*Pakistan*

habiibi

Kenelläkään omakohtaisia (tai lähipiirin) kokemuksia tästä maasta? Kaikki jutut erittäin tervetulleita.
Entäs Lahore?
Käsittääkseni Pakistaniin ei ole koskaan tehty mitään pakettimatkoja tai vastaavia -korjatkaa jos olen väärässä- joten miten sinne pääsisi?
Käsittääkseni myös islamin vaikutus Pakistanissa on aika tuntuva, tottako? Entä naisen asema Pakistanissa? Mielestäni he eivät käytä huntua, mutta...
Tietoni tästä maasta ovat aika heikot, joten kertokaapas te lisää:)

10

3253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • habiibi

Eikö teistä kukaan ole koskaan käynyt Pakistanissa? Kertokaa nyt jotain omakohtaisia kokemuksia. Mulle olis tärkeetä saada kuulla.

• aicha

Moi habiibi. Mistä eritoten olet kiinnostunut?
        Nuo jotka jauhavat tuota iänikuista virttä "islamissa naisen asema on paha" eivät aina tiedä mistä puhuvat. Ensinnäkin erot ovat suuria alueellisesti ja myös siitä riippuen, mikä on perhetausta. Ne jotka puhuvat tästä naisten asemasta voisivat edes käydä islamilaisessa maassa ja seurata paikallisten naisten elämää.
        Huivin käyttö ei todellakaan kuvasta naisen asemaa, vaikka sitä voi käyttää myös alistamaankin - ottakaa huomioon länsimainen propaganda jonka suoltama kuva on näköjään kritiikittä kulkeutunut moneen päähän.
        Tunnen itse pakistanilaisia ja tulen käymään siellä varmasti tulevaisuudesa. Ei siellä ole vaarallista, Kashmiriin nyt tuskin kannattaa lähteä seikkailemaan. Ja tietenkin täytyy käyttää maalaisjärkeä - kaikissa maailman maissa on rikollisia. pakistanilaiset ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Keskiystävyys on siellä periaate.

Ottakaa huomioon että kyseessä on tietysti myös erilainen kulttuuri. Silti ihmiset ympäri maailmaa eivät ole niin kauhean erilaisia. Olisi parempi myös pohtia sitä, minkälainen on länsimainen ihmiskäsitys nykyään ja miten se näkyy eri yhteiskunnissa. Tietenkin ainahan on mukavampi haukkua muita.

• Pakistan

Tunnen ihmisiä, jotka ovat käyneet Pakistanissa. En voi muuta sanoa kuin, että älä harkitse Pakistaniin menoa.

• habiibi

Hmm... kertoisitko hiukan tarkemmin?

• Pakistan
        habiibi kirjoitti:

Hmm... kertoisitko hiukan tarkemmin?

Pakistanissa keskushallinnolla on suuria vaikeuksia pitää valtiota kasassa. Useat alueet eivät enää ole varsinaisesti keskushallinnon alaisuudessa (esim. Quettan ympäristö jne.), vaan alueita hallitsee paikallinen kyläpäällikko (parhaassa tapauksessa) tai rosvopäällikkö (huonoimmassa tapauksessa). Tämän takia maassa on ollut useita ulkomaalaisten kidnappauksia / katoamisia / ryöstöjä. Vrt. esim. toimittaja Perlen kidnappaus pari vuotta sitten ja sitä seurannut kurkun leikkaaminen (jonka kidnappaajat ystävällisesti olivat videoineet ja lähettivät vaimolle).

Pakistanin tilannetta on havainnollisesti kuvannut Atlantic Monthly lehden toimittaja Robert D. Kaplan kirjassaan: "The Ends of the Earth: From Togo to Turkmenistan, From Iran to Cambodia - A Journey to the Frontiers of Anarchy" ks. myös saman kirjoittajan "Eastward to Tartary" ja "Soldiers of God".

Tietenkin jos matkustaa vain Lahoreen tai Islamabadiin, niin tuskin tulee suurempia ongelmia.

• sieltä meili ystävä

Naisen asema siellä on kodin seinien sisäpuolella. Eivät kulje yksin ulkona,vain perheen jäsenen kanssa. Naiset käyttävät siellä huntua. Jos sinne menet niin älä pue paljastavia vaatteita.Miksi Pakistaniin olet menossa ?

• habiibi

Ensinnäkään en ole sanonut meneväni Pakistaniin, mistä niin siis päättelet? Olen kiinnostunut tietämään enemmän maasta, jossa eräs hyvä ystäväni asuu. Toki olen hänen kauttaan oppinutkin maasta, mutta haluan kuulla myös suomalaisten kokemuksia ja mielipiteitä Pakistanista.
        Pakistan on muslimivaltio (jossa myös hinduja ja kristittyjä), mutta ei saisi yleistää noin kuin yleistit. Islam ei joka paikassa tarkoita, ettäkö naisen asema olisi alistettu.

• kunhan lueskelen
        habiibi kirjoitti:

Ensinnäkään en ole sanonut meneväni Pakistaniin, mistä niin siis päättelet? Olen kiinnostunut tietämään enemmän maasta, jossa eräs hyvä ystäväni asuu. Toki olen hänen kauttaan oppinutkin maasta, mutta haluan kuulla myös suomalaisten kokemuksia ja mielipiteitä Pakistanista.
        Pakistan on muslimivaltio (jossa myös hinduja ja kristittyjä), mutta ei saisi yleistää noin kuin yleistit. Islam ei joka paikassa tarkoita, ettäkö naisen asema olisi alistettu.

"joten miten sinne pääsisi? "

:D

• Pakistaniin pääsee monella eri tavalla.
      Lentäen, tai vaikka kävellen.

• Anonyymi

Itsemurhapommittaja iskenyt rukoushetkellä, kuolleita 25 ja loukkaantuneita ~ 120. Räjähteen kuljettajat järjestävät iskuja just näihin hetkiin, joissa on paljon ihmisiä. Meinasin vain sitä, että kristin uskonnossa ei ole joka hiton päivä niitä kokoontumisia suurella ihmis määrällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      172
      8451
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7610
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      161
      3675
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2815
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2060
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2056
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1883
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1791
    Aihe