Luonnollinen ehkäisy?

kiinnostunut

Heippas!
Kysyisin ihan mielenkiinnosta vanhoillislestadiolaisilta luonnonmukaisesta ehkäisystä. Nykytiedon mukaanhan nainen on hedelmällinen vain tiettynä aikana kuukaudesta ja tämän ajan voi itseään, kehoaan ja oireita tarkkaillen hyvinkin tarkkaan itsestään huomata?
Kuinka suhteudutte siihen, että parikunta tietoisesti välttää yhdyntää näinä päivänä -siinähän ei ehkäistä varsinaisesti, mutta pienennetään raskaaksi tulon mahdollisuutta?

Toivon asiallista keskustelua ja kommentteja vl:ltä ja muilta!

:)

14

2002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeällä

joo se ei ole synti

• vakas

Ihminen itse.

• tippa-iita

Tämä esittämäsi "ehkäisy" ei anna varmaa takuuta siitä ettei silti tulisi raskaaksi.
      Jokainen nainen on oma yksilönsä, kuutautiskierto on erilainen kuin myös hedelmöittymiseen tarvittava aika.
      Mitään varmaa takuuta ei siis ole eikä täydellistä matemaattista laskentakaavaa jokaiselle erikseen.
      Sitäpaitsi, vain harvalla naisella on jotakuinkin säännöllinen kuukautiskierto, ja kaikille tulee aika ajoin muutoksia, niillekin joilla on säännölliset.

Ehkäisyyn on olemassa varmempiakin keinoja!

• jeh

voivat pettää , myös tämä

• vanhlesta
        jeh kirjoitti:

voivat pettää , myös tämä

Jos oikein pelkää raskautta liekö haluja silloin jos tuntee että nyt elimisössäni tapahtuu ovulaatio. Siis kyllähän sen tuntee väkisinkin nippailuista ja valuvista limoista. Jos ei tee mieli, niin sitten ilman.

• lakimies

Hmmm...-tätä kohtaa ei löydy sääntökirjastamme. Kuten sieltä puuttuu paljon muitakin asioita, itseasiassa siinä on vain kannet.

Suhtaudumme täten tähän, kuten muihinkin kysymyksiin siten, että emme halua tehdä syntiä. Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Jokainen tuntee varmaan itse sydämessään, milloin on ehkäisemässä. Ja ehkäisyn ymmärrämme Raamatun valossa selkeästi Jumalan tahdon vastaiseksi, siis sydämen luopumiseksi Jumalan tahdosta, siis synniksi.

Ei näitä asioita kukaan valvo, muut kuin tietenkin Jumala, joka näkee ihmisen sydämeen. Ajattelisin näin, että jos uskovainen aviopari näin laskelmoi varmoja päiviä, luottamus Jumalaan on jotenkin horjunut ja usko , joka on luja luottamus siihen jota toivotaan... -siis tämä usko on jotenkin päässyt kuivettumaan.

• Pertti

Halleluja!

• minä

Mikähän sinäkin oot olevinas?

• -?-

"Ja ehkäisyn ymmärrämme Raamatun valossa selkeästi Jumalan tahdon vastaiseksi, siis sydämen luopumiseksi Jumalan tahdosta, siis synniksi."

Siis Jumalan tahto on tehdä aina vl-naisista puolikuolleita zombeja??? Ompa julma Jumala. Ei armoa lainkaan..

• 101727

Jumalako ei sitten voikaan antaa ihmiselle sellaista mieltä, että haluaa uuden pikkuvauvan? Siis, sellainen haluko ei olekaan Jumalasta, vaan synnillistä himoa? Tällä himollammeko autamme Jumalaa tässä lisääntymiskysymyksessä?

Jotakin äitiä varmaan joskus pelottaa tulla pian taas uudelleen raskaaksi. Sellainen tunne ei varmaan ole Jumalasta.

Onko muuten sopivaa ottaa autolle Kasko-vakuutusta? Eikö sekin ole epäuskoa?
        Entäpä palovakuutus velattomalle talolle?

Meidänhän tulisi uskoa Jumalan varjelukseen ja suojelukseen!

• Hynde

Ehkäisymieli

• aivan

sen sanoit, siitähän se lähtee, ei voi asiaa paremmin ilmaista.
        Kiitos!

• tippa-iita

Älä anna mielesi masentua vastauksista, jotka saattavat syyllistää tai tunnet syyllisyyttä ehkäisyn ajattelemisesta.

Olet nuori nykynainen, ajattele ja toimi sen mukaisesti.
      Ajattele itse, ei kaikkea tarvitse nurkumatta niellä mitä veljet/sisaret tuputtavat.
      Hyväähän kaikki sinulle toivovat, mutta sinulla on ihmisen oikeus (ihmisoikeus) ajatella myös itse, miten itsesi ja elämäsi suhteen haluat toimia.

• pankaavaan

Siinä on riski se on sallittua siis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5133
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3745
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2709
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1298
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      275
      1249
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      207
      1024
    Aihe