pörssiosakkeet

Aloittelija

Missä osakkeita kannattaa säilyttää ja minkä kautta niitä kannattaisi ostaa ja myydä. Pankin palkkiot ovat melko isoja, joten tulosta saadakseen pitää osakkeiden hinnat kohdallaan. Miten liikkeelle, mulla on pankissa yksi arvo-osuustili ja siellä yhden yhtiön osakkeita?

5

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brab

      ..ainakin ovat edullisempia kuin pankit. Evli kai vähän edullisempi kuin Eq. Mutta riippuu tietty palvelukokonaisuudestakin mitä haluaa ja minkä suuruisia ovat kaupat...

      Muuten ainakin Eqhuun voi uutena asiakkaana siirtää arvo-osuustilin ilmaiseksi. Evlistä en tiedä mutta kannattaa käydä Evlinkin kotisivulla katsomassa ja tutkia hinnastoa.

      Ja oikeastaan suosittelen katsomaan muidenkin pankkien ja osakevälittäjien palveluja ja hinnastoja ja vertailla niitä keskenään. Silloinhan sen varmemmin voi valita.

    • pörssi

      eikös arvoosuusrekisteri ole ilmainen säilytyspaikka
      en tiedä sit mitä perivät kuin tekee toimeksiannon.jos et käy aktiivista kauppaa niin sinne, siellä pitää ise hulehtia muistaakseni osingot.

    • ja lisäksi

      Kaupankäynti internetin kautta tulee
      selkeesti edullisemmaksi.

      Ilmaiset säilykset eivät ole järkeviä muulloin,
      kun jos aikoo niitä osakkeita 5-10 vuotta vaan "hautoa"
      tekemättä mitään!!!!!

    • Aloittelija

      Tähän asti olen "hautonut" joo, mutta nyt olen alkanut tekemään kauppaa. Se on tietenkin erittäin pienen luokan kauppaa ja menee lähinnä opettelun piikkiin, mutta kaikkea ei varmaan kannata opetella käymällä pohjamudissa. Eli onko niin, että esim. OP:n arvo-o tililtä voi käydä kauppaa kohtuukustannuksin muitakin vaihtoehtoja kokonaisuutena ajatellen? Mites se on sitten verottajan kanssa, mistä pitää ilmoittaa ja koska?

      • Wanha Kyttä

        Nordea on halvempi kuin OP ja EQ halvempi kuin Nr
        Mutta opettele tosiaan aluksi ja lue kirjoja alalta.
        Vuoden vaihteessa teet veri-ilmoitusen ja silloin ynnäät tilannetta.
        Osingot tulee suoraan arvo-osuustilillesi kuin Manulle illallinen.
        Pysy aluksi "varmoissa " osakkeissa , sellaisi´ssa joissa on omaisuusmassaa , eikä vain kännykkä ja postilokero ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe