Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Naurattaa

Onnellinen omistaja

Hmm.
Täytyy myöntää että naurattaa nämä tyhmät ja tietämättömät kommentit Daewoo autoista.
Jotkut ihmiset on vain niin saatanan tyhmiä etteivät edes viitsi kokeilla näitä autoja ennenkuin ne kirjoitta näistä autoista tyhmiä ja tietämättömiä kommenteja.
Ok.se on eteläkorealainen auto, so what,samaa porukkaa kuin japsit. Toiseksi alusta(nubira)on tehty englannissa,moottori austraaliassa, vaihdelaatikko porschen,design italialaista,eli ne on parhaat palat ympätty tähän autoon.
Täytyy sanoa että Nubiran omistajana olen perkeleen tyytyväinen että valitsin juuri tämän.Kävin kokeilemassa peugeotin 307,fiat stilo,toyota corollan,skodan,vw golfin ja niistä mikään ei iskennyt samalla lailla kuin nubira.Se on kaunis ,halpa(huom kaiki herkut),jämäkkä oikein luxusta ajaa.
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että siinä on yksi huonopuoli ,pensankulutus.Nytt talvella noin 8.5 l/100km.

18

5973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nubirasta

      Onko Nubiran ruostesuojaus asiallinen Suomen oloihin. Saitko myyjältä mitään ohjeita myöhemmästä uudelleenkäsittelystä. Onko kori sinkitty?

      • Onnellinen omistaja

        On ruostesuojattu.Kuuden vuoden päästä uudestaan.Sinkitty 70% tai ikkunoista alaspäin


    • KJS

      Itselläni ei ole kyseisen merkkistä autoa (tosin en pidä mahdottomana joskus hankkia). Olen kuitenkin ajanut jokusen kerran Evandaa ja täytyy sanoa että hyvältä tuntuu. Itse ajan vähän sporttisempaa autoa, joten siihen en voi verrata, mutta Evandan alustassa on löydetty todella hyvä kompromissi mukavuuden ja jämäkkyyden väliltä, ei ole kivireki, ei mikään jenkkityylin heteka. Harmi että suomalaiset ovat aina niin epäluuloisia ja elävät niin pussissa että luulevat tämän olevan joku maailman uutuus, mutta onhan Daewoo tehnyt autoja jo pitkään.

    • Nupora

      Millaisista osista (mm. kumit, iskarit) Nupora on tehty ? Kestääkö Suomen oloissa samoin kuin esim. Saab tai Volvo ? Vai onko jatkuvasti ongelmia.

      • Lukija

        Ei ollut ainakaan talviominaisuuksiltaan häävi. Ladakin on parempi.


    • Skoota

      Koeajoin myös Nubiran, ja tuntui tosi fiksulta autolta. Vaihtoehtona on myös tuo Nubira, kun autonvaihto tulee.

    • minuakin

      Vuosi sitten jouduin Kanarialla ottamaan vuokraamosta jonkun keskikokoisen Daewoon, tarkkaa mallia en muista. Vuokraamolla kun ei ollut haluamaani pikkuluokan autoa niin sain jonkun Corsa /Polo-luokan hinnalla, mutta kyllä kaduin vukrausta. Autolla oli kyllä ajettu sikäläiseksi paljon, oliko jotain 70 000 km. Tuntui ettei autossa ollut yhtään kunnolla toimivaa laitetta (no poljinkumit oli kyllä rasvattu liukkaiksi !). En muista ennen ajaneeni myöskään niin lepsulla ja epämääräisen ajotuntuman omaavalla autolla. Lapsia nauratti kun sanoin tämän olevan f..king car. Kun Suomeen palattuani hyppäsin 6 vuottä vanhaan Golfiini, niin se tuntui kuin uudelta tuohon Daewoohon verrattuna.

      Mukavaa kun olette tyyyväisiä valintaanne, mutta varautukaa myös vaihtamaan auto uuteen vähintäin kahden vuoden välein, jos nimittäin haluatte ajaa vähänkin toimivalla autolla.

      • Onnellinen

        Mieti vähän ennenkuin kirjoitat,taas yksi saatanan tyhmä idiootti.
        Oletkos ajannut hyvää kuntoista autoa (vuokraautoa)etelässä. Mulla on ollut suzuki ,vw golf,passat ja kaikki oli ihan täys romuja vaikka olivat uudehkoja.
        Nytt oli kysymys uudesta Nubirasta joka on ihan uusi konsepti.Käy kokeilee ja kerro vasta sitten.


      • "onnellinen"
        Onnellinen kirjoitti:

        Mieti vähän ennenkuin kirjoitat,taas yksi saatanan tyhmä idiootti.
        Oletkos ajannut hyvää kuntoista autoa (vuokraautoa)etelässä. Mulla on ollut suzuki ,vw golf,passat ja kaikki oli ihan täys romuja vaikka olivat uudehkoja.
        Nytt oli kysymys uudesta Nubirasta joka on ihan uusi konsepti.Käy kokeilee ja kerro vasta sitten.

        Kerroin vain oman kokemukseni Daewoosta. Tulipa kerralla kaksi, nimittäin ensimmäinen ja viimeinen.

        Noista Kanarian vuokraamojen pikkuautoista, joita olen muutama kymmenen kertaa käyttänyt, en voi muuta sanoa, kuin että ovat olleet aina vähän ajettuja (10 000 ...30 000 km), korkeintaan muutamaa vuotta vanhoja ja aina erinomaisessa kunnossa. Muun muassa saman vuokraamon edellisellä viikolla kolme päivää ajamani Corsa oli juuri sellainen. Näin on rehellisesti sanottava, vaikken mikään Opel / GM fani olekkaan.


      • Onnellinen
        "onnellinen" kirjoitti:

        Kerroin vain oman kokemukseni Daewoosta. Tulipa kerralla kaksi, nimittäin ensimmäinen ja viimeinen.

        Noista Kanarian vuokraamojen pikkuautoista, joita olen muutama kymmenen kertaa käyttänyt, en voi muuta sanoa, kuin että ovat olleet aina vähän ajettuja (10 000 ...30 000 km), korkeintaan muutamaa vuotta vanhoja ja aina erinomaisessa kunnossa. Muun muassa saman vuokraamon edellisellä viikolla kolme päivää ajamani Corsa oli juuri sellainen. Näin on rehellisesti sanottava, vaikken mikään Opel / GM fani olekkaan.

        Et näköjään viellä tajua. Silloin kuin kävit etelässä niin ei ollu edes viellä Daewoota suomessa.Ja turhaan sä tässä kirjoittelet kun et viitsi mennä kokeilemaan näitä uusia malleja.Ensiksi nubira joka tulee suomeen on rakenettu alustat,jarrut englannissa.Ne on ihan eri autoja kuin mitä olet saanut jostakin vuokraamosta.


      • tila-autojen
        Onnellinen kirjoitti:

        Et näköjään viellä tajua. Silloin kuin kävit etelässä niin ei ollu edes viellä Daewoota suomessa.Ja turhaan sä tässä kirjoittelet kun et viitsi mennä kokeilemaan näitä uusia malleja.Ensiksi nubira joka tulee suomeen on rakenettu alustat,jarrut englannissa.Ne on ihan eri autoja kuin mitä olet saanut jostakin vuokraamosta.

        talvitesti viimeisimmästä TM:stä.
        Nekin on varmaan mielestäsi juntteja ja väärässä.

        Niin ja mullakin on tekniikan alalta vain alempi korkeakoulututkinto erinomaisin arvosanoin suosituksella jatkaa korkeakouluun. Jos nyt tästäkään mitään ymmärrät.


      • paloa
        Onnellinen kirjoitti:

        Et näköjään viellä tajua. Silloin kuin kävit etelässä niin ei ollu edes viellä Daewoota suomessa.Ja turhaan sä tässä kirjoittelet kun et viitsi mennä kokeilemaan näitä uusia malleja.Ensiksi nubira joka tulee suomeen on rakenettu alustat,jarrut englannissa.Ne on ihan eri autoja kuin mitä olet saanut jostakin vuokraamosta.

        !!!!!!


      • Onnellinen
        tila-autojen kirjoitti:

        talvitesti viimeisimmästä TM:stä.
        Nekin on varmaan mielestäsi juntteja ja väärässä.

        Niin ja mullakin on tekniikan alalta vain alempi korkeakoulututkinto erinomaisin arvosanoin suosituksella jatkaa korkeakouluun. Jos nyt tästäkään mitään ymmärrät.

        Taas yksi juntti joka ei edes osaa lukea.
        Me puhuttiin Nubirasta eikä Kalos


      • sivusta seurannut
        Onnellinen kirjoitti:

        Mieti vähän ennenkuin kirjoitat,taas yksi saatanan tyhmä idiootti.
        Oletkos ajannut hyvää kuntoista autoa (vuokraautoa)etelässä. Mulla on ollut suzuki ,vw golf,passat ja kaikki oli ihan täys romuja vaikka olivat uudehkoja.
        Nytt oli kysymys uudesta Nubirasta joka on ihan uusi konsepti.Käy kokeilee ja kerro vasta sitten.

        Itse en pystyisi sanomaan kirjoituksen perusteella kirjoittajan älykkyysosamäärästä mitään.

        Mielestäni etelän vuokra-autosta kirjottanut kirjoittaja kirjoitti ihan asiaa. Automerkin imago määräytyy pitkälti omien kokemuksien ja ajettujen autoyksilöisen kautta. Kirjoittaja ei laittanut halvalla tekstissään koko mallistoa.

        Kyllähän esim 80-luvulla uudehkoa ollutta skoodaa voi verrata tämän päivän uuteen skoodaan, mutta onko siinä mitään järkeä?


      • Onnellinen omistaja
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Itse en pystyisi sanomaan kirjoituksen perusteella kirjoittajan älykkyysosamäärästä mitään.

        Mielestäni etelän vuokra-autosta kirjottanut kirjoittaja kirjoitti ihan asiaa. Automerkin imago määräytyy pitkälti omien kokemuksien ja ajettujen autoyksilöisen kautta. Kirjoittaja ei laittanut halvalla tekstissään koko mallistoa.

        Kyllähän esim 80-luvulla uudehkoa ollutta skoodaa voi verrata tämän päivän uuteen skoodaan, mutta onko siinä mitään järkeä?

        Okei,okei,myönnän olevani väärässä.Tietysti jokaisella pitää olla oma mielipide.Tarkoitan kyllä tässä muita niin tyhmiä vastauksia kuten haukkumista erimerkkien autoja vaikkei ne ole edes kokeillut niitä ,ainoastaan ennakkoluuloja niitä vastaan.
        Pyydän näinollen nöyrimmästi anteeksi.


      • Pera
        Onnellinen omistaja kirjoitti:

        Okei,okei,myönnän olevani väärässä.Tietysti jokaisella pitää olla oma mielipide.Tarkoitan kyllä tässä muita niin tyhmiä vastauksia kuten haukkumista erimerkkien autoja vaikkei ne ole edes kokeillut niitä ,ainoastaan ennakkoluuloja niitä vastaan.
        Pyydän näinollen nöyrimmästi anteeksi.

        On se niin harmi että puhuttaessa autoista tunne on niin usein mukana liian voimakkaana. Olen itse omistanut 48 autoa ja kilometrejä on minulla takana yli 1,2 milj.
        En ole ollut merkkiuskollinen vaan olen laidasta laitaan kokeillut eri merkkisiä autoja. Nuorena kiinnosti tehokkaat autot mutta nyt kokemusten myötä paino siirtyy toimintavarmuuteen, taloudellisuuteen, hyviin käyttöominaisuuksiin (= ajo-ominaisuudet, lämpimyys, käynnistävyys pakkasessa, auton käyttäytyminen, jousitus, korin kantavuus ja jäykkyys...) jne.

        Hinta/laatu suhde on minusta Citroen Xsara TD:ssä todella hyvä, tästä autosta minulle jäi hyviä kokemuksia. Idän autot ( japsit ) ovat luotettavia, hyvin viimeisteltyjä ja toimintavarmoja mutta onnettoman huonoja ajaa, tai olivat aiemmin. Jos vertaan nykyistä mersuani niihin, niin voi voi! Japsien jousitus ei kanna, ajo-ominaisuudet ovat huterat, kori paljon ajettuna kitisee ja kolisee eli kori "kulahtaa". Nykyään tilanne on nähtävästi muuttunut. Mazda 6 = Ford Mondeo eli japsit ovat todella kehittyneet. Olisin kiinnostunut Daewoosta koska hinta/laatusuhde voisi olla loistava. Kaupungissani ei ole Daewoon edustusta eli en voi autoa koeajaa täällä. Testasin Huyndaita ja se oli perin Eurooppalaisen tuntuinen. Olenkin aina ajatellut että Japanilainen laatu yhdistettynä Eurooppalaiseen jämäkkyyteen olisi loistava kompinaatio. Tekevätköhän Korealaiset autonsa samoja periaatteita noudattaen kuin Japanilaiset?
        Ystäväni testasi Evandan ja kehui sitä todella hyväksi autoksi. Varusteita riitti ja sanoi auton muistuttavan paljon Citroen C5:tä ainakin ulkonaisesti.
        Tähän mennessä paras autoni on mersu jonka vielä omistan mutta olisin kiinnostunut vaihtamaan ja kokeilemaan Daewoota. Kestävätkö Daewoot?


      • maassa
        Onnellinen omistaja kirjoitti:

        Okei,okei,myönnän olevani väärässä.Tietysti jokaisella pitää olla oma mielipide.Tarkoitan kyllä tässä muita niin tyhmiä vastauksia kuten haukkumista erimerkkien autoja vaikkei ne ole edes kokeillut niitä ,ainoastaan ennakkoluuloja niitä vastaan.
        Pyydän näinollen nöyrimmästi anteeksi.

        ja ihmisillä hyvä tahto. Näin jälkeenpäin katsoen annoin yhden huonon kokemuksen perusteella liian huonon kuvan Daewoosta. Mutta saatiinhan aikaan varsin useita kiinnostanut keskustelu.


      • Onnellinen
        maassa kirjoitti:

        ja ihmisillä hyvä tahto. Näin jälkeenpäin katsoen annoin yhden huonon kokemuksen perusteella liian huonon kuvan Daewoosta. Mutta saatiinhan aikaan varsin useita kiinnostanut keskustelu.

        Jep, ja hyvää niin,sehän sen tarkoitus onkin.Katsotaan paljonkos tänne viellä tulee.
        Eikun samaa rataa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe