Kevät lähenee ja "kutina" kovenee!
Olen tutkaillut netistä Tristan veneitä ja mielenkiintoni ko. veneitä kohtaan on kovastikin kasvanut.
Onko teillä kokemuksia Tristanista ja jos, niin millaisia.
Mistäköhän saisi jotakin "puolueetonta" tietoa/testituloksia Tristanista. Kuvatkin kiinnostavat!
Laittakaa tietoa tulemaan ja kertoilkaa kokemuksianne.
Voihan jollakin olla tällainen myynnissäkin!
Kokemuksia Tristan 820/870-veneistä
9
12212
Vastaukset
- AriT
Minulla on ollut vm. -88 Tristan 820 VP AQAD41 200 hp muutaman kesän. Muutamia mieleen tulevia asioita:
erittäin tilava ja hyvin suunniteltu
erittäin käytännölliset ratkaisut lähes joka suhteessa, paljon säilytystilaa ja varusteita
laadukas puutyö, ei liian muovinen tunnelma
200 hv kuljettaa riittävän lujaa ja edullisesti (matkanopeus n. 22-24 kn,- Huomioitsija
> "toimivuudessa näkyy naisen kädenjälki"
Useiden Tristaneiden (tämänkin?) pääsuunnittelijaksi on mainittu Kyllikki Korhonen. Miesvaltaisella alalla melkoinen harvinaisuus – enkä sano tätä pilkallani vaan kaikella arvostuksella!
Tristaneita Varkaudessa leiponut firma oli käsittääkseni Korhosten perheyritys. Taisi kaatua viime vuosikymmenen alun laman kurimuksessa.
Viime aikojen venemessuilla on näkynyt "luxus-soutuveneitä", joita valmistavan yrityksen takaa löytyy ilmeisesti samoja Korhosia. - AriT
Huomioitsija kirjoitti:
> "toimivuudessa näkyy naisen kädenjälki"
Useiden Tristaneiden (tämänkin?) pääsuunnittelijaksi on mainittu Kyllikki Korhonen. Miesvaltaisella alalla melkoinen harvinaisuus – enkä sano tätä pilkallani vaan kaikella arvostuksella!
Tristaneita Varkaudessa leiponut firma oli käsittääkseni Korhosten perheyritys. Taisi kaatua viime vuosikymmenen alun laman kurimuksessa.
Viime aikojen venemessuilla on näkynyt "luxus-soutuveneitä", joita valmistavan yrityksen takaa löytyy ilmeisesti samoja Korhosia.Kyllikki Korhonen on tosiaankin suunnitellut lähes kaikki Tristanin mallit. Vaikka iäkäs rouva Kyllikki onkin, niin suunnittelujäljessä ei ole mitään vikaa. Lyhyesti sanottuna näyttävää, käytännöllistä ja toimivaa.
Veistämö toimii edelleenkin Varkaudessa nimellä Tristan Boats, edeltäjä Korhosen veneveistämö taisi kaatua valuuttalainoihin, joita otettiin kasvuhuumassa löysän rahan aikoihin. Tristan Boats oli muistaakseni (tai on, en tiedä tarkemmin) yrityssaneerauksessa, mutta veneitä tehdään Varkaudessa edelleenkin. - Bella8001
Kiitoksia asiantuntevista ja mielenkiintoisista kommenteistasi!
Vastauksesi jälkeen voi olla entistä vaikeampaa pitää "näppejä irti" Tristanista.
Hyvää tulevaa veneilykesää sinulle!!!
- Fiskari
Me (kateelliset?!) putputtajat kutsumme Tristania leikkisästi "aallontekokoneeksi". Nämä kyseiset Tristanin liukuvat mallit nimittäin päihittävät aallonmuodostusominaisuudessa (olipa pitkä sana!) pahimmatkin jenkit ja isot Flipperit.
- Bella
Itsellä ei ole kyseisestä veneestä kokemuksia, mutta naapuripaikalla tollanen Tristan kelluu, ja olen huomannut että ainakin kyseisessä yksilössä kaikki ulkopuoliset puuosat ovat aivan läpimätiä. Takakannen knaapitkin ovat aivan irtoamispisteessä... Voi tosin olla yksilövikakin, vaikka tuntuvat kyllä hoitavan sitä aika hyvin.
Muuten kyllä ihan tyylikkään näköinen vene ja ennenkaikkea tilaa näyttäis olevan ihan kivasti. - Tuomo
Meillä on yhden kesän ja reilun 1000 mailin kokemus Tristan 870:stä, vm -87. Olemme viisihenkinen perhe ja meille Tristan 870 oli todellinen löytö: tilava perähytti, jossa jokaiselle lapselle oma vuode, tilava salonki, tilava keulahytti, vessa, erittäin toimiva pentteri kaasuliesineen ja uuneineen, kaikin puolin muutenkin toimivat tilat, varsinkin säilytystilaa on erittäin kiitettävästi. Edellinen omistaja oli uusinut puuosat tuulilasin ympäriltä ja muutenkin laittanut puuosien kunnostukseen pari tuhatta tuntia kuusi vuotta sitten. On tietenkin selvää, että puuosat vaativat huolenpitoa, ihan eri tavalla kuin lasikuitu - mutta on se kyllä paljon paremman näköinenkin. Työnjälki on ainakin meidän veneessämme kaikin puolin moitteetonta. Tänä keväänä asennamme keulapotkurin (ostettiin jo venemessuilta!), sen verran tuuliherkäksi hallittavaksi vene osoittautui viime kesänä. BMW:n D636 180 hv:n kone on pelannut hienosti jäähdyttäjäongelmia lukuunottamatta: jäähdyttäjä alkoi vuotaa viime kesänä eikä varaosaa saa enää mistään uutena. Tämä jäähdyttäjävika on sarjavalmisteinen ja johtunee liian ohuista ainevahvuuksista (tavoiteltu parasta mahdollista jäähdytystehoa...). No, me ratkaisimme asian talven aikana ja jäähdytin korvataan merivedenkestävästä messingistä tehdyllä putkella ja jäähdytys hoidetaan kokonaan ulkoisella Bowmanin jäähdyttimellä. Bemarin 180 hv:n kone vie huiut 21 solmua, minkä tehdas lupaakin, matkanopeus on ollut kiva 15-16 solmua.
Tällä kokemuksella voin kyllä suositella (tuolla Bemarin jäähdyttäjäongelman varauksella) venettä hyvällä omalla tunnolla. Me emme aio ainakaan omastamme luopua koskaan...- Tristan
Mukava kuulla. Ostin omani tammikuussa. Eipä ole vielä kokemuksia, vain odotuksia.
- Matti
Näin vuoden jälkikäteen :
Kyllä se on vähintään omalaatuinen kone.
Ks. Venemestari 7/2005 mitä
kirjoitin loppukappaleeseen mm.
käyttäjän käsikirjoista,
pätee erityisesti tähän moottoriin.
yst veneilyterveisin :
Matti Karhunen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232