Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suomen halvin auto

JuttuSeuralehdessä

onko kenelläkään kokemusta... jutussa oli hinta 10600€ maahantuoja ilmoittaa 10900€???? toim.kulut
mikähän mahtaa olla asian oikea laita...

4

1818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rufus

      Niin.pikku Matiz saa noin 11000 eurolla.Käy kokeilee.ei hassumpi noin pieneksi.

    • Saprno

      Kävin koeajamassa tuon Matizin tuossa syksyllä. Ihan kiva peli. Tosin jopa kaupunkiolosuhteissa aika tehottoman oloinen. Mutta mitä voi odottaakaan alle litraiselta koneelta.

      Vaikutti vieressä seisoessa isommalta kuin olin kuvitellut ja ihan hyvät tilat edessä oli. Kapea se on, joten kaksi rotevaa kaveria on autossa kyllä olkapää olkapäätä vasten. Takakontti ei ollut mikään tilaihme, mutta kyllä sinne viikonlopun ostoskassit menevät.

      Ulkonäkö on mielestäni noin halvaksi autoksi todella hyvä. Pyöreät lamput antavat autolle veikeän twingomaisen ilmeen.

      Sisältä sensijaan auto vaikuttaa hieman vanhahtavalta ja tuo mieleen ne Unkarissa valmistetut Suzuki Swiftit 90-luvun puolivälistä. Eritoten hallintalaitteiden ja mittareiden vanhanaikainen ilme tulee esiin kun sitä vertaa Kalokseen, joka on mielestäni sisältä todella hieno.

      Matizia voi verrata suurinpiirtein samassa hintaluokassa olevaan Suzuki Altoon. Altossa on isompi kone (1.1) ja se kuluttaa vähemmän bensiiniä, mutta kotteromaisempi ja ainakin omasta mielestäni vanhahtavamman oloinen. Alton paras myyntivaltti onkin juuri tuo alhainen bensakulutus. Alton yhdistetty kulutus on 4,9 l/100km, kun Matizin yhdistetty kulutus on 6,4, joka on samaa luokkaa muiden vastaavien litraisten pikkuautojen kanssa (Micra 5,9 ).

      Matizissa on vakiovarusteena ABS jarrut kaikissa Matiz-malleissa.

      Euroopassa Matizia myydään kuin leipää ja esim. Firenzen kaupunkikuvassa Matizeja vilisee enemmän kuin Fiat Bravaja, Pandoja, Puntoja ja Stiloja yhteensä. Matiz ei ole mitenkään epäluotettavan auton maineessa hurjista myyntiluvuista huolimatta.

      Hintaansa nähden hyvä peli ja käsittääkseni Daewoo antaa autoilleen kolmen vuoden takuun. Tosin niin antaa Altokin.

      • pera

        "Vaikutti vieressä seisoessa isommalta kuin olin kuvitellut ja ihan hyvät tilat edessä oli. Kapea se on, joten kaksi rotevaa kaveria on autossa kyllä olkapää olkapäätä vasten."

        Kerroppa minulle, mihin henkilöautoon sopii takapenkille kolme henkilöä istumaan Mersun 201W eli Väyrysmesen lisäksi (Berlingoa%Partneria ei lasketa)? Kyllä nykyautot ovat rehellisesti ihan neljälle aikuiselle mitoitettuja, lapsia sopii 3 kyllä. Istuin työkaverini autossa ja toinen työkaverini istui vieressäni VW Golf varian vm 1997. Meidän väliin jäi n. 10 cm väliä eli liki olkapäät yhdessä vierekkäin siinä matkustettiin eikä kukaan olisi luonnollisesti sopinut enää takapenkille meidän lisäksemme.

        Kiinnostaisi tietää Matizin jalkatiloista...oliko jalkatiloja riittävästi takapenkillä?


      • Saprno
        pera kirjoitti:

        "Vaikutti vieressä seisoessa isommalta kuin olin kuvitellut ja ihan hyvät tilat edessä oli. Kapea se on, joten kaksi rotevaa kaveria on autossa kyllä olkapää olkapäätä vasten."

        Kerroppa minulle, mihin henkilöautoon sopii takapenkille kolme henkilöä istumaan Mersun 201W eli Väyrysmesen lisäksi (Berlingoa%Partneria ei lasketa)? Kyllä nykyautot ovat rehellisesti ihan neljälle aikuiselle mitoitettuja, lapsia sopii 3 kyllä. Istuin työkaverini autossa ja toinen työkaverini istui vieressäni VW Golf varian vm 1997. Meidän väliin jäi n. 10 cm väliä eli liki olkapäät yhdessä vierekkäin siinä matkustettiin eikä kukaan olisi luonnollisesti sopinut enää takapenkille meidän lisäksemme.

        Kiinnostaisi tietää Matizin jalkatiloista...oliko jalkatiloja riittävästi takapenkillä?

        Tarkoitin kyllä tuolla "olkapää olkapäässä" kommentilla etupenkkejä.

        Muistaakseni Matizin takapenkillä oli muuten hyvät tilat, mutta juuri tuo jalkatila oli sen akilleen kantapää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe