Hei.
Voisiko joku kertoa minkä makuista on punssi?
ja onko se hyvää.
Tiedoista kiitollinen.
Punssi?
10
21254
Vastaukset
- vink
No ainakin alkosta saatava arrakkipunssi maistuu lähinnä likööriltä, se on makeaa ja ihan hyvää, jos nimittäin tykkää makeasta. Alkon luettelotietojen mukaan: Keltainen, pehmeä, rommiarominen. Alkoholipitoisuus: 21 t-%
Sokeripitoisuus: 280 g/l
Mieto alkoholijuoma. Maustettu Batavia-arrakilla.- Ostrobotanisti
Alkossa oli aikoinaan kahta lajia punssia: "Hienoa arrakkipunssia" ja "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Bottan (Ostrobotnian) talossa Helsingin Museokadun-Töölönkadun risteyksessä oli 30 vuotta sitten Alko (nykyisen Ravintola Manalan tiloissa). Myynti tapahtui tuolloin vielä tiskin yli, palvelumyyntinä. Erään asiakkaan ostos laskiaisen aikoihin jäi mieleeni:
Asiakas: "Pullo sitä parempaa punssia, kiitos!"
Myyjä tuli hyllyjen välistä, kädessään pullo "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Asiakas: "Ei sitä, enhän minä tuota pyytänyt!"
Myyjä: Mutta kun tämä on juuri sitä kalliimpaa, "erittäin hienoa."
Asiakas: "Hinnasta ja hienouden asteesta viis, minä pyysin sitä parempaa punssia!"
Mies sai kuin saikin "Hienon arrakkipunssinsa". - Karjala
Hei.
kiitos vastauksestasi =), pitää joskus kokeilla. - Karjala
Ostrobotanisti kirjoitti:
Alkossa oli aikoinaan kahta lajia punssia: "Hienoa arrakkipunssia" ja "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Bottan (Ostrobotnian) talossa Helsingin Museokadun-Töölönkadun risteyksessä oli 30 vuotta sitten Alko (nykyisen Ravintola Manalan tiloissa). Myynti tapahtui tuolloin vielä tiskin yli, palvelumyyntinä. Erään asiakkaan ostos laskiaisen aikoihin jäi mieleeni:
Asiakas: "Pullo sitä parempaa punssia, kiitos!"
Myyjä tuli hyllyjen välistä, kädessään pullo "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Asiakas: "Ei sitä, enhän minä tuota pyytänyt!"
Myyjä: Mutta kun tämä on juuri sitä kalliimpaa, "erittäin hienoa."
Asiakas: "Hinnasta ja hienouden asteesta viis, minä pyysin sitä parempaa punssia!"
Mies sai kuin saikin "Hienon arrakkipunssinsa".Hei.
Kiitos vastauksestasi,ei muutakun maistamaan hihii =)
- fiini
Minkä lämpöisenä ja millaisesta lasista punssi olis syytä tarjota?
- Minä vaan
Punssi on ruotsalaisten juoma.
Se tarjotaan usein snapsilasista, joka on jäillä täytetyssä konjakkilasissa.
Ruotsalaiset ja myös suomen armeijassa punssia tarjotaan hernekeiton kera, silloin se tosin on vähän lämmitettyä.
Punssista ja jallusta saa myös drinkin nimeltään kuulalaakeri 2cl punssia ja 2cl jallua ja jäitä
Kannattaa kokeilla - A.R. Rakki
Minä vaan kirjoitti:
Punssi on ruotsalaisten juoma.
Se tarjotaan usein snapsilasista, joka on jäillä täytetyssä konjakkilasissa.
Ruotsalaiset ja myös suomen armeijassa punssia tarjotaan hernekeiton kera, silloin se tosin on vähän lämmitettyä.
Punssista ja jallusta saa myös drinkin nimeltään kuulalaakeri 2cl punssia ja 2cl jallua ja jäitä
Kannattaa kokeillaPunssin sanotaan olevan paitsi ruotsalaisten, myös äärimmäisyyksien juoma: juodaan joko jääkylmänä tai kuumennettuna. Hernekeitto, punssi ja laskiainen kuuluvat ruotsalaisilla (ja monilla suomenruotsalaisilla) tiukasti yhteen.
Ruotsissa on ollut punssimerkkejä vuosikymmenien mittaan huomattavan runsaasti, mutta tämän päivän Systembolagetin nettisivuilta löytyvät enää seuraavat:
- Carlshamns Flaggpunsch
- Carlshamns Flaggpunsch Torr
- Cederlunds Caloric
- Facile Punsch Extra Gammal Likör
- Grönstedts Blå - pupuliina
minun mielestäni on ihanaa kun lämmittää punssia ja kaataa sitä vaniljajäätelön päälle. nam
- Samu
...glögin tai kaakaon sekaan.. nam
- testattu
Samu kirjoitti:
...glögin tai kaakaon sekaan.. nam
PULLON SUUSTA KUNNON KULAUKSIA;;;;NAM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731651
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361226- 621135
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html191915- 44868
- 49760
- 68757
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244534690- 119654
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79620