Merimasku

Purjehtija

Tietääkö kukaan mikä on alikulkukorkeus Merimaskun Kirkonsalmen sillan ali, eli kuinka korkean maston kanssa pääsee Naantaliin?

22

3172

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Upponalle

      Onko siinä nykyään silta! Ennen siinä oli lossi.

      • Purjehtija

        Tämä oli minullekin yllätys, mutta tie 1930 kulkee sillan yli entisen lossipaikan itäpuolelta. www.merimasku.fi. Särkänsalmen sillan korkeushan on 15.5m, joten taitaa Naantali jäädä tänä kesänä väliin, jos Kirkkosalmen silta ei ole korkeampi tai avattava.


      • joo on
        Purjehtija kirjoitti:

        Tämä oli minullekin yllätys, mutta tie 1930 kulkee sillan yli entisen lossipaikan itäpuolelta. www.merimasku.fi. Särkänsalmen sillan korkeushan on 15.5m, joten taitaa Naantali jäädä tänä kesänä väliin, jos Kirkkosalmen silta ei ole korkeampi tai avattava.

        Suunnitteilla on, että särkänsalmen siltaan tulisi joskus avattava kohta isommille veneille.
        ajankohtaa en tiedä tarkemmin.


      • Upponalle
        Purjehtija kirjoitti:

        Tämä oli minullekin yllätys, mutta tie 1930 kulkee sillan yli entisen lossipaikan itäpuolelta. www.merimasku.fi. Särkänsalmen sillan korkeushan on 15.5m, joten taitaa Naantali jäädä tänä kesänä väliin, jos Kirkkosalmen silta ei ole korkeampi tai avattava.

        Ja sen korkeus on 16 m, siis alikulkukorkeus.


      • Joonas
        joo on kirjoitti:

        Suunnitteilla on, että särkänsalmen siltaan tulisi joskus avattava kohta isommille veneille.
        ajankohtaa en tiedä tarkemmin.

        Ei tule avattavaa kohtaa.
        Rymättyläläiset pistävät kaikin tavoin vastaan hanketta koska joutuisivat kerran pari päivässä(mikäli on veneliikennettä)odottelemaan muutaman minuutin kun silta on auki.Ja tunnetusti Rymättyläläisillä on aina niin julmettu kiire kotiin tai pois sieltä ettei moinen käy laatuun.


      • moxu
        Purjehtija kirjoitti:

        Tämä oli minullekin yllätys, mutta tie 1930 kulkee sillan yli entisen lossipaikan itäpuolelta. www.merimasku.fi. Särkänsalmen sillan korkeushan on 15.5m, joten taitaa Naantali jäädä tänä kesänä väliin, jos Kirkkosalmen silta ei ole korkeampi tai avattava.

        Merimaskun Kirkonsalmeen ehdittiin suunnitella siltaa toistakymmentä vuotta ja koko ajan keskustelun ydin oli, kuinka korkea sillasta tulee eli missä määrin se häiritsee Naantalin purjeveneliikennettä.
        Jos määrärahat olisivat löytyneet -90-luvun alkupuolella, sillasta olisi voitu tehdä matala ja avattava. Nyt niin ei käynyt, joten 16 metriä korkeammilta aluksilta on näin pääsy Naantalin vanhaankaupunkiin estetty. (Toisaalta, mitä sinne nyt olisi menemistäkään, japsien pilaamien muumien ja rääkyvien kakaroiden sekaan...?)

        Naantalin leirintäalueen laituri Kuparivuoressa on ainakin joskus ottanut vastaan purjeveneitä. Sitä kannattaa ainakin kysyä, matkaa keskustaan ei ole kuin reilu kilometri.


      • sailman
        Purjehtija kirjoitti:

        Tämä oli minullekin yllätys, mutta tie 1930 kulkee sillan yli entisen lossipaikan itäpuolelta. www.merimasku.fi. Särkänsalmen sillan korkeushan on 15.5m, joten taitaa Naantali jäädä tänä kesänä väliin, jos Kirkkosalmen silta ei ole korkeampi tai avattava.

        Särkänsalmen silta on siis se "vino" silta, joka menee Luonnonmaalle ? Siinä on pari kesää ollut myös korkeampaa kuin kartassa olevaa 15,5 m korkeutta osoittava merkki.


      • RGg
        moxu kirjoitti:

        Merimaskun Kirkonsalmeen ehdittiin suunnitella siltaa toistakymmentä vuotta ja koko ajan keskustelun ydin oli, kuinka korkea sillasta tulee eli missä määrin se häiritsee Naantalin purjeveneliikennettä.
        Jos määrärahat olisivat löytyneet -90-luvun alkupuolella, sillasta olisi voitu tehdä matala ja avattava. Nyt niin ei käynyt, joten 16 metriä korkeammilta aluksilta on näin pääsy Naantalin vanhaankaupunkiin estetty. (Toisaalta, mitä sinne nyt olisi menemistäkään, japsien pilaamien muumien ja rääkyvien kakaroiden sekaan...?)

        Naantalin leirintäalueen laituri Kuparivuoressa on ainakin joskus ottanut vastaan purjeveneitä. Sitä kannattaa ainakin kysyä, matkaa keskustaan ei ole kuin reilu kilometri.

        Minusta Naantalin vanha kaupunki on viehättävä ja venessatama varsin mukava (joskin kallis). Joten minulle olisi aika surku, jos sinne ei enää paatilla pääsisi.
        Onneksi meidän paatti mahtuu livahtamaan sillan ali.


    • JoNo

      Alituskorkeus on 16m.

      • Anonyymi

        Avatkaa nyt UUSI keskustelu LÄPPSILTA /PONTTONISILTA hankkeesta, koska me emme sitä tarvii/ halua tänne Merimaskuun.
        Vaikeuttamaan jokapäiväistä elämistämme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avatkaa nyt UUSI keskustelu LÄPPSILTA /PONTTONISILTA hankkeesta, koska me emme sitä tarvii/ halua tänne Merimaskuun.
        Vaikeuttamaan jokapäiväistä elämistämme!

        Hei!
        Nyt Te kaikki ne henkilöt, joilla on vakuuttavia tietoja tästä asiasta, että miksi ei missään tapauksessa tämä hanke saisi edetä/toteutua, niin kirjoittakaa nyt faktoista koskien silta hanketta vastaan, jotta kansa ymmärtäisi, että miksi EMME missään tapauksessa halua, että LÄPPÄSILTA/PONTTONISILTA koskaan toteutuisi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Nyt Te kaikki ne henkilöt, joilla on vakuuttavia tietoja tästä asiasta, että miksi ei missään tapauksessa tämä hanke saisi edetä/toteutua, niin kirjoittakaa nyt faktoista koskien silta hanketta vastaan, jotta kansa ymmärtäisi, että miksi EMME missään tapauksessa halua, että LÄPPÄSILTA/PONTTONISILTA koskaan toteutuisi!!!

        Läppäsilta on vihoviimeinen keksintö. Itse asun toisella puolen maata, mutta kesät on mennyt jonottaessa kilometrien ruuhkassa, koska keppiveneet seilaa edestakas huvikseen. En todellakaan suosittele.


    • Anonyymi

      Oikeissa veneissä on kaadettavat mastot

      • Anonyymi

        Jos ei muulla, niin moottorisahalla.
        Luuletko, että aloittaja on päässyt Naantaliin?
        Eihän siitä ole kuin 15 vuotta, kun hän kyseli asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei muulla, niin moottorisahalla.
        Luuletko, että aloittaja on päässyt Naantaliin?
        Eihän siitä ole kuin 15 vuotta, kun hän kyseli asiaa.

        Tuo vanhan keskustelun nostaja oli varmaankin hyvin yksinäinen ja päätti että jotakin säpinää täytyy elämään saada.
        Nyt täytyy ehdottomasti ottaa tuo asia esille kun uusia liikennehankkeita siellä päin suunnitellaan.
        Se silta on saatava avattavaksi, sillä meitä pitkän maston kanssa kulkevia on noiden kuluneiden vuosien aikana yhä enemmän liikkeellä.
        Naantali on myös saanut lisää mainetta ja vetovoimaa, joten yhä useampi meistä haluaa tulla siellä käymään.
        Oli todella hieno kulttuurityö nostaa tuo yli 15 vuotta vanha keskustelu jälleen esille, jotta pääsemme tosissaan ajamaan tuon sillan muuttamista avattavaksi.
        T. Vapaat vesiväylät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vanhan keskustelun nostaja oli varmaankin hyvin yksinäinen ja päätti että jotakin säpinää täytyy elämään saada.
        Nyt täytyy ehdottomasti ottaa tuo asia esille kun uusia liikennehankkeita siellä päin suunnitellaan.
        Se silta on saatava avattavaksi, sillä meitä pitkän maston kanssa kulkevia on noiden kuluneiden vuosien aikana yhä enemmän liikkeellä.
        Naantali on myös saanut lisää mainetta ja vetovoimaa, joten yhä useampi meistä haluaa tulla siellä käymään.
        Oli todella hieno kulttuurityö nostaa tuo yli 15 vuotta vanha keskustelu jälleen esille, jotta pääsemme tosissaan ajamaan tuon sillan muuttamista avattavaksi.
        T. Vapaat vesiväylät

        Särkänsalmen tai Ukko-Pekan sillan avaaminen on paljon merkityksellisempi asia purjeveneille. Maskun väylän kulkusyvyys on vain 1,9 m, joten ei sieltä virallisesti pääse kovinkaan isolla purjeveneellä. Kuulemma pääsee käytännössä, mutta parempi ja paljon helpommin käytettävä lähestymissuunta olisi Särkänsalmi tai Ukko-Pekka, joissa molemmissa on syvä väyläkin (5,5 ja 3,4 m).

        Mikäs tuon Särkänsalmen ja Maskun todellinen alituskorkeus on? 10 kautta ollut vene, jossa masto n. 16,5 m vedenpinnasta ja päälle vielä mittarit ja VHF-antenni. Edellisellä tuli usein käytyä Naantalissa ja sitä edellisellä mentiin Ukko-Pekankin alta. Nykyisellä en ole viitsinyt kokeilla, vaikka ilmeisesti saattaisi päästä.

        Erikoista kyllä, että 2000 asukkaan käpykylään pitää olla oikein kaksi siltaa, joita ei saa avattua. Kyllä yhden pitäisi riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Särkänsalmen tai Ukko-Pekan sillan avaaminen on paljon merkityksellisempi asia purjeveneille. Maskun väylän kulkusyvyys on vain 1,9 m, joten ei sieltä virallisesti pääse kovinkaan isolla purjeveneellä. Kuulemma pääsee käytännössä, mutta parempi ja paljon helpommin käytettävä lähestymissuunta olisi Särkänsalmi tai Ukko-Pekka, joissa molemmissa on syvä väyläkin (5,5 ja 3,4 m).

        Mikäs tuon Särkänsalmen ja Maskun todellinen alituskorkeus on? 10 kautta ollut vene, jossa masto n. 16,5 m vedenpinnasta ja päälle vielä mittarit ja VHF-antenni. Edellisellä tuli usein käytyä Naantalissa ja sitä edellisellä mentiin Ukko-Pekankin alta. Nykyisellä en ole viitsinyt kokeilla, vaikka ilmeisesti saattaisi päästä.

        Erikoista kyllä, että 2000 asukkaan käpykylään pitää olla oikein kaksi siltaa, joita ei saa avattua. Kyllä yhden pitäisi riittää!

        Vesiväylien kulkukelpoisuudesta tulee minulle muistuma vuosien takaa kun päätin vihdoin tehdä Fort Lauderdalissa risteilyn paikallisella turistilaivalla - Jungle Queeen.
        Tuo laiva kulkee niitä kanavia pitkin aivan keskustan tuntumassa ja sillä risteilyllä voi nähdä lukemattomia kuuluisuuksien taloja.
        Oli mielenkiintoista nähdä kuinka läppäsillat aukesivat sitä mukaa kuin matka eteni.
        Harvoin jouduimme odottamaan sillan aukaisua, mikä ei tietenkään ole ihme kun kysymyksessä on kaupallinen liikenne.
        Todellinen ihmetyksen aihe oli se kuinka pitkälle sisämaahan sillä kohtalaisen isolla laivalla pääsi.
        Jopa päärautatiekin oli katkaistu nostosillalla.
        Luulisin että suurimpaan osaan niiden kanavien rannoilla sijaitseville tonteille pääsee niillä suurilla huviveneillä, joita täällä kutsutaan ”ökypaateiksi”.
        Ymmärrän ettei meidän syrjäseuduilla rakenneta nostosiltoja, eikä korkeita siltoja joka paikkaan, mutta kaupunkien ympäristössä pitäisi päästä kyllä vapaasti liikkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesiväylien kulkukelpoisuudesta tulee minulle muistuma vuosien takaa kun päätin vihdoin tehdä Fort Lauderdalissa risteilyn paikallisella turistilaivalla - Jungle Queeen.
        Tuo laiva kulkee niitä kanavia pitkin aivan keskustan tuntumassa ja sillä risteilyllä voi nähdä lukemattomia kuuluisuuksien taloja.
        Oli mielenkiintoista nähdä kuinka läppäsillat aukesivat sitä mukaa kuin matka eteni.
        Harvoin jouduimme odottamaan sillan aukaisua, mikä ei tietenkään ole ihme kun kysymyksessä on kaupallinen liikenne.
        Todellinen ihmetyksen aihe oli se kuinka pitkälle sisämaahan sillä kohtalaisen isolla laivalla pääsi.
        Jopa päärautatiekin oli katkaistu nostosillalla.
        Luulisin että suurimpaan osaan niiden kanavien rannoilla sijaitseville tonteille pääsee niillä suurilla huviveneillä, joita täällä kutsutaan ”ökypaateiksi”.
        Ymmärrän ettei meidän syrjäseuduilla rakenneta nostosiltoja, eikä korkeita siltoja joka paikkaan, mutta kaupunkien ympäristössä pitäisi päästä kyllä vapaasti liikkumaan.

        Onko jollakin tieto, että missä vaiheessa avattava silta asia nyt on. Se on edennyt ilmeisesti kovaa vauhtia ja nyt siitä on myös kaavassa merkintä. Ajavat asiaa nyt toden teolla läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jollakin tieto, että missä vaiheessa avattava silta asia nyt on. Se on edennyt ilmeisesti kovaa vauhtia ja nyt siitä on myös kaavassa merkintä. Ajavat asiaa nyt toden teolla läpi.

        Ja viimeksi kun silta hanke oli tapetilla , mutta kaatui ilmeisesti siihen kun läppäsillasta ei ollut merkintää kaavassa. Nyt ovat senkin asian ilmeisesti korjanneet.
        Onko jollakin tarkkaa tietoa, että missä vaiheessa asia nyt on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viimeksi kun silta hanke oli tapetilla , mutta kaatui ilmeisesti siihen kun läppäsillasta ei ollut merkintää kaavassa. Nyt ovat senkin asian ilmeisesti korjanneet.
        Onko jollakin tarkkaa tietoa, että missä vaiheessa asia nyt on?

        Ja viimeksi kun hanketta kovin yritettiin saada läpi, niin silloin kerrottiin, että läppäsillan yhteyteen tulee ponttoni -silta. Nyt ponttonisillasta ei kukaan ole maininnut sanallakaan, vaikka on kyselty? Onko jollain nyt viimeisintä tietoa asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viimeksi kun hanketta kovin yritettiin saada läpi, niin silloin kerrottiin, että läppäsillan yhteyteen tulee ponttoni -silta. Nyt ponttonisillasta ei kukaan ole maininnut sanallakaan, vaikka on kyselty? Onko jollain nyt viimeisintä tietoa asiasta?

        Onko kansalaisilla tietoa, että mitä tapahtuu, jos Ponttonisilta rakennetaan.
        Siinä onki meille asukkaille tulossa paskaset paikat.
        Naantalin Kaupungilta voisi kysellä, että mitä tuo ponttonisilta pitää sisällään.
        Ette usko, että miten paljon se vaikeuttaa ja vaikuttaa ihmisten elämään täällä sillan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kansalaisilla tietoa, että mitä tapahtuu, jos Ponttonisilta rakennetaan.
        Siinä onki meille asukkaille tulossa paskaset paikat.
        Naantalin Kaupungilta voisi kysellä, että mitä tuo ponttonisilta pitää sisällään.
        Ette usko, että miten paljon se vaikeuttaa ja vaikuttaa ihmisten elämään täällä sillan takana.

        No niin nyt läppäsilta hanke on nytkähtänyt taas eteenpäin.
        Muistutuksia on asian tiimoilta jätetty jo. Tästä se taas lähtee! Herätkää kansalaiset!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      367
      2210
    2. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1638
    3. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1322
    4. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      277
      1189
    5. Voisiko olla jopa niin

      Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      67
      969
    6. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

      Elämääsi miten pian
      Ikävä
      86
      955
    7. Varkaita kuhmossa

      Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      33
      913
    8. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

      2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      113
      882
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

      Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      876
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

      Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      846
    Aihe