa rahansa pelaamiseen tai tupakkaan, sehän jokaisen oma asia, vai mitä.


      • Opelillako?
        köyhä kirjoitti:

        Minä ajan uudella autolla 2-3 vuotta ja vaihdan uuteen, eikä tarvii edes tavata katsastusmiehiä. Ovat kuulema muuttuneet höveleiksi sitten 90-luvun. Jaa että kallistako? Kyllähän se sitä on, mutta olen valmis maksamaan uuden auton ihanuudesta.

        Aika heppu olet jos Opelilla ajat 3 vuotta ja taas uusi Opeli! Tykkäät varmaan asioida korjaamolla? Olet ilmeisesti eläkevaari ja haluat vaihtelua päivärytmiisi. Sitähän se korjaamolla käynti sinun tapauksessa on.


      • niinkö luulet
        Opelillako? kirjoitti:

        Aika heppu olet jos Opelilla ajat 3 vuotta ja taas uusi Opeli! Tykkäät varmaan asioida korjaamolla? Olet ilmeisesti eläkevaari ja haluat vaihtelua päivärytmiisi. Sitähän se korjaamolla käynti sinun tapauksessa on.

        No kerran kävin korjauttamassa:
        "Itselläni oli G astra 1.6 16v (-01), johon tuli kaksi vikaa runsaan kahden vuoden aikana. Ensimmäinen vika oli, että radio meni jumiin, kun vedin avainta virtalukosta samaan aikaan kun poikani painon radion On/off kytkintä. Radioon jäi valot päälle mutta muutoin se vaikutti kuolleelta. Soitto myyjäliikkeeseen ja ohjeeksi tuli: irrota akun virtakaapeli ja paa takas, mutta muista että radion koodi tarvitaan, jotta sen saa toimimaan. Näin tapahtui.
        Toinen vika oli, että vasen ajovalon H7-polttimo kärähti. No yritin sitä itse puolipimeässä vaihtaa, mutta jotain ahtaissa paikoissa rikoin ja valo osoitti sitten taivaalle. No ajoin sitten Opel pikahuoltoon, missä todettiin, että olin rikkonut pidikkeen. Ostin uuden pidikkeen (3,60 €) ja huoltomies laittoi lampun paikoilleen veloituksetta. Huolloissa ei korjattavaa...

        Et silleen pelasi astrani runsaat kaksi vuotta ja nyt toivon ja uskonkin että uuden Vectra C gts:n kanssa menee yhtä hyvin. "

        Enpä kutsuisi tuota korjaamolla asumiseksi....


      • oopelisti

        jos on kädet kuin nippu nakkeja ei kannata ostaa muuta kuin ratakiskoa ja yrittä sitä taivutella. oopel on auto niille jotka osaa ja tietää autoista jotai muuta kuin että siinä on neljä pyörää. vikoja joka merkissä ei mikään kestä jos ei käytä oikein.


      • Pate
        oopelisti kirjoitti:

        jos on kädet kuin nippu nakkeja ei kannata ostaa muuta kuin ratakiskoa ja yrittä sitä taivutella. oopel on auto niille jotka osaa ja tietää autoista jotai muuta kuin että siinä on neljä pyörää. vikoja joka merkissä ei mikään kestä jos ei käytä oikein.

        lyhyempi voi hävitä ja pidempi taipuu


      • Vanha
        Pate kirjoitti:

        lyhyempi voi hävitä ja pidempi taipuu

        Juu laadukas on, pesee varmaan kaikki vikatilastossa.
        Toisaalta, nuo käyttöominaisuudet...
        No, vikoja ei ainakaan ole ja arvo säilyy.


      • Niin tai näin
        niinkö luulet kirjoitti:

        No kerran kävin korjauttamassa:
        "Itselläni oli G astra 1.6 16v (-01), johon tuli kaksi vikaa runsaan kahden vuoden aikana. Ensimmäinen vika oli, että radio meni jumiin, kun vedin avainta virtalukosta samaan aikaan kun poikani painon radion On/off kytkintä. Radioon jäi valot päälle mutta muutoin se vaikutti kuolleelta. Soitto myyjäliikkeeseen ja ohjeeksi tuli: irrota akun virtakaapeli ja paa takas, mutta muista että radion koodi tarvitaan, jotta sen saa toimimaan. Näin tapahtui.
        Toinen vika oli, että vasen ajovalon H7-polttimo kärähti. No yritin sitä itse puolipimeässä vaihtaa, mutta jotain ahtaissa paikoissa rikoin ja valo osoitti sitten taivaalle. No ajoin sitten Opel pikahuoltoon, missä todettiin, että olin rikkonut pidikkeen. Ostin uuden pidikkeen (3,60 €) ja huoltomies laittoi lampun paikoilleen veloituksetta. Huolloissa ei korjattavaa...

        Et silleen pelasi astrani runsaat kaksi vuotta ja nyt toivon ja uskonkin että uuden Vectra C gts:n kanssa menee yhtä hyvin. "

        Enpä kutsuisi tuota korjaamolla asumiseksi....

        Mistä lainasit/kopioit tuon tekstin?

        Jos pitää autoa 2 vuotta tallis, kaksi kertaa korjaamolla on aivan liikaa. Tai jos korjaa itse, sehän ei ole korjaamista.


      • zebbe
        Niin tai näin kirjoitti:

        Mistä lainasit/kopioit tuon tekstin?

        Jos pitää autoa 2 vuotta tallis, kaksi kertaa korjaamolla on aivan liikaa. Tai jos korjaa itse, sehän ei ole korjaamista.

        siis itseltäni. ja auto on ollut sitä paitsi yönsä autokatoksessa eikä tallissa. ajettuja kilometrejä ihan sopivasti ja tosiaan vain nuo kaksi "vikaa". tosi on. haluatko vielä rekkarin ja valmistenumeron? laita e-mail osoitteesi niin postaan ne sulle heti.


      • Kyllä
        oopelisti kirjoitti:

        jos on kädet kuin nippu nakkeja ei kannata ostaa muuta kuin ratakiskoa ja yrittä sitä taivutella. oopel on auto niille jotka osaa ja tietää autoista jotai muuta kuin että siinä on neljä pyörää. vikoja joka merkissä ei mikään kestä jos ei käytä oikein.

        Kyllä, näin juuir! Opelia ei kannata ostaa, jos ei ole automekaanikko ja ei omista lämmintä hallia. Jos on automekaanikko ja lämmin halli, niin opelinkin omistaminen helpottuu, sillä molempia tuo opelin omistaminen vaatii ja paljon!


    • Ihmettelijä

      Opelin maahantuojaa ja Länsi Autoa tuollainen mainos.

      Hesaria kun lukee useampi, kuin kaksi silmäparia.

      • juristi

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.


      • Lukija
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        Opel on laatua,mahtaako olla keksitty koko juttu?


      • Turisti
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        Mikäs juristi se siellä vitsailee? Kai juristi tietää, että herjausta ja solvausta ei ole enää aikoihin tunnettu rikoslaissa eikä oikeussaleissa.
        Nykyään puhutaan kunnianloukkauksesta, "juristi" hyvä. Ja kuka olisi kantaja, edesmennyt Adam Opel vainaako?


      • höpön
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        Voihan sitä haastaa, mutta se on aivan turhaa.
        Paljon helpompi tie on ruveta tekemään kunnon autoja, siis laadullisesti.


      • pöpön
        höpön kirjoitti:

        Voihan sitä haastaa, mutta se on aivan turhaa.
        Paljon helpompi tie on ruveta tekemään kunnon autoja, siis laadullisesti.

        "Voihan sitä haastaa, mutta se on aivan turhaa."
        Pötypuhetta: Hesaria ei voi haastaa oikeuteen herjauksesta: sellaista rikosnimikettä ei ole olemassakaan. Oikeushenkilö ei voi olla kunnianloukkauksenkaan kohteena. Sitäpaitsi asianmukainen arvostelu ei ole rangaistavaa.


      • Opel myyjä
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        jos ei muusta niin elinkeinon harjoittamisen haittaamisesta.


      • Not
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        Pikemminkin Opel voidaan haastaa oikeuteen heikkolaatuisista tuotteista. Muista, että jutussa esiintyneellä omistajalla on myös auton huoltohistoria todisteenaan (ilmeni jutustakin). Tämä jutun auto kun ei ole mikään poikkeus laadussa. Muutama vuosi sitten Tuulilasin kestotestin wekkuliakin korjattiin testin aikana 30000 markan arvosta. Ihmiset eivät vain usko, ettei Opelia kannata ostaa...

        On pelkästään positiivista, että kuluttajat saavat tietoa huonoista tuotteista. Monet kuluttajat ovat totuuden tietäneetkin aiemmin, nyt pikkuhiljaa loppujenkin ja jääräpäisiempienkin silmät aukeavat.


      • opelko
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        Millä perusteella hasteen voisi asettaa? Suomessa on painovapaus, artikkelissa esitettiin vain raportinomaiseti vikakertomus, ei siinä herjattu tai syyllistetty mihinkään lietsontaan. Ei semmoista tuomoistuinta olekaan mikä tämän ottaisi käsiteltäväkseen.


      • -molo-
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        kannattaa vetää oikeuteen vaikka millä tekosyyllä, ja samalla potkia Opelin jälkimarkkinointiosasto ja imagonrakennuskonsultit lähimpään jontkaan.

        Kun ei vehkeet kestä niin parantakoot takuukorjauksien laatua ja voimassaoloaikaa, aikansa kun korjaa niin kyllä se sitten lopun aikaa kulkee....


      • ????
        juristi kirjoitti:

        Opel voi haastaa Hesarin oikeuteen herjauksesta.

        jos myy P
        A
        S
        K
        A
        A




        NIIN MIKSI KÄRÄJILLE?????????????????????????????????????

        RYYDY OOPPELI HOM OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO


    • Kai vo

      Vanhat Opelit kestää! Ainoa Opel, jonka kanssa oli ongelmia, oli -85 Kadetti jossa oli vm-92 2-litrainen 16-venttiilinen kone.Tyhjäkäyntimoottori, jakopää, kaikki helevetin anturit, ymsyms... Vaikka kaikki oli laitettu ennen moottorin autoon asentamista. Jakoremmin kiristys petti 15tkm jakohihnan vaihdon jälkeen vaikka kaikki vermeet oli vaihdettu, myös vesipumppu. Imupuoli oli jotenkin päässyt "hyppäämään" kolme pykälää. Pääsin vähällä, vain imuventtiilit oli paskana ja lasku oli 420€. Sen jälkeen lähti se Opel.

      Vaihtoa funtsiessani kävin koeajamassa -98 Vectra farkkua. Sen papereita selatessani osui silmiin lasku. 100 tkm kohdalla oli auto toimitettu Länsi-Autoon. Syy: ei puristuksia.... Koko yläkerta oli laitettu uusiksi. Silloin ikää oli ollut 4 vuotta, siis vuonna 2002. Silloin ajattelin että uudemmat Opelit saa puolestani nyt olla. Ostin -92 Mazda 626:n. Hiljattain ostin vielä kauppakassiksi -84 Corsan 1,2-litraisella koneella. Opeleista en eroon halua, olkoon sitten vaikka näitä ikäloppuja reuhkoja!

      Autot on yksilöitä ja jos historiasta ei tiedä on aika tyhjän päällä. Silloin kannattaa oston jälkeen vaihtaa kaikki mahdollinen mihin vaan rahkeet riittää. Saa ainakin mielenrauhan!

      • asconisti

        Opelit oli aikoinaan tosi laadukkaita (20 vuotta sitten). Itselläni Ascona 1.6 -85, ajettu tosin vasta 300tkm, kun viime vuodet vain kakkosautona. Tottakait kuluvia osia vaihdettu ja maalipinta ja pohja ruostuvat, jos ei hoideta. Mutta perusrakenteeltaan tosi luja. Moottorille ei ole koskaan tehty mitään, eikä edes öljyn kulutus ole lisääntynyt. Mm. startti, laturi, ohjausvaihde, etuiskarit ja kaikki sähkövehkeet kestäneet ilman mitään remontteja ja kunnossa ovat.


      • Mikke
        asconisti kirjoitti:

        Opelit oli aikoinaan tosi laadukkaita (20 vuotta sitten). Itselläni Ascona 1.6 -85, ajettu tosin vasta 300tkm, kun viime vuodet vain kakkosautona. Tottakait kuluvia osia vaihdettu ja maalipinta ja pohja ruostuvat, jos ei hoideta. Mutta perusrakenteeltaan tosi luja. Moottorille ei ole koskaan tehty mitään, eikä edes öljyn kulutus ole lisääntynyt. Mm. startti, laturi, ohjausvaihde, etuiskarit ja kaikki sähkövehkeet kestäneet ilman mitään remontteja ja kunnossa ovat.

        on nykyään tehnyt "säästö"tehtävänsä.
        (Mutta laatua on kuulemma jo parannettu, joten eiköhän se siitä)


    • LEPO vaan

      autoni on niin ympäristöystävällinen, että se ruostuu itsekseen pois!

    • Mikael

      Olen hankkimassa uutta farmari-autoa perheen käyttöön.Vaihtoehtoina Opel Vectra, Toyota Avensis ja Mazda 6.

      Tämän kauhutarinan jälkeen valintatilanne helpottui.

      Opel Vectra tippui ehdottomasti pois ajatuksista, vaikka olikin koeajossa erittäin hyvä auto.

      • Corolla Rules

        vaan japanilainen, ei jätä ikinä tielle.

        Maailman paras luotettavuus on Toyotalla.


      • GTS

        ottaisin kyllä Vectran.Masa ja aventis on aivan kamalia kippoja.....


      • huomata

        Hesarin tarinassa oli kysymys vanhan mallisesta vectrasta, siis Vectra B. Siis täysin eri auto kuin vaikkapa tuo uusi Vectra Wagon. Enemmän tossa jutussa oli mun mielestä kysymys kädettömästä ja kieroilevasta huollosta. Ja helvatan hyvä tietenkin että tommoset jutut tulee julki.


      • James Potkukelkka
        Corolla Rules kirjoitti:

        vaan japanilainen, ei jätä ikinä tielle.

        Maailman paras luotettavuus on Toyotalla.

        Varmaankin on luotettava, mutta kun Toyotalla on kurja ajaa,sanoo tuttavallisesti hän.


      • arska
        Corolla Rules kirjoitti:

        vaan japanilainen, ei jätä ikinä tielle.

        Maailman paras luotettavuus on Toyotalla.

        Joo miksei kun muistaa koneeseen öljyä lisätä :-), omalla ajettu alle 80 tkm ja syö öljyä. Appiukolla saman ikäinen vm. 2001 1.6 koneelle söi jo niin paljon että kone alkoi kolisemaan joten arvannette ettei ainakaan avensis ole seuraava autoni :-)


      • tomppa
        Corolla Rules kirjoitti:

        vaan japanilainen, ei jätä ikinä tielle.

        Maailman paras luotettavuus on Toyotalla.

        vituttaa! Vaihdon hyvän pari vuotta vanhan Astran uuteen corollaan ja olen kironnut itseni alimpaan helvettiin sen takia. Uusi Corolla on täysi paska, mutta onneks kevveemmällä tulee taas uusi Astra.


    • mika

      on hyvä merkki .
      Lopettakaa jo se mollaaminen

      • felder star

        ei se ole laadukas, vaikka kuinka inttäisit.


    • kadett

      teon on kestettävä päivänvalo. Kestääkö tämä ?

      • Mikä ihme?

        Ihmettelen ketjun kirjotuksia. Eiköhän jokaisesta merkistä löydy "kauhutarinoita", tämä nyt tuli vain julki! Ensinnäkin opeleissa vois olla vikoja, mutta on niitä muissakin vai tietääkö joku automallia, missä ei ole vikoja! No asiaan, olen ostamassa autoa (-96-99) ja miettinyt eri vaihtoehtoja: Vectra/astra on tod. hyvä ajaa ja ne ovat hienoja sisältä ja päältä, ihan eri luokkaa kuin suomiauto corolla. Myös primera on hiukan jälkeen jäänyt opeleista muotoilussa, mukavuudessa ja varusteissa. Primera ilmeisesti sellainen perus kestävä auto!? Ostaako vikamahdollisen opelin vai tyytyykö perus corolla/primera, joissa myös vikamahd.!?


      • harri
        Mikä ihme? kirjoitti:

        Ihmettelen ketjun kirjotuksia. Eiköhän jokaisesta merkistä löydy "kauhutarinoita", tämä nyt tuli vain julki! Ensinnäkin opeleissa vois olla vikoja, mutta on niitä muissakin vai tietääkö joku automallia, missä ei ole vikoja! No asiaan, olen ostamassa autoa (-96-99) ja miettinyt eri vaihtoehtoja: Vectra/astra on tod. hyvä ajaa ja ne ovat hienoja sisältä ja päältä, ihan eri luokkaa kuin suomiauto corolla. Myös primera on hiukan jälkeen jäänyt opeleista muotoilussa, mukavuudessa ja varusteissa. Primera ilmeisesti sellainen perus kestävä auto!? Ostaako vikamahdollisen opelin vai tyytyykö perus corolla/primera, joissa myös vikamahd.!?

        Osta se korolla,minä ajelen lämpöisellä B Vectralla.


      • nuorimies
        harri kirjoitti:

        Osta se korolla,minä ajelen lämpöisellä B Vectralla.

        Noku se corolla on semmonen suomiauto, einäytä miltään ei tunnu miltään....kai se vectra tai uus korimallinen astra!


      • hpniemi
        Mikä ihme? kirjoitti:

        Ihmettelen ketjun kirjotuksia. Eiköhän jokaisesta merkistä löydy "kauhutarinoita", tämä nyt tuli vain julki! Ensinnäkin opeleissa vois olla vikoja, mutta on niitä muissakin vai tietääkö joku automallia, missä ei ole vikoja! No asiaan, olen ostamassa autoa (-96-99) ja miettinyt eri vaihtoehtoja: Vectra/astra on tod. hyvä ajaa ja ne ovat hienoja sisältä ja päältä, ihan eri luokkaa kuin suomiauto corolla. Myös primera on hiukan jälkeen jäänyt opeleista muotoilussa, mukavuudessa ja varusteissa. Primera ilmeisesti sellainen perus kestävä auto!? Ostaako vikamahdollisen opelin vai tyytyykö perus corolla/primera, joissa myös vikamahd.!?

        Ostapa tästä multa luotettava peli:
        http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=75397


      • kokoluokat
        Mikä ihme? kirjoitti:

        Ihmettelen ketjun kirjotuksia. Eiköhän jokaisesta merkistä löydy "kauhutarinoita", tämä nyt tuli vain julki! Ensinnäkin opeleissa vois olla vikoja, mutta on niitä muissakin vai tietääkö joku automallia, missä ei ole vikoja! No asiaan, olen ostamassa autoa (-96-99) ja miettinyt eri vaihtoehtoja: Vectra/astra on tod. hyvä ajaa ja ne ovat hienoja sisältä ja päältä, ihan eri luokkaa kuin suomiauto corolla. Myös primera on hiukan jälkeen jäänyt opeleista muotoilussa, mukavuudessa ja varusteissa. Primera ilmeisesti sellainen perus kestävä auto!? Ostaako vikamahdollisen opelin vai tyytyykö perus corolla/primera, joissa myös vikamahd.!?

        tuon autojen vertailusi kalskahti ikävästi korvaani (Corolla / Primera)...


        saman kokoluokan autojahan ovat:

        Opel Astra / Toyota Corolla / Nissan Almera

        ja taas pykälää isompia ovat:

        Opel Vectra / Toyota Avensis / Nissan Primera

        että silleen... ;)


    • otsikkokin

      Et sairaan auton potilaskertomus.Eli kyse on yhdestä ainoasta ooppelista.Joka merkistä löytyy näitä maanantai autoja.Itse ajelen astralla ja minuun ei tollaset lehti jutut kyllä vaikuta jos nykynen auto hajoaa niin josta uuden,merkillä ei niin väliä kuhan toimii.Yksi tälläinen maanantai auto on sattunu kohdalleni,se oli nissan sunny myyjä olisi kyllä korjannu viat mut peruin kaupat joka tapauksessa,tästä jo 10vuotta aikaa mut en ole sen kyseisessä autoliikkessä käynyt.

      • HuHu

        Ooppelit on suolesta en ole vielä kuullut kenenkään tutun jolla on ollu (huom ollu)opel kehuneen sitä


      • Vectra C
        HuHu kirjoitti:

        Ooppelit on suolesta en ole vielä kuullut kenenkään tutun jolla on ollu (huom ollu)opel kehuneen sitä

        Ostin uutena 8kk sitten. Ollut 3 kertaa ja yhteensä noin kuukauden korjattavana. Kone palasina 2 kertaa...korin pistehitsaukset irronnu....etujousitus korjattu....ja taas menossa pajalle...et sillei


      • joo
        Vectra C kirjoitti:

        Ostin uutena 8kk sitten. Ollut 3 kertaa ja yhteensä noin kuukauden korjattavana. Kone palasina 2 kertaa...korin pistehitsaukset irronnu....etujousitus korjattu....ja taas menossa pajalle...et sillei

        Kerro tarkemmin korjaamo ja rekkari, niin saattaisi joku uskoakin juttusi.. ;-)


      • mortti
        Vectra C kirjoitti:

        Ostin uutena 8kk sitten. Ollut 3 kertaa ja yhteensä noin kuukauden korjattavana. Kone palasina 2 kertaa...korin pistehitsaukset irronnu....etujousitus korjattu....ja taas menossa pajalle...et sillei

        joo, ne on tommosia nuo tojon gts mallit :-) hommaa siihen lisävarusteeksi vielä ovi kammet niin pääset niitäkin ihmettelemään


      • Viki

        Jotensakin samaa mieltä. Aikoinaan meillä oli susiyksilö BX sitikka - kaikki mahdolliset viat, jätti tielle neljä kertaa kahdessa vuodessa. Vaimoke ei vieläkään suostu edes katsomaan sitruunan suuntaan, vaikka väitän että ihan eri autoja nämä olisi kuin viisitoista vuotta sitten.

        Monta eri merkkiä on ollut ja ensimmäinen Opel on nyt emännällä alla, ei yhtään vikaa ensimmäiseen 55 tkm mennessä. Olemme tyytyväisiä auton laatuun ja ominaisuuksiin.

        Maahantuojan sekä myös jälleenmyyjien ja huollon asenne lienee yksi suurimpia syitä Opelin huonoon maineeseen. Hesarin juttu kertoo juuri tästä. Jos sitä analysoi niin asiantunteva korjaamopalvelu ja asiallinen jälkimarkkinointi olisi estänyt suurimman osan syntyneistä ongelmista.

        Taisi nousta hattuun tuo muutaman vuoden takainen markkinajohtajuus? Ylpeys käy lankeemuksen edellä!!!


      • Viki
        HuHu kirjoitti:

        Ooppelit on suolesta en ole vielä kuullut kenenkään tutun jolla on ollu (huom ollu)opel kehuneen sitä

        En tosiaankaan pyri suolesta olevaan tuttavapiiriisi, mutta voin kertoa että meillä on Opel ja olemme tyytyväisiä siihen: ei vikoja, laadukas, jämäkkä, hyvä ajaa.


      • olla
        HuHu kirjoitti:

        Ooppelit on suolesta en ole vielä kuullut kenenkään tutun jolla on ollu (huom ollu)opel kehuneen sitä

        kokemukset peräisin teiniautoista. Ulosanti viittaa siihen suuntaan. Itselläni on nyt kokemusta vain yhdestä Opel-mallista, Astra G:llä kilometrejä kohta 200 000. Auto on ylittänyt odotukset. Se on luotettava, hyvä ajaa myös talvella, lämmin ja käytännöllinen eikä ruostu. Sitä paitsi huolto on fiksun oloista porukkaa ainakin täällä keskisellä Pohojanmaalla.
        Muistan kyllä nuoruudesta juippeja, joilla ei mikään laite kestänyt, kiskonpätkänkin olisivat varmaan vääntäneet vihtakselle.


      • 7000
        olla kirjoitti:

        kokemukset peräisin teiniautoista. Ulosanti viittaa siihen suuntaan. Itselläni on nyt kokemusta vain yhdestä Opel-mallista, Astra G:llä kilometrejä kohta 200 000. Auto on ylittänyt odotukset. Se on luotettava, hyvä ajaa myös talvella, lämmin ja käytännöllinen eikä ruostu. Sitä paitsi huolto on fiksun oloista porukkaa ainakin täällä keskisellä Pohojanmaalla.
        Muistan kyllä nuoruudesta juippeja, joilla ei mikään laite kestänyt, kiskonpätkänkin olisivat varmaan vääntäneet vihtakselle.

        Kokemuksia eri auto merkeistä on.Ajelin jonkun aikaa Audilla mutta kyllä piti takas vaihtaa Opeliin.Kyllä minulla ainakin varmimpia ja edullisimpia yllöä pitää on olleet Opelit.Audi oli pettymys.


    • Artemis

      Hei

      Ihmetellen olen seurannut tätä Opelin haukkumista täällä. Onko kyse kateudesta? Mahdollisesti:)

      Itselläni 98 ostettu Opel Astra ja en ole näinä vuosina(ajettu 120.000km) onnistunut löytämään mitään vikaa autostani. Nyt olen vaihtamassa uudempaan ja merkkinä pysyy edelleen Opel. Olen erittäin tyytyväinen merkkiin.

      • ksi

        ja ei oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.Corsa ja Vectra.Corsasta hajosi vaihdelaatikko uutena ja Vectrassa ei mennyt vaihteet päälle.Muu vikalista on niin pitkä ettei viitsi alkaa listaamaan.


      • sitsammee

        Samoin täällä. Kokemuksia 4 Opelista enkä voi valittaa, erittäin varmoja autoja olleet. Ihmettelen siis myös näitä juttuja täällä.


    • unto

      Eipä kai kaikki Opelit Hesarin tavoin käyttäydy. Hyvää mainosta asia ei varmasti ole.

      Ei silti, en sitä saman sivun käyttötestin pösöäkään ostaisi. 4 vuotta, alle satatuhatta -> ruostetta, öljyvuotoja, laakerivika. Maksaisitko itse yli 20ke siitä. Vanhemmilla ja enemmän ajetuilla, ei laatutautoilla, ajaneena hiukan tulevaisuus pelottaa, kun näille uudemmille ei osaa eikä uskalla enää itse tehdä mitään. Pakkoko se on ostaa vaan uusi ja toivoa, että takuu korvaa jos on krapulakappale.

    • sakari

      Nämä Opelin laatuprovot eivät näytä jättävän kylmäksi ketään. Savua ilman tulta...vai tosinpäin?
      Merkki organisaatio hoi! tarttis äkkiä tehrä jotain-kun vaan tietäs mitä

    • mitä minä sanoin

      laadusta - tai siis sen puutteesta - tuli kaikkien tietoon.

      Kovasti joutuvat tekemään töitä Opelilla, jos meinaavat nousta noin syvältä suosta ylös.

      • jussi

        Ei kannata ihmetellä, miksi Opel ja Ford ovat maineeltaan Euroopan huonoimmat autot. Kummallakin on takana amerikkalainen isäntä, joka määrää mitä tehdään ja miten suhtaudutaan esim. asiakkaiden kokemiin ongelmiin ja valituksiin. Myös suunnittelun surkeus ja tuotteiden vanhanaikaisuus on perua ison veden takaa. Kestää näköjään vähintään 15-20 vuotta ennenkuin jokin sudeksi osoittautunut tekniikka saadaan korvattua uudella ehkä hieman paremmalla.


    • J.R

      Uskomatonta, että antoi tuollaisten pikkuvikojen huolestuttaa. Viathan voidaan aina korjata. Hän ei osannut arvostaa Vectran hyvää ajettavuutta. Kuulemma ajettavuus on tärkeämpää kuin laatu. Viat eivät haittaa jos ajettavuus on kunnossa...

    • Hän

      Ettikää netistä biisi "helvetin ooppeli" ja verratkaa sitä ja sen sanotusta tohon juttuun!) Kyllä nauratti!) p.s. Kaikki opelin ja citikan omistajat (mukaanlukien pösöt) puhuu aina maanantai kappaleista...Aika ihme ettei noi kolme merkkiä tee autoja muina päivinä ollenkaan! Varmaan kannattas...Ja opel kuskit kiistää viat tyyliin "olin lisäämässä lasinpesunestettä" kun paska ooppeli taas kerran jätti tielle...

      • Not

        Aivan. Hauska juttu on myös täällä esiintyvät Opelin puolustelijat, jotka haukkuvat vian olevan auton käyttäjässä. On se vaan kumma kun eräät automerkit kestävät vaikka olisi millainen käyttäjä (nuoriso mukaanlukien) sompailemassa. Happiteltassako Opelia pitäisi säilyttää?

        Hesarin juttu varmaan poikii kasapäin kauhukertomuksia Opelin laadusta. Nyt kun yksi on uskaltanut avata suunsa, ei muidenkaan kyseisen kulkineen omistajien tarvitse pelätä naapurien halveksuntaa vaikka ovat kätensä lyöneet siihen itseensä.


    • Jape

      Näyttäis laatu korreloivan suoraan sitä kuinka Opelin myynti on "kehittynyt" viimeaikoina..

      • ja tieto

        Miksi Opeleita myytiin sitten ennen niin paljon? Varsinkin B-Vectran synkän alkutaipaleen jälkeen. Taas ollaan niin tietävinään, niin tietävinään. Täällähän muuten voi asiantuntijana esiintyä vaikka yleisjaksoa käyvä ajokortiton untuvahuuli.
        Yritysautoista parinkymmenen vuoden kokemuksen omaavana voin väittää, että naisjuristin kaltaisia vikakimppuja on ollut firmassamme useissa eri merkeissä, myös japanilaisissa.

        Yritykselle on merkitystä autojen kokonaisedullisuudella, johon liittyy omalta osaltaan myös käyttövarmuus. Näillä kriteereillä Opel on porskuttanut siinä kuin muutkin kilpailijansa. Opelin hinnannousut surullisenkuuluisan nettohintakampanjan jälkeen laskivat sen suosiota yhtä hyvin firmoissa kuin yksityisilläkin. Hinta- ja mallitilanne vaihtelee vuosittain ja sen mukaan myös merkkien menekki.


      • Seurannut
        ja tieto kirjoitti:

        Miksi Opeleita myytiin sitten ennen niin paljon? Varsinkin B-Vectran synkän alkutaipaleen jälkeen. Taas ollaan niin tietävinään, niin tietävinään. Täällähän muuten voi asiantuntijana esiintyä vaikka yleisjaksoa käyvä ajokortiton untuvahuuli.
        Yritysautoista parinkymmenen vuoden kokemuksen omaavana voin väittää, että naisjuristin kaltaisia vikakimppuja on ollut firmassamme useissa eri merkeissä, myös japanilaisissa.

        Yritykselle on merkitystä autojen kokonaisedullisuudella, johon liittyy omalta osaltaan myös käyttövarmuus. Näillä kriteereillä Opel on porskuttanut siinä kuin muutkin kilpailijansa. Opelin hinnannousut surullisenkuuluisan nettohintakampanjan jälkeen laskivat sen suosiota yhtä hyvin firmoissa kuin yksityisilläkin. Hinta- ja mallitilanne vaihtelee vuosittain ja sen mukaan myös merkkien menekki.

        Kyseinen merkki onnistui luomaan jollakin ihmeellä vaikutelman "laatuautosta". Muistuupa mieleen eräänkin Opel-liikkeen mainokset (90-luvun alkupuolella), jossa kehottiin vaihtamaan "väsynyt riisikuppi saksalaiseen laatuautoon", kyllä nauratti jo silloin...

        Aiemmin Opelin hinta suhteessa varusteisiin/ajettavuuteen oli houkutteleva kilpailijoihin nähden. Tämän vuoksi moni meni halpaan. Menestystä auttoivat myös monet vertailutestien voitot (mutta niissäpä ei testatakaan auton kestävyyttä).

        Tietoisuus huonosta laadusta kesti pitkään levitä auton ostajien piiriin. Auto kun on hankinta, jonka epäonnistumista ei helposti myönnetä muille, vaan pyritään pitämään omana harmituksenaan. Usein harmitus tiettyä merkkiä kohtaan tuodaan esiin vasta kun on lopullisesti kyllästytty ja vaihdettu toiseen merkkiin. Silloin on rohkeutta kertoa edellisen merkin huonoista puolista avoimesti.


      • voisin
        Seurannut kirjoitti:

        Kyseinen merkki onnistui luomaan jollakin ihmeellä vaikutelman "laatuautosta". Muistuupa mieleen eräänkin Opel-liikkeen mainokset (90-luvun alkupuolella), jossa kehottiin vaihtamaan "väsynyt riisikuppi saksalaiseen laatuautoon", kyllä nauratti jo silloin...

        Aiemmin Opelin hinta suhteessa varusteisiin/ajettavuuteen oli houkutteleva kilpailijoihin nähden. Tämän vuoksi moni meni halpaan. Menestystä auttoivat myös monet vertailutestien voitot (mutta niissäpä ei testatakaan auton kestävyyttä).

        Tietoisuus huonosta laadusta kesti pitkään levitä auton ostajien piiriin. Auto kun on hankinta, jonka epäonnistumista ei helposti myönnetä muille, vaan pyritään pitämään omana harmituksenaan. Usein harmitus tiettyä merkkiä kohtaan tuodaan esiin vasta kun on lopullisesti kyllästytty ja vaihdettu toiseen merkkiin. Silloin on rohkeutta kertoa edellisen merkin huonoista puolista avoimesti.

        kertoa vähintään yhtä pahat tarinat Avensiksen ja Mondeon kuntoonsaattamisesta. Kauhutarinoiden synnyssä on avaintekijä se, miten huolto, maahantuoja tai valmistaja ongelman hoitavat. Vähin äänin saatetaan vaihtaa jopa tuhansia riskiosia eikä suurta haloota synny.

        Karu tosiseikka on, että samalla lailla kuin autoissa on (aina ollut) omat tyyppiongelmansa, on myös samat käyttäjät, joille ongelmia kasaantuu autosta riippumatta.

        Opeleista ei ole laajempaa kokemusta kuin uusimmasta Astra-mallista ja se on ollut aivan hyvä.


      • sakari
        ja tieto kirjoitti:

        Miksi Opeleita myytiin sitten ennen niin paljon? Varsinkin B-Vectran synkän alkutaipaleen jälkeen. Taas ollaan niin tietävinään, niin tietävinään. Täällähän muuten voi asiantuntijana esiintyä vaikka yleisjaksoa käyvä ajokortiton untuvahuuli.
        Yritysautoista parinkymmenen vuoden kokemuksen omaavana voin väittää, että naisjuristin kaltaisia vikakimppuja on ollut firmassamme useissa eri merkeissä, myös japanilaisissa.

        Yritykselle on merkitystä autojen kokonaisedullisuudella, johon liittyy omalta osaltaan myös käyttövarmuus. Näillä kriteereillä Opel on porskuttanut siinä kuin muutkin kilpailijansa. Opelin hinnannousut surullisenkuuluisan nettohintakampanjan jälkeen laskivat sen suosiota yhtä hyvin firmoissa kuin yksityisilläkin. Hinta- ja mallitilanne vaihtelee vuosittain ja sen mukaan myös merkkien menekki.

        Näiden rekisteröitymistä vaatimattomattomien palstojen ongelma on aikamoinen huhu/tunnepohjainen kommunikointi. Kun katsoo ylläolevaa yhä pitenevää thrediä niin olipa ongelma todellinen tai ei siitä tulee itseään toteuttava profetia,jota vastaan taisteleminen on tuulta vastaan puhaltamista. Mielikuva kuitenkin ohjaa asiakasta. Tällaiseen mielikuva- markkinointiin ei opelin leirissä olisi nyt millään varaa. Saattaapa olla että markkinointiosastolla kovasti mietitään mitä tehdä. Hesarille kostaminen saattaa houkuttaa...


      • jj.
        sakari kirjoitti:

        Näiden rekisteröitymistä vaatimattomattomien palstojen ongelma on aikamoinen huhu/tunnepohjainen kommunikointi. Kun katsoo ylläolevaa yhä pitenevää thrediä niin olipa ongelma todellinen tai ei siitä tulee itseään toteuttava profetia,jota vastaan taisteleminen on tuulta vastaan puhaltamista. Mielikuva kuitenkin ohjaa asiakasta. Tällaiseen mielikuva- markkinointiin ei opelin leirissä olisi nyt millään varaa. Saattaapa olla että markkinointiosastolla kovasti mietitään mitä tehdä. Hesarille kostaminen saattaa houkuttaa...

        Näiden rekisteröitymistä vaatimattomattomien palstojen hyöty on, että tulee kerrottua asioita helpommin kuin rekisteröidyillä palstoilta. Niistä periaatteessa voisi ostaa kirjoittajan tiedot. Myönnetään myös haitat.

        Mielikuva ohjaa ostamista on kiistatta totta. Mutta näiden palstojen lukijana huomaa, että muutamaa automerkkiä koskevat palstat keräävät saman tyyppistä negatiivispuoleista palautetta siinä määrin, että siitä syntyvä mielikuva on ainakin osittain aiheellista, jos asian vielä naapurin kokemana samaksi toteaa.

        Täytyy muistaa, että käsittääkseni Opel maksaa maineessaan tällä hetkellä myös esim. 90-luvun välinpitämättömyydestään asiakkasta kohtaan ja niitä autoja on edelleen liikenteessä. Jos tämä juttu olisi koskenut ns. vähemmän vikoja sisältävää merkkiä, selkänoja selityksille olisi tukevampi. Vaikka asennevammat huomisesta lähtien tultaisiin Opelilla korjaamaan 100%:sti. Kestää vielä kymmenen vuotta, ennen kuin asiat unohdetaan ja sinä aikana toimintaa tarkkaillaan näilläkin palstoilla suurennuslasilla. Itse ongelmaa ei kai Hesarille kostaminen auta yhtään. Toivottavasti herättää mainoksien maksajan puolen.

        Olen itse löytänyt merkkihuollon, jossa asiakas lähetetään aina kotiin tyytyväisenä ja kohtuu edulliseen hintaan vielä, tosin harvoin täytyy käydä siellä. Se on yrittäjävetoinen paikka maaseudulla, jossa asiakkaan toivotaan tulevan toistekin. Valitettavasti oma automerkki ei kuulu tämän paikan edustukseen mutta seuraavassa autohankinnassa automerkki vaihtuu tästä syystä.


    • kaadettu

      surkee...kaikkihan tämän jo tiesi ettei sinänsä mitään uutta.

    • Opin kantapään kautta

      Erehdyin ostamaan uuden Corsan,1,5 TD.Kone oli Isuzulta.Koneeseen ei koskaan ole tarkoitettu lohkolämmitintä(asentajan mukaan)"Palvelu" merkkiliikkeessä...ei kuulu meille,viat ei kuulu takuuseen ovat auton ominaisuuksia...vihdoin pääsin "autosta" eroon!!

      • Elanik

        Muistan kuulleeni että kaikkiin koneisiin ei voi laittaa lohkolämppäriä. Näihin on olemassa jokin letkuun kiinnitettävä lämmitin malli ? Joskus vuosia sitten minullekin tarjottiin sellaista
        johonkin MB:iin kun eivät saaneet sitä lämppärin proppua irti. (No, silloin kyllä tuli hätiin eräs vanhempi asentaja joka sattumalta kuuli jutun, ja siinä ohimennessään kävi nitkauttamassa propun auki. Niin että jäi sitten näkemättä se letkuviritys.)
        Luulisi noiden ammatti-ihmisten näillä leveysasteilla tuon asian hanskaavan, joten suuttumuksesi on kyllä oikeutettua.


    • mainostoimisto

      mainosta Hesarissa

      • Idiootit

        Sillähän se myynti kasvaa...
        Siitä vaan, ei tunnu missään!


      • Opelisti 72
        Idiootit kirjoitti:

        Sillähän se myynti kasvaa...
        Siitä vaan, ei tunnu missään!

        Käsittääkseni YMPYRÄ JA NUOLI on VOLVOn logo eikä ooppelin. Ooppelin logo on ympyrä ja salama! Joten voit viedä terveisesi volvon osastolle, ja jos opelista on asiaa niin puhu asioista niiden oikeilla nimillä.


      • crc

        Kuvitteletko, että Opelilla ja Länsi-Autolla olisi varaa jättää HS pois mainoskohteena?


    • Peter

      Kun ei ole lukuoikeutta, jos se onnistuu???

      • Isä

        Eli kyllä jollain varmaan kyseinen hesari vielä on tallella.
        Mutta jos et saa niin se on tyypillinen tarina
        kun vanhempien autolla ajaa perheen nuoriso. Tässätapauksessa äitiltä on loppunut rahat,
        niin piti etsiä syyllinen. Eihän se omat lapset mitään tee vähän vain näyttää muille miten auto kulkee.
        Meillä oli sama juttu. Isäkin luuli auton olevan huono, kun velipojan kanssa vingutettiin rengasta.


      • Reinikainen
        Isä kirjoitti:

        Eli kyllä jollain varmaan kyseinen hesari vielä on tallella.
        Mutta jos et saa niin se on tyypillinen tarina
        kun vanhempien autolla ajaa perheen nuoriso. Tässätapauksessa äitiltä on loppunut rahat,
        niin piti etsiä syyllinen. Eihän se omat lapset mitään tee vähän vain näyttää muille miten auto kulkee.
        Meillä oli sama juttu. Isäkin luuli auton olevan huono, kun velipojan kanssa vingutettiin rengasta.

        Lauantain hesarissahan se juttu oli. Siis siinä autoliitteessä joka tulee aina lauantaisin. Sitten luuletko tosiaan että joku olisi rempannut omilla rahoillaan 01 joulukuussa ostettua autoa(Opel Vectra B 2.2i)?? Kahden vuoden takuuhan siinä autossa oli jota sitten jatkettiin hyvityksenä vuodella jälleenmyyntiarvon romahduksen takia. Uskomaton romu. Ei siinä jutussa puhuttu mitään lapsien auton rääkkäämisestä. Opelistien selityksille ei näy loppua. Heh!


    • justjoo

      jokainen ooppeli pitäis sulattaa ja laivata japaniin..sielä niistä tehttäis laatuautoihin pakoputkia....

      • ent.automekaanikko

        Jos japsiautoissa olisi uuppelin vikapaljoudet niin ei niitä myytäis suomessa yhtään ainoaa kappaletta,kyllä ihmiset on tyhmiiiiii!!!!!


    • kjs

      kuka hullu muuten ostaa japsiauton, eihän ne edes ole autoja

      • ksi

        Haluaa ajaa toimivalla autolla.Kokemusta Opelista ja aiemmin mainittua vikalistaa on turha toistaa.Samat viat aina!Itse olen ajanut Japseilla ja ovat olleet parhaiten toimivia ja miellyttäviä ajaa.Nyt Fiat ja yllätys yllätys....se toimii.Mikä seuraavaksi..jää nähtäväksi mutta ei ainakaan OPEL...never ever


      • kjs
        ksi kirjoitti:

        Haluaa ajaa toimivalla autolla.Kokemusta Opelista ja aiemmin mainittua vikalistaa on turha toistaa.Samat viat aina!Itse olen ajanut Japseilla ja ovat olleet parhaiten toimivia ja miellyttäviä ajaa.Nyt Fiat ja yllätys yllätys....se toimii.Mikä seuraavaksi..jää nähtäväksi mutta ei ainakaan OPEL...never ever

        iselläni olut myös neljä japsi autoa ja ei tule olemaan enää ikinä, niistähän otetaan pellitkin pois sen jälkeen kun ne on maalattu.


    • sankari

      paikasta toiseen liikkumiseen. Itsellä ollut vanha 1.2 Kadett (-89), Astra 1,4 (-96), Astra 1,6 farkku (-99), Vectra 1,8 GTS(-00) ja kaikki toimineet moitteetta.

      Kaikissa autoissa on enemmän tai vähemmän vikoja ja omissani ei mainittavia ongelmia. Opelin kompastuskiveksi tuli se, että uusi Vectra on pienempi sisätiloiltaan kuin vanha. Ei mahdu 2.00m kuski paikalleen. Nyt onkin ihan toinen merkki alla.

      • corsa

        Mitäs mieltä olette opel corsasta sitten v.97-04


    • Tavallinen ihminen

      Minulla olis melkein samanlainen tapaus
      toisesta automerkistä.
      Mutta tuskin saisin sitä "hesariin", koska
      en ole tuomari ja suhteet puuttuu helsinginsanomiin.

      • Hessu

        Monella muulla on samoja kokemuksia hesarista.
        Tämäkin on niitä juttuja jota ei kannata ihan tosissaan ottaa.


      • ex-audisti

        audit ja audin huolto varsinkin on shittiä


    • ville

      hei pakko laittaa nuo km-lukemat,ihan oikeesti 350 000 ja risat, vectra 1.8 -92 ja hyvin toimii, huollot tehty asiallisesti, kaupunki ajossa kuluttaa bensaa paljon, mutta pitkällä matkalla ajettavuus todella hyvä...ja pitäähän vanhaa autoa toki korjaillakin silloin tällöin... niin mitä siinä hesarin jutussa oikein oli voisko joku lyhennettynä heittää sen tänne pallstalle

    • JiiTee

      Astra 1.6 -98, ajettu nyt 225 000 (aivan totta, yli 40 000/vuosi). Kulutustarvikkeita lukuunottamatta vaihdettu termostaatti, kässärin vaijeri, pyyhkijöiden vivusto ja vesipumppu. Ei ole koskaan jättnyt parkkipaikalle tai tielle...

      • Tulevasta

        Ennustan, etta kannentiiviste menee ennen 250tkm:aa. Kuuntelepa kuuluuku jo pulputusta koneen kaynnistyksen jalkeen.


    • Vekkuli

      Uutena ostin ja katsastin juuri.Ei huomautettavaa. Huoltokirjan mukaan huollatin 120tkm/2v ja sen jälkeen paikallisella sepällä. Jakohihnan kun muistaa vaihdattaa 60tkm ja tarkistaa samalla onko vesipumpun laakerointi ok.niin eipä ole tarvinnut mitään erikoista tehdä. Kokemuksia on myös muista merkeistä ja niistä(BMW-Volvo-Saab) kalleimmaksi on tullut bemari.

    • ei ikinä

      kirjaimet sen jo sanoo onnellisen pojan ensimmäinen lelu
      opel

    • PUUSEPPÄ

      Rakennan teille oikein ISON hiekkalaatikon. Siellä voitte sitten kinastella ja ajaa vaikka rallia kilpaa... käykö päinsä?

    • Japanilainen....

      ....merkki lauantain HESARISSA, niin olisivat ampuneet täsmäpommilla ko. "MERKKI"liikkeen maan tasalle

    • huntsman

      mulla on vanha omega 400 000 km tähän mennesssä ajettu 70 000 km olen itse ajellut ainoa kiusa oli kulunut virranjakajan kansi tätä lukuun ottamatta ooppeli on pelannut hyvin

      • vain idiootti ostaa

        Kyllä on pimeitä nää innokkaat Obelix-kuskit ;) En voi mitenkään ymmärtää että miten ko. auton paska voi kenessäkään synnyttää minkäänlaista merkkiuskollisuutta? Miten voi olla mahdollista että jos joku on kerran Obelixin paskaan sortunut niin ostaa vielä toisen samanlaisen? Eikö se ole jo äärimmäistä tyhmyyttä? Eikö ole parempaa tekemistä kun vittuuntua sen paskan vikoihin joka päivä? Tai voihan se olla että te luulette olevan ihan normaalia että autossa on joka ikinen päivä joku vika??? Tai ehkä teistä on hauskaa ja jännittävää että koko ajan jotain hajoaa? Hauskaa sekin että ko. auton arvostus on vielä heikompi ku Skeidalla tai Ladalla? Ensimmäiset sanat jokaisella Obelixin tapauksessa on "onko ollu vikoja viime aikoina"?

        Johan noi Ruottalaisten, TM:n, Hesarin yms. kestotestit yms. pitäisi kertoa kaikkein tyhmimmällekin että Opel on paskinta mitä autoissa koskaan ikinä voi ostaa!


    • kohta ex opelisti

      Pitäs ampua maata kiertävälle joka ikinen ooppeli. Tullu taas tuon yhen astran kans tapeltua ihan muutama tunti... varokaa noita pommeja.

      • X OpelistI

        Opel X18XE vm-1994 (astra 94vm) ja Opel X18XE vm-1996 (Astra 97vm) moottorien erot tai Kirjan mistä löytyy kaikki informaatio tai Korjaus opas .. nimittäin tosta "Alfamerin 1991-1998 Opel Astra" kirjasta ei löydy mitään informaatiota .. Koneen osat ovat täysin erillaiset jo heti alussa .. Kansi ulkoisilta mitoiltaan olisi ihan sama paitsi pako- ja imusarja ovat erillaisia ... yritä siin laittaa kone uusiks ... meen hakemaan paikalliselta Opel liikkeeltä varaosia .. saan 5 erillaista vaihtoehtoa randomisti tilattuna vaikka viet alkuperäisen osan sinne 9/10 kerrasta jo saanu väärän .. vm 64-78 vähiten ongelmia O,peli,en kans
        X opelisti heti kun saa kasaan ton perkeleen projektin


      • Kokemuksesta oppii
        X OpelistI kirjoitti:

        Opel X18XE vm-1994 (astra 94vm) ja Opel X18XE vm-1996 (Astra 97vm) moottorien erot tai Kirjan mistä löytyy kaikki informaatio tai Korjaus opas .. nimittäin tosta "Alfamerin 1991-1998 Opel Astra" kirjasta ei löydy mitään informaatiota .. Koneen osat ovat täysin erillaiset jo heti alussa .. Kansi ulkoisilta mitoiltaan olisi ihan sama paitsi pako- ja imusarja ovat erillaisia ... yritä siin laittaa kone uusiks ... meen hakemaan paikalliselta Opel liikkeeltä varaosia .. saan 5 erillaista vaihtoehtoa randomisti tilattuna vaikka viet alkuperäisen osan sinne 9/10 kerrasta jo saanu väärän .. vm 64-78 vähiten ongelmia O,peli,en kans
        X opelisti heti kun saa kasaan ton perkeleen projektin

        Eipä tietysti, alkuperäinen Haynesin kirja on tältäkin osin täydellisempi, käännöksistä jätetään pois "turhat" tiedot ja kaikki sellainen informaatio, jota ei osata kääntää. Alkuperäisen saat halvalla vaikka http://www.ago.fi


      • Tojo on pask...paras

        Ja tojoteromme on jälleen vauhdissa!


      • Lepo-opel
        Tojo on pask...paras kirjoitti:

        Ja tojoteromme on jälleen vauhdissa!

        Tojotero on käsitöissä isin Avessa.


      • Petetty opelisti
        X OpelistI kirjoitti:

        Opel X18XE vm-1994 (astra 94vm) ja Opel X18XE vm-1996 (Astra 97vm) moottorien erot tai Kirjan mistä löytyy kaikki informaatio tai Korjaus opas .. nimittäin tosta "Alfamerin 1991-1998 Opel Astra" kirjasta ei löydy mitään informaatiota .. Koneen osat ovat täysin erillaiset jo heti alussa .. Kansi ulkoisilta mitoiltaan olisi ihan sama paitsi pako- ja imusarja ovat erillaisia ... yritä siin laittaa kone uusiks ... meen hakemaan paikalliselta Opel liikkeeltä varaosia .. saan 5 erillaista vaihtoehtoa randomisti tilattuna vaikka viet alkuperäisen osan sinne 9/10 kerrasta jo saanu väärän .. vm 64-78 vähiten ongelmia O,peli,en kans
        X opelisti heti kun saa kasaan ton perkeleen projektin

        Tuo käännös on puutteellinen ja vielä 10 euroa alkuperäistä kalliimpikin.


      • lssah
        Petetty opelisti kirjoitti:

        Tuo käännös on puutteellinen ja vielä 10 euroa alkuperäistä kalliimpikin.

        Haynes on täyttä asiaa.


    • Per aspera ad Astra

      Alkuperäiset kirjat on usein parempia, vähän niin kuin (usein) alkuperäiset varaosat.

    • Autoilija -57

      Jos haluatte tietää parhaimman Opel merkkisen auton niin se on 8venttiilinen A-mallin Vectra 1989 mallia ja moottori C20ne. Ei haittaa kalinat sekun toimii siitäkin huolimatta. Näistä hienon hienoista uusista Vectroista ja Insigniasta on kuulunut tosi huonoja juttuja. No autokin on yksilöllinen toisella pelaa ja toisella ei. Kyllä siinä on huollolla suuri merkitys ja se on tehtävä vielä määrätyn ajan puitteissa. Parempi tehdä näihin vanhoihin Opeleihin huollot itse jos osaa, korjaamolla ne tyrivät kuitenkin ne ammattilaiset, niillä on niin kiire ja kiinnostuksen puute omaa tekemistään kohtaan. Että silleen.

    • ...OPEL...

      "Parempi tehdä näihin vanhoihin Opeleihin huollot itse jos osaa"
      Jo korjaukset, jos pystyy???
      Eilen viety hinausautolla Opel Vectra -02 Diesel automaatti, Tampereen Opelille puolenpäivän aikaan.
      Vika: Kojelautaan ilmestyi jakoavaimen kuva ja samalla moottorin käyntiääni muuttui kummalliseksi murinaksi. Jos autolla jatkat matkaa niin se hetken päästä sammuu ja matkanteko pysähtyy siihen. Auton voi käynnistää uudelleen vaikka heti mutta liikkeele se ei lähde ennenkuin auton antaa jäähtyä n. tunnista.. kahteen niin sillä sitten voi päästä taas jopa 5 kilometriä kun vika ilmenee uudestaan.
      Opelin huollossa laitetaan auto testeriin ja sitten tiedetään mikä sitä "vaivaa", ei kuitenkaan ole vielä tähän aikaan päivästä kuulunut sieltä mitään tietoja?
      Yritän tässä kertoa sitä että nykyautoja voi kyllä huoltaa joiltakin osin mutta korjaaminen ei "tee se itse" mieheltä tai naiselta taida onnistua.

    • Suuresti ihmetellen

      Ihmettelen näitä tarinoita suuresti kun ittelläni on ooppeleita ollut monta ja kaikki on toiminut hyvin. Sattuisiko käyttäjissä olemaan vikoja vai miten vain hyvät ooppelit osuu minulle???

      • Kokemusperäisesti

        Suurimmaksi osaksi vika löytyy penkin ja ratin välistä. Eli jos vähän viitsii autostaan huolehtia, kaikki pelaa ihan hyvin.


    • wecculi-------

      No jo on huono auto,. Mulla -94 Vectra. Viimetalvena ei kertaakaan lohkolämmityksessä, välillä seisoi viikon pakkasessa ajmatta. Aina laakin peli. Keväällä seisontaan ja nyt syksyllä liikenteeseen. No pakkivalonkatkaisija piti vaihtaa leimaan, maksoi 4.95 €. Katsastusmieskin sanoi, että "hyvä auto sulla". No toki siihen öljyt ja hihna vaihdettu ajallaan.

    • raimop.

      Fakta on faktaa ja mutu on mutua. Tässä sitä faktaa. Olen ajanut Opeleilla yhtäjaksoisesti vuodesta 1988, ja tuolloin ensimmäinen Opel oli Vectra 1.6i GLS, liisarina, joka vaihtui 1991 2.0 GL Omegaan, ja sitten Vectra B 2.0TD vuonna 1997, Vectra B DTi '01 ja viimeisin 2007 Vectra 1.9CDTi 150hv malli. Kilometrejä olen ajanut yhteensä Opeleilla 1.2 miljoonaa, parhaimmillaan 70000km vuodessa. Kaikki mainitut ovat tulleet käyttööni uutena. Pahimmat laatuongelmat oli aikanaan 1997 Vectrassa, joka päästettiin raakileena markkinoille. Takuuaikana (1 vuosi) sai käydä useasti huollossa, keskuslukitus, Airbag,ja ebersbächer-lämmitin aiheutti pahimmat ongelmat. Sellaista autoa ei ole vielä olemassakaan jossa ei joskus olisi jotain pieniä vikoja.
      Vielä en ole katsonut aiheelliseksi vaihtaa merkkiä, koska Opeleiden kanssa ei juuri ihmeempiä ongelmia ole koskaan ollut. Tarkka korjaus/huoltohistoria löytyy jokaisesta autosta tankkauksineen. Insigniaa olen katsellut seuraavaksi, ehkä vaihdan parin vuoden sisällä.

      • Tavis

        Minulla oli 1989 Kadet 1,6, uutena ostin. Tielle jätin sen usein, jarruja yms. korjattiin moneen kertaan, pohja umpiruosteessa, kun sen lopulta vaihdoin. Ja takuuta oli vuosi tuohon aikaan, huolto heikkoa. Kokemus oli niin kaikinpuolin heikko, että Opelia en osta, jos muunmerkkisiä myydään...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe