poden jommosen kovaa ahtaan ja suljetun paikan kammoa ja nyt on pahin painajainen toteutumassa,elikkä joudun siihen magneettikuvaukseen missä pitäs mennä kokonaan siihen putkeen!Ei jumaliste, kyllä pelottaa.Sain lääkäriltä pari diapamia otettavaksi ennen toimenpidettä,mutta kun en ole koskaan moisia käyttänyt niin en jaksa uskoa että ne pystyy poistamaan pelon.Onko kellään kokemusta just tästä tilanteesta?Mikähän oli tarkotus kun se toinen tabletti pitäs ottaa ennen nukkumaanmenoa edellisenä iltana ja toinen puoltoistatuntii ennen toimenpidettä,siis sillä illalla otettavalla tabletilla,että pystyn nukkumaan vai onko se niin pitkä vaikutteista että se vaikuttaaa vielä sinne seuraavana päivänä kello 16.00 tapahtuvaan juttuun?Voi kun sattuis joku lukemaan kellä ois kokemusta tästä tilaanteesta ja kertois kokemuksia!!!
ahtaanpaikan kammo
16
4628
Vastaukset
- leijonanmieli
Hei!
Itselleni tehtiin pään magneettikuvaus reilu vuosi sitten...olen ahdistunut luonne, etenkin suljetut paikat saavat paniikkiin. Tarjosivat diapamia, otin omia oxepameja reippaasti, niin että olin aika "tokkurassa"-sain kuulokkeet ja valitsin klassista musiikkia...taisin torkahtaa. Homma oli ohi, eikä muuten tullut hetkenkään ahdistusta. Sitä paitsi se ei ole "umpiputki" kuten ennen, ne ovat laitteet jo kehittyneet. Otat rauhottavia ja kuuntelet musaa, kyllä selviät. Toivottavasti viestini jeesaa edes tarpeeksi!!!- onnistuukohan
tuo musiikki kuulostaa hyvältä,saakohan sitä kaikissa sairaaloissa vai onkohan paikkakuntakohtainen.Mulle ei ainakaan mainittu muutakuin että saa ne kuulosuojaimet estämään sitä meteliä.Se musiikki ois vaan siinä mielessä hyvä että kun mulla on tinnitus joka on hiljaisuudessa tai juuri esim.kuulokkeilla tosi ärsyttävää...se jotenkin korostuu ja kovenee,mutta jospa mä kiroilenkin siellä sitä tinnitusta enkä muista pelätä koko juttuu..Mutta kiitti sulle!
- Leijonanmieli
onnistuukohan kirjoitti:
tuo musiikki kuulostaa hyvältä,saakohan sitä kaikissa sairaaloissa vai onkohan paikkakuntakohtainen.Mulle ei ainakaan mainittu muutakuin että saa ne kuulosuojaimet estämään sitä meteliä.Se musiikki ois vaan siinä mielessä hyvä että kun mulla on tinnitus joka on hiljaisuudessa tai juuri esim.kuulokkeilla tosi ärsyttävää...se jotenkin korostuu ja kovenee,mutta jospa mä kiroilenkin siellä sitä tinnitusta enkä muista pelätä koko juttuu..Mutta kiitti sulle!
En tiedä onko kaikissa sairaaloissa musiikkimahdollisuutta, luulis kyllä-samalla se just vaimensi sitä "räminää". Itse olin Hyksissä-siellä ehkä aikas modernit laitteet. Tsekkaa toi tai kysy onko mahdollista ottaa oma soitin vai haittaako se tutkimusta.
Tsemppiä "putkeen" ja pyydä tarpeeksi rauhottavia. - Saman kokenut
Leijonanmieli kirjoitti:
En tiedä onko kaikissa sairaaloissa musiikkimahdollisuutta, luulis kyllä-samalla se just vaimensi sitä "räminää". Itse olin Hyksissä-siellä ehkä aikas modernit laitteet. Tsekkaa toi tai kysy onko mahdollista ottaa oma soitin vai haittaako se tutkimusta.
Tsemppiä "putkeen" ja pyydä tarpeeksi rauhottavia.Olen juuri käynyt tälläisessa kuvauksessa. Poden myöskin voimakasta ahtaanpaikan kammoa. Selvisin seuraavilla keinoilla: Musiikkia kuulokkeista, sain n. puolituntia ennen jonkin rauhoittavan sinisen 1/2 tabletin, nimeä en muista. Lisäksi mieheni oli mukana ja piti nilkastani kiinni. Hoitaja asensi pienen peilin niin että näin siitäkin ulos. Kaikista suurin apu oli kuitenkin mielestäni se, että hoitaja työnsi minut putkeen samaan paikkaan, jossa olisin koko tutkimuksen ajan ja veti sitten minut takaisin. Tässä huomasin, ettei se niin kamalaa olekkaan. Putki ei sitten ole kovin pitkä. Molemmista päistä se on avoin. Toivon, että sinäkin selviät tutkimuksesta.
- onnistuukohan
Saman kokenut kirjoitti:
Olen juuri käynyt tälläisessa kuvauksessa. Poden myöskin voimakasta ahtaanpaikan kammoa. Selvisin seuraavilla keinoilla: Musiikkia kuulokkeista, sain n. puolituntia ennen jonkin rauhoittavan sinisen 1/2 tabletin, nimeä en muista. Lisäksi mieheni oli mukana ja piti nilkastani kiinni. Hoitaja asensi pienen peilin niin että näin siitäkin ulos. Kaikista suurin apu oli kuitenkin mielestäni se, että hoitaja työnsi minut putkeen samaan paikkaan, jossa olisin koko tutkimuksen ajan ja veti sitten minut takaisin. Tässä huomasin, ettei se niin kamalaa olekkaan. Putki ei sitten ole kovin pitkä. Molemmista päistä se on avoin. Toivon, että sinäkin selviät tutkimuksesta.
yksi asia vielä mietityttää,kannaattako katsoa sinne putkeen meno vai olla silmät kiinni?Entäs putkessa,silmät kiinni vai auki parempi?
- leijonanmieli
onnistuukohan kirjoitti:
yksi asia vielä mietityttää,kannaattako katsoa sinne putkeen meno vai olla silmät kiinni?Entäs putkessa,silmät kiinni vai auki parempi?
Mielestäni silmät kiinni, mutta jos on "rohkeutta", miksei silmät auki..itse mennessä olin silmät avoimina, mutta musiikki sai minut sulkemaan simmuni...Kyllä onnistuu!!!
- Saman kokenut
onnistuukohan kirjoitti:
Pidin silmäni auki alussa ja oikeastaan koko ajan. Vasta sitten putkessa suljin silmäni hetkeksi. Minusta kuitenkin tuntui, että hallitsin tilanteen paremmin kun saatoin katsoa peilin kautta ulos.
- faaahto
Saman kokenut kirjoitti:
Pidin silmäni auki alussa ja oikeastaan koko ajan. Vasta sitten putkessa suljin silmäni hetkeksi. Minusta kuitenkin tuntui, että hallitsin tilanteen paremmin kun saatoin katsoa peilin kautta ulos.
eli sulla on klaustrofobia. Itsellänikin on. LUE WIKIPEDIASTA
- hurumykkkeretgyr
Se on se ku joutuu ahtaaseen paikkaan ja pelkää ettei pääse sieltä pois ja rupee rimpuilemaan... ajattele nyt kuolla johonkin ahtaaseen putkeen!!!!!!!
- NeroTohtori
Mites pelottaisiko jos olisit hississä ja se sammuisi ja jäisit sinne jumiin?
- Kuvattu 3X
Ei mitään pelättävissä. Sinne kun vaan ihan relax-asenne. Ei siellä putkessa ole mitään pelättävää. Kunhan makoilet rauhallisesti ja kuuntelet hoitajan ohjeita, ei mitään hätää. Kuvauskone raksuttelee ja siirtelee eteenpäin "paarejasi"
Ja pian on valmista ja kivuttomasti. Ei mitään pelättävää/kipuja tuottavaa.- Jusa
Pari eka kertaa jouduin ottamaan nappeja ennen putkeen menoa. Viimeks pidin silmät kiinni koko ajan ja kaikki meni hyvin.
- Illu1965
Mulla todella kova ahtaanpaikan kammo soitin 3 pv aikaisemmin antoivat rauhoittavan lääkkeen kaikki meni OK..kyss hoitaa näin. T Savolainen ukkko
- Illlu1965
Pelottavaa
- Illu1965
Pelottaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389