Hei.
Voisiko joku kertoa minkä makuista on punssi?
ja onko se hyvää.
Tiedoista kiitollinen.
Punssi?
10
20827
Vastaukset
- vink
No ainakin alkosta saatava arrakkipunssi maistuu lähinnä likööriltä, se on makeaa ja ihan hyvää, jos nimittäin tykkää makeasta. Alkon luettelotietojen mukaan: Keltainen, pehmeä, rommiarominen. Alkoholipitoisuus: 21 t-%
Sokeripitoisuus: 280 g/l
Mieto alkoholijuoma. Maustettu Batavia-arrakilla.- Ostrobotanisti
Alkossa oli aikoinaan kahta lajia punssia: "Hienoa arrakkipunssia" ja "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Bottan (Ostrobotnian) talossa Helsingin Museokadun-Töölönkadun risteyksessä oli 30 vuotta sitten Alko (nykyisen Ravintola Manalan tiloissa). Myynti tapahtui tuolloin vielä tiskin yli, palvelumyyntinä. Erään asiakkaan ostos laskiaisen aikoihin jäi mieleeni:
Asiakas: "Pullo sitä parempaa punssia, kiitos!"
Myyjä tuli hyllyjen välistä, kädessään pullo "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Asiakas: "Ei sitä, enhän minä tuota pyytänyt!"
Myyjä: Mutta kun tämä on juuri sitä kalliimpaa, "erittäin hienoa."
Asiakas: "Hinnasta ja hienouden asteesta viis, minä pyysin sitä parempaa punssia!"
Mies sai kuin saikin "Hienon arrakkipunssinsa". - Karjala
Hei.
kiitos vastauksestasi =), pitää joskus kokeilla. - Karjala
Ostrobotanisti kirjoitti:
Alkossa oli aikoinaan kahta lajia punssia: "Hienoa arrakkipunssia" ja "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Bottan (Ostrobotnian) talossa Helsingin Museokadun-Töölönkadun risteyksessä oli 30 vuotta sitten Alko (nykyisen Ravintola Manalan tiloissa). Myynti tapahtui tuolloin vielä tiskin yli, palvelumyyntinä. Erään asiakkaan ostos laskiaisen aikoihin jäi mieleeni:
Asiakas: "Pullo sitä parempaa punssia, kiitos!"
Myyjä tuli hyllyjen välistä, kädessään pullo "Erittäin hienoa arrakkipunssia".
Asiakas: "Ei sitä, enhän minä tuota pyytänyt!"
Myyjä: Mutta kun tämä on juuri sitä kalliimpaa, "erittäin hienoa."
Asiakas: "Hinnasta ja hienouden asteesta viis, minä pyysin sitä parempaa punssia!"
Mies sai kuin saikin "Hienon arrakkipunssinsa".Hei.
Kiitos vastauksestasi,ei muutakun maistamaan hihii =)
- fiini
Minkä lämpöisenä ja millaisesta lasista punssi olis syytä tarjota?
- Minä vaan
Punssi on ruotsalaisten juoma.
Se tarjotaan usein snapsilasista, joka on jäillä täytetyssä konjakkilasissa.
Ruotsalaiset ja myös suomen armeijassa punssia tarjotaan hernekeiton kera, silloin se tosin on vähän lämmitettyä.
Punssista ja jallusta saa myös drinkin nimeltään kuulalaakeri 2cl punssia ja 2cl jallua ja jäitä
Kannattaa kokeilla - A.R. Rakki
Minä vaan kirjoitti:
Punssi on ruotsalaisten juoma.
Se tarjotaan usein snapsilasista, joka on jäillä täytetyssä konjakkilasissa.
Ruotsalaiset ja myös suomen armeijassa punssia tarjotaan hernekeiton kera, silloin se tosin on vähän lämmitettyä.
Punssista ja jallusta saa myös drinkin nimeltään kuulalaakeri 2cl punssia ja 2cl jallua ja jäitä
Kannattaa kokeillaPunssin sanotaan olevan paitsi ruotsalaisten, myös äärimmäisyyksien juoma: juodaan joko jääkylmänä tai kuumennettuna. Hernekeitto, punssi ja laskiainen kuuluvat ruotsalaisilla (ja monilla suomenruotsalaisilla) tiukasti yhteen.
Ruotsissa on ollut punssimerkkejä vuosikymmenien mittaan huomattavan runsaasti, mutta tämän päivän Systembolagetin nettisivuilta löytyvät enää seuraavat:
- Carlshamns Flaggpunsch
- Carlshamns Flaggpunsch Torr
- Cederlunds Caloric
- Facile Punsch Extra Gammal Likör
- Grönstedts Blå - pupuliina
minun mielestäni on ihanaa kun lämmittää punssia ja kaataa sitä vaniljajäätelön päälle. nam
- Samu
...glögin tai kaakaon sekaan.. nam
- testattu
Samu kirjoitti:
...glögin tai kaakaon sekaan.. nam
PULLON SUUSTA KUNNON KULAUKSIA;;;;NAM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23498Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a883296"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin522808IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-552621Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.922445Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭351550Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä221269- 961238
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3401098Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll16993