Niin voiko 35litran akvaarioon ottaa Sammakon kutua kesällä jos sitten päästän ne taas luontoon kun ne on kasvanu isoiksi?
Voisko?
5
462
Vastaukset
- Samppi
Mitähän niille aijot syöttää? nuijapäille ja metamorfoosin käyneille?
Annetaan luonnoneläinten asustella luonnossa... - Nuijapää
NO, mä halusin vaan auttaa niitä. Keväällä kun sammakot kutevat liian aikaisin pieniin lammikoihin kevään mittaan vesi siinä lammikossa kuivuu. On se vähän karseen näköstä kun ne siinä kuivalla maalla sätkivät! Ja sammakot ensinnäkin syövät oman munansa (mistä ne siis ovat kuoriutunee) ensin, sitten kun se on syöty niille voi antaa salaattia. Se ei kyllä voi olla kauaa vedessä kun se lakastuu. Nopeammin sammakot kasvavat kyllä liharuualla. Sitäkin annetaan. Runsas valo on tärkeää. Mitä mieltä nyt olet?
- Samppi
...olen edelleenkin sitä mieltä että antaa luonnon hoidella luonnoneläimet. Itselläni on Etelä-Amerikkalaisia myrkkynuolisammakoita (vankeudessa syntyneitä) ja tiedän sen verran jottei omat muna ja salaatti riitä nuijapäille ruoaksi. Salaatin ravintoarvo ei ole juuri mitään...
Ja siinäpä on vielä se yksi juttu että se on laitonta. Luonnosta ei saa kerätä minkäänlaisia eläimiä omaksi ilokseen...
Ymmärrän kyllä auttamishalusi mutta luonnonkiertokulku on sellainen (aika raakakin ihmisten silmissä. Jos olet sammakoista kiinnostunut, niin ottaisit selvää vaikkapa kynsisammakon (eläinkaupoista) vaatimista elinolosuhteista ja hankkisit lemmikiksi sellaisen... Mutta korostan että on erittäin tärkeää ottaa selvää sammakon tarvitsemasta hoidosta, ruuasta, valosta ja akvaariosta/akvaterraariosta ennenkuin sellaisen hankit... - nuijapää
Samppi kirjoitti:
...olen edelleenkin sitä mieltä että antaa luonnon hoidella luonnoneläimet. Itselläni on Etelä-Amerikkalaisia myrkkynuolisammakoita (vankeudessa syntyneitä) ja tiedän sen verran jottei omat muna ja salaatti riitä nuijapäille ruoaksi. Salaatin ravintoarvo ei ole juuri mitään...
Ja siinäpä on vielä se yksi juttu että se on laitonta. Luonnosta ei saa kerätä minkäänlaisia eläimiä omaksi ilokseen...
Ymmärrän kyllä auttamishalusi mutta luonnonkiertokulku on sellainen (aika raakakin ihmisten silmissä. Jos olet sammakoista kiinnostunut, niin ottaisit selvää vaikkapa kynsisammakon (eläinkaupoista) vaatimista elinolosuhteista ja hankkisit lemmikiksi sellaisen... Mutta korostan että on erittäin tärkeää ottaa selvää sammakon tarvitsemasta hoidosta, ruuasta, valosta ja akvaariosta/akvaterraariosta ennenkuin sellaisen hankit...no, hö.
- hehh..
nuijapää kirjoitti:
no, hö.
Totanoin, en tienny ettei saa ottaa... Ku mä olen ottanut jokus ja ne menesty ihan hyvin.. En otakkaan sitten enään.. Ja laitoin niille Kaikkia kasveja, joita hain samasta lammesta, kun kudunkin, muistaakseni.. Ja Sitten, kun olivat isoja päästin ne vapaaksi.. Se oli vain sellanen kokeilu, kuinka ne kehittyy.. Ja ei mulla niitä ees ollu, ku jotain 10.. aluks oli vähän liikaa ja vein takasin lampeen, mutta päätin niitä vähän itellekkin jättää..=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540