joukko pyörittää pörssipeliä. Mm. Nokia itse yrittää ostamalla omia osakkeitaan vedättää, mutta hanke ei onnistu, koska 'meklarit' ovat pers auki, eikä mukaantulijoita löydy.
Se on kuin sitä "suomineidon" talousvalssia: askel etteen -- ja kaks taakse!
Tämän voimme nähdä kokonaisvaihtomääristä. Ovat näet laskeneen vuosi vuodelta. Tuskimpa tämäkään vuosi tekee poikkeusta.
Kurssit eivät nouse, koska
3
2025
Vastaukset
- SUUNNITTEILLA
Optiot olisivat mennyttä aikaa, ellei nyt toimita:
1) Ostetaan yrityksen toimesta markkinoilla olevia omia osakkeita vekka siinä toivossa, että tarjonnan väheneminen nostaisi hintoja.
2) Räätälöidään 230 miljoonaa 6 sentin arvoista osaketta jakokelpoiseksi OPTIOKSI.
3) Toivotaan, että päästäisiin KUSETTAMAAN (pien-)osakesäästäjiä tällä tavoin jälleen !!!! - dummy
Omia osakkeita ostamalla ja mitätöimällä ne pienennetään kakun jakajien (lue osakkeiden) määrää, jolloin yhden osakkeen osuus koko yrityksen arvosta kasvaa.
Jos yritys ei keksi kassavaroilleen parempaa käyttöä, kannattaa tehdä näin tai vaihtoehtoisesti palauttaa ylimääräiset rahat yrityksen omistajille osinkoina. Rahoja ulos maksettaessa yrityksen arvo tietenkin laskee, mutta osingonsaaja voi ainakin tehdä niillä jotain järkevämpää kuin makuuttaa yrityksen pankkitilillä.
Eli eiköhän molemmissa tapauksissa ajatella niin pien- kuin suursijoittajankin etua. - Ekono
Osakkeen hinnannousu tulee siitä että riittävän
moni uskoo saavansa huomenna nyt ostamistaan
osakkeista enemmän rahaa.
Kysynnän kasvaminen ja tarjonnan pieneneminen
nostaa sitten nyt tehtävien kauppojen hintaa.
Reaalitaloudella ei ole mitään tekemistä näiden
asioiden kanssa.
Pörssi on kuin korttipeli. jossa pelaajat tuovat
rahat mukanaan ja sitten kortilla katsotaan
kenelle ne kuuluvat. Osakemarkkinoilla vain
mittakaava on paljon suurempi. Mutta sielläkin
onnekkaimmat ja ovelimmat pärjäävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549