diabeteksen oireet..

huolestunut

Hei! Minkälaisia oireita diabetekseen liittyy?Juon koko ajan, vessassa saisi juosta joka viides minuutti ja olo muutenkin jatkuvasti väsynyt? Suvussa aikuisiän diabetestä..

25

44434

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

Juuri tuollaiset, siis ainakin 1 tyypissä.
      Toisaalta 2 tyyppi (ns. aikuisiän) ei välttämättä oireile ollenkaan eli meissä onkin kymmeniä tuhansia heitä, jotka eivät tiedä sitä sairastavansa. Siispä tutkimuksiin, hus. =)

Onnea matkaan.

• diabeetikon isä

• Jansku

Itselläni tyypin 1 diabeetes alkoi juuri noilla oireilla. Vessassa tuli hypättyä ja laihduttuakin tuli kiloja ja juotavaa meni rutkasti ja samaten väsynyt olin. Suosittelen tutkimuksia onnea matkaan ja toivotaan parasta :-)

• erkki
        Jansku kirjoitti:

Itselläni tyypin 1 diabeetes alkoi juuri noilla oireilla. Vessassa tuli hypättyä ja laihduttuakin tuli kiloja ja juotavaa meni rutkasti ja samaten väsynyt olin. Suosittelen tutkimuksia onnea matkaan ja toivotaan parasta :-)

ei joku vois ettii diabeteksen oireit siis 2 tyypin diabeteksen oireet

• lissu

Itsekin juoksin alvariinsa vessassa noin (2-3 kertaa tunnissa, tosin juoksen edelleenkin) ja olin aina väsynyt. Kävin useampaan otteeseen sokerirasitustestissä, mutta diagnosoitiinkin syöpä eikä diabetesta loppujen lopuksi.

Ei kyllä virtsarakosta ole mitään syöpää loytynyt, vaan vähän ylempää.

• Terttu

Miehelläni on diabetes.Hänen täytyy käydä juomassa todella usein ja hän nukkuu 3 kertaa päi-vässä.Eli luulen vahvasti että teillä on diabetes.Te ette saa juodaalkoholia,tupakoida,hyvä ruoka ,kevyt ja ei paljon hiilihydraatteja,ruuassasi.Kannattaa kaydä sairaalassa varmistamassa asia.sairauteen ei ole parannus keinoja.Ja 1 diabetes ei ole niin paha mutta 2 diabetes on pahempi,esim:pitää rokottaa itseä joka päivä.

• Merkku_89

täs välil on ollu sillee, että hirvee jano.. ei ny joka viides minuutti. mut tavallista enempi janottaa. ja tietty ku vettä juon nii sit joudun vessassa ramppaamaa, välil ehk tunnin välein..

Pitäskö huolestua? mut öisin en ole kyl viel heränny janoon, tai wc hätään.. en tiiä mitä tää on :(

AUTTAKAA!!!!

• jhkh
        Merkku_89 kirjoitti:

täs välil on ollu sillee, että hirvee jano.. ei ny joka viides minuutti. mut tavallista enempi janottaa. ja tietty ku vettä juon nii sit joudun vessassa ramppaamaa, välil ehk tunnin välein..

Pitäskö huolestua? mut öisin en ole kyl viel heränny janoon, tai wc hätään.. en tiiä mitä tää on :(

AUTTAKAA!!!!

Hmm.. onkohan mulla mahdollista olla diabetes? mua väsyttää aika usein, vessassa täytyy välillä käydä yöllä.
        tuleeko diabeteksessa aina laihtuminen? voiko vaan lihoa?

• diabeetikko
        jhkh kirjoitti:

Hmm.. onkohan mulla mahdollista olla diabetes? mua väsyttää aika usein, vessassa täytyy välillä käydä yöllä.
        tuleeko diabeteksessa aina laihtuminen? voiko vaan lihoa?

voi lihoa siinä missä muutkin.

• diabeetikko

Se menee kyllä toisin päin että 1 tyypin diabeteksessä täytyy rokottaa itseään jokapäivä ja mitata verensokerit.

• Anonyymi
        diabeetikko kirjoitti:

Se menee kyllä toisin päin että 1 tyypin diabeteksessä täytyy rokottaa itseään jokapäivä ja mitata verensokerit.

Kyllä..1:s tyypin d.pistos
        2:ssa tabletit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä..1:s tyypin d.pistos
        2:ssa tabletit

1 tyyppi kuolee parissa päivässä ilman insuliinipistoksia. Pitkävaikutteista yleensä kerran vuorokaudessa ja aterioille lyhytvaikutteista insuliinia. Kakkosella hoito vaihtelee, ruokavalio, liikunta, tabletit, laihdutus, tarvittaessa insuliini.

• pinz-

heippa. sama homma mulla. ihan koko ajan vessahätä, suuta kuivaa ja väsyttää. ite selvittelen asiaa terkkarin kautta. omas suvus ei tietääkseni ole sokeritautia.

• t

Mulla tulee sillee aina, kun juo jotain (vaikka ei janota koko ajan)niin heti tarve virtsata.Kannattaisiko huolestua???

• 1. tyypin diabeetikk

1. tyypin diabeteksen ensi oireita ovat yleensä runsas juominen ja tarve käydä vessassa koko ajan. Väsymys on yleensä tässä tapauksessa korkean verensokerin aiheuttamaa.

• Entä alh.?

Painoindeksini on 19,5 siis normaali. Silti lääkäri epäili -suullisesti- alhaista verensokeria. Mitä itse tunnistettavia, korkeasta verensokerista erottuvia, merkkejä alhaiseen verensokeriin liittyy? Tosiaan vyötärölihavuutta ei ole hoikalla enkä tupakoi enkä ryyppää (elinikäinen absolutisti ja savuton).

• huolestuttavaa?

Moikka! Oireitani on väsymys, vapina, oksettava olo, päivittäinen päänsärky, käsien kylmettymin/koko vartalon, sydämmen tykytys. Kerran huomasin, että olin melkein nukhtanut kesken tunnin, ennen kuin kamuni herätti. Päivittäin koulussa syön myslipatukkaa, koska en pärjää muuten. Apuja?

• .

Ketjuun on tainnut sekaantua joku häirikkö joka kirjoittelee huvikseen kun ei paremmin ymmärrä.

Diabetes vai ei??

Menkää ihmeessä lääkäriin älkääkä luulko että asia täll'ä kaatopaikalla selviää.

terv Veijo

• olhojmhhjn

Eikö kukaan viitsi edes katsoa koska ketju on aloitettu? Tämänkin ketjun ensimmäinen viesti on kirjoitettu runsas 7 vuotta sitten. Miten näin vanhoja edes löydetään tuolta arkistojen kätköistä. Muutaman vuoden ketju oli saanut olla unohduksissa kunnes kolme vuotta myöhemmin joku kaivoi esiin ja taas reilu kaksi vuotta myöhemmin kaivoi uudelleen. Olisi paljon parempi aloittaa uusi ketju niin Veijokaan ei haksahtaisi näihin kirjoituksiin.

• Anonyymi

Löysin ketjun tänään aiheesta googlettelun takia, veikkaisin että muut ovat löytäneet ketjun samasta syystä. Tästä vuodesta aikamatkustus viestisi aikoihin eli hieman yli 12 ja puoli vuotta. Täten ketju aina nousee esiin ja unohtuu pitkillä aikaväleillä.

• .

olhojmhhjn

tunsitko itsesi terräväksi??

"Ketjuun on tainnut sekaantua joku häirikkö joka kirjoittelee huvikseen kun ei paremmin ymmärrä."

terv haksahtanut

• creon 10000

Mene lääkäriin.

• konia xD

DIA

• miten_oli

Oliko aloittajalla diabetes?

• oliturhaviesti

En usko että kirjoittaja lukee tätä palstaa enää 15 VUOTTA myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2617
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      115
      2301
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1638
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1139
    5. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1058
    6. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      49
      1043
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      971
    8. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      783
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      783
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      737
    Aihe