Hei.
Voisiko joku kertoa minkä makuista on punssi?
ja onko se hyvää.
Tiedoista kiitollinen.
Punssi?
10
19450
Vastaukset
- vink
No ainakin alkosta saatava arrakkipunssi maistuu lähinnä likööriltä, se on makeaa ja ihan hyvää, jos nimittäin tykkää makeasta. Alkon luettelotietojen mukaan: Keltainen, pehmeä, rommiarominen. Alkoholipitoisuus: 21 t-%
Sokeripitoisuus: 280 g/l
Mieto alkoholijuoma. Maustettu Batavia-arrakilla.- Ostrobotanisti
Alkossa oli aikoinaan kahta lajia punssia: "Hienoa arrakkipunssia" ja "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Bottan (Ostrobotnian) talossa Helsingin Museokadun-Töölönkadun risteyksessä oli 30 vuotta sitten Alko (nykyisen Ravintola Manalan tiloissa). Myynti tapahtui tuolloin vielä tiskin yli, palvelumyyntinä. Erään asiakkaan ostos laskiaisen aikoihin jäi mieleeni:
Asiakas: "Pullo sitä parempaa punssia, kiitos!"
Myyjä tuli hyllyjen välistä, kädessään pullo "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Asiakas: "Ei sitä, enhän minä tuota pyytänyt!"
Myyjä: Mutta kun tämä on juuri sitä kalliimpaa, "erittäin hienoa."
Asiakas: "Hinnasta ja hienouden asteesta viis, minä pyysin sitä parempaa punssia!"
Mies sai kuin saikin "Hienon arrakkipunssinsa". - Karjala
Hei.
kiitos vastauksestasi =), pitää joskus kokeilla. - Karjala
Ostrobotanisti kirjoitti:
Alkossa oli aikoinaan kahta lajia punssia: "Hienoa arrakkipunssia" ja "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Bottan (Ostrobotnian) talossa Helsingin Museokadun-Töölönkadun risteyksessä oli 30 vuotta sitten Alko (nykyisen Ravintola Manalan tiloissa). Myynti tapahtui tuolloin vielä tiskin yli, palvelumyyntinä. Erään asiakkaan ostos laskiaisen aikoihin jäi mieleeni:
Asiakas: "Pullo sitä parempaa punssia, kiitos!"
Myyjä tuli hyllyjen välistä, kädessään pullo "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Asiakas: "Ei sitä, enhän minä tuota pyytänyt!"
Myyjä: Mutta kun tämä on juuri sitä kalliimpaa, "erittäin hienoa."
Asiakas: "Hinnasta ja hienouden asteesta viis, minä pyysin sitä parempaa punssia!"
Mies sai kuin saikin "Hienon arrakkipunssinsa".Hei.
Kiitos vastauksestasi,ei muutakun maistamaan hihii =)
- fiini
Minkä lämpöisenä ja millaisesta lasista punssi olis syytä tarjota?
- Minä vaan
Punssi on ruotsalaisten juoma.
Se tarjotaan usein snapsilasista, joka on jäillä täytetyssä konjakkilasissa.
Ruotsalaiset ja myös suomen armeijassa punssia tarjotaan hernekeiton kera, silloin se tosin on vähän lämmitettyä.
Punssista ja jallusta saa myös drinkin nimeltään kuulalaakeri 2cl punssia ja 2cl jallua ja jäitä
Kannattaa kokeilla - A.R. Rakki
Minä vaan kirjoitti:
Punssi on ruotsalaisten juoma.
Se tarjotaan usein snapsilasista, joka on jäillä täytetyssä konjakkilasissa.
Ruotsalaiset ja myös suomen armeijassa punssia tarjotaan hernekeiton kera, silloin se tosin on vähän lämmitettyä.
Punssista ja jallusta saa myös drinkin nimeltään kuulalaakeri 2cl punssia ja 2cl jallua ja jäitä
Kannattaa kokeillaPunssin sanotaan olevan paitsi ruotsalaisten, myös äärimmäisyyksien juoma: juodaan joko jääkylmänä tai kuumennettuna. Hernekeitto, punssi ja laskiainen kuuluvat ruotsalaisilla (ja monilla suomenruotsalaisilla) tiukasti yhteen.
Ruotsissa on ollut punssimerkkejä vuosikymmenien mittaan huomattavan runsaasti, mutta tämän päivän Systembolagetin nettisivuilta löytyvät enää seuraavat:
- Carlshamns Flaggpunsch
- Carlshamns Flaggpunsch Torr
- Cederlunds Caloric
- Facile Punsch Extra Gammal Likör
- Grönstedts Blå - pupuliina
minun mielestäni on ihanaa kun lämmittää punssia ja kaataa sitä vaniljajäätelön päälle. nam
- Samu
...glögin tai kaakaon sekaan.. nam
- testattu
Samu kirjoitti:
...glögin tai kaakaon sekaan.. nam
PULLON SUUSTA KUNNON KULAUKSIA;;;;NAM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392855Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262407- 1351988
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1331568Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...821370- 331203
- 991150
Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21019Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990