paras satula merkki...Olen ostamassa tutultani todella hyväkuntoista n.1990 vuonna hommattua satulaa.Kysyin ratsastustarvike myyjältäkin ja hän väitti kivenkovaan että sen parempaa ja kestävämpää satulaa en mistää löydä!!!kokemuksia??
onko totta että..
4
2996
Vastaukset
- Miettii
Niin ja mikähän se merkki on?
- chocol@te
On olemassa monia kalliimpia (ja ehkä niin ollen myös laadukkaampia) satuloita, joten mielestäni ei ihan voi väittää noin! En ole oikeastaan perehtynyt, mutta itselläni on Cliff Barnsby (jota monet kehuu) uutena 1500e, jotkut mallit 2000e ja kalliimpiakin satuloita varmasti löytyy jos hakemalla hakee, Batesin ilmasatulat ainakin ovat kalliita, Prestiget, Pfiffit varmaan ainakin jotain tonne päin(?), stubbenit on tosi kalliita uutena...
MUTTA jos haluaa siedettävään hintaan hyvän satulan, niin Kieffer on minusta tosi hyvä vaihtoehto, ainakin kun kyse on vanhemmasta (uudet Kiefferit, joissa pyöreä merkki ovat paljon huonompia!). Niissä saa etukaartakin muokattua, mitä kaikissa ei ollenkaan voi. Itselläni oli Kiefferin satula, joka harmi kyllä jäi hevoselle epäsopivaksi siinä määrin, että satulatyypit neuvoivat vaihtamaan merkkiä:/ Sitten joutui ostamaan uuden kalliin satulan, kun se kerran sattui sopimaan, eikä ole edes (aivan:P) yhtä ihana istua.
Eli minusta on liioiteltua sanoa että kieffer nyt kaikista maailman satuloista olisi paras, mutta jos sopii hevoselle eikä ne pyydä hullua hintaa niin osta ihmeessä! Sopiva satula on kultaa kalliimpi...- Ko Va A, Re 120
Itse olen vannoutunut Kiefferin käyttäjä(omat satulani ovat Kieffereitä). Koulusatulana se on ehdoton ykkönen istuttavuudeltaan, työskentelen ratsuttajana joten kokemusta on satuloistakin kertynyt. Se myös sopii hevoselle kuin hevoselle, ellei sitten ole väärin istuttu/topattu(uutena tai vanhanakin oikein käytettynä/hoidettuna hevoselle ihanteellinen).
Estesatuloista suosikkejani ovat Kiefferin lisäksi Prestige. Kieffer on kuitenkin estesatulana aika painava ja iso joten Prestige saa pisteet keveydestään(vaikka Kieffer onkin Prestigeä parempi istuttavuudeltaan). Asun Italiassa(vaikka nyt olenkin äidin luona Suomessa käymässä) ja siellä Prestige on todella suosittu espanjalaisen Zaldi-merkin ohella(joka minusta tosin on satulana suoraan sanoen aika huono). Kieffereitä käytetään lähinnä koulupuolella ja sitä syrjitään usein sen kalleuden vuoksi(Kiefferin materiaalit kun ovat Prestigen satuloissa käytettäviä materiaaleja huomattavasti laadukkaampia). Tosin Kieffer kyllä sitten kestääkin, jopa 30 vuotta jos se hoidetaan hyvin.
Esimerkiksi Passierista en ole koskaan tykännyt sitten yhtään, vaikka maineikas merkki onkin. En ihan heppoisin perustein vaihtaisi Kiefferiä muuhun merkkiin, vielä mikään merkki ei ole hakannut Kiefferiä minun kohdallani. Tai no, onhan espanjalainen satula tietysti paras istuttavuudeltaan, mutta jos nyt kerran englantilaisista satuloista puhutaan niin Kiefferin koulusatulaa ei ole voittanutta!
- likka
jos siinä on pehmusteet ja kuosi kunnossa ni osta ihmees! =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734396- 332501
- 402314
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201807Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251542- 811536
- 1481331
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145