diabeteksen oireet..

huolestunut

Hei! Minkälaisia oireita diabetekseen liittyy?Juon koko ajan, vessassa saisi juosta joka viides minuutti ja olo muutenkin jatkuvasti väsynyt? Suvussa aikuisiän diabetestä..

23

42732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Juuri tuollaiset, siis ainakin 1 tyypissä.
      Toisaalta 2 tyyppi (ns. aikuisiän) ei välttämättä oireile ollenkaan eli meissä onkin kymmeniä tuhansia heitä, jotka eivät tiedä sitä sairastavansa. Siispä tutkimuksiin, hus. =)

      Onnea matkaan.

      • diabeetikon isä

      • Jansku

        Itselläni tyypin 1 diabeetes alkoi juuri noilla oireilla. Vessassa tuli hypättyä ja laihduttuakin tuli kiloja ja juotavaa meni rutkasti ja samaten väsynyt olin. Suosittelen tutkimuksia onnea matkaan ja toivotaan parasta :-)


      • erkki
        Jansku kirjoitti:

        Itselläni tyypin 1 diabeetes alkoi juuri noilla oireilla. Vessassa tuli hypättyä ja laihduttuakin tuli kiloja ja juotavaa meni rutkasti ja samaten väsynyt olin. Suosittelen tutkimuksia onnea matkaan ja toivotaan parasta :-)

        ei joku vois ettii diabeteksen oireit siis 2 tyypin diabeteksen oireet


    • lissu

      Itsekin juoksin alvariinsa vessassa noin (2-3 kertaa tunnissa, tosin juoksen edelleenkin) ja olin aina väsynyt. Kävin useampaan otteeseen sokerirasitustestissä, mutta diagnosoitiinkin syöpä eikä diabetesta loppujen lopuksi.

      Ei kyllä virtsarakosta ole mitään syöpää loytynyt, vaan vähän ylempää.

    • Terttu

      Miehelläni on diabetes.Hänen täytyy käydä juomassa todella usein ja hän nukkuu 3 kertaa päi-vässä.Eli luulen vahvasti että teillä on diabetes.Te ette saa juodaalkoholia,tupakoida,hyvä ruoka ,kevyt ja ei paljon hiilihydraatteja,ruuassasi.Kannattaa kaydä sairaalassa varmistamassa asia.sairauteen ei ole parannus keinoja.Ja 1 diabetes ei ole niin paha mutta 2 diabetes on pahempi,esim:pitää rokottaa itseä joka päivä.

      • Merkku_89

        täs välil on ollu sillee, että hirvee jano.. ei ny joka viides minuutti. mut tavallista enempi janottaa. ja tietty ku vettä juon nii sit joudun vessassa ramppaamaa, välil ehk tunnin välein..

        Pitäskö huolestua? mut öisin en ole kyl viel heränny janoon, tai wc hätään.. en tiiä mitä tää on :(

        AUTTAKAA!!!!


      • jhkh
        Merkku_89 kirjoitti:

        täs välil on ollu sillee, että hirvee jano.. ei ny joka viides minuutti. mut tavallista enempi janottaa. ja tietty ku vettä juon nii sit joudun vessassa ramppaamaa, välil ehk tunnin välein..

        Pitäskö huolestua? mut öisin en ole kyl viel heränny janoon, tai wc hätään.. en tiiä mitä tää on :(

        AUTTAKAA!!!!

        Hmm.. onkohan mulla mahdollista olla diabetes? mua väsyttää aika usein, vessassa täytyy välillä käydä yöllä.
        tuleeko diabeteksessa aina laihtuminen? voiko vaan lihoa?


      • diabeetikko
        jhkh kirjoitti:

        Hmm.. onkohan mulla mahdollista olla diabetes? mua väsyttää aika usein, vessassa täytyy välillä käydä yöllä.
        tuleeko diabeteksessa aina laihtuminen? voiko vaan lihoa?

        voi lihoa siinä missä muutkin.


      • diabeetikko

        Se menee kyllä toisin päin että 1 tyypin diabeteksessä täytyy rokottaa itseään jokapäivä ja mitata verensokerit.


    • pinz-

      heippa. sama homma mulla. ihan koko ajan vessahätä, suuta kuivaa ja väsyttää. ite selvittelen asiaa terkkarin kautta. omas suvus ei tietääkseni ole sokeritautia.

    • t

      Mulla tulee sillee aina, kun juo jotain (vaikka ei janota koko ajan)niin heti tarve virtsata.Kannattaisiko huolestua???

    • 1. tyypin diabeetikk

      1. tyypin diabeteksen ensi oireita ovat yleensä runsas juominen ja tarve käydä vessassa koko ajan. Väsymys on yleensä tässä tapauksessa korkean verensokerin aiheuttamaa.

      • Entä alh.?

        Painoindeksini on 19,5 siis normaali. Silti lääkäri epäili -suullisesti- alhaista verensokeria. Mitä itse tunnistettavia, korkeasta verensokerista erottuvia, merkkejä alhaiseen verensokeriin liittyy? Tosiaan vyötärölihavuutta ei ole hoikalla enkä tupakoi enkä ryyppää (elinikäinen absolutisti ja savuton).


    • huolestuttavaa?

      Moikka! Oireitani on väsymys, vapina, oksettava olo, päivittäinen päänsärky, käsien kylmettymin/koko vartalon, sydämmen tykytys. Kerran huomasin, että olin melkein nukhtanut kesken tunnin, ennen kuin kamuni herätti. Päivittäin koulussa syön myslipatukkaa, koska en pärjää muuten. Apuja?

    • .

      Ketjuun on tainnut sekaantua joku häirikkö joka kirjoittelee huvikseen kun ei paremmin ymmärrä.

      Diabetes vai ei??

      Menkää ihmeessä lääkäriin älkääkä luulko että asia täll'ä kaatopaikalla selviää.

      terv Veijo

    • olhojmhhjn

      Eikö kukaan viitsi edes katsoa koska ketju on aloitettu? Tämänkin ketjun ensimmäinen viesti on kirjoitettu runsas 7 vuotta sitten. Miten näin vanhoja edes löydetään tuolta arkistojen kätköistä. Muutaman vuoden ketju oli saanut olla unohduksissa kunnes kolme vuotta myöhemmin joku kaivoi esiin ja taas reilu kaksi vuotta myöhemmin kaivoi uudelleen. Olisi paljon parempi aloittaa uusi ketju niin Veijokaan ei haksahtaisi näihin kirjoituksiin.

      • Anonyymi

        Löysin ketjun tänään aiheesta googlettelun takia, veikkaisin että muut ovat löytäneet ketjun samasta syystä. Tästä vuodesta aikamatkustus viestisi aikoihin eli hieman yli 12 ja puoli vuotta. Täten ketju aina nousee esiin ja unohtuu pitkillä aikaväleillä.


    • .

      olhojmhhjn

      tunsitko itsesi terräväksi??

      "Ketjuun on tainnut sekaantua joku häirikkö joka kirjoittelee huvikseen kun ei paremmin ymmärrä."

      terv haksahtanut

    • creon 10000

      Mene lääkäriin.

    • konia xD

      DIA

    • miten_oli

      Oliko aloittajalla diabetes?

      • oliturhaviesti

        En usko että kirjoittaja lukee tätä palstaa enää 15 VUOTTA myöhemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe