Aivan älyttömän sympaattisia.Odottaa oikein perjantai aamupäiviä.Kaksi jo tullut.Nyt tulee kolmas.Montas näitä Isä Camillo elokuvia oikein on?
Ajankuvaus on hienoa ja voisi kuvitella tunnelmien olleen tuota tyyliä toisen ison sodan puolin ja toisin.
Mutta asia oli se,että tietääkö kukaan näitten saatavuutta videona,mieluummin DVD:nä?
Isä Camillo
5
1432
Vastaukset
- bronsu
Muistaakseni isä Camillo-sarjaa on tehty kahteen otteeseen, joista ne alkuperäiset (ne, mittä Pepponea näyttelee ihan Stalinin näköinen ukko - ja varmaan tarkoituksella:-)) ovat ainakin klassikoita. Tosin uudemmissa Camilloissa on muistaakseni sellainen hauska kuriositeetti, että niissä Camilloa näyttelee loistava Terence Hill!
- RaahenTiikeri
Joo näistä alkuperäisistä elokuvista puhuin.Taitaa olla,ettei ainakaan DVD:nä löydy suom.teksteillä.VHS:nä löytynee,mutta mistä nykyään enään,ei mistään.Harmi kun ois heti tajunnu,että niitä tulee perjantaisin tv:stä,ois nauhottanu ne kaikki.
Enpäs olekaan kuullut,että Terence HIll olisi ollut Isä Camillona...?Kyllähän tuo seikka jo itsessäänkin antaa tiettyä legendaa ko. versiolle,ainakin tiettyä camp-henkeä.Lieneekö Bud Spencer sitten Pepponena? - bronsu
RaahenTiikeri kirjoitti:
Joo näistä alkuperäisistä elokuvista puhuin.Taitaa olla,ettei ainakaan DVD:nä löydy suom.teksteillä.VHS:nä löytynee,mutta mistä nykyään enään,ei mistään.Harmi kun ois heti tajunnu,että niitä tulee perjantaisin tv:stä,ois nauhottanu ne kaikki.
Enpäs olekaan kuullut,että Terence HIll olisi ollut Isä Camillona...?Kyllähän tuo seikka jo itsessäänkin antaa tiettyä legendaa ko. versiolle,ainakin tiettyä camp-henkeä.Lieneekö Bud Spencer sitten Pepponena?Heh, Toi oli hyvä! Lunttasin, että Pepponea näytteli Colin Blakely ja samalla muuten huomasin muuten, että Hill näytteleekin vain yhdessä Camillo-elokuvassa pääosaa. Hill/Spencer-turpaanvirpomisleffat ovat oikeastaan aika hyviä lajissaan...
- RaahenTiikeri
bronsu kirjoitti:
Heh, Toi oli hyvä! Lunttasin, että Pepponea näytteli Colin Blakely ja samalla muuten huomasin muuten, että Hill näytteleekin vain yhdessä Camillo-elokuvassa pääosaa. Hill/Spencer-turpaanvirpomisleffat ovat oikeastaan aika hyviä lajissaan...
Kyllä,ehdottomasti Spencer&Hill elokuvat ovat sympaattisia tekeleitä.Se on vaan ikävää,kun ne aikanaan tiedettiin vain överiksi vedetyistä tappelu kohtauksista.Mutta niissä on paljon hauskaa sisältöä ja yksityis kohtia.Esim "senkka nenästä pojat" on ihan oikeasti jopa jossain määrin tärkeä elokuva minulle...värit..ajankuva..hilpeä musiikki...sivu osat(mm. veljesten (Hill&Spencer) "sokea" isä jne..)eipä ole tullut katsottua sitä ainakaan kahteen vuoteen...
Myös Terence Hillin "nobody" lännen elokuvat ovat hilpeydessään maailmaa selvästi enemmän parantavia kuin huonontavia elokuvia..... - bronsu
RaahenTiikeri kirjoitti:
Kyllä,ehdottomasti Spencer&Hill elokuvat ovat sympaattisia tekeleitä.Se on vaan ikävää,kun ne aikanaan tiedettiin vain överiksi vedetyistä tappelu kohtauksista.Mutta niissä on paljon hauskaa sisältöä ja yksityis kohtia.Esim "senkka nenästä pojat" on ihan oikeasti jopa jossain määrin tärkeä elokuva minulle...värit..ajankuva..hilpeä musiikki...sivu osat(mm. veljesten (Hill&Spencer) "sokea" isä jne..)eipä ole tullut katsottua sitä ainakaan kahteen vuoteen...
Myös Terence Hillin "nobody" lännen elokuvat ovat hilpeydessään maailmaa selvästi enemmän parantavia kuin huonontavia elokuvia.....Itse asiassa olin juuri tulossa tähän: Nobody on koomisista elementeistään huolimatta yksi western-suosikeistani. Elokuvanhan on käytännössä ohjannut itse Leone ja musiikista vastaa maestro Morricone. Nobody- ja Trinity-leffat kuuluvat ehdottomasti spagettiwestern-miehen/naisen vakiokalustoon!
Nobodyn lopussa oleva kohtaus, jossa Fondan näyttelevä veteraanipyssysankari kohtaa 150 ratsumiestä, on yksi valkokankaan eeppisimmistä kohtauksista. Lisäksi Morriconen rumankaunis Valkyyria-ujellus sopii elokuvaan kuin nyrkki silmään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912