Kone-Glans?

maalainen

Millaista tavaraa - siis laadultaan - myy Kone-Glans -niminen firma Lounais-suomessa? Tekniset arvot ja ulkonäkö niillä vehkeillä ainakin näyttää olevan kunnossa mainoskuvien perusteella. Postimyyntimahdollisuuskin on... ja hintahan on tosi houkutteleva. Esim. ammattilaissarjan moottorisaha 385 euroa. Kommentteja?

249

169840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörkö

      Salossa asuessani osti yhtä sun toista kyseisestä paikasta, ja ihan ok tavaraa oli. Tosin en sortunut mihinkään "tuntemattomiin" merkkeihin...

      Minkä merkkinen ja mallinen tuo saha on?

      • juppimaan

      • mappio

      • vaan kyseessä
        mappio kirjoitti:

        Kysymyksessä on siis Kone-Terska.

        on kone-mastur.....


      • OutoJäbä

    • puolituinen

      Eikös se liike myy sitä Oleo-Mac sahaa?Minulla oli 12 vuotta sitten mökkisahana Oleo-Mac.Vuoden se toimi moitteetta,sitten joku paikka hapertui tai tukkeutui.Aina kun sain käymään ja tulin lähelle puuta se perhanan saha sammui.Nyt onkin Husqvarna,kalliin puoleinen oli ostaessa,mutta ihan hyvä.Tietty sahat kehittyy ajan myötä eikä ole sanottu oliko syy paremminkin käyttäjässä kuin Oleo-Mac sahassa.Ja se minun saha oli kyllä mökkisahan nimellä.Ammattilaisille valmistetut tehdään paremmasta materiaalista ja tehoa löytyy aivan eri lailla.Moni ajattelee että kevyt ja pienitehoinen saha olisi turvallisempi.Minusta asia on paremminkin toisin päin.Tosin yli 5,5kg saha alkaa tuntumaan ainakin tällaisella pätkällä käsissä aika raskaalta.Tuo hinta kyllä on halpa,esim.Huqvarna 55 maksaa jo 400e kieppeillä.

    • maalainen

      Saha olisi tosiaan Oleo-Mac. Täysin tuntematon merkki ennestään ainakin minulle. Mutta eihän nimi miestä pahenna...

      Ajattelin niinkin rajua ratkaisua, että vuokraan pakettiauton ja ajelen täältä 400 kilsan päästä ostoksille tonni tai pari budjettinani. Pilkekone, moottorisaha ja kesäksi jonkinlainen niittokone/ruohonleikkuri. Glansin hinnoilla "tienaisin" pakurin kulut, mutta tavaran olisi sitten syytä olla kelvollista!

      • mörkö

        Oleo-macista ei ole mitään käsitystä... mutta minä en sellaista hankkisi. Jos siihen tulee vikaa ja tarvit varaosia, voi niiden saanti olla hankalaa, yleisempiin merkkeihin niitä löytyy useimmiten helpomalla ja halvemmalla...


      • ruohonleikkuri

        ruohonleikkurin niin varo Green-line nimistä. Ostin itse 2 vuotta sitten ja jo vuoden käytön jälkeen on tullut ongelmia. Lämpimänä kun yrittää vetää käyntiin niin saa etää "tyhjää" eli ei nappaa kiinni. Muuten on ollut OK peli.


      • risoo niin
        ruohonleikkuri kirjoitti:

        ruohonleikkurin niin varo Green-line nimistä. Ostin itse 2 vuotta sitten ja jo vuoden käytön jälkeen on tullut ongelmia. Lämpimänä kun yrittää vetää käyntiin niin saa etää "tyhjää" eli ei nappaa kiinni. Muuten on ollut OK peli.

        samoin kandee varoon jenkki hässäköitä..kaikissa on ollut ongelmia ja paljon (MTD sun muita)


      • markkeli
        risoo niin kirjoitti:

        samoin kandee varoon jenkki hässäköitä..kaikissa on ollut ongelmia ja paljon (MTD sun muita)

        mulla jo 5 vuotta ollut partner merkkinen jenkkiläinen ruohonleikkuri,eikä mitään vikaa ole ollut


    • pientraktoristi

      Hankin pari vuotta sitten Wizard-merkkisen pientraktorin ja moitteitta on toiminu...lisäks tuli sellasii varusteita mitä missää muussa merkeissä ei tuu ku lisähinnasta, esim. peräkärry, asiallinen kerääjä ja periaateessa toimiva lumilevy (pari kertaa aurailtu).... ja kaikki jopa kohtuulliseen hintaan...

      • puolituinen

        Minä ostin joulun alla puutaehatraktorin Sraftsman 17,5 hv Kone-Glasista 1790e(sis.kärryn ja kuljetuksen).Väsyin työnnettävään leikkuriin kun tonttia on 3800neliötä.Siinä sai työntää yli 7km mokomaa ja välillä piti juosta varikolle(vajalle) tankkaamaan sekä leikkuria että leikkaajaa.Ja varaosia saa kyllä ainakin samasta liikkeestä.


      • cunt-to-way
        puolituinen kirjoitti:

        Minä ostin joulun alla puutaehatraktorin Sraftsman 17,5 hv Kone-Glasista 1790e(sis.kärryn ja kuljetuksen).Väsyin työnnettävään leikkuriin kun tonttia on 3800neliötä.Siinä sai työntää yli 7km mokomaa ja välillä piti juosta varikolle(vajalle) tankkaamaan sekä leikkuria että leikkaajaa.Ja varaosia saa kyllä ainakin samasta liikkeestä.

        Jaa, mä ostin koneklanssilata hörsman nimisen paskan.......


      • Anonyymi
        puolituinen kirjoitti:

        Minä ostin joulun alla puutaehatraktorin Sraftsman 17,5 hv Kone-Glasista 1790e(sis.kärryn ja kuljetuksen).Väsyin työnnettävään leikkuriin kun tonttia on 3800neliötä.Siinä sai työntää yli 7km mokomaa ja välillä piti juosta varikolle(vajalle) tankkaamaan sekä leikkuria että leikkaajaa.Ja varaosia saa kyllä ainakin samasta liikkeestä.

        Opettele nyt edes kirjoittamaan...


    • mörkö
    • mara14

      Ostin keväällä mopon kone-glanssilta. Toimitus kesti kolme viikkoa yli sovitun päivän. 400km ajelun jälkeen meni kone rikki. Firma ei suostu lähettämään tarvittavia varaosia. Ei vastaa puhelimeen eikä sähköpostiin. Näyttäisi tulevan oikeusjuttu. Varokaa ihmeessä tätä fimaa!!

      • moottorisahan ostaja

        Näiden suositusten houkuttelemana ostin ko. nettikaupasta moottorisahan (koneviestin testimenestyjä). Ohjeiden mukaisella käytöllä saha leikkasi kiinni neljännellä tankillisella. Nyt sitten odotellaan mitä kommenttia tulee tutkittavaksi palautetusta sahasta... Pääsin kerran monen päivän yrityksen jälkeen puhelinlinjoista läpi ja pikaisen vastauksen sai, että "soitit väärään numeroon", "Soita huoltopuolelle", "ei sille mitään ole ainakaan kahden ensimmäisen viikon aikana ehditty tehdä".

        Päätelköön kukin tästä mitä haluaa...


      • joku....

        Kanattaako hankia GlansPower enduromopo GY50
        vai onko ihan romu?


      • Pettynyt Enduro-ostaja
        joku.... kirjoitti:

        Kanattaako hankia GlansPower enduromopo GY50
        vai onko ihan romu?

        Älä osta Enduro-mopo se on pelkkää romua ja firma ei huolla ajoissa ja heiltä puuttuu varaosia jos heitä yleensä saa kiinni puhelimessa. Naapurilla on samat kokemukset kun meillä.


      • Tomppa

        Kokemukset kyseisestä firmasta ovat kaikkea muuta kuin hyvät. kaksi viikkoa yritin soitella varaosista (350km ajettu)ja laiton samalla sähköpostia, mut kukaan ei vaivautunut vastaamaan. Lopulta sain varaosapuolen hepun puhelimeen ja tilasin osat joita olen nyt odotellut viikon... saa nähdä milloin tulevat? Ostamani mopo on niin laiska että joutuu ajamaan loivatkin mäet kakkosvaihteella. En kyllä toista kertaa erehdy ostamaan kone-glansilta mitään...!!


      • Sivusta seurannut

        Itselläni ei ole kyseistä kone-glans enduroa ollut mutta olen saanut seurata kahden kavereideni tuskailua enduroiden ja asiakaspalvelun kanssa..Molemmilla oli katteissa halkeamia enduroiden tultua ja eikä konekaa toiminu odotusten mukasesti...


      • mopon riivaama
        Tomppa kirjoitti:

        Kokemukset kyseisestä firmasta ovat kaikkea muuta kuin hyvät. kaksi viikkoa yritin soitella varaosista (350km ajettu)ja laiton samalla sähköpostia, mut kukaan ei vaivautunut vastaamaan. Lopulta sain varaosapuolen hepun puhelimeen ja tilasin osat joita olen nyt odotellut viikon... saa nähdä milloin tulevat? Ostamani mopo on niin laiska että joutuu ajamaan loivatkin mäet kakkosvaihteella. En kyllä toista kertaa erehdy ostamaan kone-glansilta mitään...!!

        määkin ostin noin vuosi sitten mopon sieltä glanssilta, alkuun tykkäsin moposta, mutta noin 200km jälkeen hajos takavanne moposta ja se oli menny täysin paskaks, sitten siitä poksahtanu 3 kertaa takavalo, muttereita putoilee, kilven teline oli lähellä pudota heikon hitsin vuoksi ja kun se oli talvi säilössä niin sen aikana oli tullu, jokin ihmeen sähkövika siihen, kun kääns virta-avainta niin ei tapahtunu mitään, vaikka akku oli ladattu täyteen. Ja ny tuli kaiken huippu, siitä väänty tuki-jalka aivan mutkalle, mutta se oli niin heikkoo tekoo, että se sai taottua suoraks ja vähän isän kanssa "terästettiin" sitä ettei näin pääsis käymään uusiks...ÄLKÄÄ OSTAKO TÄTÄ MOPOA, AINAKAAN GLANSSILTA, sillä ne ei välitä mopon kunnosta alkuunkaan. Ja ny oon ruvennu hakitteen vaikka tossu mopoo, ja myydä ton pois vaikka parilla sataa, sillä ei tee mieli ajaa enään metriäkään, kun aina kun kotio pääsee on jokin vialla.


      • keyboard.cowboy
        mopon riivaama kirjoitti:

        määkin ostin noin vuosi sitten mopon sieltä glanssilta, alkuun tykkäsin moposta, mutta noin 200km jälkeen hajos takavanne moposta ja se oli menny täysin paskaks, sitten siitä poksahtanu 3 kertaa takavalo, muttereita putoilee, kilven teline oli lähellä pudota heikon hitsin vuoksi ja kun se oli talvi säilössä niin sen aikana oli tullu, jokin ihmeen sähkövika siihen, kun kääns virta-avainta niin ei tapahtunu mitään, vaikka akku oli ladattu täyteen. Ja ny tuli kaiken huippu, siitä väänty tuki-jalka aivan mutkalle, mutta se oli niin heikkoo tekoo, että se sai taottua suoraks ja vähän isän kanssa "terästettiin" sitä ettei näin pääsis käymään uusiks...ÄLKÄÄ OSTAKO TÄTÄ MOPOA, AINAKAAN GLANSSILTA, sillä ne ei välitä mopon kunnosta alkuunkaan. Ja ny oon ruvennu hakitteen vaikka tossu mopoo, ja myydä ton pois vaikka parilla sataa, sillä ei tee mieli ajaa enään metriäkään, kun aina kun kotio pääsee on jokin vialla.

        ...olis muuten ostettu kesällä 2006 Kinroad GY 50 -enduro, mutta kun mentiin Saloon paikan päälle, niin kukaan ei puoleen tuntiin halunnut palvella meitä. Ihmeteltiin, kun puhelimet soivat koko ajan ja lopuksi myyjät hävisivät takapihalle, joka oli aivan täynnä palautusmopoja ja takuukorjauksiin tulevia. Suurin osa GY 50 -enduroja ja osa Customeita. Kun eräs asiakas Hämeenlinnasta oli tuomassa täysin p..kaa enduroa (siis aivan päreinä alle puolessa vuodessa...), niin poikakin oli sitä mieltä, että Kinroad ei ole meidän uuden mopomme merkki! Kiitos sille Hämeenlinnalaiselle miehelle, jolla oli n. 8-sivuinen vikalista kuvineen ja kilometrimäärineen mopon vioista!
        Kirjoitin silloin kesäkuussa -06 motot.net -sivustoille asiasta pitkän stoorin varoitukseksi, mutta en enää löytänyt sitä (115km/h -nimimerkillä ja Kinroad GY 50 -hakusanalla), olisko poistettu vai poistunut automaattisesti? Jos joku sen löytää, niin laita linkki täältä sinne!

        Nimimerkki: "Huh, kun oli lähellä..."

        Ps. Ostettiin Regal Raptor ja se on toiminut tosi hyvin...ja myöskin myynti ja huolto Tampereella!


      • nappisilmä

        älkää ihmessä ostako niitten romuja mie ostin mönkijän ja ihan susi on nyttenkin remontissa rahat menee hukkaan pistäkää mulle rahanne sama loppu tulos


      • olla polttoaine
        moottorisahan ostaja kirjoitti:

        Näiden suositusten houkuttelemana ostin ko. nettikaupasta moottorisahan (koneviestin testimenestyjä). Ohjeiden mukaisella käytöllä saha leikkasi kiinni neljännellä tankillisella. Nyt sitten odotellaan mitä kommenttia tulee tutkittavaksi palautetusta sahasta... Pääsin kerran monen päivän yrityksen jälkeen puhelinlinjoista läpi ja pikaisen vastauksen sai, että "soitit väärään numeroon", "Soita huoltopuolelle", "ei sille mitään ole ainakaan kahden ensimmäisen viikon aikana ehditty tehdä".

        Päätelköön kukin tästä mitä haluaa...

        ihan kohallaan?? Jos tekovika niin kyllä leipoo heti kii.....


      • mopoihin
        Tomppa kirjoitti:

        Kokemukset kyseisestä firmasta ovat kaikkea muuta kuin hyvät. kaksi viikkoa yritin soitella varaosista (350km ajettu)ja laiton samalla sähköpostia, mut kukaan ei vaivautunut vastaamaan. Lopulta sain varaosapuolen hepun puhelimeen ja tilasin osat joita olen nyt odotellut viikon... saa nähdä milloin tulevat? Ostamani mopo on niin laiska että joutuu ajamaan loivatkin mäet kakkosvaihteella. En kyllä toista kertaa erehdy ostamaan kone-glansilta mitään...!!

        joutuu yleensä mulkkaan isompia suuttimia. Ovat ilmeisesti säädetty sikäläisen ilmaston mukaan. Ostakaa ihmeessä ne vekottimenne joltain erikoisliikkeeltä jossa on ihan oikea huolto. Glanssin Kari ei tee kun tiliä, jälkeen jää savuavat rauniot....


      • älä osta

        Ei toimi vian korjaukset, ei mitenkään. Ei vastaa eikä korjaa, kovin pettynyt olen tämän firman toimintaan.


      • öplö
        mopoihin kirjoitti:

        joutuu yleensä mulkkaan isompia suuttimia. Ovat ilmeisesti säädetty sikäläisen ilmaston mukaan. Ostakaa ihmeessä ne vekottimenne joltain erikoisliikkeeltä jossa on ihan oikea huolto. Glanssin Kari ei tee kun tiliä, jälkeen jää savuavat rauniot....

        haista pitkä paska


      • toniel76
        keyboard.cowboy kirjoitti:

        ...olis muuten ostettu kesällä 2006 Kinroad GY 50 -enduro, mutta kun mentiin Saloon paikan päälle, niin kukaan ei puoleen tuntiin halunnut palvella meitä. Ihmeteltiin, kun puhelimet soivat koko ajan ja lopuksi myyjät hävisivät takapihalle, joka oli aivan täynnä palautusmopoja ja takuukorjauksiin tulevia. Suurin osa GY 50 -enduroja ja osa Customeita. Kun eräs asiakas Hämeenlinnasta oli tuomassa täysin p..kaa enduroa (siis aivan päreinä alle puolessa vuodessa...), niin poikakin oli sitä mieltä, että Kinroad ei ole meidän uuden mopomme merkki! Kiitos sille Hämeenlinnalaiselle miehelle, jolla oli n. 8-sivuinen vikalista kuvineen ja kilometrimäärineen mopon vioista!
        Kirjoitin silloin kesäkuussa -06 motot.net -sivustoille asiasta pitkän stoorin varoitukseksi, mutta en enää löytänyt sitä (115km/h -nimimerkillä ja Kinroad GY 50 -hakusanalla), olisko poistettu vai poistunut automaattisesti? Jos joku sen löytää, niin laita linkki täältä sinne!

        Nimimerkki: "Huh, kun oli lähellä..."

        Ps. Ostettiin Regal Raptor ja se on toiminut tosi hyvin...ja myöskin myynti ja huolto Tampereella!

        huhhuh! olin jo viittä vaille tilaamassa skootteri glanssilta mut sit siel nettikaupassa oli onneksi jotain on gelmi ja vaihettiin smartiaan. skootteri tuli kolmessa päiväs oulusta imatralle. ja ei oo ollu mitään valittamista


      • Takuuta EI ole.

        Pitää paikkansa, olematon takuu kiinanpojan laitteilla.


      • MaSa
        nappisilmä kirjoitti:

        älkää ihmessä ostako niitten romuja mie ostin mönkijän ja ihan susi on nyttenkin remontissa rahat menee hukkaan pistäkää mulle rahanne sama loppu tulos

        Sama vika täälläkin.... taitaa mennä kauppa purkuun kuluttaja-asiamiehen avulla!


      • Huijattu

        Joo, olen sama mieltä , vaimo tilas klapikoneen ja vielä rahoitusyhtiönkautta maksut, no konetta ei kuulunu, kävin hakemassa toisen koneen paikallisesta liikkeestä ja vaimo peru kirjallisesti tilauksen.
        Rahotusyhtiöstä tuli ensimmäinen erä maksettavaksi , vaikka konetta ei tullut, vaimo soitti rahotusyhtiöön, että kauppa peruttu, ne käski ottaa kyseiseen liikkeeseen yhteyttä ilmoittaa heille. Puhelimeen ei vastata, ei sähköpostiin, en tiedä viekö rahoitusyhtiö asian oikeuteen, koska he ovat tilittäneet koneen hinnan liikkeelle. Tuli epäilys onko tällaista liikettä olemassakaan joku huijari ?


      • JarkkoSal
        Takuuta EI ole. kirjoitti:

        Pitää paikkansa, olematon takuu kiinanpojan laitteilla.

        Olen kyllä tyytyväinen Ostamaamme Orion mopoon. Kone kehrää hyvin, niinkuin 4-tahti aina. 2-vaihteen ratas meni rikki 50 km jälkeen, jolloin lähetettiin takuuhuoltoon ja reilun viikon jälkeen Orion tuli takaisin varaosa vaihdettuna ja CDI boksi sekä kytkinvaijeri säädettynä . Hyvin on toiminut. Mopo maksoi 1295€), eli hinta-laatusuhde on kohdallaan. Kunhan takuuhuolto pelaa ja ne kaksi korjaajaa ehtii tehdä työnsä, ei minulla ole mitään valittamista.

        t:Jarkko


      • Anonyymi
        älä osta kirjoitti:

        Ei toimi vian korjaukset, ei mitenkään. Ei vastaa eikä korjaa, kovin pettynyt olen tämän firman toimintaan.

        Kone Glans aivan hyvä toimittaja.Koneet joita olen ostanut!Toimii moitteetta.Ilmaiseksi kun ei mitään saa uutena kaupasta.Ensin jätetään huolto suositukset lukematta sitten valitetaan.Näin kävi elävässä elämässä.Valittajia riitti loputtomiin ja trkijät olivat harvassa.Kaffe ja tupakka kyllä maistui.


    • Onneton äiti

      Varasimme Kone-Glansilta Enduro-mopon mojallemme 15-vuotislahjaksi helmikuussa -06. Kesti puolitoista kuukautta ennen kun se toimitettiin 10.4-06 useiden puhelinsoittojen jälkeen. Poika oli innoissaan ja lähti heti ajamaan. Ensimmäisen kierron jälkeen rupesi osia irtoamaan. Kun noin 5 eri osaa oli irronnut (tankkilukosta matkustajan jalkatukeen jne) käytiin paikan päällä Salossa. Tuli esiin että varaosia ei löytynyt maasta. Poika jatkoi ajamista ja kun 300 km oli ajettu mopo oli melkein romua. Puhti puuttui ja ketju oli irronnut useita kertoja ja rikkonut muita osia, pintamaali oli kulunut jne. Siinä vaiheessa ruvettiin soittamaan myyjälle. Kesti viikon ennen kun vastattin puhelimmeen ja silloin saatiin lähetettyä mopo huoltoon. Nyt siitä on kulunut 3 viikkoa ja se ei ole vielä kuulemma työn alla. On soitettu ja yritetty kaupan purkua ja kuluttasuja lain nojalla asiakkaan oikeuksia mutta turhaan. Harvoin vastataan puhelimeen tai soittopyyntöihin ei olleenkaan eikä sähköpostiin ja aina on väärä mies paikalla. Töitä on kuulemma liika ja pomoa ei tavoiteta. Nämä ovat minun kokemuksia Kone-Glansista.

      • onneton äiti myös

        Meilläkin ostettiin mopo pojalle maaliskuussa ja toimitus viivästyi pahasti. kun mopo lopulta tuli se kesti viikon ja sitten rikkoutui täysin... No ei muuta kuin korjaamoon ja nyt ollaan odoteltu 4 viikkoa osia, mitään ei tapahdu. Minusta tämä kone glans on täysin huijari kauppa, olisi varmaankin jo aihetta ottaa yhteyttä ihan joukolla kuluttajansuojaneuvojaan.


      • Meilläkin romu Kone Glansin...
        onneton äiti myös kirjoitti:

        Meilläkin ostettiin mopo pojalle maaliskuussa ja toimitus viivästyi pahasti. kun mopo lopulta tuli se kesti viikon ja sitten rikkoutui täysin... No ei muuta kuin korjaamoon ja nyt ollaan odoteltu 4 viikkoa osia, mitään ei tapahdu. Minusta tämä kone glans on täysin huijari kauppa, olisi varmaankin jo aihetta ottaa yhteyttä ihan joukolla kuluttajansuojaneuvojaan.

        Samat on kokemukset. Maanantaina lähti mopo taas Saloon kolmannen kerran. Transpointin kuski kertoi, että heitä tämä firma työllistää hyvin. Eräs KoneGlansilta ostettu mopo on jo kuljetettu kuusi kertaa huoltoon. Olin yhteydessä firmasta lakimieheen, ja hän ehdotti, että kannattaisi kerätä porukka kasaan viemään asiaa, vaikka varsinaista ryhmäkannetta ei Suomessa voi nostaa. Onko kiinnostuneita?


      • koko paikka
        Meilläkin romu Kone Glansin... kirjoitti:

        Samat on kokemukset. Maanantaina lähti mopo taas Saloon kolmannen kerran. Transpointin kuski kertoi, että heitä tämä firma työllistää hyvin. Eräs KoneGlansilta ostettu mopo on jo kuljetettu kuusi kertaa huoltoon. Olin yhteydessä firmasta lakimieheen, ja hän ehdotti, että kannattaisi kerätä porukka kasaan viemään asiaa, vaikka varsinaista ryhmäkannetta ei Suomessa voi nostaa. Onko kiinnostuneita?

        Ostettiin myös samaisesta paskapaikasta mopo. Tilattiin toinen väri kuin mitä oven eteen tuotiin. Siis per*ele! Ei edes viitsitä soittaa ja kysyä kelpaako se väri mikä tuotiin! Kuitissa vaan lukee, että sitä väriä mitä tilattiin ei ole eikä tule. Ja tosiaan kun sinne yrittää soittaa tai meilata niin ei varmasti vastata. Pitäs sulkea koko paikka!!


      • Nimetön
        Meilläkin romu Kone Glansin... kirjoitti:

        Samat on kokemukset. Maanantaina lähti mopo taas Saloon kolmannen kerran. Transpointin kuski kertoi, että heitä tämä firma työllistää hyvin. Eräs KoneGlansilta ostettu mopo on jo kuljetettu kuusi kertaa huoltoon. Olin yhteydessä firmasta lakimieheen, ja hän ehdotti, että kannattaisi kerätä porukka kasaan viemään asiaa, vaikka varsinaista ryhmäkannetta ei Suomessa voi nostaa. Onko kiinnostuneita?

        Olen nyt ollut kuluttajaneuvojaan yhteydessä. Mopo on korjattavana edelleen ja osia ei kuulu. Kukaan ei vastaa ja kun vastaa, monen tunnin uutteran yrittämisen jälkeen, pomo eli Kari Glans ei ole paikalla. Kuluttajaneuvoja kehoitti ilmoittamaan kuluttajavirastoon jos joku kaupankäynnin osa-alue ei ole miellyttänyt. Yksittäisiin riitoihin siellä ei puututa, mutta jos useampi tekee ilmoituksen asiaa aletaan tutkia. Aion myös kirjoittaa asiasta yleisön osastoon esim. Iltasanomat ja Iltalehti. Tietenkin olen vaatinut kirjallisesti kaupan purkua.


      • kettujuh
        onneton äiti myös kirjoitti:

        Meilläkin ostettiin mopo pojalle maaliskuussa ja toimitus viivästyi pahasti. kun mopo lopulta tuli se kesti viikon ja sitten rikkoutui täysin... No ei muuta kuin korjaamoon ja nyt ollaan odoteltu 4 viikkoa osia, mitään ei tapahdu. Minusta tämä kone glans on täysin huijari kauppa, olisi varmaankin jo aihetta ottaa yhteyttä ihan joukolla kuluttajansuojaneuvojaan.

        Ostin 1000€ maksavan diesel agregaatin heiltä,ei salossa käytetyn remontikaan jälkeen toiminut kuin noin 7 tuntia. Onneksi he palauttivat minulle rahat. Tuli kuitenkin sivukuluja saareen teiden auraksineen noin 300€. Ei kannata ostaa kiinalaisia vehkeitä ennen kun ne kehittyvät.Kone Glansille siitä pisteet että palauttivat rahat hyvässä yhteis ymmärryksessä.


      • prosessissa
        Meilläkin romu Kone Glansin... kirjoitti:

        Samat on kokemukset. Maanantaina lähti mopo taas Saloon kolmannen kerran. Transpointin kuski kertoi, että heitä tämä firma työllistää hyvin. Eräs KoneGlansilta ostettu mopo on jo kuljetettu kuusi kertaa huoltoon. Olin yhteydessä firmasta lakimieheen, ja hän ehdotti, että kannattaisi kerätä porukka kasaan viemään asiaa, vaikka varsinaista ryhmäkannetta ei Suomessa voi nostaa. Onko kiinnostuneita?

        Hei!
        Meilläkin on vastaavanlainen kokemus kyseisestä firmasta. Käyttöjelvoton mopo, ei toimi korjattunakaan kaupan purkuun ei suostuttu. Tällä hetkellä asia kuluttajasuoja virainomaisilla menossa käsittelyyn. Me varmasti liityttäisiin joukkoon mukaan.


      • erehdyin ostamaan
        Meilläkin romu Kone Glansin... kirjoitti:

        Samat on kokemukset. Maanantaina lähti mopo taas Saloon kolmannen kerran. Transpointin kuski kertoi, että heitä tämä firma työllistää hyvin. Eräs KoneGlansilta ostettu mopo on jo kuljetettu kuusi kertaa huoltoon. Olin yhteydessä firmasta lakimieheen, ja hän ehdotti, että kannattaisi kerätä porukka kasaan viemään asiaa, vaikka varsinaista ryhmäkannetta ei Suomessa voi nostaa. Onko kiinnostuneita?

        Tee valitus kuluttajavalituslautakuntaan. Meille kuluttajaneuvoja sanoi että jos laite ei tule kuntoon kahdella korjauskerralla, on myyjä velvollinen korvaamaan sen uudella tai suostumaan kaupan purkuun. No tietysti tämä HUIJARIFIRMA koettaa vetkuttaa asiaa ja jättää kaikkeen yhteydenpitoon vastaamatta. Itse olen laittanut valituksen kuluttajavalituslautakuntaan menemään.


      • Kettuuntunut
        erehdyin ostamaan kirjoitti:

        Tee valitus kuluttajavalituslautakuntaan. Meille kuluttajaneuvoja sanoi että jos laite ei tule kuntoon kahdella korjauskerralla, on myyjä velvollinen korvaamaan sen uudella tai suostumaan kaupan purkuun. No tietysti tämä HUIJARIFIRMA koettaa vetkuttaa asiaa ja jättää kaikkeen yhteydenpitoon vastaamatta. Itse olen laittanut valituksen kuluttajavalituslautakuntaan menemään.

        Ostettiin juniorille po. paikasta Manki-mopo. Alle kolmesataa mittarin mukaan ajettu kun käynnistysmoottori "hirtti" ja pyöri koneen mukana romuksi. Takuukorjattavana 1,5 kk Salossa eikä tullut kuntoon. Senjälkeen öljyvuoto ja takuu korjauksessa Porissa 1,5 kk eikä osia kuulunut. Palautettiin laite ja nyt odotellaan rahoja, eikä hyvältä näytä. Kuten toisissakin viesteissä mainittiin suhtautuminen ja yhteydenpito "sieltä" ja vielä tosi syvältä. VAROKAA TÄTÄ FIRMAA!!


      • Repex

        Älkää murehtiko..
        Kohta saamme lukea ILOUUTISIA Kauppalehden sivuilta..
        Ei nyky Suomessa tällainen huijaus kauan menettele.


      • jussi....34
        onneton äiti myös kirjoitti:

        Meilläkin ostettiin mopo pojalle maaliskuussa ja toimitus viivästyi pahasti. kun mopo lopulta tuli se kesti viikon ja sitten rikkoutui täysin... No ei muuta kuin korjaamoon ja nyt ollaan odoteltu 4 viikkoa osia, mitään ei tapahdu. Minusta tämä kone glans on täysin huijari kauppa, olisi varmaankin jo aihetta ottaa yhteyttä ihan joukolla kuluttajansuojaneuvojaan.

        eiköhän tuo jo pitäisi tietää. yrityshän tunnetaan paikkalisesti nimellä husku glans. en suosittele ostamaan sieltä mitään. ei takuita ei huoltoja. raha kyllä kelpaa. myyjäkin kerran sanoi että hän myy vaikka perämoottorin puimurina jos asiakas sitä etsii. että silleen.


      • Onnettomin äiti
        onneton äiti myös kirjoitti:

        Meilläkin ostettiin mopo pojalle maaliskuussa ja toimitus viivästyi pahasti. kun mopo lopulta tuli se kesti viikon ja sitten rikkoutui täysin... No ei muuta kuin korjaamoon ja nyt ollaan odoteltu 4 viikkoa osia, mitään ei tapahdu. Minusta tämä kone glans on täysin huijari kauppa, olisi varmaankin jo aihetta ottaa yhteyttä ihan joukolla kuluttajansuojaneuvojaan.

        Ostimme myös pikkupojalle lasten mönkkärin viime vuonna ja kovasti ihmeteltiin,ettei millään käynnistynyt, kun kuuden viikon odottelun jälkeen saimme sen. Ihan itse vietiin lopulta paikan päälle takuuhuoltoon. Kahden viikon odottelun jälkeen kävin siellä ilmoittamassa, että kuluttajansuoja sanoo jotain takuuajalla korjauksesta. Ei saa kestää niin kauan. Seuraavana päivänä soi puhelin ja kerrottiin, että mönkkäri on korjattu ja siinä oli venttiili rikki? Eikä edes ajettu yhtään! (Minkäänlaista kuittia emme saaneet korjauksesta, kun kuljetusliike toi takaisin) No, pitäisi kai olla tyytyväinen, kun edes saimme korjautettua siellä, mutta jatkossakaan ei ole ollut muuta, kuin ongelmia. Pätkii, nykii, on laiska ja koneen kiinnityshitsaukset poikki noin 150km:n ajon jälkeen. Siellä se makaa tallissa ja pikkupoika inhoaa sitä, kun ei koskaan toimi.


      • RAHAT TAKAISIN!

        Täysin huijarifirma. Lähettivät vuosi sitten moposkootterin joka on levinnyt koko ajan. Nyt ei toimi valot, ei sähköstartti ja kaiken kukkuraksi siitä oli rungon hitsaus murtunut, jolloin se mopo supistui kasaan. Hengenvaarallinen. Onneksi ei kerennyt kuinkaan käydä. Ake tarkasti sen ja palutettiin Glansille. Odotettiin koko kesä. Tuli takaisin rötösteltynä. Tarkastettiin katsastuksessa - todettiin sudeksi.
        Nyt asia kuluttajavalituslautakuntaan. Miten tälläinen firma voi Suomessa toimia?? Karpokin oli tehnyt jutun näistä huijareista.


      • ATV Explorer 150
        Onnettomin äiti kirjoitti:

        Ostimme myös pikkupojalle lasten mönkkärin viime vuonna ja kovasti ihmeteltiin,ettei millään käynnistynyt, kun kuuden viikon odottelun jälkeen saimme sen. Ihan itse vietiin lopulta paikan päälle takuuhuoltoon. Kahden viikon odottelun jälkeen kävin siellä ilmoittamassa, että kuluttajansuoja sanoo jotain takuuajalla korjauksesta. Ei saa kestää niin kauan. Seuraavana päivänä soi puhelin ja kerrottiin, että mönkkäri on korjattu ja siinä oli venttiili rikki? Eikä edes ajettu yhtään! (Minkäänlaista kuittia emme saaneet korjauksesta, kun kuljetusliike toi takaisin) No, pitäisi kai olla tyytyväinen, kun edes saimme korjautettua siellä, mutta jatkossakaan ei ole ollut muuta, kuin ongelmia. Pätkii, nykii, on laiska ja koneen kiinnityshitsaukset poikki noin 150km:n ajon jälkeen. Siellä se makaa tallissa ja pikkupoika inhoaa sitä, kun ei koskaan toimi.

        Itse tilasin maaliskuussa 04 LC Explorer 150 cc ATV:n laite toimitettiin vasta toukoukkun lopussa eli meni 2,5kk Tosin sanoivat toim ajaksi yli 1kk. Kaupanmukana tulleen lumilevyn sain vasta 4kk päästä. Puh ei joko vastattu tai luvattiin paskaa. Vasta kirj. asiallinen reklamaatio jossa vaadin joko hinnanalennusta tai lumilevyn toimit xx.y mennessä tehos. Muuten ilmoitin et asia menee kulut.suoja asiamiehelle.
        Tämä tehos ja sain levyn. Itse ATV ollut mulla nyt 2,5v ja välil tosi kavassa ja raskaassakin maastoajossa. Mitään isompaa ongelmaa ei oo ollu. Ite oon osannu ja voinu korjailla ne pikku lapsuudet jota tossa oli Olen ollu tuoteeseen tyytyväinen Firman toimintaan en.


      • Nimetön

        Ei sieltä tunnu saavan puhelimenpäähän ketään .Tilasin 3viikkoa sit mönkijän minkäänlaista vahvistusviestiä tai soittoa asian tiimoilta en saanut.Melko salatiedettä siis.Ostin mönkijän muualta.Olisivat edes ilmoittaneet et nyt ei ole varastossa pidetäänkö tilaus voimassa?Tilaus olis jatkunut mun puolelta.Suosittelenkin Salonseudun veroviranomaisia pitämään tehostettuja tilintarkistuksia kyseisen firman osalta muuten jäätte näppejä nuolemaan.


      • japa9191919
        koko paikka kirjoitti:

        Ostettiin myös samaisesta paskapaikasta mopo. Tilattiin toinen väri kuin mitä oven eteen tuotiin. Siis per*ele! Ei edes viitsitä soittaa ja kysyä kelpaako se väri mikä tuotiin! Kuitissa vaan lukee, että sitä väriä mitä tilattiin ei ole eikä tule. Ja tosiaan kun sinne yrittää soittaa tai meilata niin ei varmasti vastata. Pitäs sulkea koko paikka!!

        mulla tää gy50 enduro o toiminu helveti hyvi verrattun teihi muihi, mul ei oo 2000km ajo aikan vikoi ollu ja huiput on 60km/h


      • waltsuuu

        tuliko mieleen et ketjut vois kiristää ja mutterit ennen käyttöö?


      • Mopopoika

        Tuossa teittekin suurimman virheenne. Odotitte kiinalaisesta valmista suoraan. Tottakai mutterit ja pultit putoavat kun mopoja kasataan kiiressä ja huolimattomasti ilman että huolehditaan laadusta hirveämmin. Jos on peukalo keskellä sormea ei kiinalaisiin kannata katsoakaan kun ne eivät sellaisenaan toimi. Kun on käynyt läpi kaikki mutterit ja ruuvit niin ei ole sen huonompia kun mikään muu merkkimopo, joissa tulee samoja asioita eteen (ketjut, sähköt, koneremppa yms.) Ja eihän mopo ole mopo ilman vikoja, mutta niitäkin pystyy välttämään.


    • Rambe

      Itse asun lähellä Kone Glanssia ja kuullut olen jonkun verran että ei asiakkaat aina ole olleet tyytyväisiä Gone Glanssin toimintaan.
      Mutta itse ainakin ihan kohtuu tyytyväinen olen.
      Ostin tuossa lumilingon heiltä ja on kyllä ollut todella mainio ja hyvä peli, voin sanoa että olen ollut tyytyväinen.
      Ja linkoa on todella käytetty paljon ja mielestäni oli todella halpa, mikään muu liike ei myy yhtä halvalla.
      On kyllä maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti.
      Ja kyllä siellä huoltokin ainakin minun kohdallani pelasi kun omaa tyhmyyttäni vehkeen osittain hajoitin, vika ei todellakaan ollut linkossa vaan käyttäjässä ja kuntoon tuli ihan kohtuu ripeästi.
      Noilla hinnoilla mitä liike myy niin aika harva paikka pystyy samaan.
      Onhan se niin että halvalla ei saa hyvää mutta jos haluat hyvän niin saat pistää kolminkertaisesti rahaa lisää.
      Jos ostat halvalla niin kannattaa varautua että sitä joudut myös itse korjaamaan ja ottaa selvää saako kyseiseen laitteeseen varaosia muualtakin kuin Glanssilta, moni vehje siellä kun kopioita joistain vehkeistä ja mahdollisesti muualtakin osia voi saada.
      Tuon lingon kohdallakin varaosia helposti saatavana kun ovat puranneet sen takia varaosiksi muutamia linkoja.

      • WWW80

        Tää kirjoittaja on varmaan omistajan oma tekemä!
        Eihän kenenkään kuuluu ostaa uuteen laitteeseen itse osia jos ne menee paskaks.
        Jos meinaa myydä jotain niin luulisi myyjän ymmärtävän vastuunsa tavarasta!!!
        V..tuttaa tälläiset kauppiaat!


      • jukkisvaa

        tää kaveri on salettii joko työntekijänä kyseisessä firmassa tai jopa itte pääjehu, ei kai kukaan laita samaan viestiin noi paljo kehuja ja mainosta.

        just tuli toi karpo juttu ja jiisus miten kyseine firma voi enää ees pyörittää toimintaa. Onko suomessa todellakin asiat niin huonosti, että tälläistä huijausta on mahdollista tehdä ns. laillisesti?


      • mutta
        jukkisvaa kirjoitti:

        tää kaveri on salettii joko työntekijänä kyseisessä firmassa tai jopa itte pääjehu, ei kai kukaan laita samaan viestiin noi paljo kehuja ja mainosta.

        just tuli toi karpo juttu ja jiisus miten kyseine firma voi enää ees pyörittää toimintaa. Onko suomessa todellakin asiat niin huonosti, että tälläistä huijausta on mahdollista tehdä ns. laillisesti?

        oletteko kaikki asiakkaat maksaneet ostoksenne etukäteen? Jos on maksamatta ja toimitus on väärän värinen, väri muuttuu nopeasti jos ei maksa!


      • bgkokoågsdkoåts

        herra Kari Glans itse, tunnistan surkeasta kirjoitustyylistä ja tyypillisestä helppoheikin lorpötyksestä, siitä samasta mitä hän on vuosikaudet suoltanut näyttelyissä ja liikkeessään.
        Kuten kirjoituksesta ilmenee, jälkimarkkinointi Glanssin tuotteissa jää lähinnä asiakkaan ongelmaksi.


      • huh huh......

        hehe.vai tyytyväineh


      • qvwq

        osta vasta sitten kun lähettävät kaksi konetta varaosiksi etukäteen.......


      • Mikäonmikäon

        Hyvä KoneGlansin omistaja. Jos et osaa kirjoittaa kunnolla suomea, kannattaa pyytää sitä taitava avuksi. Niin. Sehän voisi vaikka maksaa. Halvalla ei saa hyvää.


      • epäilijäääääääää

        taitaa tämä kirjoittaja olla galnsin lähippiristä:)


      • Arska1313

        Jaa lumilingon!!! Itse olen yrittännyt ostaa linkoa jo kolme vuotta! koska myyvät usein "ei oota" ja kaiken lisäksi paskat pitäisi maksaa etukäteen! ei saa kirjallista kauppasopimusta vaikka kuinka tivaa. pojalle meinasin tilata mönkijän, maksa tilille, sain tilinumeron en millään ilveellä saanut kauppasopimusta kirjeitse, laite luvattiin toimitta sitten kun erä tulee maahan!! siispä mönkijä jäi ostamatta.

        Ja taas lingoissa sama juttu, seuraava erä saapuu marraskuussa! jos erehdyt ostamaan ja vielä maksamaan etukäteen, saat odotella ja odotella sitten kun saat sieltä jonkun puhelimeen (vihdoin viimen) NE ON LOPPU seuraava erä tulee Maaliskuun lopulla!!! voi H'''''i!!!!!!!!!

        Oleo-Mac saha in italian paska jolla ei tee yhtään mitään olen omistanut kaksi kappaletta, saa jatkuvasti säätää. nykyinen Husovarna on toiminut vuodesta vuoteen ilman mitään huoltoja moitteetta, ja käy nättiä tyhjäkäyntiä vaikka viskaat sen suutuspäissäsi ojaan als suin.

        Yhden crossimopon kyseisestä virmasta tilasin ja mitä sain,,,, täysi paska!! mielestäni kyseinen firma kusetta asiakaitaan kaikenlaisilla mainoksillaan esim SUOMELASSA tavaraa ei ole jos on se on laadltaan aivan ala arvoista, poislukien ISOT MÖNKIJÄT.

        Ostakaa hyvät ihmiset vehkeenne KESKISELTÄ laitteet tulee todella nopeasti ja huolto toimii takuu varmasti, kokemusta on.

        Kiitokset Veljekset Keskinen, ja etenkin huollonpuoli (Gern-Huolto) todella nopeista toimituksista!!


    • ihmettlijä

      Siis aivan uskomaton kauppa. Poreammeemme tuli 2 kuukautta myöhässä ja ihan erilaisena kuin tilattiin. Nyt alamme valittamaan, toivottavasti ei tartte mennä käräjille saakka.

    • pohjosen poika

      huonoa koska ostimme kaksi skootteria niin toisen kaasari ei tiomi ja suojia irtoaa tomitetaan myöhässä ja naarmusina semmoset ovat meidän kokemukset eikä vastata puhelimeen asumme 600 kilsan pääs.

    • erehdyin ostamaan

      Erehdyin ostamaan tytölle skootterin ko. paikasta. Laite täysin susi. Pystyy ajamaan muutaman kilometrin, sitten sammuu. Ollut huollettavana useamman kerran, ei tule kuntoon. Suhtautuminen reklamointiin täysin ylimielistä. Kaupan purku vireillä. Eivät lupauksista huolimatta ota yhteyttä, vetoavat siihen ettei heillä ole valtuuksia hoitaa asiaa.Ainoa henkilö jolla on valtuudet on KARI GLANS, joka ei vaivaudu ottamaan yhteyttä. Asia menossa kuluttajavalituslautakuntaan. ÄLKÄÄ IHMEESSÄ OSTAKO TÄLTÄ HUIJARILTA MITÄÄN.

      • pienkonemekaanikko

        köyhällä ei ole varaa ostaa romuja. nämä halpiskamat ovat kopion kopioita. älkää ostako niitä


      • pienkonemekaanikko
        pienkonemekaanikko kirjoitti:

        köyhällä ei ole varaa ostaa romuja. nämä halpiskamat ovat kopion kopioita. älkää ostako niitä

        yksi kone kesti käytössä 10min (minicrossipyörä)


      • pööffdgdggd
        pienkonemekaanikko kirjoitti:

        yksi kone kesti käytössä 10min (minicrossipyörä)

        joo tänään katoin ku karpolla on asiaa -ohjelmassa kerrottiin tosta huijari yrityksestä. ei kannata ostaa mitään, turhia ongelmia tulee kun ei vastata puhelimiin ym.


      • koneita
        pööffdgdggd kirjoitti:

        joo tänään katoin ku karpolla on asiaa -ohjelmassa kerrottiin tosta huijari yrityksestä. ei kannata ostaa mitään, turhia ongelmia tulee kun ei vastata puhelimiin ym.

        kyllä tuollainen huijari pitäisi laittaa linnaan!!

        tuossa kaupassa ei kannata kenenkään koskaan enää asioida....

        ja myllymäen nettikauppa taitaa myydä samoja kamoja...se on ihan tuurissaan että ne toimii ja kestää.
        tekevät tavarat kiinassa lapsityövoimalla ja sitten nyhtävät täällä paskasta kovan hinnan...prkl!!


      • tyytymätön

        ostin skootterin ja se on suoraan sanottuna renkailla oleva romu


      • talonpoika2
        koneita kirjoitti:

        kyllä tuollainen huijari pitäisi laittaa linnaan!!

        tuossa kaupassa ei kannata kenenkään koskaan enää asioida....

        ja myllymäen nettikauppa taitaa myydä samoja kamoja...se on ihan tuurissaan että ne toimii ja kestää.
        tekevät tavarat kiinassa lapsityövoimalla ja sitten nyhtävät täällä paskasta kovan hinnan...prkl!!

        Glas myy monessa maassa valmistettuja tuotteita. Minä ostin Italiassa valmistetun Olea-mac ruohonraivurin. Hyvin on toiminut. Glasin myymät plkekoneet lienevät saksalaisia ja hinta on sen mukainen. Split halkomiskoneita myyvät muutkin. Minulla ei ole niistä kokemusta. En tiedä edes sitä, että myykö glas niitä halvemmalla kuin toinen firma. Mahdollisesti kiinalaista alkuperää oleviin mopoihin suhtautuisin varovasti.


      • qvwvr
        koneita kirjoitti:

        kyllä tuollainen huijari pitäisi laittaa linnaan!!

        tuossa kaupassa ei kannata kenenkään koskaan enää asioida....

        ja myllymäen nettikauppa taitaa myydä samoja kamoja...se on ihan tuurissaan että ne toimii ja kestää.
        tekevät tavarat kiinassa lapsityövoimalla ja sitten nyhtävät täällä paskasta kovan hinnan...prkl!!

        samaa mieltä


    • kilpailija

      Onko kellään tallella tuota karpon pätkää?? tappaisin siitä!! :)

      • vaan

        MYLLYMÄKI? ;)


    • JIMMYWC

      Muistakaa aina ihmiset kun ostelette " Halpaa ja hyvää " Että MARKALLA SAA MARKAN TAVARAN.

    • A55

      ei saa muuta kun romua. Kiinalaisilla pääsee, ja venäläisillä, jos osaa itse korjata. Kannattaa tarkastaa, että omalla paikkakunnalla on kiina koneiden huolto. esim. Joensuussa saa osia ja palvelua oikein hyvin.

    • Yrittäjä x

      No jopas tuntuu olevan melkoinen firma toi kone-glans, kaveri on tainnu haukata "liian ison palan kakusta" kun meinaa ite tukehtua siihen, oiskohan alunperinkin kannattanu erikoistua vähän pienempään valikoimaan eikä haalia myytäväks kaikkee mahdollista mitä kiinasta löytyy heh !

      • Akka

        Lienee turha enää kysyäkään, että kannattaako tilata tuolta puutarhajyrsintä, olen vakuuttunut että EI.


      • juice 213
        Akka kirjoitti:

        Lienee turha enää kysyäkään, että kannattaako tilata tuolta puutarhajyrsintä, olen vakuuttunut että EI.

        Valittakaa ihmeessä kuluttajaviranomaisille. Kyseisen firman toiminta näyttää perustuvan siihen, että harva jaksaa valittaa. Omistajalla muuten yli 500 000 euron vuositulot...eli aika moni menee halpaan. Monilla Glanssin tuotteilla on KOLMEN KUUKAUDEN TAKUU!!!! En ymmärrä miten tuollaisella takuulla saa edes myydä tavaraa.


      • wehku
        juice 213 kirjoitti:

        Valittakaa ihmeessä kuluttajaviranomaisille. Kyseisen firman toiminta näyttää perustuvan siihen, että harva jaksaa valittaa. Omistajalla muuten yli 500 000 euron vuositulot...eli aika moni menee halpaan. Monilla Glanssin tuotteilla on KOLMEN KUUKAUDEN TAKUU!!!! En ymmärrä miten tuollaisella takuulla saa edes myydä tavaraa.

        mun tekis mieli ostaa kyllä silti toi crossi 125cc new style mutta jos siellä on oieesti noin paska palvelu paskaaa tavaraa niin en taida tilatakkaan =/(


      • tosi töissä
        wehku kirjoitti:

        mun tekis mieli ostaa kyllä silti toi crossi 125cc new style mutta jos siellä on oieesti noin paska palvelu paskaaa tavaraa niin en taida tilatakkaan =/(

        mä ostin kaks vuotta sitten 17.5hv puutarharaktorin sil on ajettu noin 30m3 soraa ja multaa talven lumityöt,kesän nurtsit 2000m2 ei oo ollut pienintäkään vikaa oon tosi tyytyväinen.tää on jenkki ei kinuski ja ainaski partner mtd ja monet muut on täysin samoja vehkeitä väri ja koneen teho ne vaihtelee. sen kyl muistan et toimitus aika heitti noin kuukaudella mikä oli johtaa kaupan purkuun muuten ihan jees


      • p10
        juice 213 kirjoitti:

        Valittakaa ihmeessä kuluttajaviranomaisille. Kyseisen firman toiminta näyttää perustuvan siihen, että harva jaksaa valittaa. Omistajalla muuten yli 500 000 euron vuositulot...eli aika moni menee halpaan. Monilla Glanssin tuotteilla on KOLMEN KUUKAUDEN TAKUU!!!! En ymmärrä miten tuollaisella takuulla saa edes myydä tavaraa.

        saa myydä ..jos on ostajia.. miettikää sitä.


    • motor

      Onko kukaan ostanut näitä kiinalaisia bensakäyttöisiä paikallismoottoreita, ovatko yhtä huonoja kuin tuo muu tavara näyttäisi keskustelun peruasteella olevan ?

    • josu2

      myy täysin paskaa omistaja täysi huijari ollu jo karpossakin, älkää ketään menkö ostamaan tältä mitään.takuu aikanakin kusipää keksii ihme teko syitä.

      • :(...

        Kuulostaa pakalta... jos tieto on faktaa...


    • petosta ja vahvasti

      tän kauppiaan isä vielä teki rehtiä kauppaa tää on täysin kusipää koko äijä

    • kampman

      Tämä kyseinen GY-50 enduro mopo on täysi susi siinä ei kestä mikään meillä on hajonnut niin paljon siitä että olemme ottaneet yhteyttä kuluttaja viranomaisiin että saisimme kaupan purettua.Mopolla on ajettu n.950km ja se on jo aivan romu.ÄLKÄÄ IHMISET MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO TÄTÄ MOPOA KONE-GLANSSILTA!

      • K100RS

        Ostin tytölle Fude crossimopon Raahesta Myllymäen Raudasta. Kysymyksessä on juuri sama Kinroad Gy 50, jota myös Kone-Glans myy. Ilmeisesti Fudelta(joka eri valmistaja) ei löydy ko. mallin mopoa, joten myyvät sitten naapurin mallia omalla merkillä. Tyttö on nyt ajanut mopolla 500 km, eikä kerrassaan mitään murheita ole ollut. Tosin olen tarkistellut ajoittain, että mutterit ja ruuvit ovat kireällä. Toki tytön ajo on rauhallisempaa ja varovaisempaa, kuin pojanmulleilla yleensä on.

        Johtopäätös: 1. Mopossa itsessään ei ole isompia vikoja, paitsi halpa hinta, ja halvalla ei yleensä saa parasta mahdollista laatua. 2. Kone-Glanssilta myydyt mopot on kasattu huolimattomasti, ja pitäisi tarkistaa oston jälkeen, että kaikki osat ovat kiinni. 3. Mopo pitäisi ajaa kunnolla ja rauhallisesti "sisään", ja tarkistaa ajoittain osien kiinnitys, eikä ryhtyä päästelemään metsässä heti täysillä.

        Myllymäellä, joka tuntuu olevan varsin vastuuntuntoinen kauppias, on Fudelle koko maan kattava huoltoverkosto. Niistä pisteistä saattaisi löytyä apu myös Kinroadin crossimopon varaosaongelmiin.


      • laatupeli

        itselläni pelaa moposkooteri erittäin hyvin olen ajanu usaman tuhannen kilometriä eikä mitää vikojä huiput on 80km/h


      • Kusetettu
        laatupeli kirjoitti:

        itselläni pelaa moposkooteri erittäin hyvin olen ajanu usaman tuhannen kilometriä eikä mitää vikojä huiput on 80km/h

        Helppo seuloa glansin oman väen kirjoitukset muiden seasta. Eihän kukaan oikeesti voi olla noista Pas****ta tollasta mieltä. Tai sit ette ole todellakaan oikeesti edes kokeillut niitä. Glansin kamat ei vaan kertakaikkiaan toimi ja se on nähty, kuultu ja luettu jo sata kertaa.


      • ainaki toinen
        Kusetettu kirjoitti:

        Helppo seuloa glansin oman väen kirjoitukset muiden seasta. Eihän kukaan oikeesti voi olla noista Pas****ta tollasta mieltä. Tai sit ette ole todellakaan oikeesti edes kokeillut niitä. Glansin kamat ei vaan kertakaikkiaan toimi ja se on nähty, kuultu ja luettu jo sata kertaa.

        me ostimme kaksi skootteria samanlaisia.toisesta meni mäntä 6000 tuhannen kohallaja muutenki ollu kaikenlaista. ja toisessa ei mitään vikaa ole ollu ja ne kulkee 80km/h että se riippuu aivan skootterista ja käyttäjästä


      • waltsuu
        ainaki toinen kirjoitti:

        me ostimme kaksi skootteria samanlaisia.toisesta meni mäntä 6000 tuhannen kohallaja muutenki ollu kaikenlaista. ja toisessa ei mitään vikaa ole ollu ja ne kulkee 80km/h että se riippuu aivan skootterista ja käyttäjästä

        kylä ne mopoit toimii jos niit vaan osaa käytäää


    • juhanikoski

      onko kukaan ostanut ko. firmasta suihkukaappia tai poreammetta? tekeekö mitään?

      • höyrykaapista!

        Puolessa vuodessa höyrygeneraattori on alkanut vuotaa. Kokoajan vuotaa läpi. Halvalla ei saa hyvää! Nyt eivät vastaa puhelimeen tai meileihin, eli en edes pääse selvittään miten takuu pelaa.


      • verinen

        Asentelin tossa suihkunurkkaa ja kiristin ruuvvia kun lasi helähti rikki. Nyt on lasinsiruja eteisessä saakka ja ranteet auki.. alumiinirunko niin kiero/ huonosti koneistettu että, räjäytti lasin rikki!


    • zx 10 r

      ostimme tammikuussa mönkijän kone-glanssilta..
      merkiltää atv explorer 150cc automatic.
      meillä mönkijä on pelannut hienosti kunhan tosissaan muistaa kiriä mutterit ja pultit kunnolla, mönkijän ollessa uusi. varaosia ei tahdo saada tai on erittäin vaikeaa saada myyjä kiinni.niinpä minäkin ostin 2vk käytetyn moottorin heiltä pilkkahintaan niin ei tarvitse heti kysellä mitään. nyt mönkijällä on ajettu työ/huviajoa noin 30 tankillista ja muuta ei ole tehty kuin tulppa vaihdettu normaali huollot.

      joten ihan jees peli hintaan nähden ja helppo virittää.

      jos jollain muulla on samanlainen mönkijä kirjoitelkaa kommentteja.

      • säälittää jo

        Onnea vaan.. sitä todella tulet tarvitsemaan vehkees kanssa.


      • nappisilmä

        minulla kingroad 250 mönkijä 100kilsa ajettu ihan susi hävis sähköt kaksi kertaa nytten huollossa taasen ollu viikon kuluttaja asiamies sanoi että kaksivikkoa odottaa:)


    • qwef

      kone-glanssin tuotteet eivät kestävyyden suhteen ihan parhaasta päästä, olen silti tyytyväinen takuuseen/korjaukseen: rikkoutuneet osat ovat tulleet suht. nopeassa ajassa ja ne asennetaan ilmaiseksi lähimmässä moottoripyöräliikkeessä

    • wunderbaum92

      kannattaa harkita, itte ostin sieltä sen kinroadin enduro mopon. kun sain mopon ei sähköstartti toiminut (ei toimi vieläkään), akun koppa oli kasattu ihan väärin, soitin sinne koneglanssille ei yksikään osannu kunnolla suomea( ainakaan niistä kenen kanssa puhuin), siellä sanottiin vaan että pitäis itse korjata se startti. viikon ajon jälkeen nopeusmittarin vaijeri meni poikki kun mittarissa oli vajaa 30km, se meni takuuseen ja sain uuden. kaasu hirttää välillä kiinni ja tekee jotain ihmeen väli kuoilemia eli välillä pääsee pari kilometriä ja sitten sammuu. onneks kuitenkin on takuu ja vien sen takuu huoltoon.

    • kädet rasvassa

      Ostin syyskuussa 2008 enduromopon. Kone pelaa mutta vaatii huoltoa vähintään kerran viikossa. Ajettu nyt 1300 km. Kytkinvaijeri menee vaihtoon venynyt liikaa, ryyppyvaijerin nuppi jäi käteen. Jarruvalojen kytkin tippu tielle. Pientä näpräystä riittää. Takuut pelaa puhelinsoitolla saa tilattua kaikki varaosat, ei ongelmia sen suhteen. Ketjut venyvää kiinanlaatua, kiristettävä kerran viikossa vähintään.

      Hintaansa 990 nähden kuitenkin hyvä sijoitus.

      t. kädet rasvassa

    • Pitää osata korjata

      Moro

      Kone-Glanssin koneet on tarkoitettu henkilöille joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä. Jos et itse pysty tekemään tunturi sportin täydellistä koneremonttia laakerienvahtoineen tai ladan vaihdelaatikonpourkua korjauksineen. On syytä jättää nämä väliin. Itse em. esimerkeistä suoriutuneena pystyn kiristämään ruuveja ruuvimeisselillä ja pultit hylsyllä ja jakarilla.

      Aina on syytä varautua pieniin muttereiden kiristyksiin kesken matkan. Varatulppa mukaan ja bensan sekaan polttoaineen jäänestoa. Ladakin vaati sitä alle 5 lämpötiloissa kun kaasari jääty muuten.

      Köyhille korjaustaisoisille ihan ok, kädettömät menkää säästään ropojanne mutta älkää ostako apriiliaa. 3 tonnin aprrilliassa oli vikoja enemmän kuin kinroadissa. mm. kone ylä j alapää täysi remontti =1000 E. Tosin sen mittarissa on nyt 28 000 km. Palaan aiheeseen kun kinroad ylittää 10 000 km merkkipaalun joskus 2020 paikkella?

      t. kädet rasvassa

      • nappisilmä

        et sie pääse sinne asti sen romun kans


      • ei-kädetön

        Jaa olet sitä mieltä, että Apriliaa (opettele edes oikeinkirjoitus) ei kannata ostaa kun kestää vain 28tkm?? Ja kiinanmuovimopolla ajattelit pistää paremmaksi? Voivoi! Ei voi muuta kuin toivottaa rattoisia hetkiä työkalujen parissa.


      • eert

        ylittää koskaan???


    • Äiti Vantaalta

      Meidän historia kyseisen Kone Glansin kanssa on alkanut jo v. 2007 alusta, kun tilasimme ensimmäisen lasten mönkijän. Saimme kyseisen pelin ja innoissaan poikamme, silloin 7 v, odotti kypärä päässään että pääsee ajamaan. Tämä ensimmäinen mönkkäri oli kaksitahtikone jossa oli sellainen vetokahva käynnistystä varten, kuten ruohonleikkurissa. No, siinähän kävi niin että vedettiin ja vedettin eikä käynnistynyt, kunnes koko vetokahva ja puolet moottorin kopasta jäi käteen.
      Tässä kohtaa Kone Glans vielä toimi oikein, ja saatiin pienellä välirahalla nelitahtimönkkäri tilalle. Tästä mönkkäristä valui bensat heti pihalle. Mönkkäri oli kuukauden päivät takuuhuollossa. Kun tuli takaisin, ei käynnistynyt. Eikä koskaan käynnistynytkään.
      Tätä eivät suostuneet ottamaan takaisin, tai korvaamaan siitä mitään.
      Vietiin tämä romu kuitenkin Saloon ja paikan päällä vielä kysyttiin seuraavasta mönkkkäristä, että jos tämän nyt ostamme niin takaatteko että se toimii? Vastaus oli että kyllä se toimii. Tulivat hieman vastaan uuden hinnassa, ja taas toivoa täynnä starttasimme, ja kas vain se käynnistyikin. Sen yhden kerran. Seuraavaksi ei taas enää.... Mönkkäri on nyt n. 6 kk seisonut, kahteen kertaan takuuhuollossa, ja huollon jälkeen aina kerran käynnistynyt ja sen jälkeen ei enää.
      Lopputulos: ÄLKÄÄ IHMEESSÄ SEKAANTUKO SIIHEN FIRMAAN!!! Meillä lähtee tämä homma kuluttajasuojavirastoon.

      • riittää

        Glans on kusettanut Suomessa varmasti satoja ellei tuhansia asiakkaita. Koko homma perustuu varmasti siihen että vain pieni osa kusetetuista loppujenlopuksi vie asian oikeuteen asti ja keskimäärin siis Glans tekee hyvää voittoa huijaamalla. ÄLKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET OSTAKO TÄÄLTÄ YHTÄÄN MITÄÄN ELLETTE HALUA ISOJA MURHEITA!!!


      • Isä ja poika

        Meillä on samanlaisia kokemuksia, paitsi että kyseessä on pikkuinen 50 cc crossimopo. Takuuosien saanti kiven takana, (mm. kesti reilut kaksi kk ennen kuin sytytysyksikkö tuli). Nyt mopo toimii, mutta pitää silti olla ruuvimeisseli valmiina. Sanayhdistelmä "Kone-Glans" herättää meissä edelleen negatiivisiä ajatuksia, joten emme suosittele ko. firmaa kenellekään.Ainoa positiivinen kokemus firmasta oli sen huoltomies (olisikohan ollut virolainen), joka jaksoi neuvoa meitä monta kertaa.


    • koko liike

      Toi on ihan hirveetä kusetusta koko liikkeen toiminta. Mainostaa mainoksissaa ihan eri laitteita joita sit toimittaa asiakkailleen. Kun soitin sinne niin vastasivat että "en tunne asiaa" ja löivät luurin korvaa kahteen kertaan. Eli jos tilaat esim. mönkkärin ni sieltä tulee ihan toisen näkönen laite kun kuvissa. Saman tiedän käyneen crossin kanssa.

    • Matti Juhani

      Ostettiin Kone-Glanssista aggregaatti paikanpäältä ja sovittiin toimitus transpointilla käyttö paikalle. Toimitus oli tosi tosi nopee. Kone lähti tiistaina toimittajalta ja oli samanviikon torstaina perillä keskisuomessa. Soitin kyseiseen liikkeeseen ja sain henkilön langanpäähän verraten pian. Lähetin myös sähköpostilla kysymyksiä useamman kerran ja sain vastauksen viimeistään seuraavana päivänä.Koneesta en osaa vielä sanoa mitää kun en ole sitä käyttäny. Luulen kyllä että kaikki kiinassa valmistetut tuotteet ovat laadullisesti samaa luokkaa olipa se myyjänä mikä liike tahansa.

      • hahhahhah

        Glansilla on sen verran huijari meininkiä ettei tollasta tekstiä voi kirjottaa kukaan muu kuin Glansi ite. Naurettavaa pelleilyä.


      • Matti Juhani
        hahhahhah kirjoitti:

        Glansilla on sen verran huijari meininkiä ettei tollasta tekstiä voi kirjottaa kukaan muu kuin Glansi ite. Naurettavaa pelleilyä.

        Non nii kirjoitan kokemuksia edellisessä kirjoituksessani olevasta agregaatista. Joo eli hemmetin hyvin on toiminu vehje tähän asti, ilman minkäälaisia ongelmia. Käynnistyy niin nöyrästi kun vaan voi, eli ensimmäisellä yrittämällä. Eihän sitä koskaan tiedä milloin tulee murheita mutta niitä tulee kyllä kaikkiin muihinkin ns. merkkituotteisiin. Yhtenä esimerkkinä voin sanoa mersedes benz henkilö auton jollaisen omistin kerra, enkä meinaa laittaa enää sitä merkkiä koska se oli täysi susi jo syntyessään.......... Kerron sitten taas lisää kokemuksia kun niitä kertyy matkan varrella.. Suosittelen sekä lGlanssia että heidän myymiä tuotteitaan...


    • Pipsa Tang

      Kyseisen puulaakin tuotteet ovat täysin luokatonta laadultaan. Erehdyimme ostamaan heidän hiljaien skootterinsa. Hiljainen on, kun ei kulje ollenkaan. Vikaa löytyy vian perään ja takuu ei korvaa mitään. Esimerkiksi kaasuvaijeri alle vuoteen poikki. Akku himmeäksi alle vuoteen. Satulan lukitussalpa ei malliin kuuluva. Bensamittari ei toimi, lähettivät uuden anturan. Ei toimi edelleenkään, koska ei ole ko. mallin antura. Ohjekirja poikkeaa rekisteriotteen mallista. Miten on mahdollista, että tällaista paskaa saadaan myydä nykysuomessa. Eikö asiakkaalla ole mitään oikeuksia? Kuluttaja-asiamiehetkin vain vähättelevät asiaa. Kiertäkää kaukaa koko firma. Rahalla saa parempaa, kestävämpää ja ennenkaikkea toimivia laitteita ja tuotteita.

      • en ymmärrä

        miksi tän firman annetaan toimia. Mainostaa ihan sikana ja ihmiset kun ei käy netissä ni tilaa ja firma tekee satoja tuhansia plussa joka vuosi. Mä en ainakaan edes uskaltais tehä tollasta ku joku voi vaikka suuttua tosissaa ku tulee kusetetuks.


      • VIHAINEN ASIAKAS
        en ymmärrä kirjoitti:

        miksi tän firman annetaan toimia. Mainostaa ihan sikana ja ihmiset kun ei käy netissä ni tilaa ja firma tekee satoja tuhansia plussa joka vuosi. Mä en ainakaan edes uskaltais tehä tollasta ku joku voi vaikka suuttua tosissaa ku tulee kusetetuks.

        Ostin Kone Glans liikkeestä 50cc kinroad enduron. Ekan kerran kun ajoin toimi hyvin, mutta kun oli ajanut 15 min huomasin että tankissa oli reikä! Vietiin takaisin Saloon korjattavaksi. Johtaja ei edes itse vastaa edes puhelimeen eikä näyttäydy kiukkuisille asiakkaille. No kun lähdimme pois liikkeestä huoasimme että tankki vuotaa edelleen. Johtaja sanoi vaihtavansa tankin, mutta kuka tietää kun äijä löi ovet kiinni. EN SUOSITTELE KONE GLANSSIA KENELLEKKÄÄN!! ÄLKÄÄ OSTAKO SIELTÄ YHTÄÄN MITÄÄN!


    • olen kolmatta kuukautta odotellut klapikonetta,rahoituksesta tuli jo lasku,mutta tuotetta ei ole vielä tullut.Tiedustellessani konetta kahdesti ,sanotaan vain että kuun lopussa tulee."niin minkä kuun ja minä vuonna?"

    • varmistakaa onko tuotetta varastossa,lehtien mainoksissa on paljon tuotteita mitä ei ole edes varastossa mutta mainostetaan kuitenkin ja luotolla.

      • no glans

        halvalla ostin lumiligon,varmaan floridan ilmastoon tarkoitettun.linko kävi 5-10min ja sammuija sama toistui jatkuvasti.lähetin asiasta sähköpostina kyselyn ja ja kuvailin vian ja oireet ja vastauksena tuli että lähetä huoltoon.huollossa kävi ja ilmoitteetiin että käyttäjän vika.millä todistat.nyt kone odottaa hakijaa rahtiliikkeessä jonka rahdit hakija joutuu maksamaan???seuravan koneen kun minä ostan niin menen ihan oikeeseen koneliikkeeseen misssä takuut pelaa.


      • jEE
        no glans kirjoitti:

        halvalla ostin lumiligon,varmaan floridan ilmastoon tarkoitettun.linko kävi 5-10min ja sammuija sama toistui jatkuvasti.lähetin asiasta sähköpostina kyselyn ja ja kuvailin vian ja oireet ja vastauksena tuli että lähetä huoltoon.huollossa kävi ja ilmoitteetiin että käyttäjän vika.millä todistat.nyt kone odottaa hakijaa rahtiliikkeessä jonka rahdit hakija joutuu maksamaan???seuravan koneen kun minä ostan niin menen ihan oikeeseen koneliikkeeseen misssä takuut pelaa.

        tohon kauppaan ei kenenkään kannata mennä aivan paskaa myyvät ja kun liike on rahat saanu.takuu ja palvelu loppuu siihen aivan täysin.tällä yrityksellä ei voi olla tulevaisuutta.VAROKAA PASKAA MYYVÄÄ KONE-GLANSIA.


      • Tarinaa
        jEE kirjoitti:

        tohon kauppaan ei kenenkään kannata mennä aivan paskaa myyvät ja kun liike on rahat saanu.takuu ja palvelu loppuu siihen aivan täysin.tällä yrityksellä ei voi olla tulevaisuutta.VAROKAA PASKAA MYYVÄÄ KONE-GLANSIA.

        Itsellä seuraavanlainen tarina: Tilasin netin kautta Kinroad-skootterin.. Skootteri saapui kolmen päivän kuluttua tilauksesta. Skootteri oli kuljetuksessa vaurioitunut, rahtikirjassakin luki että huonosti pakattu noudettaessa. Purin skootterin muoveista, ja kas katteet oli haljennut parista paikasta kuljetuksen aikana. Seuraavana päivänä yhteys transpointiin, ja he haki mopon takaisin. Päätin samalla perua koko kaupan, koska Kinroad ei muutenkaan minua miellyttänyt että olin lukenut jälkeenpäin tilauksen tehtyäni huonoa palautetta ko. skootterista. Ilmoitin asiasta e-maililla Kone-Glansiin, ja soitin vielä seuraavana päivänä perään. Toisella yrittämällä pääsin läpi, puhelimen toisessa päässä ei nyt mikään asiakaspalvelun mestari ollut mutta suht asiallinen äijä kuitenkin. Kehoitti tekemään kirjallisen reklamaation, tämän tein ja postitin Kone-Glansiin ja täytyy sanoa että hieman yllätyksekseni rahat oli 2 päivän kuluttua täysimääräisenä tilillä. Eli itse ei palvelussa moitteen sijaa.


      • autoforum.com:D
        Tarinaa kirjoitti:

        Itsellä seuraavanlainen tarina: Tilasin netin kautta Kinroad-skootterin.. Skootteri saapui kolmen päivän kuluttua tilauksesta. Skootteri oli kuljetuksessa vaurioitunut, rahtikirjassakin luki että huonosti pakattu noudettaessa. Purin skootterin muoveista, ja kas katteet oli haljennut parista paikasta kuljetuksen aikana. Seuraavana päivänä yhteys transpointiin, ja he haki mopon takaisin. Päätin samalla perua koko kaupan, koska Kinroad ei muutenkaan minua miellyttänyt että olin lukenut jälkeenpäin tilauksen tehtyäni huonoa palautetta ko. skootterista. Ilmoitin asiasta e-maililla Kone-Glansiin, ja soitin vielä seuraavana päivänä perään. Toisella yrittämällä pääsin läpi, puhelimen toisessa päässä ei nyt mikään asiakaspalvelun mestari ollut mutta suht asiallinen äijä kuitenkin. Kehoitti tekemään kirjallisen reklamaation, tämän tein ja postitin Kone-Glansiin ja täytyy sanoa että hieman yllätyksekseni rahat oli 2 päivän kuluttua täysimääräisenä tilillä. Eli itse ei palvelussa moitteen sijaa.

        Minkälainen toi alle kaks tonnii maksava ja siinä tulis puskulevyt peräkärryt yms. Millainen? Huollot korkeintaan kuopiossa tai toiseen suuntaan juvalla. Toimiiko takuut? Ovatko myyjät luusereita? Sanokaa jos tiedätte! Nurmi kasvaa nopeasti joten ei ole kovin paljon aikaa!


      • pelannut hyvin
        Tarinaa kirjoitti:

        Itsellä seuraavanlainen tarina: Tilasin netin kautta Kinroad-skootterin.. Skootteri saapui kolmen päivän kuluttua tilauksesta. Skootteri oli kuljetuksessa vaurioitunut, rahtikirjassakin luki että huonosti pakattu noudettaessa. Purin skootterin muoveista, ja kas katteet oli haljennut parista paikasta kuljetuksen aikana. Seuraavana päivänä yhteys transpointiin, ja he haki mopon takaisin. Päätin samalla perua koko kaupan, koska Kinroad ei muutenkaan minua miellyttänyt että olin lukenut jälkeenpäin tilauksen tehtyäni huonoa palautetta ko. skootterista. Ilmoitin asiasta e-maililla Kone-Glansiin, ja soitin vielä seuraavana päivänä perään. Toisella yrittämällä pääsin läpi, puhelimen toisessa päässä ei nyt mikään asiakaspalvelun mestari ollut mutta suht asiallinen äijä kuitenkin. Kehoitti tekemään kirjallisen reklamaation, tämän tein ja postitin Kone-Glansiin ja täytyy sanoa että hieman yllätyksekseni rahat oli 2 päivän kuluttua täysimääräisenä tilillä. Eli itse ei palvelussa moitteen sijaa.

        ostin kinroad scootterin 4 vuotta sitten , ajettu 4700km ,yksi sulake palanut, vielä alkuperäinen akkukin, huollot tehty itse ja silmäilty vähän, hinta ja laatu kohdallaan, toimituksen oli ajoissa ja sovitusti kyllä nää pelaa kun muistaa että nelitahtinen vaatii enemmn huoltoa ja huolenpitoa, ja pikkuisen asennettakin.


      • yuy
        pelannut hyvin kirjoitti:

        ostin kinroad scootterin 4 vuotta sitten , ajettu 4700km ,yksi sulake palanut, vielä alkuperäinen akkukin, huollot tehty itse ja silmäilty vähän, hinta ja laatu kohdallaan, toimituksen oli ajoissa ja sovitusti kyllä nää pelaa kun muistaa että nelitahtinen vaatii enemmn huoltoa ja huolenpitoa, ja pikkuisen asennettakin.

        oletko aivan tosissasi??


    • Salo Sucks

      Itse ostin sieltä höyrysuihkukaapin ja se osttautui täysin sudeksi.
      Perheemme sai melkoiseti harmia tästä "huipputuotteesta".
      Lupasivat purkaa kaupan ja palauttaa rahat, mutta eipä ole rahoja vieläkään näkynyt?? Palautimme suihkukaapin täysin sopimuksen mukaan ja ostimme
      K-Raudasta uuden eikä ole tarvinnut katua. Ihmetyttää vain se heidän tavassaan tehdä kauppaa, että kauppa luvataan sähköpostilla purkaa ja pyydetään tilinumerot ym. tiedot ja sitten rahoja ei saakkaan takaisin?? Taas joutuu lakimiehet hommiin, kun tuollaisia nettihuijareita liikkuu markkinoilla. muutenkin olen aina ollut sitä mieltä, että salosta ei tule muuta hyvää, kuin tie pois. Olen kuullut muiltakin, että lupauksista huolimatta on rahojen takaisinsaanti todella
      veikeata tästä putiikista.

      • niinpä niin

        löytyisköhän jotain maajussia joka toimittais kone-glanssin myymälän muutaman kuution lietelantaa, toisaalta varmaan myisivät sitäkin eteenpäin kilon paketeissa hyvään hintaan!


    • epävarmaa?

      Ostin aikanaan 80-luvun lopulla EKA-yhtymästä tämän Kone-Glansin nykyisin edustaman merkin 50 kuutioisen moottorisahan. EKA meni konkurssiin isoin otsikoin eikä varaosia saanut enää. Kone seisoi kymmenen vuotta hyllyllä odottamassa keikkaa romulaan. Tilalle ostettu Jonsse rupesi sitten kenkkuilemaan ja vanhasta romusta puhallettiin pölyt päältä. Kone-Glans oli ruvennut mainostamaan tätä vanhaa merkkiä ja ryhdyin kyselemään sieltä varaosia. Tuli Ei-Oota. Panin nettiselaimen pyörimään ja osathan löytyivät ulkomailta nettimyynnistä. Kone pelaa taas ja onkin aikaisekseen ihan siedettävässä kunnossa. Kahdet männänrenkaat ja säädettävä öljypumppu kuten nykypäivänkin laatukoneissa. Onneksi nykyisin löytyy toinenkin maahantuoja kyseiselle merkille. Huolto on varmaan onnenkauppaa, jos oma peukalo ei konetta korjaa. Tehtaalla on ihan laaja valikoima koneita täysjäreistä pieniin asti. Italiasta löytyy siis sekä tämän merkin että Hussen tehtaat. Kumpi lie parempi?

    • koo hoo

      Ostin agregaatin kesäkuun puolessa valissä, lähetettiinm viallinen, jo käytössä ollut kone jonka polttoaine säliö vuosi suoraa generaattorin päälle.
      Lähti heinäkuun alussa korjattavaksi Kone Glans nimiseen yritykseen Saloon joka oli tämän epkurantin tuotteen myynyt.
      Petoksen tunnusmerkit toteutuvat sikäli ettei kyseisellä firmalla ollut tarkoitustakaan toimittaa toimivaa laitetta vaan ainoastaan ottaa vastaan asikkaan rahat antamatta rahalle sitä vastiketta mikä oli kaupantekohetkellä sovittu. Odottelen edelleen toimivam laitteen palautusta .

      Oolen kiinnostunut ryhmäkanteen nostamiseen ko yritystä vastaan koska tämän tapaiset huijariyritykst pitää laittaa järjestykseen. jos homma kiinnostaa niin ota yhteyttä email [email protected] .fi

      • kun lukee

        tulee mieleen meillä päin yksi Honda Monkey ( aito japanilainen), jolla on ajettu yli 70 000 km. Mopo ollut työmatkakäytössä koko ikänsä.
        Mopo on vieläkin liikenteessä ja tuskinpa siihen on tehty niin paljon remonttia kuin noihin Glansin muutama sata km ajettuihin.


      • Hujari kuriin

        Mitä ihmeen masokisteja olette? Nautitteko valittamisesta vai miksi kukaan (tai vain aniharva) ryhtyy muuhun kuin täällä valittamiseen. Kyllä on aihetta isolla porukalla pestata asianajaja töihin ja Kiilto-Glans vastuuseen! Joku täysipäinen aloitteentekijäksi. Toimikaa!


    • --o--

      ootteko kukaan ostanu tuolta kone-glansilta nuita bse merkkisiä crossipyöriä? siis tuommosia pikku-crosseja? kertokaahan et miten on toiminu? houkuttelis vähän ostaa..

      kiitos

      • crossboy

        ja oli ihan täys paska. Ehkä laitteena ok mut firma ei anna edes varaosia takuuna eikä vastaa puhelimeen.


      • Silkkaa säästöä
        crossboy kirjoitti:

        ja oli ihan täys paska. Ehkä laitteena ok mut firma ei anna edes varaosia takuuna eikä vastaa puhelimeen.

        Tilasin kolme viikkoa sitten tavaraa tuolta ihan sinisilmäisyyttäni. Ennen tilausta kysyin toimitusajan pituutta kun oli olevinaan taas kiiire saada tavarat. Lupasivat maanantaina tehtävälle tilaukselle kolmen päivän toimitusajan, mikä sinällään on ihan uskottavaa kun paketti kulkee mutkahuollon kautta.

        Nyt kolme viikkoa myöhemmin tavaraa ei näy ei kuulu eikä myöskään vastauksia kyselyihini toimituksen viivästymisestä.

        Ainakin asiointini Kone-Glansin kanssa osoittautui edulliseksi kun säästö on tasan 100 prosenttia.


      • saiturein
        Silkkaa säästöä kirjoitti:

        Tilasin kolme viikkoa sitten tavaraa tuolta ihan sinisilmäisyyttäni. Ennen tilausta kysyin toimitusajan pituutta kun oli olevinaan taas kiiire saada tavarat. Lupasivat maanantaina tehtävälle tilaukselle kolmen päivän toimitusajan, mikä sinällään on ihan uskottavaa kun paketti kulkee mutkahuollon kautta.

        Nyt kolme viikkoa myöhemmin tavaraa ei näy ei kuulu eikä myöskään vastauksia kyselyihini toimituksen viivästymisestä.

        Ainakin asiointini Kone-Glansin kanssa osoittautui edulliseksi kun säästö on tasan 100 prosenttia.

        puhelutkin jonkun muun piikkiin?


      • Uuno Savu
        saiturein kirjoitti:

        puhelutkin jonkun muun piikkiin?

        Ostin n 4-5 vuotta sitten puutarha jyrsimen , ja pelaa vieläkin, hinta laatusuhde oli mielestäni hyvä ja varusteita kiitettävästi .
        Joku wanha kupe oli silloin myymälässä puikoissa , kuullosti kyllä vähän epämääräiseltä , mutta homma pelas.


      • paska paikka
        Uuno Savu kirjoitti:

        Ostin n 4-5 vuotta sitten puutarha jyrsimen , ja pelaa vieläkin, hinta laatusuhde oli mielestäni hyvä ja varusteita kiitettävästi .
        Joku wanha kupe oli silloin myymälässä puikoissa , kuullosti kyllä vähän epämääräiseltä , mutta homma pelas.

        missään tekemisissä heidän kanssa !!! he ovat todellakin paskaa myyviä huijareita!!! olen tapellut nyt reilun kuukauden heidän kanssaan. toivon että ketään ei asioi kyseisessä liikkeessä.itse olen ainakin mukana ryhmäkanteen tekemisessä


      • Tomppeli?
        paska paikka kirjoitti:

        missään tekemisissä heidän kanssa !!! he ovat todellakin paskaa myyviä huijareita!!! olen tapellut nyt reilun kuukauden heidän kanssaan. toivon että ketään ei asioi kyseisessä liikkeessä.itse olen ainakin mukana ryhmäkanteen tekemisessä

        Ostin Glansilta lumilingon, kun halvalla sai. Toimitus oli päiviä myöhässä, ja kun kyselin perään, niin toimittivat sentäs pikana. Selitys: "unohdimme". Lingon kokoaminen oli todella vaikeaa kun ohjeet olivat ala-asteen tasoa. Tärkeät kuvat oli postimerkin kokoisia, mustavalkosuttua koko halpa nivaska. Linko toimi sitten miten toimi, mutta ei enää viiden kerran jälkeen. Pyörät lakkasivat vetämästä ja sitten ne kirjaimellisesti tippuivat. Kyselin huoltoa tavalla jos toisellakin, mitään vastausta en saanut / en päässyt numeroon läpi. Firma on niin prkl kaukana, muussa tapauksessa menisin heti ovelle. Mutta, mutta... jos haluatte jännitystä elämäänne, niin tehkää Glansin kanssa kaupat.


      • ylävitonen
        Tomppeli? kirjoitti:

        Ostin Glansilta lumilingon, kun halvalla sai. Toimitus oli päiviä myöhässä, ja kun kyselin perään, niin toimittivat sentäs pikana. Selitys: "unohdimme". Lingon kokoaminen oli todella vaikeaa kun ohjeet olivat ala-asteen tasoa. Tärkeät kuvat oli postimerkin kokoisia, mustavalkosuttua koko halpa nivaska. Linko toimi sitten miten toimi, mutta ei enää viiden kerran jälkeen. Pyörät lakkasivat vetämästä ja sitten ne kirjaimellisesti tippuivat. Kyselin huoltoa tavalla jos toisellakin, mitään vastausta en saanut / en päässyt numeroon läpi. Firma on niin prkl kaukana, muussa tapauksessa menisin heti ovelle. Mutta, mutta... jos haluatte jännitystä elämäänne, niin tehkää Glansin kanssa kaupat.

        Miettikää helvetin köyhät nyt vähän, Jos laatuskootteri tai pikkumönkkäri maksaa normaalisti 1500 - 3000 € ja te menette ja ostatte "vastaavan" 499€ mistä' tahansa kiinan -paska myymälästä ja kuvittelette että nyt on mulla jumalauta yhtä hieno peli ku naapurilla, niin suosittelen hakeutumaan holhoukseen. Se on vaan tuo tavaran himo niin helvetillinen nykyään ihmisillä että siinä vauhdissa näköjään järki sumenee. Olen itsekin tuonut kiinasta konttikaupalla tavaraa Suomeen uimarenkaista leikkauslasereihin ja voin kertoa että täyttä paskaa on lähes joka nippeli. Ainoat kiinalaiset tuotteet joita uskallan suositella ovat tuuligeneraattorit ja aurinkokeräimet, yksinkertaista ja konventionaalista tekniikkaa, sitä eivät osaa kiinalaisetkaan "ryssiä". Neuvoksi antaisin että jos auton renkaiden vaihto on mielestänne tosi äijämäinen tekninen suoritus niin älkää ostako MITÄÄN kiinalaista, kaupan vastineeksi saatte vain vitutusta.


      • Laatua_
        ylävitonen kirjoitti:

        Miettikää helvetin köyhät nyt vähän, Jos laatuskootteri tai pikkumönkkäri maksaa normaalisti 1500 - 3000 € ja te menette ja ostatte "vastaavan" 499€ mistä' tahansa kiinan -paska myymälästä ja kuvittelette että nyt on mulla jumalauta yhtä hieno peli ku naapurilla, niin suosittelen hakeutumaan holhoukseen. Se on vaan tuo tavaran himo niin helvetillinen nykyään ihmisillä että siinä vauhdissa näköjään järki sumenee. Olen itsekin tuonut kiinasta konttikaupalla tavaraa Suomeen uimarenkaista leikkauslasereihin ja voin kertoa että täyttä paskaa on lähes joka nippeli. Ainoat kiinalaiset tuotteet joita uskallan suositella ovat tuuligeneraattorit ja aurinkokeräimet, yksinkertaista ja konventionaalista tekniikkaa, sitä eivät osaa kiinalaisetkaan "ryssiä". Neuvoksi antaisin että jos auton renkaiden vaihto on mielestänne tosi äijämäinen tekninen suoritus niin älkää ostako MITÄÄN kiinalaista, kaupan vastineeksi saatte vain vitutusta.

        KAIKKI kunnon laatu tulee Kiinasta.


      • kinkki lingon ostanu
        ylävitonen kirjoitti:

        Miettikää helvetin köyhät nyt vähän, Jos laatuskootteri tai pikkumönkkäri maksaa normaalisti 1500 - 3000 € ja te menette ja ostatte "vastaavan" 499€ mistä' tahansa kiinan -paska myymälästä ja kuvittelette että nyt on mulla jumalauta yhtä hieno peli ku naapurilla, niin suosittelen hakeutumaan holhoukseen. Se on vaan tuo tavaran himo niin helvetillinen nykyään ihmisillä että siinä vauhdissa näköjään järki sumenee. Olen itsekin tuonut kiinasta konttikaupalla tavaraa Suomeen uimarenkaista leikkauslasereihin ja voin kertoa että täyttä paskaa on lähes joka nippeli. Ainoat kiinalaiset tuotteet joita uskallan suositella ovat tuuligeneraattorit ja aurinkokeräimet, yksinkertaista ja konventionaalista tekniikkaa, sitä eivät osaa kiinalaisetkaan "ryssiä". Neuvoksi antaisin että jos auton renkaiden vaihto on mielestänne tosi äijämäinen tekninen suoritus niin älkää ostako MITÄÄN kiinalaista, kaupan vastineeksi saatte vain vitutusta.

        tuuligeneraattoreita ja aurinkokeräimiä....Ei välttämättä köyhiä ja kommareita vaan kypsyneitä kun ei takuuasiat toimi jos vehkeet hajoaa totaalisesti. Se on kyllä totta että ei noita halpis tuotteita tosiaan kannata ostaa jos on peukku keskellä kämmentä, ne vaatii jatkuvaa huoltoa jos meinaa että käy ja kukkuu.


      • d
        kinkki lingon ostanu kirjoitti:

        tuuligeneraattoreita ja aurinkokeräimiä....Ei välttämättä köyhiä ja kommareita vaan kypsyneitä kun ei takuuasiat toimi jos vehkeet hajoaa totaalisesti. Se on kyllä totta että ei noita halpis tuotteita tosiaan kannata ostaa jos on peukku keskellä kämmentä, ne vaatii jatkuvaa huoltoa jos meinaa että käy ja kukkuu.

        Ei ole varaa ostaa huonoa. Ladan hinnalla ei saa mersuu.


      • Yhä Glanssin asiakas
        d kirjoitti:

        Ei ole varaa ostaa huonoa. Ladan hinnalla ei saa mersuu.

        Kokemuksesta Glanssista.
        Yksi ajettava ruohonleikkuri, oli ammattikäytössä 3 vuotta => toimi moitteettomasti, yks takuu korjaus tehtiin , se hoitui saman tien kun kävin liikkeessä
        Yksi pensasaita leikkuri Oleo mac, nyt 6 vuotta vanha ja toimii edelleen moitteettomasti.
        Lisäksi asioin liikkeessä paljon kesä aikaan, hakemassa tulppia, siimaa yms tarvikkeita, kyllä mä olen ainakin joka kerta vuodesta 2001 asti saanut palvelua.
        Olen jopa muutaman kerran tiedustellut asioita sähköpostilla ja vastaukset ovat tulleet saman tai seuraavan päivän aikana.
        Otse olen ainakin ollut tyytyväinen palveluun.


      • ???
        Yhä Glanssin asiakas kirjoitti:

        Kokemuksesta Glanssista.
        Yksi ajettava ruohonleikkuri, oli ammattikäytössä 3 vuotta => toimi moitteettomasti, yks takuu korjaus tehtiin , se hoitui saman tien kun kävin liikkeessä
        Yksi pensasaita leikkuri Oleo mac, nyt 6 vuotta vanha ja toimii edelleen moitteettomasti.
        Lisäksi asioin liikkeessä paljon kesä aikaan, hakemassa tulppia, siimaa yms tarvikkeita, kyllä mä olen ainakin joka kerta vuodesta 2001 asti saanut palvelua.
        Olen jopa muutaman kerran tiedustellut asioita sähköpostilla ja vastaukset ovat tulleet saman tai seuraavan päivän aikana.
        Otse olen ainakin ollut tyytyväinen palveluun.

        onko kokemuksia kyseisen firman ip-saunoista???


      • Kone-Glansilta
        ??? kirjoitti:

        onko kokemuksia kyseisen firman ip-saunoista???

        Itsellä on kolmatta talvea nyt 5,5 heppanen sähköstartillinen lumilinko, mistäköhän alottas...

        - vaihdekeppi ei kestä oikeessa pykälässä kun mustekalalla
        - sähköstartti toimi ehkä 10 kertaa (lähtee narusta käyntiin)
        - työvalo sippas parissa viikossa (ei se kyllä mitään näyttänytkään...)
        - vaijereiden kiristyskierretangot menneet poikki yläpäistä kummaltakin puolelta, sepitetty ehjäks
        - torven kääntö "spiraali" katkes eka talvena. ongelmana on että torvi fuskaa jos heitto on vähänkin alaspäin ja lunta tulee suoraan äänenvaimentimelle ja siitä se sulaa kääntökehälle. Jäätyy samantien sitten näillä keleillä...
        - vähänkin nuoskempi lumi tukkii torven alapään ja laite on jumissa 2 metrin ajon jälkeen
        - murtopultteja kannattaa varata aina mukaan, napsahtelee usein.
        -"lumikaukalon" oikea reuna on murtunut nyt koko matkaltaan, tarttee hitsata ennenkun ensimmäiset siivet irtoaa toisesta reunasta
        -äänenvaimentimen suojaraudat tippuivat eka talvena...

        Sen olen oppinut ettei köyhällä ole toista kertaa varaa ostaa halpaa joten toimikoon niin kauan kun toimii, seuraava on erimerkkinen.


      • insinööri67,.
        Kone-Glansilta kirjoitti:

        Itsellä on kolmatta talvea nyt 5,5 heppanen sähköstartillinen lumilinko, mistäköhän alottas...

        - vaihdekeppi ei kestä oikeessa pykälässä kun mustekalalla
        - sähköstartti toimi ehkä 10 kertaa (lähtee narusta käyntiin)
        - työvalo sippas parissa viikossa (ei se kyllä mitään näyttänytkään...)
        - vaijereiden kiristyskierretangot menneet poikki yläpäistä kummaltakin puolelta, sepitetty ehjäks
        - torven kääntö "spiraali" katkes eka talvena. ongelmana on että torvi fuskaa jos heitto on vähänkin alaspäin ja lunta tulee suoraan äänenvaimentimelle ja siitä se sulaa kääntökehälle. Jäätyy samantien sitten näillä keleillä...
        - vähänkin nuoskempi lumi tukkii torven alapään ja laite on jumissa 2 metrin ajon jälkeen
        - murtopultteja kannattaa varata aina mukaan, napsahtelee usein.
        -"lumikaukalon" oikea reuna on murtunut nyt koko matkaltaan, tarttee hitsata ennenkun ensimmäiset siivet irtoaa toisesta reunasta
        -äänenvaimentimen suojaraudat tippuivat eka talvena...

        Sen olen oppinut ettei köyhällä ole toista kertaa varaa ostaa halpaa joten toimikoon niin kauan kun toimii, seuraava on erimerkkinen.

        "Miettikää helvetin köyhät nyt vähän, Jos laatuskootteri tai pikkumönkkäri maksaa normaalisti 1500 - 3000 € ja te menette ja ostatte "vastaavan" 499€ mistä' tahansa kiinan -paska myymälästä ja kuvittelette että nyt on mulla jumalauta yhtä hieno peli ku naapurilla, niin suosittelen hakeutumaan holhoukseen."



        On täysin liikkenvika, jolleivat laitteet toimi. Jos takuu on 6kk, niin silloin se myös on se! Liike on velvollinen korjaamaan vehkeen, jollei toimi. Itse ostin pojalleni aikoinaan mopon joka kesti 2-päivää. Sittenmin olen ostanut pojalleni vaan hondan tuotteita. 4-vuoden takuu ja kestää! (Muuten en ole persaukinen kommari kk palkkani on 5000€)


      • Umpikommari
        insinööri67,. kirjoitti:

        "Miettikää helvetin köyhät nyt vähän, Jos laatuskootteri tai pikkumönkkäri maksaa normaalisti 1500 - 3000 € ja te menette ja ostatte "vastaavan" 499€ mistä' tahansa kiinan -paska myymälästä ja kuvittelette että nyt on mulla jumalauta yhtä hieno peli ku naapurilla, niin suosittelen hakeutumaan holhoukseen."



        On täysin liikkenvika, jolleivat laitteet toimi. Jos takuu on 6kk, niin silloin se myös on se! Liike on velvollinen korjaamaan vehkeen, jollei toimi. Itse ostin pojalleni aikoinaan mopon joka kesti 2-päivää. Sittenmin olen ostanut pojalleni vaan hondan tuotteita. 4-vuoden takuu ja kestää! (Muuten en ole persaukinen kommari kk palkkani on 5000€)

        Kyllä sä oot sit kova jätkä kun noin hyvin tienaat!


      • mökkäri
        Umpikommari kirjoitti:

        Kyllä sä oot sit kova jätkä kun noin hyvin tienaat!

        kyl mä olen tyytyväinen ollu tohon grats manin ajoleikkuriin lunta on ajettu paljon . ainut vaan oli alus et puhkasin molemmat takarenkaat hölmöyttäni.ketjut kesti kyl kuukauden päivät tulla ja ne oli fiaskot mut rakensin ite paremmat . levensin viel etulevyy 40 cm . ja takana hyvät paino viritykset .


      • ffgffgfgg
        insinööri67,. kirjoitti:

        "Miettikää helvetin köyhät nyt vähän, Jos laatuskootteri tai pikkumönkkäri maksaa normaalisti 1500 - 3000 € ja te menette ja ostatte "vastaavan" 499€ mistä' tahansa kiinan -paska myymälästä ja kuvittelette että nyt on mulla jumalauta yhtä hieno peli ku naapurilla, niin suosittelen hakeutumaan holhoukseen."



        On täysin liikkenvika, jolleivat laitteet toimi. Jos takuu on 6kk, niin silloin se myös on se! Liike on velvollinen korjaamaan vehkeen, jollei toimi. Itse ostin pojalleni aikoinaan mopon joka kesti 2-päivää. Sittenmin olen ostanut pojalleni vaan hondan tuotteita. 4-vuoden takuu ja kestää! (Muuten en ole persaukinen kommari kk palkkani on 5000€)

        tienaatpas sinä sitten huonosti!! itse saan noin kaksi kertaa tuon verran kuussa joten eipäs haukuta ketään köyhäksi ennen kuin tiedetään muidentulot


      • Pettynyt pahasti
        Kone-Glansilta kirjoitti:

        Itsellä on kolmatta talvea nyt 5,5 heppanen sähköstartillinen lumilinko, mistäköhän alottas...

        - vaihdekeppi ei kestä oikeessa pykälässä kun mustekalalla
        - sähköstartti toimi ehkä 10 kertaa (lähtee narusta käyntiin)
        - työvalo sippas parissa viikossa (ei se kyllä mitään näyttänytkään...)
        - vaijereiden kiristyskierretangot menneet poikki yläpäistä kummaltakin puolelta, sepitetty ehjäks
        - torven kääntö "spiraali" katkes eka talvena. ongelmana on että torvi fuskaa jos heitto on vähänkin alaspäin ja lunta tulee suoraan äänenvaimentimelle ja siitä se sulaa kääntökehälle. Jäätyy samantien sitten näillä keleillä...
        - vähänkin nuoskempi lumi tukkii torven alapään ja laite on jumissa 2 metrin ajon jälkeen
        - murtopultteja kannattaa varata aina mukaan, napsahtelee usein.
        -"lumikaukalon" oikea reuna on murtunut nyt koko matkaltaan, tarttee hitsata ennenkun ensimmäiset siivet irtoaa toisesta reunasta
        -äänenvaimentimen suojaraudat tippuivat eka talvena...

        Sen olen oppinut ettei köyhällä ole toista kertaa varaa ostaa halpaa joten toimikoon niin kauan kun toimii, seuraava on erimerkkinen.

        Tilasin 6.5hp lumilingon Kone-Glanssilta.Toimitus samalla viikolla luvatusti myöhästyi 3-viikkoa. 3. ajokerralla linko hajosi ja lähti takuukorjaukseen Saloon.Reilussa viikossa sain koneen takaisin korjattuna. 8.Ajokerralla linko hajosi taas käyttökelvottomaksi ja taas Saloon korjattavaksi.Yritin purkaa kauppaa puhelimessa ja sopia vaikkapa toisesta tuotteesta vaihtokauppana.Nyt Salossa on minun linko ollut monta viikkoa ja rahat.Kulutaja-asiamies hoitaa asiaani...Saahan nähdä kuinka käy???!!!


      • ndebfu
        Yhä Glanssin asiakas kirjoitti:

        Kokemuksesta Glanssista.
        Yksi ajettava ruohonleikkuri, oli ammattikäytössä 3 vuotta => toimi moitteettomasti, yks takuu korjaus tehtiin , se hoitui saman tien kun kävin liikkeessä
        Yksi pensasaita leikkuri Oleo mac, nyt 6 vuotta vanha ja toimii edelleen moitteettomasti.
        Lisäksi asioin liikkeessä paljon kesä aikaan, hakemassa tulppia, siimaa yms tarvikkeita, kyllä mä olen ainakin joka kerta vuodesta 2001 asti saanut palvelua.
        Olen jopa muutaman kerran tiedustellut asioita sähköpostilla ja vastaukset ovat tulleet saman tai seuraavan päivän aikana.
        Otse olen ainakin ollut tyytyväinen palveluun.

        enään kauan........


      • JA LUMI LENTÄÄ!
        Pettynyt pahasti kirjoitti:

        Tilasin 6.5hp lumilingon Kone-Glanssilta.Toimitus samalla viikolla luvatusti myöhästyi 3-viikkoa. 3. ajokerralla linko hajosi ja lähti takuukorjaukseen Saloon.Reilussa viikossa sain koneen takaisin korjattuna. 8.Ajokerralla linko hajosi taas käyttökelvottomaksi ja taas Saloon korjattavaksi.Yritin purkaa kauppaa puhelimessa ja sopia vaikkapa toisesta tuotteesta vaihtokauppana.Nyt Salossa on minun linko ollut monta viikkoa ja rahat.Kulutaja-asiamies hoitaa asiaani...Saahan nähdä kuinka käy???!!!

        Ostin syksyllä kun oli halpa ja toimitus kotiovelle rahtivapaasti.No toimi pari tuntia ihan ok sitten alkoi murheet.Molemmat pyörien sokat poikki,samoin vaijerien jouset.Hammashihnan kiristin irti,pultti pois! "Kytkimen" kumipinta kulunut loppuun.Huono kumilaatu,ei kestä pakkasta vaan murtuu.Ja vielä tämä.Syöttöhäkkyrän akselilta hammasratas sökö.Se on messinkiä ja puolet hampaista oli jauhautunut murusiksi.Nämä kaikki n. 5-6 tunnin käytöstä.Jos on aikaa ja innostusta siitä saa toimivan vehkeen kun korvaa nuo osat kunnollisilla.Tarvii olla tee se itse miehen vikaa pirusti,muuten jätä ostamatta! Takuu ei auta yhtään kun ne osat on kelvottomia. Toivotaan vähälumisia talvija.


      • K.U.B.O.T.A.
        mökkäri kirjoitti:

        kyl mä olen tyytyväinen ollu tohon grats manin ajoleikkuriin lunta on ajettu paljon . ainut vaan oli alus et puhkasin molemmat takarenkaat hölmöyttäni.ketjut kesti kyl kuukauden päivät tulla ja ne oli fiaskot mut rakensin ite paremmat . levensin viel etulevyy 40 cm . ja takana hyvät paino viritykset .

        Paino sanalla viritykset. Ja kohta ihmetellään, kuis se tuo perämurikka noin halkes? Pojat, pojat, ei mopolla mahottomia!


      • huijareille rahat
        JA LUMI LENTÄÄ! kirjoitti:

        Ostin syksyllä kun oli halpa ja toimitus kotiovelle rahtivapaasti.No toimi pari tuntia ihan ok sitten alkoi murheet.Molemmat pyörien sokat poikki,samoin vaijerien jouset.Hammashihnan kiristin irti,pultti pois! "Kytkimen" kumipinta kulunut loppuun.Huono kumilaatu,ei kestä pakkasta vaan murtuu.Ja vielä tämä.Syöttöhäkkyrän akselilta hammasratas sökö.Se on messinkiä ja puolet hampaista oli jauhautunut murusiksi.Nämä kaikki n. 5-6 tunnin käytöstä.Jos on aikaa ja innostusta siitä saa toimivan vehkeen kun korvaa nuo osat kunnollisilla.Tarvii olla tee se itse miehen vikaa pirusti,muuten jätä ostamatta! Takuu ei auta yhtään kun ne osat on kelvottomia. Toivotaan vähälumisia talvija.

        Mulla sama tilanne kierukan hammasratas sökönä murray lumilingosta, ja uusi hammasratas maksaa toistasataa euroa ja eikä varmaan kestä sen enempää ,taitaa olla messinkiä,mutta pakko ostaa jos meinaa tehdä lumityöt.tekeekö suomessa kukaan noin pieniä hammasrattaita ? olen ajanut varmaan alle kymmenen tuntia lingolla kevyttä lunta.arvaa vituttaako !


      • pettynyt murrayhin
        Kone-Glansilta kirjoitti:

        Itsellä on kolmatta talvea nyt 5,5 heppanen sähköstartillinen lumilinko, mistäköhän alottas...

        - vaihdekeppi ei kestä oikeessa pykälässä kun mustekalalla
        - sähköstartti toimi ehkä 10 kertaa (lähtee narusta käyntiin)
        - työvalo sippas parissa viikossa (ei se kyllä mitään näyttänytkään...)
        - vaijereiden kiristyskierretangot menneet poikki yläpäistä kummaltakin puolelta, sepitetty ehjäks
        - torven kääntö "spiraali" katkes eka talvena. ongelmana on että torvi fuskaa jos heitto on vähänkin alaspäin ja lunta tulee suoraan äänenvaimentimelle ja siitä se sulaa kääntökehälle. Jäätyy samantien sitten näillä keleillä...
        - vähänkin nuoskempi lumi tukkii torven alapään ja laite on jumissa 2 metrin ajon jälkeen
        - murtopultteja kannattaa varata aina mukaan, napsahtelee usein.
        -"lumikaukalon" oikea reuna on murtunut nyt koko matkaltaan, tarttee hitsata ennenkun ensimmäiset siivet irtoaa toisesta reunasta
        -äänenvaimentimen suojaraudat tippuivat eka talvena...

        Sen olen oppinut ettei köyhällä ole toista kertaa varaa ostaa halpaa joten toimikoon niin kauan kun toimii, seuraava on erimerkkinen.

        Eikös murray ole amerikkalainen mutta niin vain sieltäkin kiinalaista osaa löytyy,taitavat tehdä nykyisin kaiken kiinassa ! ja on niillä osilla hintaa ainakin suomessa,rosvousta suorastaan.älä osta ainakaan murrayta.


    • Halvallako Laatua???

      Älkää ostako täältä tavaraa. Kyllä heillä tavara liikkuu, mutta ei ole sellaista mitä pitäisi olla. On heillä hyviäkin tuotteita joukossa, mutta paljon huonoakin on. Noihin heidän mainoksiin ei kannata uskoa. Tehoa voi löytyä mutta kestävyys ja materiaalit onkin sitten aivan eri juttu. Siksi hinnatkin on pohjilla. He laskevat niin että tuotteet kestävät takuuajan ja sen jälkeen sitten ei ole enää heillä vastuuta niistä. Ostakaa kunnon tuotteita luotettavilta tahoilta, vaikka maksaisivat enemmän. Menevät vuosia. Huqsvarnan ja Partnerin tuotteet ovat hyviä, kuuluvat samaan konserniin. Ja jos ostaa näiltä niin tietää että on paremmin myös varaosa- saatavuudesta. Kone-Glans on aivan väärä ostospaikka pienkoneelle, paljon parempia paikkoja löytyy Salosta kuin Kone-Glans.

      • mikko666

        kyllä' sä olet jotenkin mielenvikainen, kyllä kone-glansin merkit esim. stihl, klippo tai craftsman on paljon parempia kuin husqvarna tai partner (otetaan huomioon että et ole mikään suomenruotsalais vammainen).


      • pulanalainen

        Oleao-Mac on minun kokemukseni mukaan hyvä merkki. Ne on tehty Italiassa. Oleo-Macin tuotteet ovat halvempia kuin .tunnetut merkit noin keskimäärin. Tuo merkki Suomessa on aika tuntematon. Noin maapallon laajuisesti ajateltuna se ei ole pieni merkki, vaikka se sitä Suomessa on. Nyt on muistettava, että Oleo-Mac käyttää jyrsimissään ja lruohonleikkureissaan Hondan ja B&S moottoreita. Näinhän tekee moni muukin edm. tuotteiden valmistaja. Nyt on tietenkin salapoliisitehtävä selvittää, että onko nämä moottorit valmistettu lisessillä vaikkapa Thaimaassa.

        Kiinalaiset tuotteet ovat nyt mitä ovat. Joskus vielä kiinalaiset tekevät sellaisia tuotteita, että niistä sanotaan, että ne on parempa, kuin vastaavat japanilaiset tuotteet.


      • hamx
        pulanalainen kirjoitti:

        Oleao-Mac on minun kokemukseni mukaan hyvä merkki. Ne on tehty Italiassa. Oleo-Macin tuotteet ovat halvempia kuin .tunnetut merkit noin keskimäärin. Tuo merkki Suomessa on aika tuntematon. Noin maapallon laajuisesti ajateltuna se ei ole pieni merkki, vaikka se sitä Suomessa on. Nyt on muistettava, että Oleo-Mac käyttää jyrsimissään ja lruohonleikkureissaan Hondan ja B&S moottoreita. Näinhän tekee moni muukin edm. tuotteiden valmistaja. Nyt on tietenkin salapoliisitehtävä selvittää, että onko nämä moottorit valmistettu lisessillä vaikkapa Thaimaassa.

        Kiinalaiset tuotteet ovat nyt mitä ovat. Joskus vielä kiinalaiset tekevät sellaisia tuotteita, että niistä sanotaan, että ne on parempa, kuin vastaavat japanilaiset tuotteet.

        tuttu oli siellä töissä, mut lähti pois. Sanoi ettei pystyny elämään sen kusetuksen keskellä.


      • peiliinkin välillä
        hamx kirjoitti:

        tuttu oli siellä töissä, mut lähti pois. Sanoi ettei pystyny elämään sen kusetuksen keskellä.

        Mutta onko se täysin konekoijarien vikakaan, jos kuluttajat ostaa silmät kiiluen haistepaskan koneita?
        500 eurolla uus mopo, niin pitäs kyllä lamppujen päässä syttyä. Ja nykyään kaikkien pitää saada muodikas mönkijä mökille. Mutta kun rahat ei riitä BRP vehkeeseen, niin ostetaan sitten joku 3999 hintanen, huonekaluputkesta rakennettu rimpula. Sillä sitten lähdetään tukkipuita ajamaan, ja ihmetellään kun akselit katkee.
        Kauppiaat myy paskaa siitä yksinkertaisesta syystä, koska kuluttajat ostaa. Toki takuuajan pitää huollon pelata näillä haistapaskan leluillakin , ja siitä yleensä kauppias huolen pitääkin. Vaihtamalla romun uuteen.


      • Kiitolliset
        hamx kirjoitti:

        tuttu oli siellä töissä, mut lähti pois. Sanoi ettei pystyny elämään sen kusetuksen keskellä.

        Olenpa järkyttynyt luettuani näitä kommenttejanne.. Taisimme tosiaan pelastua, kun emme saaneet palvelua. Olimme menossa ostamaan hienoa höyrykaappia, kylpyhuoneryhmää ja poreammetta, mutta kukaan ei suostunut palvelemaan meitä! Kävimme kolme kertaa, umpiluupäitä kun näemmä olemme. Täytyy todeta, että onneksi myyjät välttelivät meitä!


    • edukkaasti

      Meillä oli tilanne että piti päästä rakentamaan mökkiä ja tie ole 350 metrin päässä. Mönkijää tarvittiin.

      Mönkijä saapui Glansila (suoraan Kiinasta) suunnilleen ajallaan. Peltikehikosta kaivoin esiin mönkijän eikä ensi töikseen startannut. Virtalukosta oli valmiiksi irti kaiki piuhat. Lähettivät kuitenkin postitse uuden virtalukon.

      Akku sammui muutaman kilometrin jälkeen keskelle metsää, eikä vehkeessä ollut potkustarttia.

      150 km jälkeen ykkönen alkoi lyödä tyhjää. Sain lukuisien yritysten jälkeen kiinni huoltomiehen, joka hauskasti totesi "nytkö se meni jo rikki?!" Pyysi sitten viemään johonkin läheiseen korjaamoon josta sitten voi laskuttaa Glanssia. Ei vaan meinattu ottaa mönkkäriä sisään, oli kuulemma niin huono maine KoneGlansilla. Sanoin että maksan itse jos rahoja ei kuulu, korjasivat sitten vaihteiston. Huoltomies kertoi että ratasta piti ottaa ulos prikalla sekä viilata hammasratasta "ottavammaksi". Kertoi myös että KoneGlans yleensä ottaa noin satasen tästä korjaustyöstä, jonka tosin olisi luullut olevan takuutyö. Nooh, kone toimi taas ja Glans maksoi laskunkin.

      Sitten muita vikoja;
      - vaihdekampi piti ekan kesän jälkeen hitsata uusiksi, samoin takarattaan peltisuoja
      - kolmantena vuonna runko on niin ruosteessa ettei ole tosikaan, "suojattu" Kiinassa jollain muovipäällysteellä joka antaa ruosteen muhia sen alla rauhassa ennen kuin huomataan mitään
      - Kytkinvaijeri meni poikki. Glanssilla ei ollut hajuakaan mikä vaijeri siihen voisi sopia, metsästin sellaisen mopokaupasta.
      - Sähköstartti ei enää toimi joka kerralla, naksahtaa vain.

      Mutta taas kun toimii, niin voi sanoa että hintansa väärti on ja muilta osin kestävää tekoa, vehkeellä on kuljetettu lukemattomat määrät kuivabetonia, lecaharkkoja, lautatavaraa sekä sekalaisia ostoskasseja yms. umpimetsikössä metsäuraa myöten kantojen ja kivien yli. Seuraavaksi pitää hiekkapuhaltaa runko puhtaaksi niin kyllä tällä vielä vuosia ajelee.

      • Monttööri

        Siis itellä Kiinan vehkeitä pojan GY50 ja Panther 110cc mönkkäri mökillä.
        Molemmat ostettu käytettynä mopo 2V ja monkkäri 1V.
        Eipähän ole takuu ongelmia.
        Muutenkin toimineet tosi hyvin hintaisikseen (toki mopoon vaihdettu aito Hondan kone).
        Runko katkesi viimekesänä tuosta GY:stä vaaan onneksi on mikki mökillä.
        Laakereita saa vaihtaa keulaan kerran kesässä, ja rattaat mureni kerran ja tuli tuuppausreissu 5km.
        Akku tietenkin on aina talvenjälkeen paskana, vaan se on normaalia.
        Mönkkärillä ajettu vasta tämä kesä ja ei mitään ongelmaa. Toki otos on aika lyhyt.

        Vaan erehdyin ostamaan hyvien kokemusten takia UUDEN diesel agrekaatin ko. puljusta.
        Tilattu ja maksettu 19,5 kuitissa luki toimitetaan seuraavien arkipäivien kuluessa.
        Parinviikon päästä kyselin s.postilla jotta jokohan on ko. kone mökillä.
        Vastaus: Tuote on loppu tulee kesäkuun lopulla.
        Tulihan tuo 29,6 ja hieno peli, siisti kun mikä, ei edes öljyvuotoja. (toki kun ei ollut öljyjä).
        No öljyt sisään ja löpöä tankkiin, ja näkyvien pulttijen kiristys.
        Luin jopa käyttöohjeen kiristä mutterit päivittäin.
        Toimi hienosti 7 iltaa yht. noin 16h.
        8 iltana kesken futismatsin sähköt katos mökistä.
        Onneks oli vielä Venäläinen intin bensakone myymättä.
        Aamulla tutkimaan, generaattori aivan paskana maasulku roottorissa ja staattorissa, syy genun sisällä kaikki pultit aivan irti, ja ottanut kenttään kiinni, jopa PE johtimen kiinnitys oli lähes tippunut. HENGENVAARALLINEN LAITE.
        No genu palasiks ja todettu, jotta en viitsi korjata kun on takuu.
        Yhteys varaosiin s. postilla ja meriselitys.
        Vastaus: jotta "on meillä gen. osia mikä malli?"
        Sen jälkeen ei vastattu s. postiin tai puheluihin.
        Pariviikkoa yrittelin kuvien kera ja ei vastattu.
        Rupes jo v***ttaan, kunnes tajusin panna s. postia laskutukseen Karoliina Glanssille.
        Oltiin käyty ihan asialliset keskustelut tuosta toimituksen viivästymisestä s. postilla.
        Joissa ko. henkilö pahoitteli kovasti viivytystä, ja kiitteli hermojani.
        Vastailikin viimeistään seuraavana päivänä.
        Johan alkoi tapahtumaan SOITTIVAT varaosista minulle!!! jotta sinulla kuulma aggregaatti ongelma.
        Selitin asian, jotta genu on täys paska, ja sonottiin "minä pistä uusi generaattori matkahuolto".
        Ihan pätevän tuntunen remonttimies oli, vaikka olikin hiukan huono suomi. Keskusteltiin hiukan AVR:n toimivuudesta ja genun toiminnasta noin periaatteessa.
        Palvelukin oli ihan hiton hyvää, kun kysyin mitä tolle paskalle tehdään vastattiin "ei tarvi takaisin, pidä sinä se"
        Kehuin hiukan itse dieseliä, ja lopuksi totesi, jotta "jos tarvii jotain muuta niin soita"
        Rupesin lähes nauramaan, jotta mihin.

        No BTW saab nähdä tuleeko tuo genu ja millainen, jätkä kyllä tiesi hyvin mistä on kyse.

        Siis jos halua ongelmia osta ko. pujusta 8v. Zin Hou Leen kasaama masiina, josta on pultit löysällä, abiko liittimet puristamatta, ymmärtäähän tuon, eihän lapsilla ole voimaa.

        Jos haluat päästä tosi huokealla ilman isompia ongelmia osta 1-2v vanha käytetty, josta on jo kasausvirheet joko korjattu, tai laite on hajonnut lopullisesti. Saakin puoleen Glanssin hinnoista, ja toimii varmemmin kuin uusi.

        Jos taas olet esim. eläkkeellä oleva koneasentaja, jolla on tekemisen puute. tämän firman uudet tuotteet ovat juuri se oikea valinta, jos on käytössä koneistamon, ja sähkökorjaamon koneet ja laitteet ilmaiseksi.

        Esim: tuo diesel agrekaatti suoraan Kiinasta 290taalaa rahti, Glans 545eskoo 35€ rahti, paikallisessa rautakaupassa, (josta tulee aina joulukorttikin) ois ollu 795€ kaupassa erimerkkisenä, ja takuu ois VARMASTI toiminut.
        No vastaava Honda tai Yamarin maksanee 2-3k€ Ja ei olis mitään ongelmia. (takuu noissa ois turha).


      • zibnof
        Monttööri kirjoitti:

        Siis itellä Kiinan vehkeitä pojan GY50 ja Panther 110cc mönkkäri mökillä.
        Molemmat ostettu käytettynä mopo 2V ja monkkäri 1V.
        Eipähän ole takuu ongelmia.
        Muutenkin toimineet tosi hyvin hintaisikseen (toki mopoon vaihdettu aito Hondan kone).
        Runko katkesi viimekesänä tuosta GY:stä vaaan onneksi on mikki mökillä.
        Laakereita saa vaihtaa keulaan kerran kesässä, ja rattaat mureni kerran ja tuli tuuppausreissu 5km.
        Akku tietenkin on aina talvenjälkeen paskana, vaan se on normaalia.
        Mönkkärillä ajettu vasta tämä kesä ja ei mitään ongelmaa. Toki otos on aika lyhyt.

        Vaan erehdyin ostamaan hyvien kokemusten takia UUDEN diesel agrekaatin ko. puljusta.
        Tilattu ja maksettu 19,5 kuitissa luki toimitetaan seuraavien arkipäivien kuluessa.
        Parinviikon päästä kyselin s.postilla jotta jokohan on ko. kone mökillä.
        Vastaus: Tuote on loppu tulee kesäkuun lopulla.
        Tulihan tuo 29,6 ja hieno peli, siisti kun mikä, ei edes öljyvuotoja. (toki kun ei ollut öljyjä).
        No öljyt sisään ja löpöä tankkiin, ja näkyvien pulttijen kiristys.
        Luin jopa käyttöohjeen kiristä mutterit päivittäin.
        Toimi hienosti 7 iltaa yht. noin 16h.
        8 iltana kesken futismatsin sähköt katos mökistä.
        Onneks oli vielä Venäläinen intin bensakone myymättä.
        Aamulla tutkimaan, generaattori aivan paskana maasulku roottorissa ja staattorissa, syy genun sisällä kaikki pultit aivan irti, ja ottanut kenttään kiinni, jopa PE johtimen kiinnitys oli lähes tippunut. HENGENVAARALLINEN LAITE.
        No genu palasiks ja todettu, jotta en viitsi korjata kun on takuu.
        Yhteys varaosiin s. postilla ja meriselitys.
        Vastaus: jotta "on meillä gen. osia mikä malli?"
        Sen jälkeen ei vastattu s. postiin tai puheluihin.
        Pariviikkoa yrittelin kuvien kera ja ei vastattu.
        Rupes jo v***ttaan, kunnes tajusin panna s. postia laskutukseen Karoliina Glanssille.
        Oltiin käyty ihan asialliset keskustelut tuosta toimituksen viivästymisestä s. postilla.
        Joissa ko. henkilö pahoitteli kovasti viivytystä, ja kiitteli hermojani.
        Vastailikin viimeistään seuraavana päivänä.
        Johan alkoi tapahtumaan SOITTIVAT varaosista minulle!!! jotta sinulla kuulma aggregaatti ongelma.
        Selitin asian, jotta genu on täys paska, ja sonottiin "minä pistä uusi generaattori matkahuolto".
        Ihan pätevän tuntunen remonttimies oli, vaikka olikin hiukan huono suomi. Keskusteltiin hiukan AVR:n toimivuudesta ja genun toiminnasta noin periaatteessa.
        Palvelukin oli ihan hiton hyvää, kun kysyin mitä tolle paskalle tehdään vastattiin "ei tarvi takaisin, pidä sinä se"
        Kehuin hiukan itse dieseliä, ja lopuksi totesi, jotta "jos tarvii jotain muuta niin soita"
        Rupesin lähes nauramaan, jotta mihin.

        No BTW saab nähdä tuleeko tuo genu ja millainen, jätkä kyllä tiesi hyvin mistä on kyse.

        Siis jos halua ongelmia osta ko. pujusta 8v. Zin Hou Leen kasaama masiina, josta on pultit löysällä, abiko liittimet puristamatta, ymmärtäähän tuon, eihän lapsilla ole voimaa.

        Jos haluat päästä tosi huokealla ilman isompia ongelmia osta 1-2v vanha käytetty, josta on jo kasausvirheet joko korjattu, tai laite on hajonnut lopullisesti. Saakin puoleen Glanssin hinnoista, ja toimii varmemmin kuin uusi.

        Jos taas olet esim. eläkkeellä oleva koneasentaja, jolla on tekemisen puute. tämän firman uudet tuotteet ovat juuri se oikea valinta, jos on käytössä koneistamon, ja sähkökorjaamon koneet ja laitteet ilmaiseksi.

        Esim: tuo diesel agrekaatti suoraan Kiinasta 290taalaa rahti, Glans 545eskoo 35€ rahti, paikallisessa rautakaupassa, (josta tulee aina joulukorttikin) ois ollu 795€ kaupassa erimerkkisenä, ja takuu ois VARMASTI toiminut.
        No vastaava Honda tai Yamarin maksanee 2-3k€ Ja ei olis mitään ongelmia. (takuu noissa ois turha).

        johdin ?????


      • monttööri
        zibnof kirjoitti:

        johdin ?????

        = Turve = se keltavihreä johdin, jonka kuuluisi olla maapotenttiaalissa.
        IT verkoissa ei ihan niin tärkeä kuin esim: TNS:ssä.
        IT verkoissa molemmat vaiheet kelluu maatavasten, ja periaatteessa et voi saada kuolettavaa sähköiskua kunnossa olevasta IT verkosta. (jollet työnnä sormia molempiin vaiheisiin).
        Näin tulisi aggrekaatti jossa ei ole vikavirtasuojakytkintä olla toteutettu.
        Kun jompikumpi vaihe tai 3 vaihe tähtipiste maatetaan mennään TNC /TNS järjestelmiin, joissa nykymääräysten mukaan pitää olla alle 32A pistorasioissa vikavirtasuojakytkin, ellei erillislupaa ole haettu esim 3*32A työmaakeskusten ketjutus.


      • monttööri
        monttööri kirjoitti:

        = Turve = se keltavihreä johdin, jonka kuuluisi olla maapotenttiaalissa.
        IT verkoissa ei ihan niin tärkeä kuin esim: TNS:ssä.
        IT verkoissa molemmat vaiheet kelluu maatavasten, ja periaatteessa et voi saada kuolettavaa sähköiskua kunnossa olevasta IT verkosta. (jollet työnnä sormia molempiin vaiheisiin).
        Näin tulisi aggrekaatti jossa ei ole vikavirtasuojakytkintä olla toteutettu.
        Kun jompikumpi vaihe tai 3 vaihe tähtipiste maatetaan mennään TNC /TNS järjestelmiin, joissa nykymääräysten mukaan pitää olla alle 32A pistorasioissa vikavirtasuojakytkin, ellei erillislupaa ole haettu esim 3*32A työmaakeskusten ketjutus.

        Niin jos oli liian teknistä, niin tossa selkokielellä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suojajohdin

        Tärkeä johdin, jos esim: minun tai alaisteni tekeleistä löytyy PE liittimestä vaihe, ja joku sen raportoi Tukesiin, niin siinä meni sitten urakointioikeukset osaltani loppuelämäks.


      • monttööri
        monttööri kirjoitti:

        Niin jos oli liian teknistä, niin tossa selkokielellä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suojajohdin

        Tärkeä johdin, jos esim: minun tai alaisteni tekeleistä löytyy PE liittimestä vaihe, ja joku sen raportoi Tukesiin, niin siinä meni sitten urakointioikeukset osaltani loppuelämäks.

        Staattori ja roottori tuli seraavana aamuna Kampin MH. Laatu paljon parempi kuin alkuperäisissä.
        Kasattu ja todettu olevan kiero koko genu ja N pään pukki halki. jyrsitty suoraksi ja halkeama hitsattu, linjattu melloilla. Koe käytetty 48h yhtäjaksoisesti 3,5kW resistiivisellä ja HITON hyvä kone
        Lähetelty s.postia uudesta N pään laakeripukista, ei vastausta.
        Soitettu ja toisella yrittämällä vastattiin, varaosiin bliis ja mulla oli eri ihminen puhelimessa.
        Selitin asian jotta mulle luvattiin mitä tarvit, ja selitin mitä tarvin ja lupasi pistää tulemaan.
        Oli kyllä ei henkilö kuin viimeksi, vaan taisi tietää mistä on kyse.
        Ei kyselty kuitteja tai tilausnumeroita, ja tuo genukin tuli ilman takuulappuja ihan ilmaiseksi.
        Hyvä kone tuosta tulee kun hiukan viitsii panostaa aikaa, ja ammattitaitoa.
        S.postiin nuo ei näköjään vastaa ja puhelinkin on tuurissaan.
        Vaan jos saa kiinni ja käyttäytyy asiallisesti, niin omatarvekorjaajille ainakin osia lähetetään tosi nopeasti.


    • Objektiivinen so far

      Eipä näy merkintöjä Kuluttajasuojalautakunnan Mustalla Listalla Kone-Glanssista eli jos on riitauttamiseen asti Kuluttajariitalautakuntaan menny yksikään juttu, niin kaikki kuluttajalle kuuluvat korvaukset ovat maksaneet....

      Sonik Spring Wind skopaa odotellessa...

      • m.salomaa

        mut just siskoni soitti kuluttajalautakuntaan ja sieltä sanoivat että muitakin ongelmia ollut liittyen Glansiin. Hän osti pojalleen BSE crossin ja ensimmäisenä ei käynyt kunnolla ja Glansilta sanoivat että 90 % noista vehkeistä menee takuukorjaukseen. Löyty kuitenki tuttu joka laitto tuon asian kuntoon. Meni muutama päivä ja kytkin meni romuksi. Sisko soitti Hämeenlinnassa eri korjaamoihin ja löysi lopulta korjaamon joka sano ettei tee mitään Kone-Glanssin takuukorjauksia koska heidän kans ongelmia maksujen suorittamisessa. No tämä kerrottiin sitten Glanssille ja he kyllä hyvin hoitivat kuljetuksen takas Glanssille. Minä yritin pari viikkoa sitten kysellä sieltä että millon on kytkin laitettu ja vielä sanoin että soittakaa kun korjaus tehty että tietävät olla mökillä kun palauttavat crossin. Ei mitään ole kuulunu ja hetki sitten sisko soitti ja halusi rahansa takaisin.
        Oli kysynyt että minkä takia ei ole soittaneet aiemmin kun hän on sen aiemmin teille antanut. Kaveri oli vastannu etteivät säilyttele numeroita. Kuitenkin saman puhelun aikana oli sanottu että yritetty viikko sitten soittaa ja eivät ole saaneet kiinni häntä. Olivat sanoneet että viikko sitten saatu puhelinnumero oli saatu numeropalvelusta. Sisko oli sanonu että hän on turvakiellossa ja mitään hänen tietoja ei saa mistään. Kukin miettiköön ovatko yrittäny ottaa mitään yhteyttä. "Sullei ole mahdollisuutta perua kauppaa vaikka ottasit yhteyttä kuluttajalautakuntaan". Ilmeisesti he tietävät hyvin lain tässä tilanteessa ja kuluttajalautakunta on asian kans täysin voimaton. Tässä lyhkäsesti siskonpojan kesän "odotettu" pettymys.....


      • Mönttööri
        m.salomaa kirjoitti:

        mut just siskoni soitti kuluttajalautakuntaan ja sieltä sanoivat että muitakin ongelmia ollut liittyen Glansiin. Hän osti pojalleen BSE crossin ja ensimmäisenä ei käynyt kunnolla ja Glansilta sanoivat että 90 % noista vehkeistä menee takuukorjaukseen. Löyty kuitenki tuttu joka laitto tuon asian kuntoon. Meni muutama päivä ja kytkin meni romuksi. Sisko soitti Hämeenlinnassa eri korjaamoihin ja löysi lopulta korjaamon joka sano ettei tee mitään Kone-Glanssin takuukorjauksia koska heidän kans ongelmia maksujen suorittamisessa. No tämä kerrottiin sitten Glanssille ja he kyllä hyvin hoitivat kuljetuksen takas Glanssille. Minä yritin pari viikkoa sitten kysellä sieltä että millon on kytkin laitettu ja vielä sanoin että soittakaa kun korjaus tehty että tietävät olla mökillä kun palauttavat crossin. Ei mitään ole kuulunu ja hetki sitten sisko soitti ja halusi rahansa takaisin.
        Oli kysynyt että minkä takia ei ole soittaneet aiemmin kun hän on sen aiemmin teille antanut. Kaveri oli vastannu etteivät säilyttele numeroita. Kuitenkin saman puhelun aikana oli sanottu että yritetty viikko sitten soittaa ja eivät ole saaneet kiinni häntä. Olivat sanoneet että viikko sitten saatu puhelinnumero oli saatu numeropalvelusta. Sisko oli sanonu että hän on turvakiellossa ja mitään hänen tietoja ei saa mistään. Kukin miettiköön ovatko yrittäny ottaa mitään yhteyttä. "Sullei ole mahdollisuutta perua kauppaa vaikka ottasit yhteyttä kuluttajalautakuntaan". Ilmeisesti he tietävät hyvin lain tässä tilanteessa ja kuluttajalautakunta on asian kans täysin voimaton. Tässä lyhkäsesti siskonpojan kesän "odotettu" pettymys.....

        Kyllähän tuo hiukan veetuttaa, kun paskaa myyvät, ja takuu ei oikein pelaa.
        Genun staattori ja roottori tuli tosi asiallisesti, ja parempi laatuiset kuin alkuperäiset, vaan ootellaan vielä N pään koppaa.
        Pitänee lienee ite sorvissa pyöräyttää, kun ei kuulu.
        Hyvä agregaattihan tuosta tulee kun vahvistaa ton 8v. Zin Hou Leen kasaaman pukin, ja linjaa kaiken laaserin kanssa.
        Diesel toimii erinomaisesti, näin 70h ajetuksi.
        PS: nuo käytettynä ostetut eivät tuottaneet pettymystä lomalla, ja pojilla oli hauskaa.


    • petetty kuluttaja

      Tilasin polttomoottorikäyttöisen lehtipuhaltimen. Maksoin tilauksen yhteydessä. Kun se sitten viimein saapui neljän (4) kuukauden odottelun jälkeen ja innoissani availin pakettia (kuplamuoviin kääritty) niin huomasin että käytetyn paskan laittoivat!!!! Uuden tilasin ja käytetyn möivät!
      Laitteessa oli syviä naarmuja ihan kuin olisi asfaltilla vedelty, pinttynyttä likaa, laitteen tarrat repsotteli kun polttoaine oli niitä irroitellut. Ihan uskomatonta! Melkein olisi voinut pilasta mennä mutta ei. Missään vaiheessa eivät ilmoittaneet että on vain käytetty jäljellä! Hinta oli uuden ja uuden tilasin. Hirveä pettymys!
      Miten mikään itseään kunnioittava liike voi tehdä noin asiakkaalleen! Tämä juttu etenee nyt kuluttaja-asiamiehelle, rahani on ollut heillä 4kk ja haluan sille korkoa. Kaikki kulut mitä minulle tulee saa kone-glanssi maksaa.

      Ja uskokaa pois, totta tämä on. Koetan soitella niille mutta piippaa jatkuvasti varattua!

      EN ENÄÄ IKINÄ TILAA KONE-GLANSSILTA YHTÄÄN MITÄÄN!

      • petetty kuluttaja

        Soitin tänään kuluttaja-asiamiehelle ja kone-glans on heille surullisen tuttu pulju.
        Älkää hyvät ihmiset tilatko sieltä mitään, saattaa käydä kuten minulle että saatte vanhaa roinaa kun odotatte uutta.


      • kokkoakakko
        petetty kuluttaja kirjoitti:

        Soitin tänään kuluttaja-asiamiehelle ja kone-glans on heille surullisen tuttu pulju.
        Älkää hyvät ihmiset tilatko sieltä mitään, saattaa käydä kuten minulle että saatte vanhaa roinaa kun odotatte uutta.

        Glans(latinaa)=terska

        Kone-Terska. Miksihän firma on nimetty miehen sukupuolielimen osan mukaan?


      • KAUPOISSA::.!!%#?+

        .

        pitää siis asennoitua siten että hyvä jos pelaa mutta jos ei pelaa niin ei ollut niin väliksikään

        .


      • Craftsman_fani
        KAUPOISSA::.!!%#?+ kirjoitti:

        .

        pitää siis asennoitua siten että hyvä jos pelaa mutta jos ei pelaa niin ei ollut niin väliksikään

        .

        Olen itse ostanut tuolta Craftsmanin puutarhatraktorin varusteineen ja se on osoittautunut laatupeliksi. Toimituskin tapahtui ihan sovittuna aikana. Kaksi sukulaistani on ostanut myös Craftsmanin traktorit samasta paikasta eri vuosina ja heilläkään ei ole ollut valittamista. Huollon toimivuudesta en tiedä, kun sellaista ei vielä neljän vuoden jälkeen ole tarvinnut (kop kop).

        Tämä minun 17,5 hp:n hydrovetoinen traktori on ollut kovassa käytössä, tänäkin vuonna olen ajanut 30 kuutiota maata,10 kuutiota puuta, läjän parisatakiloisia kantoja ym. sekä puskenut neljä kuorma-autollista multaa tasaiseksi. Lumia pukkasin viimeksi tänä aamuna. Kertakuormat ovat olleet jopa 300-400 kiloa, joten kyllä amerikkalaiset osaa koneita tehdä. Tuolle mukana tulleelle peräkärrylle luvattiin parisataa kiloa kantavuutta, mutta näkyy se kestävän ylikuormaakin. Alkuperäiset kärryn renkaat oli hyvät, mutta sen verran paljon ylikuormitin että lopulta toinen antoi periksi. Uusia halpahallirenkaita ostelin muutamia, mutta ne nyrjähteli alkuunsa minun käytössä. Olen nyt modannut kärryyn teliakseliston ja alla on neljä tavallista muovivanteista kottikärryrengasta. Ainakin kuution puukuorma kulki iloisesti, maanajot odottelee ensi kesään.

        Veljellä on järeämpi peräkärry ja sillä on vetänyt kerralla kaksi kuutiota tuoretta puuta pienemmällä 15hp:n Crafstmanilla. Kuulemma piti sata kiloa laittaa lisäpainoa taka-akselille :) Törkeää ylikuormitustahan tämä on, joten jos jotakin rikki menisi, niin ei passaisi muille valittaa.

        Eli te jotka mietitte puutarhatraktorin ostoa, niin kokemuksesta voin kertoa, että Crafstman on laatumerkki ja suosittelen sitä lämpimästi. Jos se kestää tällaisen rääkin, niin mitenkä ikuinen mahtaisi olla tavan käytössä. Toisaalta kiinalaisten mopojen tai mönkkärien ostaminen tuskin on järkikauppaa (täältäkään).

        En osaa tuota Kone-Glansia haukkua tai kehua; minulla itsellä vaan ei ole ollut oikein mitään huomauttamista. No ruohonleikkurin keruulaitteen lisäterien pultit olivat kyllä väärän paksuiset. Kaitpa ne olisi saanut tuolta vahdatettua, mutta jäi kokeilematta.


      • rattorimies
        Craftsman_fani kirjoitti:

        Olen itse ostanut tuolta Craftsmanin puutarhatraktorin varusteineen ja se on osoittautunut laatupeliksi. Toimituskin tapahtui ihan sovittuna aikana. Kaksi sukulaistani on ostanut myös Craftsmanin traktorit samasta paikasta eri vuosina ja heilläkään ei ole ollut valittamista. Huollon toimivuudesta en tiedä, kun sellaista ei vielä neljän vuoden jälkeen ole tarvinnut (kop kop).

        Tämä minun 17,5 hp:n hydrovetoinen traktori on ollut kovassa käytössä, tänäkin vuonna olen ajanut 30 kuutiota maata,10 kuutiota puuta, läjän parisatakiloisia kantoja ym. sekä puskenut neljä kuorma-autollista multaa tasaiseksi. Lumia pukkasin viimeksi tänä aamuna. Kertakuormat ovat olleet jopa 300-400 kiloa, joten kyllä amerikkalaiset osaa koneita tehdä. Tuolle mukana tulleelle peräkärrylle luvattiin parisataa kiloa kantavuutta, mutta näkyy se kestävän ylikuormaakin. Alkuperäiset kärryn renkaat oli hyvät, mutta sen verran paljon ylikuormitin että lopulta toinen antoi periksi. Uusia halpahallirenkaita ostelin muutamia, mutta ne nyrjähteli alkuunsa minun käytössä. Olen nyt modannut kärryyn teliakseliston ja alla on neljä tavallista muovivanteista kottikärryrengasta. Ainakin kuution puukuorma kulki iloisesti, maanajot odottelee ensi kesään.

        Veljellä on järeämpi peräkärry ja sillä on vetänyt kerralla kaksi kuutiota tuoretta puuta pienemmällä 15hp:n Crafstmanilla. Kuulemma piti sata kiloa laittaa lisäpainoa taka-akselille :) Törkeää ylikuormitustahan tämä on, joten jos jotakin rikki menisi, niin ei passaisi muille valittaa.

        Eli te jotka mietitte puutarhatraktorin ostoa, niin kokemuksesta voin kertoa, että Crafstman on laatumerkki ja suosittelen sitä lämpimästi. Jos se kestää tällaisen rääkin, niin mitenkä ikuinen mahtaisi olla tavan käytössä. Toisaalta kiinalaisten mopojen tai mönkkärien ostaminen tuskin on järkikauppaa (täältäkään).

        En osaa tuota Kone-Glansia haukkua tai kehua; minulla itsellä vaan ei ole ollut oikein mitään huomauttamista. No ruohonleikkurin keruulaitteen lisäterien pultit olivat kyllä väärän paksuiset. Kaitpa ne olisi saanut tuolta vahdatettua, mutta jäi kokeilematta.

        Craftsman-fanille ja miksei muillekin epätietoisille että samaa tavaraa saa muista hyvistä alan liikkeistä mm. Husqvarna, Jonsered ja Partner nimisinä. Ei siis tarvii yhteen kauppaan tukeutua.


      • Leikkuri....
        rattorimies kirjoitti:

        Craftsman-fanille ja miksei muillekin epätietoisille että samaa tavaraa saa muista hyvistä alan liikkeistä mm. Husqvarna, Jonsered ja Partner nimisinä. Ei siis tarvii yhteen kauppaan tukeutua.

        Näkyy myyvän Klipon Ruohonleikkureita ainakin netissä halvimmalla.


    • vi...taa

      On se Kari ihmemies. Väitti täs viikolla, että heillä ei ole takuuta missään.
      Toki kauppaa tehdessä on takuut ym...Mut heti ongelmien esiintyessä ei olekaan

    • onnellinen omistaja

      jaa.pitäiskö tässä omaan orioniin lähteä peräämään takuita. viime vuoden toukokuussa ostin. loppukesästä löyty vasta korttia taskuun kun ei ollut aikaa hommata ja nyt sitten syksyllä onneksi kävivät paikallinen kanksteri jengi vähän murjomassa että sain joitakin kierteitä paikallisessa motskari virmassa uusittua vakuutus virman laskuun ja muutakin roinaa uusittiin melkei 450eurolla. noh syksyllä jo ilmeni ongelmia kaasuttimessa joka tulvi aina uudestaan kun sen kuntoon sai.toimi ehkä 2h kerrallaan.laitoin mopon talvi säilöön ja ajattelin että jos ongelmaa ilmenee ens kauden alussa kun pyörän tongin säilöstä niin sitten ilmottelen glansille siitä että lähettävät uuden kaasarin. ja paskan marjat lähettävät! kaasari kerkesi tulvia tässä kauden alussa kahdesti mitä nyt kelejä keski-suomen alueella ollut. laitoin viestiä asiasta niin vastasivat että jos lähetät kaasuttimen vaikka saloon niin katsotaan mikä vikana ja säädetään. sanoin että ei tässä ole aikaa kaasuttimia lähetellä että pyörä on tehty ajettavaks eikä kerkeä odottamaan 4 viikkoa millonka kaasari saattas tulla ja toimiiko vielä sillonkaa. päätin korjata ongelman alkuun taas itse ja nyt toimii kohtuu hyvin.laitoin myös viestin moottorin kyljestä hajonneesta kiinnikkeestä niin siitä ei vastattu mitään koska tiedossa olisi periaatteessa koko moottorin uusinta. ensi viikon tiistaina lähettävä pikkusen kauemmas mopolla ja voin kertoa että jos siellä ongelma ilmenee niin luuri käy kuumana sen jälkeen. saavat hakea koko mopon ja vaikka lähettää uuden.

    • Kone Glans = Huijau

      Kone Glans = Huijaus!

      Tilasin marraskuussa lumilingon, nyt huhtikuun lopussa ei ole vieläkään tullut! Olen lähettänyt myös kirjallisen reklamaation, ja olen soittanut perään jo kolme kertaa!

      Älkää menkö halpaan!

    • Älä osta GLANSSILTA

      Joo. Tuli tuossa talvella ostettua Kone glanssilta Linhai atv 600 merkkinen mönkkäri. Tiedän, tiedän että on kiinan vehje ja Kone Glans joka ei ole palstoille kirjoittelunkaan perusteella mitenkään kunniallinen liike takuiden tai muutenkaan asiakaspalvelun osalta.

      No kerronpa seuraanvan tarinan: Eli ostin kiinanihmeen kyseiseltä firmalta, kävin mönkijän hakemassa n 900km päästä ja laite kärryyn tehtaan paketissa ja takaisin. Tai no kärryyn se laatikko ei sopinut piti purkaa laatikosta ja hieman kasata mm pyörät alle ja sitten kärryyn. Ja siinä tuli tehtyä virhe, nimittäin ettei tullut laitetta siellä liikkeen pihalla koekäynnistettyä. No kotona laitteen täysin kasattuani ja käynnistettyäni ei kun pakittaamaan tallista pihalle, ja kas kummaa, öljyt pihalle öljynlauhduttimesta. Eli tässä vaiheessa tuli ajettua laitteella 4m taakse, ja 4 metriä takaisin talliin.

      (ec hyväksyttyjä koneita ei kuulemma ole laillista myydä ennen kasausta/luovutushuoltoa asiakkaille.. tämän kuulin jälkeenpäin)

      Ja eikun soittelemaan Glanssille ja tiedustelemaan mitäs nyt tehdään. Ehdotus että laita laite tulemaan meille me korjataan. Matkaa on suuntaansa n 900km joten en siihen suostunut jo senkään takia että laite olisi pian saatava käyttöön. Toinen ehdotus että vie lähimpään jäähdytin korjaamoon he maksavat kustannukset kyllä, paitsi että lähin jäähdytinkorjaamo on noin 200km päässä. No sitten sanoivat että tilaavat ja lähettävät minulle kokonaan uuden öljynlauhduttimen takuuseen, jos asennan sen itse ja näin sovittiinkin.

      Vielä samana iltana nettiä selatessani löysin ebaystä kawasakin lauhduttimen joka oli mitoiltaan suhteellisen lähellä originaalia. Hintakaan ei ollut paha n. 130e tulleineen suomeen joten päätin sen tilata senkin takia. Laitoin seuraavana päivänä viestiä Glanssille ettei heillä välttämättä tarvitse minulle uutta lauhdutinta hankkiakaan jos he korvaavat tämän minulle. Laitoin sähköpostia, yritin soittaa ja tekstaria myös. MIHINKÄÄN EI ENÄÄ vastattu mitään. Ei varaosapuoli, ei itse Kari Glanskaan ei kukaan. Ilmeisesti vastuita ei kanneta ja takuista ei kanneta huolta.

      Sain sitten tilaamani lahduttimen jonka myös asensin ja sovitin paikoilleen, ja eikun menoksi. No seuraava huolenaihe olikin kun mönkkärin liikkeelle sain että missäs valot ovatkaan. Virtalukko sökö valoasennossa ja jarruvalo palaa koko ajan, eli katkaisimet (molemmat!!) rikki!!

      Laitoin myös näistä viestiä Glanssille ja ukaasin että jos ei sähköposteihin aleta vastaamaan tai osia ei ala takuuseen kuulumaan laitan asian eteenpäin.

      Kuluttajariitalautakuntaan tämäkin asia piti laittaa. Viimeisin vastaus oli ollut riitalautakunnalle tältä "firmalta" seuraavanlainen:

      "kiistämme valittajan väitteet ja vaatimukset otsikon asiassa täysin.
      "herra piip" ei ole yleensäkään näyttänyt toteen että ko mönkijässä olisi jotain vikaa ollut. Ko laite olisi esim. voitu toimittaa meille tarkastettavaksi ja korjattavaksi.

      Hän on papereiden mukaan tilannut jotain Honda/ Suzuki-osia, joita vaatii meitä maksamaan. Täysin perusteetonta Eivät ole edes tämän koneen osia. Emme voi tällaisia maksaa.

      Näin ollen kiistämme vaatimukset."

      No eipä siinä. Näin oli sovittu alunperin että osat tulevat takuuseen ja sen olisin toki ottanutkin jos olisivat ne minulle lähettäneet, mutta eipä ole vastauksia eikä mitään muutakaan selvitystä kuulunut.

      Riitalautakunta pyysi lisäselvityksiä ja ne myös sinne lähetin. On paikallisen korjaamon lausunto ja kuvia rikkoontuneesta lauhduttimesta koneella. Mutta kun Kone Glans tykkää yrittää huijata ja laistaa velvotteistaan ja takuun huolehtimista niin saavatpahan tapella. En ole varmasti ensimmäinen, ainut ja viimeinenkään jota tämä "firma" kusettaa.

      Mitä tästä opimme? Pienin varauksin erehtymistä kiinanihmeisiin ja varsinkin välttäkää tätä Kone Glans nimistä "firmaa". Palstatkin kertovat karua kieltään Ko "firman" toiminnasta.

      PS: Karpokin on kyseisen firman epäselvyyksiä joskus paljastellut. Olisiko kellään videota tallessa että saataisiin video youtubeen.

      TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN!!

      • Peugeot_p

        Sovitte että firma lähettää uuden lauhduttimen ja tilasit kuitenkin itse muualta erimerkkisen lauhduttimen. Ei ihme etteivät korvaa...
        Itse ostin leikkurin ko. puljusta ja sain vetokahvan rikki. laittoivat uuden mukisematta ja leikkuri on sentään kolmanneksen halvempi kuin vastaavat muualla. Ei huono.


      • kaikkia urpoja

        No eihän tietenkään niiden tarvitse tuota korvata jonka itse menit omin päin ostamaan eBaysta! Pönttö! Olisit saanut sieltä koneterskalta uuden mutta olit itse tyhmä......


    • Älä osta GLANSSILTA

      luettua ei näköjään kaikki osaa ymmärtää täälläkään. SIIS: jos laittavat uuden osan tulemaan minulle niin ok sekin, MUTTA jos eivät saa sitä järkevästi/ kohtuullisesti hankittua edes kiinasta olisivat voineet sen ebaystä hankkimani jäähyn minulle myös korvata. mutta kuten sanottu: etelämpänä asuvat ihmiset ovat jotenkin hitaampia tajuamaan asioita. niin glaannssilla ja näköjään osa tätäkin lukevat..

    • uhri toinenkin

      vittu mitä urpoja tosiaan ihmiset täällä ovat. eli jos vaikka olisikin ostanut ja asentanut muun kuin siihen sopivan osan myyjä velvollinen korjaamaan tai toimittamaan alkuperäisen osan tai sen arvoisen korvauksen. mikä teillä urpoilla on lukemisen ymmärtämisessä?

    • Huijattu

      ostettiin kasvihuone ,jota ei voi saada kasaan koskaan Liike ei ota mitään vastuuta.Siinä meni 379 e huijarivirmalle.Älkää ostako tältä virmalta kukaan ja pankaa sana kiertämään Huijarit linnaan

      • kokemusta on

        Oletko varma, ettei kasvihuonetta saa koottua? Jotkut niistä on vaan työläitä kasata...


    • tyytyväinen asiakas

      Tilasin kasvihuoneeseen Kone-Glansista luukunaukaisu"automaatin", joka pelittää tosi hyvin ja toimitus oli nopea. Mitään sen teknisempää ei ole tullut tilattua.

    • tr4

      tilasin isälleni skootterin glanssilta... nyt jo 500km ajettu ilman mitään ongelmia, tosin tavara boxi puuttui lähetyksestä.. glanssilla vastattiin heti puhelimeen, ja puuttuva boxi oli seuraavana päivänä kotona.. eli täydet 10 pistettä palvelusta.

      nyt tilasin itselleni 250cc supermoton, ja uskon sen olevan hinta laatu suhteeltaan ok.

      jos vaivautuisitte ihmiset tarkistamaan tilatut tuotteenne ennen käyttöönottoa, säästyisitte murheilta ettekä ruuhkauttaisi glanssia...

      muutama vinkki, miten säästyä murheilta..
      1: tarkastakaa pulttien ja muttereiden kireys.
      2: vaihtakaa ns: kiinalaiset säilytys öljyt oikeisiin moottori öljyihin.
      3: suojatkaa sähköliittimet.

      • joksdof

        oletko ollut tyytyväinen 250cc supermotoon?
        Onko millaisia kokemuksia

        Lumilingosta
        http://glanspower.fi/tuotteet/14

        Lehtipuhaltimesta
        http://glanspower.fi/tuote/182


    • MauriPetteri

      Kyllä täytyy olla päästään vialla että täältä jotakin ostaa.
      Satoja ihmisiä on petetty.

    • kawakuski

      Piti ostaa Kone-Glansilta Jinma traktori mutta en taidakaan mennä koko kauppaan.Eikö tällaista kauppiasta millään saada kuriin sillä ei kai maahan saa alkaa tuoda mitä vaan ja myydä sitä.Ja vielä sitä kysyisin,että onko joku ostanut Jinman ja toimiiko se.Taitavat ne kiinalaiset kamat edelleen olla sitä samaa paskaa mitä ne on aina ollu.

    • China

      Sitä Jinmaa ei sitten saa kilpiin. Ei mene tyypikatsastuksesta läpi? Firma ei kuulu pienkonekauppiaitten liittoon, joten vaikea valvoa. Näitä vehkeitä saa tuoda maahan kuka tahtoo, jos vaan toimittajalle maksaa. Kiinasta saa todella hyvää tuotetta , mutta hintakin on sitten eri. Kaverini toi mopoja/skoottereita ja tinki toimittajalta hintaa alas. Toimittaja sanoi että onnistuu. Mitä osia jätämme pois?

    • Paska telalinko

      Telalumilinko kesti 2 tuntia. Lähetetty takuuhuoltoon josta ilmoitus, että ei kuulu takuun piiriin. Eli vähänkin kosteaa lunta (josta ei voi vielä lumipalloa tehdä) niin heittotorvi menee tukkoon ja tuo lumi rikkoo heittolavan.
      Eli jos haluat takuuseen seulo lumi jonka aiot lingota, että ei ole mahdollista mennä kiviä tai muuta sellaista josta saadaan tekosyy laitevialle.
      Harmi, että näitä viestejä tulee luettua vasta sitten kun on joutunut kusetetuksi. Tällaiset "kirpputorifirmat" tulisi saada vastuuseen. Oli ensimmäinen ja viimeinen ostos ko firmasta

      • pekka kaukalo

        Ei kai metalliset heittolavat lumesta rikki mene? Ja jos pihalla on kiviä niin kannattaa ne jo syksyllä karsia pihalta ettei tarvi lunta seuloa.


    • Kauppa käy

      Hyvin on tainnut kauppa käydä, kun näin paljon on kokemattomille kokemuksia tullut. Itse olen joitakin pienkoneita tilaillut, ja ammattimaisesti huoltaen ovat toimineet pian 7 vuotta. Kannattaa kattoa ennen tilausta, mitä tilaa ja millä ehdoilla, harvasta paikasta saa käyttötavaraa tuolla hinnalla. Mikään tuote ei kestä koneen rääkkäämistä ylikierroksilla tai tahallista ilkivaltaa, eikä se huolto-ohjekirjaseen (yleensä englanninkielisenä kattavammin) tavaaminen koskaan ole pahitteeksi. Mikään nykymerkki ei huoltamatta toista kesää/talvea toimine.

    • Sitä saa mitä tilaa

      Älkää valittako. Ne kaikki tavarat siellä on kiinalaisia. Ja kiinalaisethan ovat täyttä paskaa!

    • Erehtynyt ostelija

      No joo,tulee niitä kokeneellekin kokemuksia.Ostin telalumilingon Glanssilta ja muutaman tunnin ajon jälkeen vetopyörän kumipinta on jauhautunu silpuksi,vetää vielä jotenkin kun työntäen avustaa.Suomen säihin olematon kumilaatu lienee syynä.Eihän siinä mitään,vaihtaisin tuon osan kyllä ittekkin,jos vain sellaisen saisin kynsiini.Vaan kun eivät vastaa puhelimeen koskaan!! Pilkekoneen ostin kerran takavuosina ja se kyllä pelasi,oli mulla 8vuotta,kerran tosin piti vaihtaa sähkökytkin siihen.Sellaisen onneksi sain tilattua paikal. sähkötarvikeliik.Onneksi sain sen myytyä pois,kun tältä liikkeeltä on varaosien hommaaminen niin vaikeaa.Taitaa olla kuoleva pulju tämä Glanssi,itelle ainaki oli toinen/viimeinen ostos tämä lumilinko!!

    • -Janne20-

      Aina löytyy lisää hulluja jotka tuolta ostaa. Luulin sen menevän konkkaan jo vuosia sitten kun eivät koskaan hoida takuuasioitaan ja sadat ihmiset haukkuu sitä netissä. Katoin just liikevaihtoa ni nousee vaan ja rahaa tulee. Huijaaminen näköjään kannattaa. Multakin se mopokaupassa tonnin kusetti, hajos heti eikä puhelimeen vastattu. Sit kun vastattiin ni sanottiin (en tunne asiaa) ja luuri korvaan. Ei saatana!!

    • orioniii

      eine kiinan mopot ja mönkät miksää mee vaa jos osaa käyttää :DD
      niiitä ei oo tehty temppui varte..

    • Lanssin poika kusi

      Mönkkärin tukkikärryt ostettu ja viimeinen ostos oli tuolta puljusta. Renkaat 2-kankaisija ja kärry tarkoitettu metsätöihin, heh heh. Vituttaa, kun ei tullut ostovaiheessa tarkemmin tutkittua, kun eivät takuuna korvaa mitään. Muutenkin painoltaan tuplat verrattuna laadukkaampiin eli tulee ihan venäläiset pelit mieleen. Sinkitys ala-arvoista ja ruostuu ekan talven jälkeen samoin vanteet sai uudelleen maalta, kun maali kesi irti ekana talvena. Ei siinä mitään, jos iltapuhdetöitä haluaa niin kaupoille vaan. Mulle riitti, eli en enää asioi kyseisessä liikkeessä.

    • Tyhmä ostaja

      Asutaan salossa kaupan lähellä ja ostettiin koneglansista mopo eikä varmaan tuu pitkään aikaan kaikki mopot on loppu ainoastaan mallit jäljellä.pelkään että meiän ostama mopo on samanlaine pikkune p***e ja hajoo heti kaikki sanoo että kauppa on per****tä . Kun tehtiin kauppa niin sanottiin että öljyt pitää vaihtaa viikon välein pelkään että lentää metallia pako putkesta ;(

    • Nikemies

      Ite tilasin orionin 70cc boostkitin tiistaina ja toimitus oli nopea, kun se tuli samanviikon torstaina ja kun soitti liikkeeseen niin heti vastasivat (ei varmaan ollu kiireitä niillä) lähetin myös s.postia nii heti seuraavana päivänä oli vastannut. 70cc oli ihan ehjä päällepäin, mutta en tiedä sitten toimiiko käytössä.
      Huom! En ole Kone-Glanssin työntekijä, olen normaali asiakas ;))

    • Tyytyväinen asiakas

      En ymmärrä miksi näin kova parjaus tästä firmasta ?!?
      Itselläni oli skootterin kanssa paljonki ongelmia esim. kuljetusliike rikkoi skootterin kuljetuksessa. Kone Glans ratkaisu: Lähettivät uuden osan ilman mitään mutinoita --> aivan loistava palvelu ! Skootteri luvattiin toimittaa alle viikko tilauskesta. Kone Glans ratkaisu: Ilmoittivat että valitettavasti on ollut todella paljon kiireitä mutta henkilö antoi liikkeestä uuden toimituspäivän ja skootteri tulikin jo miltein viikko ennen tuota lupausta --> Aivan loistavasti ilmoitettu ja pahoittelivat viivästystä. Skootteri ei käynyt kunnolla kun tuli minulle. Kone Glans ratkaisu: Neuvoivat mitä tehdä ja jos ei toimi niin voin viedä lähimpänä minua olevaan liikkeeseen ja tarkistaa missä ongelma. No ongelma löytyi neuvojen avulla ja skootteri toimii aivan loistavasti --> KIITOS KONE - GLANS HYVÄSTÄ PALVELUSTA, KÄYTÄN JATKOSSAKIN TEIDÄN MYYMÄLÄN PALVELUITA

      Ehkä ongelmia on ollut siinä millainen on ollut asenne jos on ilmennyt ongelmia kuten yleensä suomalaisilla on tapana. Haistatellaan ja vi....aan päin näköä niin ei siinä yleensä ole halua myyjällä selvittää ongelmaa. Joten veikkaan että monella täälläkin vois olla paikallaan katsoa peiliin ...

      • voihan orion

        jos kuljetusliike rikkoo tavaran, niin EI OLE ASIAKKAAN ASIA korjata uutta. niin se vaan menee, mutta kone-glansissa ei tätä ole haluttu ymmärtää.


      • Että näin

        3 kertaa toimitettu, uusi mopo saatiin toimivaksi vasta sen jälkeen, kun se oli käynyt oikeassa huoltokorjaamossa.
        Tämä vei 11 kuukautta.


    • Vihainen persoona

      Ostin Kone-Glansilta 11kk sitten mopon ja heti ensimmäisellä ajolla ketjut tippuivat sen jälkeen olen kuljettanut sen 4 kertaa korjattavaksi,3 kerralla vaadin jo kaupanpurkua, mutta he vain sanoivat, että tulemme hakemaan sen ja katsotaan mitä voimme tehdä, he veivät sen ja korjasivat eivät sanoneet mitään kaupanpurusta, he eivät vastaa koskaan puhelimeen ja takuu ob pelkkää silmänlumetta, en suosittele Kone-Glansia edes vihamiehilleni sen verran paskaa myyvät,huomenna menen saloon vaatimaan oikeutta pesareitten kanssa...

    • Raippe..

      Oliko ketjut löysällä vai miksi ne putos? Mitäs muita vikoja siinä oli?

      • Vihainen Persoona

        Ketjut katkesivat ja vikoja mm.Käynnistymisessä aina ongelmia ei koskaan lähtenyt kuin jollakin kymmenellä yriottämällä polkaisulla kun sähköstartti rikki.
        2 ja 3 vaihde aina rikki meni rikki noin 2 kertaa kuukaudessa.


    • Kysyvä ihminen

      Haluaisin ostaa pojalleni crossin kone glanssista mutta kannattaako?

      • Crossipyörä

        Tilasin crossin pojalle huhtikuussa. Mopo tuli yli kuukauden odottelun jälkeen. Kaiken huipuksi ei lähtenyt käyntiin, ja joutui palauttaan saman tien huoltoon. Ja taas odotellaan mopoa... josko pääsis tänä kesänä poika vielä mopoileen.


    • mxkemppa

      no eipä taida kannattaa mut kokeile

    • Puutvielämetsässä

      Kannattaako tuolta ostaa GlansPower ISO järeä tukkikärry T005?
      Kestääkö mitään vai onko jo ostetaessa romu?


      Linkki tuotteeseen
      http://glanspower.fi/tuote/244

    • ?

      Ajattelin ostaa tuolta Kone-Glanssista Sonik YH50QT NewFly:n, niin onko teillä minkäänlaisia kokemuksia siitä, kun siinä olisi kuitenkin vuoden takuu?

      • "KoneTerska"

        Varsinaisesti ei sillä minulla OLI TODELLAKIN,OLI Sonik Springwind skootteri juuri tuolta samalta PASKALTA firmalta.. siis, ajettuani 1000km ja takuu oli juuri mennyt umpeen,ohjaus tanko katkesi kesken normaalin ajon,en tiedä,miten se edes on mahdollista mutta niin kävi,no sitten otin yhteyttä monin eri tavoin kyseiseen "firmaan" , tuloksetta,viimenään 2 kk myähemmin sähköpostiin vastattiin ja sain lähetettyä skootterin paskan takuu huoltoon,sain sen myähemmin takaisin ja ajoin sillä 2000km kunnes Tänään 3.6 Tapahtui taas tämä SAMA juttu.. Ohjaus tanko katkesi lähdettyäni seon pihasta (kävin juuri tankkaamassa ._.) ja katkeaa menetän hallinan ja kaadun maahan.. tällaista kokemusta mulla on ,yritän saada rahaa takaisin jollain konstilla ,mutta oikeasti,osta vaikka samaan hintaan nettimotosta joku käytetty PAREMPI skootteri / mopo.. älä todellakaan hankkiudu tekemisiin tämän firman kanssa,kiität minua vielä! =)


      • yh50qt

        Ostin huhtikuussa pojalle tuollaisen New Flyn ja ihan ok tuo on toiminu. Jotain pientä on ollu esim takavalo sammui aika pian hankinnan jälkeen, syynä oli huono abikoliitin. Ja polttoaineanturin tiiviste vuoti täydellä tankilla. Abikoliittimen korjasin ihan itse ja pa-anturista soitin glanssille ja lähettivät uuden ja vaihdoin itse kun en halunnu lähteä huoltoon kuskaamaan. Eipä tuo nyt niin monimutkainen vehje ole ettei itse pysty huoltaa ja pitää kunnossa. Ainakin omasta puolestani voin suositella.


    • NäppärästiNäpräten

      Eikös siihen vois itse vaihtaa vahvemman ohjaustangon jos ei muuta vikaa ole kun takuukin jo ummessa. Halvat vehkeet on enempi teese itse ihmisille..

      • "KoneTerska"

        Katteet ihan solmussa .. vaaralline laitos poistetaa tieliikenteestä kyllä.. eikä toista kertaa käy niin hyvä tuuri että saadaan yhteyttä tuonne laitokseen..


    • Kummaa hommaa

      Taitaa olla ihan huijari yritys. Puhelimeen ei vastata, toimitukset pahasti myöhässä ja viimein tulee peli mikä ei toimi...vai että vielä kauppalehden menestyjä yritys. Se ei ainakaan asiakaspalvlulusta tule.

    • VLAD

      ONKO JOKU OSTANUT POREAMMEN TAI IP SAUNAN GLANSILTA.MITÄ MIELTÄ OLETTE TAVAROISTA?KIITOS

    • Bsen omistaja

      "On kyllä hyvät asiakaspalvelut, ei vastata soittoihin, ei sähköpostiin, jopa facebookin kautta yritetty kysellä että millon 17.6 tilattu bse on perillä? Ja vastausta ei kuulu. Kysyin n.pari kk sitten että minkäkokoinen suutin tässä vehkeessä on, JA EI VASTAUSTA! MUN KYSYMYS VAA OHITETTIIN SAATANA, pitäs tehä valitus teistä."
      -Tuollasta viestiä laitoin eteenpäin kone-terskalle, katotaa poistaako viestin vai ohittaako. Minulla on ollu 2 bse:tä, ostin ne vaan käytettynä iha vaan siks ku nämä ei lähetä joko ollenkaan pyöriä tai tulevat vuoden myöhässä, ja sillonku puolet moposta jossai matkanvarrella. Huomaa että tää firma on kusettanu rahaa ittelleen ja myyny paskaa eteenpäin. Ja tuon bsen hintakin on varmaa kiinassa euroina satasen, kone-terska vaa nostattaa hintaa ja saavat voittoa ihan pirusti. Ja tuo takuu, ei koske kulutusosia, pitäs ainakaa, mut samalla mitalla ku kusetetaan glansia, nii saahaan varmaa ajetut bensat takasin, "ajoin bsellä ja yhtäkkiä loppui bensa, antakaa takuuna uudet bensat tai tuon huoltoon"
      Kyllä varmaa tulis jo 100 virolaista laiskaa äijää kaatamaan pihan täytee bensaa, "nuole siitä".

      Hyvin mulla on toiminut nuo bse:t, muuten mutta laakerit renkaista aina paskoo prkl, keula lonksuu, vittu sillähä uskalla vakiona ees hyppiä ku pomppaa ku pomppukeppi ja räjähtää koko vehje.

      En suosittele glansia, ostakaa käytettynä ja laittakaa siihen rahaa, edusemmaks käy ku ostatte kusetusfirmalta.

    • Ei koskaan Glansia

      Raivurini hajosi ja aloitin soittelun, 27:s kerta onnistui mutta kääntö
      varaosiin epäonnistui.Sitten lopulta sain ilmoitettua varaosa tarpeeni
      ja sain tietää että ko.osaa ei ole heillä eikä oikein huvita hankkia,joten
      sanoin antaa olla.Mutta juhannus pelastui kun sain selville saman
      konsernin toisen maahantuojan ja heidän nettikaupasta Pihakone.fi
      löytyi sopiva osa. Kiitän Konetoimi Oy:tä loistavasta palvelusta.

    • SANOEIGLANSSILLE

      Tuli ostettua mopo kyseisestä liikkestää...virhe oli. Noin 200km ajon jälkeen moposta hajosi jäähdytin ,jonka korjauksesta kylläkin päästiin hyvin sopuun. Mutta 350km kohdalla ei enää käynnistynyt sovittiin että mopo viedään paikalliseen korjaamoon . Parin viikon päästä korjaamosta saatiin tieto että männässä on häikkää ja he lähettävät sen Kone-Glanssille. Sitten kaikki alkoikin mennä päin persettä puhelimeen vastataan todella harvoin ja sähköposteihin ei ollenkaan. Nyt 5viikon odotuksen jälkeen sain tietää että tänään rupeavat katsomaan mopoa. Sanottiin että jos sylinteri on rikki heillä ei ole varastossa niitä elikkä rupeavat varmaan kiinasta tilailemaan. Alkaa toivo hiipua siitä että tänä kesänä pääsisi mopolla ajamaan.

    • Kone-Glansilta kuraa

      Ihan täyttä kuraa myy glaanssi, ostettiin uusi Pesuallas setti (295egua)... ookkei, näytti pirun siistiltä, koottuna oli sellainen kuin pitikin... mutta... se salaisuus ilmeni sitten, kun kytkettiin sähköt... ihmeteltiin, kui voi valot olla noin pirun himmeitä... ei menny kun minuutti, niin toinen sammahti, sitten sammahti toinen... parin minuutin päästä ne kummatkin heräsi itsestään ja alko yhtäkkii palaa hemmetin kirkkaasti, sitten ne taas himmeni... katkaisija on aivan olematon "kuoleentunut".... kaiken huippu oli, että itse kraana ei mahtunu reijästä, joten sitä jouduttiin ITSE suurentamaan, jotta kyseinen kraana mahtui koloonsa... Olen kerran erehtynyt ostamaan Vuonna 2005 KINROAD mopon, "halpa" 950egua... mutta sen kans näki laadussakin, sai mopoa korjata aina 30-50km välein, kuumaliima oli aina ystävä korjaus hommissa... kaikkiaan sain mopoon 1000km, jonka jälkeen päätin myydä sen pois ja pääsin siitä ihmeen kaupalla eroon. Varmaanki nyt on romuttamolla kyseinen vehje!

    • Plösö

      Siel on myynis näit suikukaappei kaikil herkuil.Onks mitään kokemuksii näist,
      kannattaaks ostaa.Törkeen halpoi verrattuna mitä kilpailiat myy?

    • koneglansonpaska

      koneglans on paska ei toimi mikkään saatana vehje!

    • eliaash
    • Älkää aina valittako

      Itse olen ostanut ko. kaupasta oleomac-sahan ja bse-crossipyörän (125ccm.)
      Molemmat tuotteet ovat toimineet hyvin niiden käyttötarkoituksen.
      Hinta-laatu suhde on mielestäni ollut kohdillaan.

      • orion4

        Olen kyllä tyytyväinen Ostamaamme Orion mopoon. Kone kehrää hyvin, niinkuin 4-tahti aina. 2-vaihteen ratas meni rikki 50 km jälkeen, jolloin lähetettiin takuuhuoltoon ja reilun viikon jälkeen Orion tuli takaisin varaosa vaihdettuna ja CDI boksi sekä kytkinvaijeri säädettynä . Hyvin on toiminut. Mopo maksoi 1295€), eli hinta-laatusuhde on kohdallaan. Kunhan takuuhuolto pelaa ja ne kaksi korjaajaa ehtii tehdä työnsä, ei minulla ole mitään valittamista.

        t:Jarkko


    • Kuluttuja kake

      Jos ongelmia kone-terskan laitteiden kanssa takuu-aikana ja yhteyttä et saa. Roudaa laitteesi lähimpään esim transpointin terminaaliin. Kone-terskan tiedot löytyy heiltä ja voit lähettää koneesi ilmaiseksi. Tätä muutaman kerran tehdessäsi tulee terminaalin henkilökuntakin tutuksi..

      Pääsääntöisesti 500,- et saa 3000,- konetta. Laatu nääs maksaa :)

    • Arskaa66

      Muutaman kiinan ihmeen omistaneena, mönkijä,mopo,lumilinko,halkaisukone..

      -Öljyt huonolaatuisia, näissä ilmeisesti eka säästetään. Vaihda heti.
      -Moottorit käy laihalla. Suomessa toisentyyppinen bensa ja ilmasto. Säädä seosta jos pystyy ja nosta neulaa yhdellä pykälällä ( kaikissa malleissa ei neulassa ole edes lisäuria, laita pieni ja ohut prikka alle) tai vaihda suutin jos pystyy ja löytyy. Käynnistys parani selkeästi.
      -Käytä kierrelukitetta, ruuvit,mutterit ja pultit pehmeää metallia, ei kestä kovaa kiristystä.
      -Suojaa sähköliittimet. Kutistesukkaa,vulgaa,ym
      -Alkuperäiset akut huonolaatuisia
      -muoviosat kovaa ja halpaa muovia
      -Runsaasti maavuotoja
      -Eivät kestä kovaa käyttöä, varoa saa :)
      -Säästä rahaa 2-5 krt enemmän ja maksa laadusta!

    • poro9

      Piti olla ehjä .......jopa sijoitus...voi *ttu mikä paska, korkeintaan
      n1000 € silti pyydettiin kirkkain silmin 2200.....ei helvetti, katteet halki, ei jarruja , ei valoja ja lista varmasti kasvaisi, mutta rupesi vituttamaan ettei enää kehdannut listata, että tämmöinen liike/yritys. ID 1628048

    • Tarkkailija

      Yritys ei noudata kuluttajariitalautakunnan suosituksia.On mustalla listalla.ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO MITÄÄN TÄSTÄ YRITYKSESTÄ.

    • Mockba_60

      Ostin ``hepiltä `` sellaisen `punaisen` 7hv-lumilingon. Siinä on moottori 198 kuutioinen Loncin, joka on suora kopio Hondan moottorista.
      Olen neljä talvea antanut sikaa, vääntää tosi sitkeästi ja olen tyytyväinen, maksoi jotain 600€.
      Ainoa pikku riesa ollut kinkit murtosokat, mutta ne on vaihdettu kaikki, ja nyt lumi lentää. Nuoskalunta ei oikein suorita, en tiedä miten muut tai ns.länsilingot sitten.

      Kandee myös satsaa senverran, että heittokourun säätö on tuotu ohjaustankoon ja on portaaton. Se puuttuu tosta 6 huntin lingosta.Tietysti on aina yksilöitä, mutta olen sitä mieltä, että kiinanpoikien ja tyttöjen laatu on noussut kohisten.
      Monet laatumerkit ovat vieneet hihnan Kiinaan, ja mullakin esim. moottoripyörävarusteet ovat Kinkkejä, mutta länsilaatumerkkejä ja turkasen hyviä. Myös hinnaltaan.
      Entinen harakirimatsku on pitkälti väistynyt, joskus tavara hajosi käteen, kun otti paketista ulos.

    • Simo72

      Älkää hullut ostako glansilta mitään!ymmärtäkää nyt!

      • Anonyymi

        Henkilöstöä ei tavoita takuuasioissa


    • Anonyymi

      Kannattaa varautua siihen ettei takuu asiat välttämättä toimi tässä firmassa

    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa ainakaan mitään polttomoottorilla toimivaa, koska ne ei toimi kuin vähän aikaa, muutenkin laatu on sitä kaikkein halvinta ja huonointa mitä kiinasta saa.

      • Anonyymi

        Mihin perustat? Omakotiasujana olen joitain polttomoottori koneita jyrsimiä jms. hankkinut. Varaosia muihinkin vehkeisiin kuin heiltä ostamiini tilannut;
        Ajoleikkuri, siimaleilkkuri, itse vetävä ruohonleikkuri, silppuri, yhteensopivia ovat olleet ns. merkkivehkeiden kanssa. Samankaltaista tuotantologiikkaa kuin VW, SKODA, Peugeot jne.
        Viimeisin oli lumilinko, josta poltin osaamattomuuttani kiilahihnan kuulosuojaimia käyttäen ja Kotiteollisuutta popittaen.
        Kömpelyyteni selvisi asiakaspalvelussa, - neuvoivat miten jatkossa ja laitetaan täältä uusi kiilahihna postiin. Hyvät ohjevideot YouTubessa.
        Kukin ostakoon omien kykyjensä mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat? Omakotiasujana olen joitain polttomoottori koneita jyrsimiä jms. hankkinut. Varaosia muihinkin vehkeisiin kuin heiltä ostamiini tilannut;
        Ajoleikkuri, siimaleilkkuri, itse vetävä ruohonleikkuri, silppuri, yhteensopivia ovat olleet ns. merkkivehkeiden kanssa. Samankaltaista tuotantologiikkaa kuin VW, SKODA, Peugeot jne.
        Viimeisin oli lumilinko, josta poltin osaamattomuuttani kiilahihnan kuulosuojaimia käyttäen ja Kotiteollisuutta popittaen.
        Kömpelyyteni selvisi asiakaspalvelussa, - neuvoivat miten jatkossa ja laitetaan täältä uusi kiilahihna postiin. Hyvät ohjevideot YouTubessa.
        Kukin ostakoon omien kykyjensä mukaan

        Mikähän niissä kiinan halpatuotanto roskissa on samantapaista tuotantologiikkaa kuin eurooppalaisissa autotehtaissa?
        Kysyn kun en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän niissä kiinan halpatuotanto roskissa on samantapaista tuotantologiikkaa kuin eurooppalaisissa autotehtaissa?
        Kysyn kun en tiedä.

        Kyllä, kyllä. Tuotantologiikkaa perustuu vastaavasti, kuten useiden ns. brändituotemerkkien vastaavien komponenttien yhteiskäyttöön. Sillä ei ole mitään tekemistä vekottimen kestävyyden, varaosa saannin jms. onko halpa tuotantoa eli ei. Toki aasian tuotannossa on laatueroja. Mutta eihän kukaan ole niin hönö, että ottaa vuosia kaupan tuotetta, joka porsii käytössä.
        Kun selvität missä kaupan olevien laitteiden alkutuotanto on, yllätyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä. Tuotantologiikkaa perustuu vastaavasti, kuten useiden ns. brändituotemerkkien vastaavien komponenttien yhteiskäyttöön. Sillä ei ole mitään tekemistä vekottimen kestävyyden, varaosa saannin jms. onko halpa tuotantoa eli ei. Toki aasian tuotannossa on laatueroja. Mutta eihän kukaan ole niin hönö, että ottaa vuosia kaupan tuotetta, joka porsii käytössä.
        Kun selvität missä kaupan olevien laitteiden alkutuotanto on, yllätyt.

        No siinä mielessä ihan totta. Kaikki glansin romujen komponentit tulee samasta kiinalaisesta kolhoosista. Samaa kertakäyttökamaa kaikki. Nimet,värit ja näkyvät pikkutilpehöörit vaihtelee. Hinta on halpaa korjaus kannattamatonta. Siksi niitä ei korjata vaan ostetaan uusi tilalle.
        Ilmiöhän ei liity mitenkään eurooppalaiseen autoteollisisuuteen. Paitsi jos nyt yrittää hämärtää piirileikin pelisääntöjä. Ja niinhän te siellä glansilla yritätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä mielessä ihan totta. Kaikki glansin romujen komponentit tulee samasta kiinalaisesta kolhoosista. Samaa kertakäyttökamaa kaikki. Nimet,värit ja näkyvät pikkutilpehöörit vaihtelee. Hinta on halpaa korjaus kannattamatonta. Siksi niitä ei korjata vaan ostetaan uusi tilalle.
        Ilmiöhän ei liity mitenkään eurooppalaiseen autoteollisisuuteen. Paitsi jos nyt yrittää hämärtää piirileikin pelisääntöjä. Ja niinhän te siellä glansilla yritätte.

        Höpö höpö. Minulla ei ole mitään tekemistä Aasiasta tulevien koneiden, sähkölaitteiden jms. kanssa, kuin kuluttajana. Ja kätevänä insinöörinä.
        Ihan on samaa pellin paksuutta, standardin mukaisia laakereita, hihnoja jms. Pienkoneiden moottorit kehittyneempiä kuin ....
        On totta, että kun ostat vaikka ruohonleikkurin, joka on ammattilaistasoa, vaikka KLIPPO, niin onhan asiassa ja käytössä kyse ihan eri asioista, kuin tuomita pienkoneet ja laitteet Kiinan romuksi.
        Kun ajellaan patteriautoilla, laitellaan aurinkopaaneeleita jne. niin sieltä Aasian maista se tuotanto ja tekniikka tulee.
        Moniko Suomalainen tai eurooppalainen valmistaja on siirtynyt tuotantonsa Aasiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä mielessä ihan totta. Kaikki glansin romujen komponentit tulee samasta kiinalaisesta kolhoosista. Samaa kertakäyttökamaa kaikki. Nimet,värit ja näkyvät pikkutilpehöörit vaihtelee. Hinta on halpaa korjaus kannattamatonta. Siksi niitä ei korjata vaan ostetaan uusi tilalle.
        Ilmiöhän ei liity mitenkään eurooppalaiseen autoteollisisuuteen. Paitsi jos nyt yrittää hämärtää piirileikin pelisääntöjä. Ja niinhän te siellä glansilla yritätte.

        Googlailin vielä, niin aika hyvin ja avoimesti on varaosia saatavilla. Sopivat yht'äkkiä katsoen useampiinkin pienkoneisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlailin vielä, niin aika hyvin ja avoimesti on varaosia saatavilla. Sopivat yht'äkkiä katsoen useampiinkin pienkoneisiin.

        Olet varmaan kätevä insinööri mutta et ymmärrä alaa. Osien saatavuus on eri asia kuin korjauksen kannattavuus. Eikä eurooppalainen autoteollisuus liity asiaan. Maalailet lavealla sutilla kätevä kun olet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan kätevä insinööri mutta et ymmärrä alaa. Osien saatavuus on eri asia kuin korjauksen kannattavuus. Eikä eurooppalainen autoteollisuus liity asiaan. Maalailet lavealla sutilla kätevä kun olet..

        No kädettömille kaikki on kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan kätevä insinööri mutta et ymmärrä alaa. Osien saatavuus on eri asia kuin korjauksen kannattavuus. Eikä eurooppalainen autoteollisuus liity asiaan. Maalailet lavealla sutilla kätevä kun olet..

        Mikä se "ala" on? Joku kerho? Myydä samoista lähteitä tulevaa tavaraa "Suomessa suunniteltuna".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kädettömille kaikki on kallista.

        Kädettömälle se vasta kalliiksi tuleekin, kun vie ns. merkkikoneen ns. merkkikorjaamoon, jossa se laitetaan " alkuperäisvaraosalla" kuntoon.
        Sitten, jos viitsii Googlata tarvikkeena varaosan hintaa verkosta tulee ehkä alkuperäinen olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se "ala" on? Joku kerho? Myydä samoista lähteitä tulevaa tavaraa "Suomessa suunniteltuna".

        Olet niin kätevä insinööri ettei varmaan tarvi enempää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin kätevä insinööri ettei varmaan tarvi enempää..

        Näin se on, -insinööri ja tähtiasentaja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe