Ostin kesällä Kalosin porrasperän 1,4 SE ja auto on toiminut moittetta. Polttoaineen kulutus on ollut 6,5 - 7 l/100 km paikkeilla myös talvella (moottorilämmitin käytössä pakkasilla). Myös tuuletus on ollut tyydyttävä eikä huurtumisongelmaa esiintynyt. Ainoa ongelma on ollut liian vähän avautuva termostaatti, josta johtuen moottori käy kylmähkönä ja kovimmilla pakkasilla (yli -20) auton sisätilan lämpiäminen kesti n. 5-7 km ajomatkan verran. Tuolin sähkölämmitys on toiminut hyvin ja riittävän tehokas. Bensamittarissa on todettu olevan sarjakohtainen vika, jonka johdosta alkoi näyttämään aluksi 10 litraa vähemmän, tosin vika on poistumassa ja näyttövirhe on pienentynyt. Erityisen hyväksi on osoittautunut Kalosin tilaratkaisu, sillä autoon pääsee isokin mies (lähes 2 m ja yli 100 kg) mainiosti eikä katto hierrä päätä.
Kokonaisuutena voin todeta että olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani Kalosin suhteen ja odotan kiinnostuneena kevättä jolloin Lacetti tulee Suomeen ja koeajettavaksi.
15000 huolto tehty - ei ongelmia
5
1967
Vastaukset 5
- Antti
Onko uudet autot nykyään niin huonoja, että pitää olla onnellinen, jos 15 000 km menee suuremitta ongelmitta?
- vastaus
Ei varmaankaan ole uudet autot niin huonoja, että pitäisi olla onnellinen, jos ne kestävät 15 tuhatta ilman ongelmia, mutta Daewoo on Suomessa uusi merkki ja kys. automalleista ei ole kokemusta. Onhan se mukavaa, kun joku jaksaa kirjoittaa pienen stoorin käyttökokemuksistaan. Kalos on todella edullinen auto kokoluokassaan, joten ehkäpä siksi sitä kohtaa on ihmisillä jonkinlaisia ennakko-odotuksia huonon laadun tms. suhteen, mutta hyvinpähän tuo näyttää pärjäävän.
Niin, ja sanottakoon nyt vielä, että uudella Ladalla tuskin ajat 15 tuhatta ilman ongelmia...
- staatti
kyllä taitaa aueta liian aikaisin (alhaisessa lämpötilassa) ja liikaa, jos oikein ymmärsin selostuksesi.
- Tutmos
pystyperäKalossin 1,4L vasta viime perjantaina parin koeajokerran jälkeen. Miätin kolme kuukautta.
Näitä saa etsiä muista pikkuautoista: pitkät välitykset, hiljainen jos ei irtosoraa (ropisee aika voimakkaasti), lähes täydellinen varustelu. Ulkolämpömittaria kaipaisin. Satasen nopeudessa vitosella n. 2700 kierrosta, edellinen Focukseni 2,0L 130hp koneella n. 3000kierrosta. Tiloiltaan lähes samanveroinen. Nyt mittarissa jo peräti 260km, ajellaan vanhanaikainen sisäänajo 2000km ja kattellaan sitte... - omega
Jaa. Että 15.000 kilsaa ilman ongelmia! Itse tein autooni 420.000 huollon. Vaihdoin öljyt, suodattimen ja ilmansuodattimen. Vikoja autossa ei ole ollut. Syksyllä uusin laturin. Toissa vuonna nostin konehuoneeseen kolmannen akun. Minäkin voisin väittää olevani tyytyväinen valintaani. 12 vuotta olen ajanut, ja hyvin kestää. Tehoakin ihan riittävästi (2,6 kone...) Auto on Opel Omega. Sitä ennen oli Toyota Carina, se loppui kahdeksassa vuodessa, reilut 300.000 kilsaa mittarissa. En vaihda autoa kovin usein, vaan lähinnä silloin, kun pitäisi alkaa konetta remppaamaan. Vielä ei ole sellaista tarvetta esiintynyt. Vaimo ajelee Kalosilla, hänkin vailla ongelmia. Minä taas kuukausi sitten uuden BMW:n, 525i touringin. Viikon päästä auto vaihtuu... Lainaakaan ei joutunut ottamaan senttiäkään, säästäminen kannattaa aina...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2341417Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va249970- 89856
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48762Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan67753Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48703Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan80634- 24615
Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko68614- 81611
- 109599
- 49588
- 39569
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja303565Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34564Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27563Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47534Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94519Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64519