Missä osakkeita kannattaa säilyttää ja minkä kautta niitä kannattaisi ostaa ja myydä. Pankin palkkiot ovat melko isoja, joten tulosta saadakseen pitää osakkeiden hinnat kohdallaan. Miten liikkeelle, mulla on pankissa yksi arvo-osuustili ja siellä yhden yhtiön osakkeita?
Vastaukset 5
- Brab
..ainakin ovat edullisempia kuin pankit. Evli kai vähän edullisempi kuin Eq. Mutta riippuu tietty palvelukokonaisuudestakin mitä haluaa ja minkä suuruisia ovat kaupat...
Muuten ainakin Eqhuun voi uutena asiakkaana siirtää arvo-osuustilin ilmaiseksi. Evlistä en tiedä mutta kannattaa käydä Evlinkin kotisivulla katsomassa ja tutkia hinnastoa.
Ja oikeastaan suosittelen katsomaan muidenkin pankkien ja osakevälittäjien palveluja ja hinnastoja ja vertailla niitä keskenään. Silloinhan sen varmemmin voi valita. - pörssi
eikös arvoosuusrekisteri ole ilmainen säilytyspaikka
en tiedä sit mitä perivät kuin tekee toimeksiannon.jos et käy aktiivista kauppaa niin sinne, siellä pitää ise hulehtia muistaakseni osingot. - ja lisäksi
Kaupankäynti internetin kautta tulee
selkeesti edullisemmaksi.
Ilmaiset säilykset eivät ole järkeviä muulloin,
kun jos aikoo niitä osakkeita 5-10 vuotta vaan "hautoa"
tekemättä mitään!!!!! - Aloittelija
Tähän asti olen "hautonut" joo, mutta nyt olen alkanut tekemään kauppaa. Se on tietenkin erittäin pienen luokan kauppaa ja menee lähinnä opettelun piikkiin, mutta kaikkea ei varmaan kannata opetella käymällä pohjamudissa. Eli onko niin, että esim. OP:n arvo-o tililtä voi käydä kauppaa kohtuukustannuksin muitakin vaihtoehtoja kokonaisuutena ajatellen? Mites se on sitten verottajan kanssa, mistä pitää ilmoittaa ja koska?
- Wanha Kyttä
Nordea on halvempi kuin OP ja EQ halvempi kuin Nr
Mutta opettele tosiaan aluksi ja lue kirjoja alalta.
Vuoden vaihteessa teet veri-ilmoitusen ja silloin ynnäät tilannetta.
Osingot tulee suoraan arvo-osuustilillesi kuin Manulle illallinen.
Pysy aluksi "varmoissa " osakkeissa , sellaisi´ssa joissa on omaisuusmassaa , eikä vain kännykkä ja postilokero ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1062444Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as441690- 1201238
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411179Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2331091Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain601033- 91982
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,55901- 63851
- 83841
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215794- 44780
- 93759
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.44753On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79678- 59603
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S30580- 58569
- 39555
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast30532