RennyHarlin

zippo

Mitä mieltä olette kyseisestä henkilöstä ohjaajana... Paras elokuva?
Onko Rennyn elokuvat koskaan menestyny ja arvostetaanko Rennyä hollywoodissa???

13

1583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjola

      Oma mielipiteeni on, että Renny on ohjaajana korkeintaan keskinkertainen. Parasta elokuvaa on vaikea sanoa hänen tuotannostaan...huonoin sen sijaan taitaa olla Jäätävä polte, joka on lähes luokaton tekele.

      Rennystä minulle tulee aina ensimmäisenä mieleen mies, joka Kurkunleikkaajien saarellaan kaatoi tuotantoyhtiö Carolcon (Carolco tuotti mm. Terminator 2:n). No joo, ehkä tuo oli vähän kohtuuttomasti sanottu, sillä tuskin asiaa ihan elokuvan ohjaajan piikkiin voi kuitenkaan laittaa.

      Arvostetaanko Rennyä Hollywoodissa? Enpä tiedä. Olen kuullut sanottavan, että Hollywood-ohjaaja on juuri niin hyvä ja haluttu kuin on hänen viimeisin elokuvansa. Vanhat meriitit unohtuvat nopeasti, jos elokuva (ohjaaja) floppaa.

    • Kalmo

      Harlin on mielestäni ammattitaitoinen ohjaaja. Laadullisesti hän on ylempää keskitasoa ja hänen elokuvansa erottuvat aina jollakin tapaa massasta. Mitään taidepläjäystä mies ei koskaan ole edes pyrkinyt tekemään, vaan hän on tyylipuhdas viihde-elokuvien tekijä.
      Erityistä hittiä hän ei ole onnistunut luomaan, mutta totaalinen fiaskokin puuttuu, vaikka flopanneita leffoja löytyy. Uskallan kyllä väittää, että Kurkunleikkaajien saari menestyisi nyt jälkeen POTC:n hiukan paremmin kuin aikoinaan. Kenties maailma ei vain ollut vielä valmis merirosvoelokuvaan. Kuitenkin kaikki Harlinin elokuvat ovat päässeet teatterilevitykseen, yksikään ei tietääkseni ole mennyt suoraan videolle.

      Harlinilla on potentiaalia ja ammattitaitoa tehdä komea ja huippumenestynyt toimintaelokuva, toivottavasti vain palaset loksahtavat joskus yhteen. Toivottavasti Mindhunters ja Exorcist: The beginning onnistuvat. Ainakin uskon, että Harlin tekee paremman manaajaelokuvan kuin mitä Exorcist 2: the heretic oli.

      Minun suosikkini näkemistäni Harlinin ohjauksista ovat:
      - Die Hard 2: Yksi tyylikkäimmistä jatko-osista mitä on koskaan tehty.
      - Long kiss good night: Hauskaa nähdä nainen perinteisessä äijän roolissa.
      - Cliffhanger: Sylvester Stallonen paras roolityö Coplandin ja First bloodin jälkeen.
      - Vankila: Toimivaa ja konstailematonta peruskauhua.
      - Deep blue sea: Mainiota kliseiden kierrätystä ja niiden sekoittamista.

      Paskin mielestäni on Driven, mutta ei sekään ole maailman surkein elokuva.

      • Holbein

        vastasit siten, että tuohon ei ole mitään lisättävää. Tosin Kurkunleikkaajien saari on mielestäni niin huono, että.. ja itse pidän Rennyn parhaimpana Long Kiss Goodnight-elokuvaa. Die Hard 2 seuraavana ja Gliffhanger kolmosena. Potentiaalia hepulla tosiaan on, mutta mutta pitäisköhän kaveri laittaa ohjaamaan joskus joku koskettavan riipaiseva draamaelokuva...Voisi vaihtelu linjassaan saada jotain aikaiseksi.


      • elli

        Renny on ihailtavan menestynyt mutta aikamoinen tusina action ohjaaja, jonka leffoissa on yleensä aina jotain omaperäistä yritelmää. laatuperustoimintaa jonka tunnuksena on se etta teos unohtuu aika pian. Joten on vielä rennyllä tekemättä se sellanen leffa joka jää elämään pidemmäksi aikaa kuin vuodeksi. yhdestäkään en ole kummemmin pitänyt.

        musta rennyn paras on die hard 2, ja long kiss goodnight. cliffhanger kunnioitettava yritys mut sen ällö väkivaltaisuus ja kliseisyys ovat niin ärsyttävä piirre sekä näyttelijät siinä nostaa karvat pystyyn.(olis aivan mahdotonta että sellanen klöntti kun stallone vois kiipeillä vuorilla, roikkua käsien varassa ym. LIEVÄ epäloogisuus!) ainoo näyttelijä josta olen sen leffois nauttinut on samuel l. jackson ja bruce.
        sisältö on aina jäänyt kakkoseksi rennyn leffoissa. tärkeintä on tyylikäs kohkaus. myöskään se ei ole tarpeeksi vaativa mitä näyttelijöihin tulee. ärsyttäviä tyyppejä palkkaa leffoihinsa.
        toivon että se katkasis suhteensa stalloneen jo.

        muistaakseni ford fairlanessa oli jotain hyvää silloin kun se ilmestyi.en vaan muista mitä, enkä jaksa katsoa sitä uudelleen enää koskaan.

        toivon että se nyt vanhetessaan alkaa tehdä vain oman pään mukaan eikä kuuntele muita niin paljon sekä sais työhönsä jotain humaania. muuten niit ei jaksa katella.
        plussat: huumori ja hauskat ideat joskus, hyvä heppu palkata jatko-osan tekijäksi.
        miinukset:väkivaltaisuus, kliseisyys, keskinkertaisuus,"nepotismi"

        Kirjoittanut: elli 3.2.2004, klo 23.50


      • lauri h
        elli kirjoitti:

        Renny on ihailtavan menestynyt mutta aikamoinen tusina action ohjaaja, jonka leffoissa on yleensä aina jotain omaperäistä yritelmää. laatuperustoimintaa jonka tunnuksena on se etta teos unohtuu aika pian. Joten on vielä rennyllä tekemättä se sellanen leffa joka jää elämään pidemmäksi aikaa kuin vuodeksi. yhdestäkään en ole kummemmin pitänyt.

        musta rennyn paras on die hard 2, ja long kiss goodnight. cliffhanger kunnioitettava yritys mut sen ällö väkivaltaisuus ja kliseisyys ovat niin ärsyttävä piirre sekä näyttelijät siinä nostaa karvat pystyyn.(olis aivan mahdotonta että sellanen klöntti kun stallone vois kiipeillä vuorilla, roikkua käsien varassa ym. LIEVÄ epäloogisuus!) ainoo näyttelijä josta olen sen leffois nauttinut on samuel l. jackson ja bruce.
        sisältö on aina jäänyt kakkoseksi rennyn leffoissa. tärkeintä on tyylikäs kohkaus. myöskään se ei ole tarpeeksi vaativa mitä näyttelijöihin tulee. ärsyttäviä tyyppejä palkkaa leffoihinsa.
        toivon että se katkasis suhteensa stalloneen jo.

        muistaakseni ford fairlanessa oli jotain hyvää silloin kun se ilmestyi.en vaan muista mitä, enkä jaksa katsoa sitä uudelleen enää koskaan.

        toivon että se nyt vanhetessaan alkaa tehdä vain oman pään mukaan eikä kuuntele muita niin paljon sekä sais työhönsä jotain humaania. muuten niit ei jaksa katella.
        plussat: huumori ja hauskat ideat joskus, hyvä heppu palkata jatko-osan tekijäksi.
        miinukset:väkivaltaisuus, kliseisyys, keskinkertaisuus,"nepotismi"

        Kirjoittanut: elli 3.2.2004, klo 23.50

        Cliffhanger on paras. Renny taitaa asua New Yorkissa nykyään, sattaa olla että on Hollywoodissa pudonnut ympyröistä liian monen flopin takia. Ohjaajiahan Amerikassa riittää, sellaisiakin jotka ei vielä ole flopanneet.


      • toimija
        lauri h kirjoitti:

        Cliffhanger on paras. Renny taitaa asua New Yorkissa nykyään, sattaa olla että on Hollywoodissa pudonnut ympyröistä liian monen flopin takia. Ohjaajiahan Amerikassa riittää, sellaisiakin jotka ei vielä ole flopanneet.

        imdb rankkaa Rennyn 10 tärkeimmän action-tekijän joukkoon:

        Luminaries of the Genre

        * James Cameron
        * Arnold Schwarzenegger
        * Bruce Willis
        * John Woo
        * Sylvester Stallone
        * Jackie Chan
        * John McTiernan
        * Renny Harlin
        * Will Smith
        * Yun-Fat Chow

        http://www.imdb.com/Sections/Genres/Action/


      • ...
        toimija kirjoitti:

        imdb rankkaa Rennyn 10 tärkeimmän action-tekijän joukkoon:

        Luminaries of the Genre

        * James Cameron
        * Arnold Schwarzenegger
        * Bruce Willis
        * John Woo
        * Sylvester Stallone
        * Jackie Chan
        * John McTiernan
        * Renny Harlin
        * Will Smith
        * Yun-Fat Chow

        http://www.imdb.com/Sections/Genres/Action/

        Yun-Fat Who?


      • Töpsel
        ... kirjoitti:

        Yun-Fat Who?

        "Ja mis kämerä on?"


      • toimija
        Töpsel kirjoitti:

        "Ja mis kämerä on?"

        Yun-Fat Chow on näytellyt 87 elokuvassa. Määrä ei tietenkään korvaa laatua, mutta se ettei herrasta ole kuullut ei kyllä oikeuta kyseenalaistamaan hänen ansioitaan. Ja Cameron - Aliens, Terminator...


      • groz
        toimija kirjoitti:

        Yun-Fat Chow on näytellyt 87 elokuvassa. Määrä ei tietenkään korvaa laatua, mutta se ettei herrasta ole kuullut ei kyllä oikeuta kyseenalaistamaan hänen ansioitaan. Ja Cameron - Aliens, Terminator...

        Mitä eikö ihmiset ole kuulleet Chow Yun-Fat:istä? suosittelen ihmisiä etsimään käsiin jostain John Woo:n "Killer" elokuvan jossa Chow Yun-Fat nättelee pääosaa. taikka sitten John Woo:n muita Hong kong leffoja joissa useassa on Chow Yun-Fat näyttelemässä. jos joskus katsotte Killer:in niin voitte miettiä että oliko Renny harlin mahdollisesti katsellut jossain vaiheessa elämäänsä John Woon Killer elokuvaa. Die hard 2 elokuvassa löytyy paljonkin yhtäläisyyksiä kuten esim maalausteline kohtaukset ja kirkon käyttäminen elokuvassa.


    • renny gay

      siis sillä ei ole kun yksi ok kuva....se hän tekee uutta manaajaa ja windhunter joka piti tulla jo viime vuonna näytettäväksi mutta kun ne taas perui ensi-illan:D
      vitun surkee jätkä

      • Minä

        vaan ota asioista selvää ennen kuin puhut. Elokuva on Mindhunters eikä mikään Windhunter.


    • Anonyymi00013

      Liian pitkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      174
      801
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe